przejsciowka IDE - CF jaka ?

Data: 2010-03-18 01:49:58
Autor: Marek M
przejsciowka IDE - CF jaka ?
Witam, jaką przejściówke polecicie z tych obecnych na allegro

http://allegro.pl/item955114086_cf_ide_44pin_adapter.html

http://allegro.pl/item951926464_adapter_kart_compact_flash_cf_na_ide_ata.html

http://allegro.pl/item952913754_przejsciowka_adapter_ide_to_cf_3_led_k120.html

mam zamiar postawić na karcie CF freenas i zastanawiam się jaka przejściówka
bedzie najlepsza do
tego

pozdrawiam

Marek

Data: 2010-03-18 02:06:42
Autor: Konrad Kosmowski
przejsciowka IDE - CF jaka ?
** Marek M <nospam@autograf.pl> wrote:

[...]

Z tego co pamiętam to więcej zależy od samej karty niż od przejściówki. Tzn.
jak obsługuje DMA. Poruszałem podobny temat w okolicach czerwca zeszłego roku
poszukaj.

Generalnie ja bym się nie bawił w przejściówki tylko nabył przemysłowy moduł
disk-on-chip, który wpinasz bezpośrednio w port IDE. Mają mniejszą pojemność
niż typowe karty CF ale są bardziej żywotne i przeznaczone właśnie to do tego
zadania. Coś takiego:

http://www.allegro.pl/item963315687_modul_dom_compact_flash_1_gb_40_pin_ide.html

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-03-18 07:45:05
Autor: PETE
przejsciowka IDE - CF jaka ?
[...]

a może ktoś próbował dysków z netbooków itp + przejściówka z taśmą ZIF do IDE laptopa?  z tego co piszą na aukcjach to powinno działać i cena jest atrakcyjna i pojemność wystarczająca (słowa kluczowe: dysk ZIF )

Data: 2010-03-18 10:37:06
Autor: wirefree
przejsciowka IDE - CF jaka ?
Co drugi to madrzejszy !
:):):)

Kup taka ktora ma wyprowadzone PINY od DMA, niestety mozesz sie o tym przekonac tylko po zakupie lub ewentualnie zapytac sprzedawcy. Jesli kupisz taka ktora nie ma ich wyprowadzonych bedziesz mial kiepskie transfery bo wtedy karta dziala tylko w trybie IDE bez DMA jesli wiesz co to jest.

A tak a propos tego DOM to rozni sie on tylko od CF+przejsciowka obudowa i pierdami marketingowcow panie konradzie.

Data: 2010-03-18 09:20:52
Autor: Mariusz Kruk
przejsciowka IDE - CF jaka ?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marek M"
[...]

Taka, która będzie miała odpowiedni interfejs. Nie wiem czy widzisz, ale
tu masz trzy różne przejściówki z trzema różnymi złączami.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2010-03-18 16:54:20
Autor: Irokez
przejsciowka IDE - CF jaka ?
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnhq3oj4.fiu.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

Dokładnie
1 - do laptopa zamiast dysku 2.5"
2 - zamiast dysku 3.5:"
3 - do bezpośredniego wpięcia w IDE na płycie głównej zamiast 3.5"

Poza tym to tylko druty, zero elektroniki więc brać najtańszy jaki pasuje.

--
Irokez

Data: 2010-03-18 18:43:17
Autor: vDon
przejsciowka IDE - CF jaka ?

Na pewno nie polecam tej z pierwszego odnośnika. Swego czasu testowalem i były problemy ze stabilną pracą w DMA. Ze sprawdzonych mogę polecić http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9304 (widywałem je też swego czasu na Allegro). W połączeniu z kartą CF serii Pretec 233x 16GB (niebiesko-biało-szara naklejka) wspiera (U)DMA 4 i jest wykrywana jako "fixed disk". Jedyne wady to fakt że lubi mieć cały kanał IDE wyłącznie dla siebie (drugie urządzenie po jej podłączeniu jako Master nie było w ogóle wykrywane) oraz konieczność samodzielnego usunięcia pinu-klucza złącza ATA adapteru (zwykłymi kombinerkami da radę).

mam zamiar postawić na karcie CF freenas i zastanawiam się jaka przejściówka
bedzie najlepsza do
tego

Najlepsza będzie taka co bezproblemowo obsługuje tryb (U)DMA, no i będzie skonstruowana tak by fizycznie pasować do przestrzeni w której ma pracować (ważne szczególnie przy montażu w laptop'ach i netbook'ach). Pamiętaj też że dużo zależy od samej karty i jej wbudowanego kontrolera IDE / ATA. Do takich zastosowań nawet nie rozważaj czegoś co nie obsługuje (U)DMA, warto też by nośnik był wykrywalny jako "fixed" (wręcz kluczowe w przypadku instalacji na nim Windowsa). Czasami może też być przydatna możliwość przełączania zworką między trybami Master / Slave, ale tę funkcje posiada obecnie większość adapterów.

pozdrawiam

Marek

Pozdr.

Data: 2010-03-18 20:01:58
Autor: BartekK
przejsciowka IDE - CF jaka ?
W dniu 2010-03-18 01:49, Marek M pisze:
mam zamiar postawić na karcie CF freenas i zastanawiam się jaka
przejściówka bedzie najlepsza do tego
A dlaczego nie na pendrive/usb ? W końcu to tylko ma wystartować raz i działać...

Data: 2010-03-18 20:36:48
Autor: Marek M
przejsciowka IDE - CF jaka ?
BartekK wrote:
[...]

Fakt, ale czasem lubię sobie skomplikować życie nie zauważając prostszych rozwiązań,
w każdym razie przejściówka zamówiona i teraz pozostaje czekać aż dotrze, jeśli jednak nie zadziała cf to pozostanie usb.

P.S faktycznie ten pierwszy link niepotrzebny, tak to jest jak się wieczorem wysyła posty

pozdro

przejsciowka IDE - CF jaka ?