przejsciowka HDMI <----> ETH

Data: 2011-04-10 22:22:58
Autor: Kell a
przejsciowka HDMI <----> ETH
Czy ktos moze spotkal sie z pasywna przejciowka hdmi <-- -> ethernet (rj45) ?

Data: 2011-04-11 00:38:56
Autor: Zakarm
przejsciowka HDMI <----> ETH
W dniu 2011-04-10 22:22, Kell a pisze:
Czy ktos moze spotkal sie z pasywna przejciowka hdmi<-- ->  ethernet (rj45) ?

Ty juz nie pal tego swinstwa .

Data: 2011-04-11 03:35:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przejsciowka HDMI <----> ETH

"Zakarm" intbhv$dcc$1@news.onet.pl

Czy ktos moze spotkal sie z pasywna przejciowka hdmi<-- ->  ethernet (rj45) ?

Ty juz nie pal tego swinstwa .

A Ty -- naucz się poprawnego kodowania. :)

Mnie też wyśmiewano, gdy pytałem o jakąś przejściówkę okołograiczną -- okazało
się, że takie przejściówki (o które pytałem) były produkowane. Wszystko można
przerobić na wszystko -- jeśli chodzi o informację. :) Ale czy taka przejściówka
istnieje? -- na pewno tak, choć być może nie jest nazywa przejściówką a jakoś
inaczej, mądrzej. :)

Data: 2011-04-11 08:38:23
Autor: Kell a
przejsciowka HDMI <----> ETH
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(a):

[...]

Istnieje istnieje, ale takim madralom jak Zakarm do glowy przychodzi tylko jaranie.
Komplet na 2 strony kosztowal 100zl., tylko, ze na DVI.

Data: 2011-04-11 12:44:34
Autor: Zakarm
przejsciowka HDMI <----> ETH
W dniu 2011-04-11 08:38, Kell a pisze:
[...]

Tak ale to nie jest HDMI-ETHernet   a HDMI-kabel typu skretka Kat5 lub wyzszej.  Na dobra sprawe mozna polutowac bezposrednio do wtyczek taki kabelek i jakos dzialac bedzie.

Data: 2011-04-11 12:50:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przejsciowka HDMI <----> ETH

"Zakarm" inum2g$u4j$1@news.onet.pl

[...]

Ty chyba naprawdę jesteś ,,zmęczony''. (pijany lub naćpany)
Chodzi o coś na kształt routera kierującego strumień z HDMI na Ethernet.

Można zbudować komputer, który to uczyni? Oczywiście tak!
Jaki w tym problem? Potrzebny sprzęt i oprogramowanie.
A można zawęzić zastosowanie tego komputera? Może to
być komputer dedykowany tylko do tego? Tak. A może to
być malutki komputer, bez klawiatury, monitora, typowego
dysku twardego, dyskietki, napędu optycznego?... Jak
najbardziej. A czy można ten komputer zamknąć w malutkiej
obudowie, na przykład we wtyczce HDMI? Oczywiście nie można,
bo stracą na tym artyści, czyli ci, którzy proponują legalizację
narkotyków. :)

Data: 2011-04-11 18:15:32
Autor: ToMasz
przejsciowka HDMI <----> ETH
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

no ja bym taki pewny nie był. przynajmniej taniej niż drugi komputer.
jak kolega ma jakiś pomysł jak taki komputer zbudować to ja proszę o
informacje. tzn procek płyta itd - to ja wiem. tylko co "łyknie" hdmi w
kompie?
ToMasz

Data: 2011-04-11 23:01:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przejsciowka HDMI <----> ETH

"ToMasz" inv9f4$icf$1@inews.gazeta.pl

[...]

Jam nie sprzętowiec. Ale co jest trudnego w HDMI? Jedyną trudnością
może być prawo zabraniające wykorzystywania tego, co podaje HDMI.
Innej przeciwności nie widzę -- skoro karta (czyli komputer) daje
na HDMI, inny komputer może to odczytać. I nawet odczytuje -- na
przykład telewizor, który już (w dobie TV cyfrowej) jest raczej
komputerem niż telewizorem.

Data: 2011-04-12 13:49:44
Autor: Q
przejsciowka HDMI <----> ETH
Jam nie sprzętowiec. Ale co jest trudnego w HDMI? Jedyną trudnością
może być prawo zabraniające wykorzystywania tego, co podaje HDMI.

martwilbym sie hdcp (mimo, ze ktos ponoc to juz zlamal)
a jak nawet to hdmi ma byc bez hdcp to jak przeslac
te gigabity na sekunde - czy i do jakiej jakosci obrazu
starczy standardowy lan :|

Data: 2011-04-12 21:40:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przejsciowka HDMI <----> ETH

"Q" io1e6g$6hf$1@news.net.icm.edu.pl

martwilbym sie hdcp (mimo, ze ktos ponoc to juz zlamal)

Dlaczego? :)

a jak nawet to hdmi ma byc bez hdcp to jak przeslac
te gigabity na sekunde - czy i do jakiej jakosci obrazu
starczy standardowy lan :|

Chinale ślą 10 terbitów per sekundę. :)

Ile tych bitów na sekundę jest w HDMI?

Data: 2011-04-13 13:23:34
Autor: Yakhub
przejsciowka HDMI <----> ETH
Dnia Tue, 12 Apr 2011 21:40:21 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

[...]

Pojedynczy kanał DVI to:
1920*1200*32*60 =~ 4,4GBit/s
(nieskompresowany sygnał w rozdzielczości WUXGA przy 32-bitowej głębi
kolorów i odświeżaniu 60Hz).

HDMI to DVI + cyfrowy wielokanałowy dźwięk. --
Yakhub

Data: 2011-04-13 17:44:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przejsciowka HDMI <----> ETH

"Yakhub" 439bj2fnj9ge$.dlg@wazzenon.pl

Ile tych bitów na sekundę jest w HDMI?

Pojedynczy kanał DVI to:
1920*1200*32*60 =~ 4,4GBit/s
(nieskompresowany sygnał w rozdzielczości WUXGA przy 32-bitowej głębi
kolorów i odświeżaniu 60Hz).

To mniej niż najnowsze SATAnizmy.

Telewizory Samsunga odświeżają z częstotliwością 800 Hz. :)
I pomiędzy klatki otrzymywane, wkładają swoje, a te swoje
nie są wierną kopią, ale jakąś interpolacją tych, pomiędzy
które klatka ma trafić.

Zobacz, jakie szybkości trzeba osiągać w aparatach strzelających
zdjęcia z szybkością nie 200 na minutę (jak amatorska lustrzanka
sprzed 4 lat -- Canon 450 D) ale na przykład 700 zdjęć na minutę. :)
Zdjęcie w RAWce nie za zajmuje tyle, ile w TIFFce 32 bitowej, ale
jednak zajmować może ponad 30 MBajtów. Te szybkości są stosowane
od dawna, od paru lat -- choć to odległości mikro.

Zostaje szybkość ethernetu. 1 Gb/s to szybkość w miedzi sprzed 10 lat.
Nie każda ramka trafia do celu? Nie każda, ale szybkie to jest.

Jak podaje Wikipedia -- 10GBASE-T daje 10 Gb/s po skręcę na 100 metrów.

   Cisco prezentuje nowe moduły z portami 10GBase-T

   16 lutego 2010 06:49

   http://www.networld.pl/news/355974/Cisco.prezentuje.nowe.moduly.z.portami.10GBase.T.html

   Cisco podejmuje produkcję dwóch nowych modułów sieciowych (przeznaczonych dla użytkowników
   przełączników Catalyst 6500 i 4900M), które obsługują miedziane połączenia Ethernet 10 Gb/s
   (standard 10GBase-T).

   Moduł do instalowania w przełącznikach Catalyst 6500 (oparty na motorze Supervisor 720)
   zawiera 16 portów, może obsługiwać połączenia wykonane z miedzianej skrętki nieekranowanej
   o maks. długości 1 km i kosztuje 22 500 USD

HDMI to DVI + cyfrowy wielokanałowy dźwięk.

Audio to już małe piwo bezalkoholowe. ;)

Ale HDMI 1.3 to chyba 10 Gb/s -- z ethernetem 10 Gb/s może wygrać. :)
A HDMI 1.3 to nie koniec HDMI -- jest chyba jeszcze szybsze.

Tyle tylko, że i 100GBASE-T jest już w drodze...
Tu będziesz miał z 50 Gbajtów na sekundę... :)
(tyle, co film w blureju)
Wielu będzie miało w swoich komputerach dyski niewiele większe... ;)

-=-

Pytaniem dobrym jest pytanie o cenę. :)
Ale zapewne nie każdy potrzebuje zaklinania najszybszych HDMI  w Ethenret.
Wielu zadowoli się szybkościami dawanymi przez DVD -- 4Gbajty na godzinę. ;)

  4700/3600=1,30555555555556 [megabajtów per sekunda]

I akurat jest to szybkość obecnych łączy podwórkowych sieci komputerowych.
Moja mikro sieć dzisiaj (po odbiciach i w czasie deszczu) daje poniżej 1 megabita
na sekundę. :) W nocy szalała szybciej. Zmieniła się mi koncepcja zawieszenia hybrydy
(anteny+APka) na balkonie -- drożej, ale łatwiej zamontować hybrydę opaskami stalowymi
bezpośrednio do filarów balkonowych... Na dodatek zyska czystość łącza.

Oczekuję szybkości do 50 Mbitów na sekundę. :)
Na najnowsze HDMI to kropla w szklance, ale i cena niska,
i potrzeb do najnowszych HDMI nie mam żadnych. :)

Po skrętce -- jak najbardziej szybkości Ethenretu pasują do HDMI.

Data: 2011-04-13 23:14:04
Autor: Yakhub
przejsciowka HDMI <----> ETH
Dnia Wed, 13 Apr 2011 17:44:12 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

[...]

SATA 3 to 6GBit/s, ale na dystansie do 1m, w praktyce - mniejszym.
DVI to 4,4GBit/s na dystansie 10m, z możliwością wydłużenia przy użyciu
regeneratorów sygnału (w życiu czegoś takiego nie widziałem, ale
specyfikacja zawiera taką opcję).

Telewizory Samsunga odświeżają z częstotliwością 800 Hz. :)

Czym innym są transmisje pomiędzy kilkoma sąsiadującymi ze sobą scalakami,
a czym innym są transmisje na odległości liczone w metrach, pomiędzy
sprzętem różnych producentów, przy użyciu ustandaryzowanych protokołów i
połączeń wykonywanych przez użytkownika...

I pomiędzy klatki otrzymywane, wkładają swoje, a te swoje
nie są wierną kopią, ale jakąś interpolacją tych, pomiędzy
które klatka ma trafić.

.... a jeszcze czym innym jest moc obliczeniowa procesorów sygnałowych.

[...]

1. Te aparaty potrafią faktycznie zrobić te 700 zdjęć jedno po drugim, czy
też może zrobią ich kilkanaście-kilkadziesiąt w jednej serii, w odstępach
0,1s ?
2. Wbrew pozorom, 700 zdjęć po 30MB w ciągu minuty, to zaledwie 2,8GBit/s.
A odległości liczone w milimetrach.

Zostaje szybkość ethernetu. 1 Gb/s to szybkość w miedzi sprzed 10 lat.

Niby sprzed 10 lat, a wciąż zdecydowana większość sieci to Fast Ethernet,
czyli co najwyżej 100MBit/s. A w dodatku w praktyce (optymistycznie)
kilkanaście procent to narzuty protokołów.

Nie każda ramka trafia do celu? Nie każda, ale szybkie to jest.

Nie każda ramka trafia do celu, żaden poziom transferu nie jest tak
naprawdę gwarantowany - nie masz stałej, jednostajnej, wysokiej
przepływności. Żeby sensownie transmitować obraz bez skoków, musiałbyś mieć
na końcu jakiś bufor. A to generuje opóźnienia.

Jak podaje Wikipedia -- 10GBASE-T daje 10 Gb/s po skręcę na 100 metrów.

Jak wyżej - skoki, przerwy, opóźnienia. A skrętka taka dosyć nietypowa, bo
kategorii 6A. Grube jak palec, sztywne jak patyk. W dodatku drogie.

Zbliżamy się tutaj do górnej granicy możliwości miedzianych kabli. Już
tutaj traci to sens. Szkło jest tańsze, wygodniejsze, i co najmniej równie
szybkie.

[...]

A przez DVI/HDMI możesz połączyć plajer za 100 USD z telewizorem za 200
USD.

HDMI to DVI + cyfrowy wielokanałowy dźwięk.

Audio to już małe piwo bezalkoholowe. ;)

W obec obrazu - owszem.
Ale z drugiej strony warto popatrzeć na to z innej strony - ~20 lat temu
opracowano Dolby Digital. Pomimo, że jest to "zaledwie" 640kbit/s, od razu
przewidziano przesyłanie tego światłowodem (TOSLINK).

Ale HDMI 1.3 to chyba 10 Gb/s -- z ethernetem 10 Gb/s może wygrać. :)

Ani HDMI nie wygra z Ethernetem, ani Ethernet nie wygra z HDMI. Inne pole
zastosowań, inne wymagania, inne potrzeby.

Tyle tylko, że i 100GBASE-T jest już w drodze...

Ale już nie po miedzi.
100GBit będzie, ale raczej bez literki T na końcu.

--
Yakhub

Data: 2011-04-14 00:45:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przejsciowka HDMI <----> ETH

"Yakhub" o87eu9pzol3g.dlg@wazzenon.pl

1. Te aparaty potrafią faktycznie zrobić te 700 zdjęć jedno
po drugim, czy też może zrobią ich kilkanaście-kilkadziesiąt
w jednej serii, w odstępach 0,1s ?

Nie wiem. :)

2. Wbrew pozorom, 700 zdjęć po 30MB w ciągu minuty, to zaledwie 2,8GBit/s.
A odległości liczone w milimetrach.

Nie wiem, czy pojmujesz mój tok rozumowania -- opisuję pewien postęp. :)
Jeśli zaś chodzi o HDMI -- > ethernet -- pokazuję Ci 10GBASE-T oraz
100GBASE-T -- czyli ethernet 10 Gb/s i 100 Gb/s.

Zostaje szybkość ethernetu. 1 Gb/s to szybkość w miedzi sprzed 10 lat.

Niby sprzed 10 lat, a wciąż zdecydowana większość sieci to Fast Ethernet,

Niby od dawna wiadomo o tym, że picie alkoholu
szkodzi zdrowiu, a jednak nadal ten i ów chla na umór. :)

Nie ma potrzeby powszechnego łączenia z taką (1 Gb/s) szybkością.
Ja ma w notebooku 1 Gb/s od połowy sierpnia 2008 -- i ani razu
nie sprawdziłem, czy to działa. :)

czyli co najwyżej 100MBit/s. A w dodatku w praktyce (optymistycznie)
kilkanaście procent to narzuty protokołów.

Podobnie jest z HDMI -- niewielu potrzebuje najwyższych szybkości.

[...]

Zawsze są bufory i zawsze są opóźnienia.
Akurat w obrazie to nie jest bolesne. :)

Nawet telewizja kablowa ma przesunięcia w czasie,
bo w drutach szybkość jest większa niż w powietrz.
(dlatego nie wolno wkładać kanału CATV w kanał ,,powietrzny'')

Jak podaje Wikipedia -- 10GBASE-T daje 10 Gb/s po skręcę na 100 metrów.

Jak wyżej - skoki, przerwy, opóźnienia. A skrętka taka dosyć nietypowa, bo
kategorii 6A. Grube jak palec, sztywne jak patyk. W dodatku drogie.

Ja widziałem wyższe kategorie 9 lat temu -- ani grube, ani sztywne...

Zbliżamy się tutaj do górnej granicy możliwości miedzianych kabli.
Już tutaj traci to sens. Szkło jest tańsze, wygodniejsze, i co
najmniej równie szybkie.

A jednak ludzkość buduje kolejny ethernetowy standard miedziowy...
(100GBASE-T -- czyli 100 Gb/s)

[...]

Pierwsze fotograficzne aparaty cyfrowe dawały
mniej niż jedną trzecią część miliona pikseli,
a kosztowały majątek, podczas gdy analogowe dawały
20 megapikseli i kosztowały odpowiednio  mniej. :)

[...]

S/PDIF był montowany w kieszonkowych urządzeniach amatorkiej klasy. :)

Ale HDMI 1.3 to chyba 10 Gb/s -- z ethernetem 10 Gb/s może wygrać. :)

Ani HDMI nie wygra z Ethernetem, ani Ethernet nie wygra z HDMI. Inne pole
zastosowań, inne wymagania, inne potrzeby.

Wygrać, czyli mieć większą szybkość. (bo rozważamy
tutaj szybkości oferowane przez te standardy)

Co do zastosowań? Już są dyski zewnętrzne z łączami ethernetowymi.
Głównie do przesyłu Video. :) (ja na pólkach widuje tylko takie do
przesyłu Video -- zowią się odtwarzaczami) NASki to sprawa ostatnich
miesięcy, a i tutaj dominują zastosowania związane ze słaniem Video.

Tyle tylko, że i 100GBASE-T jest już w drodze...

Ale już nie po miedzi.
100GBit będzie, ale raczej bez literki T na końcu.

Wróżki mówią, że nie masz racji. Wróćmy do tematu
za 5 lat, aby sprawdzić, czy mówią prawdę. :)

-=-

Reasumując: do przesyłu obrazu z płyty DVD (skompresowanego) nie
trzeba prawie żadnej dużej przepustowości. Aby przesłać MPEG2/4
po dekompresji -- chyba wystarczy mieć łącze o przepustowości
gigaethernetu. Postęp sprawia, że ethernet będzie i szybszy,
i tańszy. O tym, jak mocno potanieje, zadecydują odbiorcy, bo
obniżenie ceny jest warunkowane powszechnością używania. :)

Tak zwane FullHD jest w TV używane tak rzadko, że aż nigdy.
HD (HDReady) występuje, ale rzadko -- choć nie aż tak rzadko
jak FHD. :)

1280x 720  HDR  = 921600
1920x1080  FHD  =2073600

 2073600/921600 = 2,25

Zakładając, że FullHD potrzebuje 4.4 Gb/s, HDReady potrzebuje 2 Gb/s.

  4.4/2.25=1,95555555555556  [Gb/s]

Ale obraz TV bywa znacznie gorszej jakości, więc zdekompresowana TV
może iść po ethernecie istniejącym powszechnie (i tanim) od 10 lat. :)

O tym, jak tani będzie ethernet o przepustowości 10 Gb/s zadecyduje rynek. :)
Tak, jak filmy w FHD wymusiły istnienie tanich dysków o ogromnych pojemnościach,
choć niekoniecznie szybkich (postęp w pojemności dysków jest dużo szybszy niż
w transferach czy czasach dostępu, jeśli nie liczyć ,,dysków'' na kościach)
tak teraz te filmy mogą wymusić obniżenie ceny ethernetu 10GBASE-T. Na razie
i gigaethernet może być dostatecznie szybkim do słania obrazków telewizyjnych. :)

Obok kompresji stratnej, jest także bezstratna. I zanim informacja z HDMI trafi
do ethernetu, może być poddana takiej właśnie kompresji, aby po przejściu
z ethernetu do HDMI (bo jak inaczej z tego skorzystać?) była możliwość
rozkompresowania do sygnału takiego, jaki był przed zamianą HDMI w ethernetowy. :)

-=-

Rozmowę chcę zakończyć -- bo zmierza donikąd.
Co najwyżej mogę dowiedzieć się, jakie są rozdzielczości w MPEG4
i MPEG2 oraz czym (ale w skrócie) różnią się te dwa standardy. :)

Data: 2011-04-11 12:45:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przejsciowka HDMI <----> ETH

"Kell a" lc85q6tc00epreubl9qt6hafc7h4o1notd@4ax.com

[...]

Bo na innych patrzymy przez pewien ,,pryzmat''?
(spotykani ludzie są zwierciadłami naszej duszy?)

Ja nie jestem przeciwny narkotykom. Uważam, że ,,posiadanie''
narkotyków nie powinno być karane, o ile człowiek ma narkotyki
tylko na własne potrzeby -- na przykład na tydzień ich zażywania.
A jak sprawdzić, czy dany osobnik ma na swój użytek? Że nie jest
sprzedawcą czy producentem? Przecież jeden człowiek zjada kromkę
chleba dziennie, inny tygodniowo, a inny na śniadanie trzy, do
zupy dwie i na kolacje jedną... Po prostu złapany musiałby zażyć
wszystko, co z nim znaleziono, w ciągu jednego tygodnia. ;)
(o ile nie umrze wcześniej -- śmierć delikwenta zwalniałaby
z konieczności zażywania reszty)

Komplet na 2 strony kosztował 100zl., tylko, ze na DVI.

A jeśli do DVI -- stówkę, do HDMI nie musi kosztować więcej. :)
Ale... Co z prawami autorskimi? Jeśli z HDMI przechodzimy na
ethernet -- możemy wyjściem z telewizora czy komputera
skierować zakazany film tam, gdzie chcemy...

I to może nie spodobać się artystom. Jak kiedyś blokowali DVD, tak
teraz mogą blokować inne dobrodziejstwa. Nie blokują narkotyków,
bo mają z nich zysk, ale zablokować mogą takie przejściówki, bo
mają z tego straty...

Data: 2011-04-11 13:12:25
Autor: Kell a
przejsciowka HDMI <----> ETH
[...]

A kablem HDMI nie mozemy?

[...]

Ale nie wyslesz strumienia hdmi przez sprzet aktywny typu switche czy routery, poniewaz w tej skretce nie bedzie np. pakietow z naglowkami IP :)

Data: 2011-04-11 13:47:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przejsciowka HDMI <----> ETH

"Kell a" mao5q6l51bttt8ph7hqg6qt1huuvgck0t7@4ax.com

[...]

Sam sobie odpowiadasz ,,piętro'' niżej.

[...]

Więc trzeba to uzupełnić -- i do tego celu potrzebny ,,konwerter''
czy jak to nazwiemy.

Data: 2011-04-11 08:36:43
Autor: Kell a
przejsciowka HDMI <----> ETH
Zakarm <tyskie@smiedzimulem.com> napisał(a):

W dniu 2011-04-10 22:22, Kell a pisze:
Czy ktos moze spotkal sie z pasywna przejciowka hdmi<-- ->  ethernet (rj45) ?

Ty juz nie pal tego swinstwa .

Mam przejsciowke pasywana DVI <-- > ETH, ktora spokojnie dziala mi na 15m,
widzialem tez HDMI <-- > ETH, tyle, ze aktywna, a takiej nie chce
(nie zalezy mi na duzej odleglosci, ktore aktywne zapewniaja..) A Tobie powiem tak - gowno sie znasz, a zabierasz glos.

Data: 2011-04-11 08:42:07
Autor: Kell a
przejsciowka HDMI <----> ETH

http://www.lerem.pl/zlacza_i_przejsciowki/przedluzacz_hdmi_extender_adapter_na_rj_45_cat5e_6_lindy_38001_do_35m

Data: 2011-04-11 12:36:55
Autor: Yakhub
przejsciowka HDMI <----> ETH
Dnia Mon, 11 Apr 2011 08:42:07 +0200, Kell a napisał(a):

Zakarm <tyskie@smiedzimulem.com> napisał(a):

Ty juz nie pal tego swinstwa .

http://www.lerem.pl/zlacza_i_przejsciowki/przedluzacz_hdmi_extender_adapter_na_rj_45_cat5e_6_lindy_38001_do_35m

Zwróć proszę uwagę na fakt, że to jest co prawda przejściówka na "skrętkę",
ale nie na Ethernet.

--
Yakhub

Data: 2011-04-11 12:44:08
Autor: Kell a
przejsciowka HDMI <----> ETH
Yakhub <yakhub@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

To dziala tak, ze z jednej strony wpinasz skretke w rj45 w adapterze i z drugiej strony tak samo.
Oczywiscie, ze nie ma mowy o przepuszczaniui tego np. przez switche. W tym kontekscie piszac eth mialem na mysli  zwyczajnie mozliwosc wykorzystania skretki do transmisji sygnalu z hdmi (stad w
nawiasie rj45), ale oczywiscie masz racje - napisalem niejednoznacznie i niektorych moglo to zmylic.

Data: 2011-04-11 14:55:47
Autor: Hektor
przejsciowka HDMI <----> ETH
Użytkownik "Kell a" <kella@niematakiejdomeny.com> napisał

[...]

I zmyliło wszystkich co wiedzą cokolwiek na ten temat. Proponuje najpierw potrenować zadawanie pytań, aby później nie trzeba było nikomu pisać "gowno sie znasz", bo aż dziwne jest że nikt Cie nie wyśmiał w odpowiedzi.

ZK

Data: 2011-04-11 15:17:33
Autor: Kell a
przejsciowka HDMI <----> ETH
"Hektor" <zpkzpk@wp.pl> napisał(a):

I zmyliło wszystkich co wiedzą cokolwiek na ten temat.

"pasywna przejciowka hdmi <-- -> ethernet (rj45)"

No tak, slowo przejsciowka, rj45 rzeczywiscie nic nie sugeruje.
A nawet jesli nie, to nie mozna dopytac? Zwrocic uwage?
Ale oczywiscie zaraz znajdzie sie ktos, kto bedzie probowal dojebac
i pokazac, jaki to on madry a adwersarz glupi. Wiec moja odpowiedz
byla dokladnei w takim samym stylu.

Proponuje najpierw potrenować zadawanie pytań,

Juz lece trenowac.

aby później nie trzeba było nikomu pisać "gowno sie znasz", bo aż dziwne jest że nikt Cie nie wyśmiał w odpowiedzi.

Ale pitolenie o ziolach, rozumiem, to jest ok?

Data: 2011-04-11 15:47:50
Autor: Hektor
przejsciowka HDMI <----> ETH
Użytkownik "Kell a" <kella@niematakiejdomeny.com> napisał

Ale pitolenie o ziolach, rozumiem, to jest ok?

Wiadomo, że nie jest ok? Ale pytanie wydawało się z kategorii "czy można przesłać wodę po drucie?".

ZK

Data: 2011-04-11 23:07:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przejsciowka HDMI <----> ETH

"Kell a" 5av5q61hdsnbocik78hc1ku2nnmq16iok8@4ax.com

No tak, slowo przejsciowka, rj45 rzeczywiscie nic nie sugeruje.

Chciałeś zakląć HDMI nie w RJ45 -- ale w Ethernet. :)
W szczególności -- Ethernet niekoniecznie idzie po RJ45. :)

A nawet jesli nie, to nie mozna dopytac? Zwrocic uwage?

Twoje pytanie było jednoznaczne. Nie było potrzeby dopytywania.
(i jednoznacznie prowadziło na manowce -- źle zapytałeś)

potrenować zadawanie pytań,

Juz lece trenowac.

Uważaj na (za przeproszeni) mgłę. ;)

Ja też lecę -- do sracza. :) Latanie mam opanowane do perfekcji!

Data: 2011-04-13 12:17:39
Autor: Yakhub
przejsciowka HDMI <----> ETH
Dnia Mon, 11 Apr 2011 12:44:08 +0200, Kell a napisał(a):

[...]

Pytanie, które zadałeś w pierwszym poście (przynajmniej ja) odebrałem jako
kompletnie kuriozalne, i cisnęła mi się od razu krótka odpowiedź: "nie da
się". Sugerowało, że albo sobie robisz jaja, albo nie wiesz, o czym piszesz
:)

--
Yakhub

Data: 2011-04-13 17:45:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przejsciowka HDMI <----> ETH

"Yakhub" 1ttw10ltwy23j$.dlg@wazzenon.pl

[...]

A ja twierdzę, że da się na pewno.

Data: 2011-04-13 17:56:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przejsciowka HDMI <----> ETH

[...]

I może nawet jakieś telewizory z wejściami HDMI będą mogły dawać ów sygnał (obraz
i dźwięk -- w skrócie) na Ethernet. To jest mało prawdopodobne z uwagi na niski
poziom przesieciowania telewidzów -- telewizor należałoby jakoś skonfigurować,
a jak widzę, telewidzowie mają jakąś awersję do numeracji ,,internetowej''. ;)

Ta niechęć jest posunięta tak daleko, że mamy smutny USB, zamiast... Ethernetu.
Wszystko w komputerze mogłoby iść po Ethernecie? I dyski, i drukarki, i pałer?...
Drukarki na WiFi już są, a WiFi jest jakby przedłużeniem ethernetu. Telewizory
z RJ45 podłączanym do internetu bezpośrednio tez już są od dawna. Są i takie,
które łączą się z netem po WiFi -- nie wiem, dlaczego ich karty radiowe są takie
drogie. (ale zawsze można postawić APCka po drodze -- za 60 złotych)

W pewnym sensie HDD po ethernecie już jest faktem -- ino, że przejściówki
(serwerami zwane) są drogie. ;)

Gdy świadomość ludzka wzrośnie a ceny spadną -- być może wreszcie
ethernet (z jego bezprzewodową odmianą -- WiFi) zawojuje światem
łącz na dobre. :) Jeśli do tego dojdzie przekazywanie energii bez
drutów (widziałem na filmach tak zasilaną żarówkę o mocy 60 watów,
podczas gdy mój netbook w szczytach zabiera kilkanaście watów na
jednoczesne ładowanie baterii i pracę na najwyższych obrotach)
świat może się zmienić nie do poznania...

To, co 25 lat temu uważane było za absurd, może stać się rzeczywistością. :)

Data: 2011-04-12 13:58:42
Autor: Q
przejsciowka HDMI <----> ETH
www.lerem.pl/zlacza_i_przejsciowki/przedluzacz_hdmi_extender_adapter_na_rj_45_cat5e_6_lindy_38001_do_35m

cos mi tu nie gra - niby przejsciowka aktywna / zasilana
a dziala "tylko" do 35m ?
do 15m powinno pojsc standardowo - bez zasilania;

Data: 2011-04-12 15:34:03
Autor: Kell a
przejsciowka HDMI <----> ETH
"Q" <no@spam.pl> napisał(a):

do 15m powinno pojsc standardowo - bez zasilania;

Skad wiesz? To nie jest kabel hdmi.

Data: 2011-04-11 07:27:09
Autor: nom
przejsciowka HDMI <----> ETH

Uzytkownik "Kell a" <kella@niematakiejdomeny.com> napisal w wiadomosci news:p444q6t2cotg479lark8v4n4h061aeffe34ax.com...
Czy ktos moze spotkal sie z pasywna przejciowka hdmi <-- -> ethernet (rj45) ?

Nie wiem jakie rozdzielczosci video chcesz puszczac skretka i na jaka odleglosc, ale moze skretka kat. 7 dalaby rade nawet FullHD, tylko nie wiem czy par przewodów starczy. :-)

Data: 2011-04-11 07:41:51
Autor: nom
przejsciowka HDMI <----> ETH
Data: 2011-04-11 08:40:06
Autor: Kell a
przejsciowka HDMI <----> ETH
"nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał(a):

Nie wiem jakie rozdzielczosci video chcesz puszczac skretka i na jaka odleglosc, ale moze skretka kat. 7 dalaby rade nawet FullHD, tylko nie wiem czy par przewodów starczy. :-)

Na fullHD daje rade zwykly kabel kat 5e, chociaz oczywiscie lepiej 6. Myk polega na odleglosci,
na jaka musisz taki obraz przeslac oraz jakosci polaczen.

Data: 2011-04-11 13:24:30
Autor: nom
przejsciowka HDMI <----> ETH

Użytkownik "Kell a" <kella@niematakiejdomeny.com> napisał w wiadomości news:2g85q61n4e9sbp1sta7s8g0upi210vvlr44ax.com...
"nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał(a):

Na fullHD daje rade zwykly kabel kat 5e, chociaz oczywiscie lepiej 6. Myk polega na odleglosci,
na jaka musisz taki obraz przeslac oraz jakosci polaczen.

Ja kiedyś kupiłem kabelek HDMI-HDMI 5m chyba ActiveJeta i 1080p60Hz nie dało rady puścić (TV nic nie wyświetlał, 720p bez problemu). Zmieniłem na inny kabelek 3,5m i sygnał już był.
Ze skrętką może byc podobnie, najlepiej jakby każda para była osobno ekranowana wtedy odległość może być znaczna i to bez wzmacniacza. :-)

przejsciowka HDMI <----> ETH