przejsciowki sata-ide - czy to dziala?

Data: 2009-03-12 10:24:10
Autor: radxcell
przejsciowki sata-ide - czy to dziala?
witam,

od wczoraj stary dysk wyraznie zwolnil, co zapowiada jego koniec. niestety ceny
nowych ATA sa takie, ze oplaca mi sie kupic SATA i kontroler.

tyle, ze:

1. mam juz jeden kontroler dodatkowy (HTP37) widziany jako RAID - czy moge
dolozyc drugi, inny kontroler? jesli tak to jaki? na allegro widzialem chipsety
SI oraz VIA. co to tego drugiego mam przekonanie, ze VIA to nie moze dobrze
dzialac, to pytanie jak sprawuje sie SI.

2. widzialem po kilkadziesiat zlotych "przejsciowki IDE-SATA", dzieki ktorym
mozna SATA zwyczajnie wpiac w plyte IDE. czy ktos z Was tego uzywal? czy to
dziala bez zarzutu?

dzieki za pomoc,

pozd(r)dx
--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://radxcell.prv.pl

Data: 2009-03-12 10:24:53
Autor: radxcell
przejsciowki sata-ide - czy to dziala?
(HTP37)

*HPT370

Data: 2009-03-12 19:07:58
Autor: Przemek

Użytkownik "radxcell" <sp____ks@o2.pl> napisał w wiadomości news:49b8d4be$1news.home.net.pl...
[...]

przejsciowki sa ok ale te najtansze mimo ze sa opisywane jako dwustronne czesto nie dzialaja
w ogole albo robia dziwne problemy np dysk jest widoczny w biosie a nie widoczny z poziomu instalatora xp .
Co do kontrolerow nie kupuj najtanszego na allegro - na chipie vt6421a wygladajacego tak:
http://www.allegro.pl/item535711774_...xata_kon3.html
to bubel ktory mimo ze ma wlasny bios  (kostka jest wlutowana ale albo jest pusta albo
cos jest nie tak z konstrukcja kontrolera) to nie potrafi niego zabotowac , trzeba robic rozne kombinacje typu
dodanie biosu kontrolera do biosu plyty glownej co nie zawsze jest mozliwe.

Data: 2009-03-13 13:37:39
Autor: radxcell
*Przemek* wrote in <news:gpbjie$2cn$1mx1.internetia.pl>:
przejsciowki sa ok ale te najtansze mimo ze sa opisywane jako dwustronne
czesto nie dzialaja

dwustronne, tzn?

w ogole albo robia dziwne problemy np dysk jest widoczny w biosie a nie
widoczny z poziomu instalatora xp .

na szczescie nie mam xp ;)
ale to typowy objaw przy niestandardowym kontrolerze dysku. co wskazuje na to,
ze przejsciowka ma jakis kawalek elektroniki...

Co do kontrolerow nie kupuj najtanszego na allegro - na chipie vt6421a

no wlasnie... via

dodanie biosu kontrolera do biosu plyty glownej co nie zawsze jest mozliwe.

u mnie pewnie by bylo, bo mam bios HPT, tylko ze niestety jego tez potrzebuje -
w sumie 3 dyski i 2 napedy CD..

pozdr, rdx

Data: 2009-03-13 20:23:33
Autor: Przemek

Użytkownik "radxcell" <sp____ks@o2.pl> napisał w wiadomości news:49ba5395$1news.home.net.pl...
*Przemek* wrote in <news:gpbjie$2cn$1mx1.internetia.pl>:
przejsciowki sa ok ale te najtansze mimo ze sa opisywane jako dwustronne
czesto nie dzialaja

dwustronne, tzn?
dwukierunkowe tzn mozesz podlaczyc ja do sata na plycie glownej  a druga strone do urzadzenia  ide
albo  do ide na plycie a drugie wyjscie pod urzadzenie sata
To wazne  bo sa tez jednokierunkowe
[...]

Nie bardzo  - przejsciowki sa opisane jako driverless , i faktycznie sprawne sa calkowicie przezroczyste dla systemu

Data: 2009-03-14 08:38:41
Autor: radxcell
*Przemek* wrote in <news:gpecca$g4g$1mx1.internetia.pl>:
dwukierunkowe tzn mozesz podlaczyc ja do sata na plycie glownej  a druga strone do urzadzenia  ide
albo  do ide na plycie a drugie wyjscie pod urzadzenie sata
To wazne  bo sa tez jednokierunkowe

aha ok. mnie wystarczy jednokierunkowa i takie ogladalem.

dzieki za odp,
rdx

przejsciowki sata-ide - czy to dziala?