przejsciówka LPT -centronics

Data: 2009-06-18 09:13:11
Autor: Bartek Wiecek
przejsciówka LPT -centronics
Witajcie,
mam taki problem.
Mam drukarkę HP LaserJet 1200. Ma ona tylko i port równoległy. Niestety nie
jest to ten standardowy port w którym wtyka się wtyczkę z niebieska "belką"
po środku a szeroki port z pinami - wersja damska.
Teraz pojawiła mi się taka światła koncepcja by wyposazyć toto w zewnętrzny
w-lanowy print serwer (do tej pory używałem standardowego jet-direct'a
połączonego ethernetem do routera).
Znalazłem nawet takie urządzonko Edimax'a tyle, ze ono ma właśnie tą
nieszczęsną 'belkę' po środku.
No i teraz pytanie: czy istnieją przejściówki z jednego standardu na drugi i
gdzie ich szukać? bo chyba elektrycznie to jest to dokładnie to samo.
Ewentualnie czy istnieje niedrogie urządzenie które z jednej strony łaczy
sie do istniejącego W-lana a z drugiej ma port lan (jeden wystarczy) do
którego mógłbym podłączyć posiadany jetdirect. Taki najprostrzy bridge -
wiem, ze są routery które realizują taką usługę ale wolałbym uniknąć
kupowania kolejnego routera tylko po to by drukarkę podłączyć :-)

Help :-)))
pzdr
Bartek

Data: 2009-06-18 21:10:09
Autor: PP
[...]
Jeśli dobrze rozumiem Twój problem to HP LJ 1200 ma taki sam mini-centronics
jak HP LJ 1100, teoretycznie nie jest to żaden problem, kupujesz DB25 i
gniazdo Centronics, łatwe do dostania bo używanie w programatorach do AVRów
i lutujesz kabelki by zrobić przejściówkę.
Jest tylko jeden problem, Edimax może mieć nieprzypadkowo wtyk w obudowie,
przelotka pewnie musiała będzie mieć krótki kabel, jeśli to nie TTL tylko
sygnały z jakiegoś procesora to pojemności mogą zabić transmisję, myślę ze
0,5m to max.
Piotr

Data: 2009-06-18 22:15:13
Autor: Bartek

Użytkownik "PP" <piotrpitucha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h1e0qn$m19$1news.vectranet.pl...
i lutujesz kabelki by zrobić przejściówkę.

no wlasnie problem w tym, ze z lutownica to mialem tyle do czynienia, ze wiem jak wyglada.. kupic gotowca sie nie da???? ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie...
:-)))

myślę ze
0,5m to max.

z mojego punktu widzenia to im mniej tym lepiej  - najchetniej wpialbym tego edimax'a bezposrednio w drukarke - jak sie nie da to przykleje go z tylu na maksymalnie krotkim kabelku coby mi sie nadmiary nie plataly niepotrzebnie po szafce :-))
pzdr
b.

przejsciówka LPT -centronics