przejscie do innej sieci a karta SIM

Data: 2009-05-30 13:44:03
Autor: Flo
przejscie do innej sieci a karta SIM
duplo pisze:
Nigdy jeszcze tego nie robiłem ;) Co się dzieje z moim obecnym SIMem gdy przenoszę numer? Dostaje nowy ze starym numerem, czy obecny zostaje jakoś przeprogramowany na numer z innej sieci? Chodzi mi głównie o to co się dzieje z kontaktami i smsami zapisanymi na karcie po przejściu.

Uściślę tylko poprzedników, że dostajesz nowy numer tymczasowy i dopiero jak stary operator zwolni twój numer (może to trwać nawet do 2 miesięcy) to nowy operator w ciągu 24 godzin podpina go pod kartę, na której był numer tymczasowy. Można nawet tego fizycznie nie zauważyć do momentu otrzymania sms'a z potwierdzeniem przełączenia numerów.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-05-30 13:58:31
Autor: SDD

Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvr667$b4t$1inews.gazeta.pl...

[...]

Hmmmm, przenosilem mamie Tak-Taka do Fresha i nie bylo zadnego numeru tymczasowego.
Poza tym niektorzy zbyt doslownie rozumieja pojecie "operator zapisuje Twon stary numer na nowa karte SIM" - na karcie SIM NIE MA zapisanego numeru abonenta!!!!! - jest on w systemie, gdzie jest skojarzony z numerem karty SIM (tym 19-cyfrowym). Na karcie *nigdzie* go nie ma - oczywiscie mozna samemu sobie go tam wpisac, jako "numer wlasny".

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-30 14:24:05
Autor: Flo
SDD pisze:

Hmmmm, przenosilem mamie Tak-Taka do Fresha i nie bylo zadnego numeru tymczasowego.

Czekałeś aż Ci numer wyłączą?
Mają na to 30 dni po podpisaniu dokumenty T1 (pełnomocnictwa handlowego)

Przenosiłem z Play karta do Orange abo i musiałem czekać aż Play odda numer. Na czas przeprowadzki miałem w Orange numer tymczasowy.

[...]

Używamy skrótów myślowych  :)

Data: 2009-05-30 14:33:18
Autor: SDD

Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvr8h9$b4t$3inews.gazeta.pl...

Czekałeś aż Ci numer wyłączą?
Mają na to 30 dni po podpisaniu dokumenty T1 (pełnomocnictwa handlowego)

To moze w abo. A prepaidzie calosc operacji zamyka sie w 7 dniach.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-30 14:43:20
Autor: Flo
SDD pisze:

To moze w abo. A prepaidzie calosc operacji zamyka sie w 7 dniach.

Nie do końca bo operator ma 30 dni na zwolnienie numeru bez względu czy to prepaid czy tez postpaid.

Może Ci się udało?

Data: 2009-05-30 15:01:28
Autor: SDD

Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gvr9lb$b4t$7inews.gazeta.pl...

Nie do końca bo operator ma 30 dni na zwolnienie numeru bez względu czy to prepaid czy tez postpaid.

Hmmmm - raczej wszedzie jak pisza, to tez pisza o 7 dniach. Teraz przenosze WP mobi - zobacze ile to potrwa, o ile wogole sie uda. Planuje jeszcze sobie przeniesc Orange (specjalnie w tym celu zakupiony starter - po to by miec - do pewnych zastosowan zakamuflowanego Playa :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-30 15:11:01
Autor: Flo
SDD pisze:

[...]

Ciekawostka
http://www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/telekomunikacja/artykul/na;przeniesienie;numeru;telefonu;czekamy;najdluzej;w;unii,172,0,437676.html

Data: 2009-05-30 06:48:42
Autor: Ircys
przejscie do innej sieci a karta SIM
On 30 Maj, 15:11, Flo <flori...@NOSPAM.gazeta.pl> pisze...
> [...]
> przeniesc Orange (specjalnie w tym celu zakupiony starter - po to by miec -
> do pewnych zastosowan zakamuflowanego Playa :)

W tym tygodniu przenosiliśmy 2 numery z WPMobile, 1 z Tak-tak i 1 z
Simplusa
wszystkie do Play fresh. Wszystkie operacje zamkneły się w 4 dniach.
Najszybciej przeszedł WPMobile (środa-piątek). Play na okres
przejścia
nie dawał żadnych numerów tymczasowych.
Przenosiliśmy też numery abonamentowe do Play (z Plusa) i tam
oczywiście
są numery tymczasowe bo przejście przecież trwa z powodu obowiązkowego
okresu wypowiedzenia.

Jako ciekawostkę podam, że operatorzy umożliwiają sprawdzenie
przynależności
numeru (na swoich www) i w naszym wypadku już w dniu złożenia zlecenia
przeniesienia(!)
nasze numery były identyfikowane z nową siecią mimo iż jeszcze przez
kilka dni były
w starej i to u wszystkich operatorów :)

Ircys

Data: 2009-05-30 15:18:21
Autor: duplo
Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości news:gvr92g$sc6$1news.onet.pl...

[...]

A jak to wygląda przy przenoszeniu się w ramach tej samej sieci
np Taktak>Mix
Heyah>Taktak

przejscie do innej sieci a karta SIM