[WAW] przekładnie planetarne - serwis

Data: 2010-03-30 13:10:55
Autor: looty
[WAW] przekładnie planetarne - serwis
Cześć

Czy możecie polecić jakiś serwis w W-wie, który zna się na
przekładniach planetarnych?
Chodzi o 8 biegową Alfine. Raczej nie jest popsuta, ale zaczyna
wydawać dźwięki, których wcześniej nie wydawała i chciałbym, aby ktoś
znający się na rzeczy ja obejrzał.

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-03-31 11:33:26
Autor: tadek
On 30 Mar, 22:10, looty <mam...@gmail.com> wrote:
[...]

i z tego powodu /brak serwisu/ dałem sobie spokój z kupnem piasty
Rohloffa

Data: 2010-03-31 21:21:04
Autor: kml

Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7886fe65-8d52-423c-8fa7-736df1e11f96x12g2000yqx.googlegroups.com...
[...]

-- --

ROTFL Stać Cie na taką piastę, ale na wysyłkę do DE raz na nie wiadomo jak długo to nie? Litości.

kml
Last update 14/03/2010 Jesienno-zimowa kurtka rowera Campus Vart.

Data: 2010-03-31 12:25:27
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 31 Mar, 21:21, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "tadek" <tadekl...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:7886fe65-8d52-423c-8fa7-736df1e11f96x12g2000yqx.googlegroups.com...
[...]

Dobrze to ujales > "na nie wiadomo jak dlugo". I ma zostac bez roweru
na kilka tygodni? (przyjmujac ze ma tylko jeden)

Data: 2010-03-31 21:53:01
Autor: kml

Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:0009b33e-a766-

[...]
-- -

Nie zrozumiałeś: raz na jak długo odnosiło się do tego, że tej piasty się nie wysyła co tydzień. Interwały serwisowe sa bardzo długie i generalnie to ja nie doczytałem się o przypadku gdzie ta piasta poległa. Poza tym, szczerze wątpie żeby to było na kilka tygodni - stawiam na tydzień roboczy maks. No i wracając do meritum: piasta za 1k orjo i nie ma możliwości sklecić innego napędu na chwilę? Litości.

Data: 2010-03-31 13:16:28
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 31 Mar, 21:53, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal....@gmail.com> napisał w
> [...]

Dobrze to ujales > "na nie wiadomo jak dlugo". I ma zostac bez roweru
na kilka tygodni? (przyjmujac ze ma tylko jeden)

Zrozumiałem. Ale przy okazji nieświadomie wytknąłeś poważną wadę. Nie
ważne czy ktoś ma kasę, czy inny rower - musi czekać na swojego
"bajeranckiego" Rohloffa. W tydzień w obydwie strony? Chyba jak się
dowiezie samemu:) Ostatnio paczka szła priorytetem _6dni_ w jedną
stronę z drugiego krańca Niemiec. Doliczając robotę tam i odsyłkę ze 2
tygodnie bez piasty.

Data: 2010-03-31 13:30:37
Autor: tadek
On 31 Mar, 22:16, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:
> [...]

dowiezie samemu:) Ostatnio paczka szła priorytetem _6dni_ w jedną
stronę z drugiego krańca Niemiec. Doliczając robotę tam i odsyłkę ze 2

wysyła się nie piastę a koło a to już inne rozmiary ,trudno o pudełko /
wiem bo szukałem takowego do wysyłki koła w kraju. Cała operacja
wysyłki do Niemiec z PRZEGLĄDEM to około 3 tygodni. W takiej piaście
trzeba wymieniać olej podejrzewam że przynajmniej raz na rok.Zbyt dużo
kłopotu. Schimano XT serwisuję w każdym zakładzie rowerowym, części
ogólnie dostępne. To zdecydowało..

Data: 2010-03-31 22:37:43
Autor: kml

Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3a7eed2b-840e-4358-a4e1-c09b462a1c2ay17g2000yqd.googlegroups.com...

[...]
-- -- --

Sory, ale jeżeli spakowanie koła to dla Ciebie taki problem to lepiej rzeczywiście nie kupuj tej piasty. Widzę, że nie masz żadnego pojecia o tym co sie z rohloffem robi ani co oferuje ta piasta.

Zanim znowu napiszesz, że brak serwisu Cię odstraszył to lepiej doczytaj co oferuje ta piasta i jak wygląda _SAMODZIELNA_ zmiana oleju.

Data: 2010-03-31 13:49:53
Autor: tadek
On 31 Mar, 22:37, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "tadek" <tadekl...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:3a7eed2b-840e-4358-a4e1-c09b462a1c2ay17g2000yqd.googlegroups.com...

[...]

kmlhttp://endurorider.plBeskidy na rowerze.
Last update 14/03/2010 Jesienno-zimowa kurtka rowera Campus Vart.

co oferuje ta piasta to wiem. Od tego mam warsztat rowerowy aby robił
mi przegląd roweru raz na rok , a ja mam spokój że przez rok nic się w
rowerze nie zepsuje /jak dotychczas/ Jak byłem w Twoim wieku też
dłubałem przy rowerze teraz po 60-ce już mi się nie chce. Zresztą
rowery od czasów mojej młodości mocno się zmieniły. tera trzeba
specjalistyczne narzędzia a wtedy jednym kluczem można bło rozebrać
rower a imbusach i torxach nikt nie słyszał.

Data: 2010-03-31 23:58:56
Autor: kml

Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:73e660fd-824b-4bad-abc8-931f1337b1eaz6g2000yqz.googlegroups.com...
[...]

No jednak nie wiesz co oferuje ta piasta :) Przeca tam sie raz na 5 tys zmienia olej bez konieczności demontażu czegokolwiek poza korkiem na korpusie. Nie demonizuj tej 60tki :) Jestem przekonany, że byś sobie z tym poradził z wymianą bez problemu.

Data: 2010-03-31 23:06:22
Autor: tadek
On 31 Mar, 23:58, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "tadek" <tadekl...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomościnews:73e660fd-824b-4bad-abc8-931f1337b1eaz6g2000yqz.googlegroups.com...
[...]

być może bym sobie poradził tak samo jak musiałem sobie poradzić z
obsługą komputera. a przecież w tamtych czasach na politechnice miałem
tylko semestr zajęć z informatyki i było to o Odrze i systemie 0,1
głównie. Ale wybrałem zwykłego trekinga na zwykłych przeżutkach do
których jestem przyzwyczjony,zawsze na takich jeździłem i mam do nich
sentyment Teraz to już bez znaczenia. Obecnie zastanawiam się nad
zakupem nowej Betty Lupine choć zdaję sobie sprawę że jest to z mojej
strony czysta fanaberia bo taka lamka nie jest mi niezbędna..

Data: 2010-04-01 08:16:10
Autor: kml

Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f777473e-6c93-4f09-b55e-7ad73a5d7b6733g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

Jeżeli chodzi o rower to ja spełniam swoje fanaberie i jakoś nie jest mi z tym źle :)

Data: 2010-04-01 11:37:48
Autor: Coaster
tadek wrote:
[...]

Znajomemu w okolicach osiemdziesiatki wciaz sie chcialo.

Zresztą
rowery od czasów mojej młodości mocno się zmieniły. tera trzeba
specjalistyczne narzędzia a wtedy jednym kluczem można bło rozebrać
rower a imbusach i torxach nikt nie słyszał.

Dawne klasyki z gornej polki sa trwalsze niz ogol wspolczesnej prokukcji. Wiele swietnych rowerow dobrych marek jest teraz na rynku wtornym. Ludzie wyzbywaja sie dobrego a kupuja 'lepsze'. Troche Jak w latach 60-tych, kiedy pozbywano sie mebli gdanskich bo sa 'stare' a kupowano biale, modne pazdzierzowe badziewie. Nie ma przymusu korzystania z nowej produkcji a klasyki sa bardziej przyjazne. ;-)

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-04-01 03:01:31
Autor: looty
przekładnie planetarne - serwis
No fajnie fajnie:)
A co z tymi serwisami w W-wie? Jakieś dobre lub złe doświadczenia?
Pytanie do tych, którzy sami grzebią w takim sprzęcie - jakiego smaru
używacie?

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-04-01 11:54:28
Autor: tadek
On 1 Kwi, 12:01, looty <mam...@gmail.com> wrote:
[...]

pewnie nie ma. Jeżeli mnie z Rohloffem radzili wysyłkę ew. do Niemiec
to Ty Alfine musisz chyba wysłać do ? Japonii. Dlatego preferuję
sprzęt który ma serwis w Polsce a najlepiej w pobliżu miejsca
zamieszkania

Data: 2010-04-01 22:04:27
Autor: kml

Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:c0db2854-4c24-46fb-b522-70f43acc2025z4g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Nie, użyć google i znaleźć stronę hubstripping.wordpress.org albo jakoś tak. Nastepnie poczytać co ja pisałem o nexusie u siebie a na koniec samemu ją rozebrac, wypłukać, nasmarować i złożyć do kupy. Michał Pysz też ostatnio o tym pisał. Operacja jest do zrobienia we własnym zakresie a naprawdę dużo informacji do znalezienia w sieci. Trzeba tylko odrobinę wysiłku w to włożyć.

Data: 2010-04-02 00:20:30
Autor: looty
przekładnie planetarne - serwis
Dzięki kml,

Poza Hubstripping.com znalazłem sporo użytecznych informacji tu:
http://www.sheldonbrown.com/harris/shimano-nexus.html
http://sheldonbrown.com/nexus-mech.html
W paru miejscach znalazłem informację, że bardzo ważne jest używanie
dedykowanego to tych przekładni smaru shimano, LU8401
Mam też instrukcję serwisową, niestety po niemiecku, który znam słabo.

Nie bardzo mam czas, żeby samemu się tym zająć, ale w ostateczności
zrobię to.
Na razie namierzyłem 3 serwisy w w-wie, które deklarują, że "się
znają".
Dzisiaj jadę do jednego z nich. Dam znać jaki efekt.

tadek - z profesjonalnym serwisem shimano nie jest tak źle, jak
podejrzewasz, chociaż dobrze też nie jest.
Wysyłasz do Shimano Polska, które jest w Poznaniu.
Nie udało mi się znaleźć telefonu do nich, na email który wysłałem w
środę jeszcze nie odpisali.

pozdrawiam
Marcin

On 1 Kwi, 22:04, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
U ytkownik "tadek" <tadekl...@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo cinews:c0db2854-4c24-46fb-b522-70f43acc2025z4g2000yqa.googlegroups.com...
On 1 Kwi, 12:01, looty <mam...@gmail.com> wrote:

> No fajnie fajnie:)
> A co z tymi serwisami w W-wie? Jakie dobre lub z e do wiadczenia?
> Pytanie do tych, kt rzy sami grzebi w takim sprz cie - jakiego smaru
> u ywacie?

> pozdrawiam

> Marcin

pewnie nie ma. Je eli mnie z Rohloffem radzili wysy k ew. do Niemiec
to Ty Alfine musisz chyba wys a do ? Japonii. Dlatego preferuj
sprz t kt ry ma serwis w Polsce a najlepiej w pobli u miejsca
zamieszkania
-- -- --

Nie, u y google i znale stron hubstripping.wordpress.org albo jako tak.
Nastepnie poczyta co ja pisa em o nexusie u siebie a na koniec samemu j
rozebrac, wyp uka , nasmarowa i z o y do kupy. Micha Pysz te ostatnio o
tym pisa . Operacja jest do zrobienia we w asnym zakresie a naprawd du o
informacji do znalezienia w sieci. Trzeba tylko odrobin wysi ku w to
w o y .

Data: 2010-04-02 10:49:27
Autor: kml

Użytkownik "looty" <mamlen@gmail.com> napisał w wiadomości news:4e89becf-3894-4b09-94c2-2bd2865505bei25g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

A które twierdzą, że się znają? Nexus, którego miałem został poddany "kąpieli" olejowej a reszta bebechów była potraktowana łt-43 i piasta dostała drugiego życie. Różnica była kolosalna. Moim zdaniem wszystko zależy od tego jak "głęboko" bedzie się chciało/będzie trzeba tę piastę rozebrać. Jeżeli na częsci pierwsze to już jest chwila roboty a jeżeli do czyszczenia i serwisu bez konieczności rozkładania to naprawde nie jest źle :)

Data: 2010-04-02 02:53:56
Autor: looty
przekładnie planetarne - serwis
Twierdzą że się znają:
http://milou.pl/
http://www.wygodnyrower.pl/kontakt/index.html
http://www.roweroweklimaty.pl/

Najlepsze wrażenie zrobił na mnie rozmówca w trzeciego linku i tam się
dzisiaj wybieram.

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-04-02 11:59:15
Autor: kml

Użytkownik "looty" <mamlen@gmail.com> napisał w wiadomości news:ba0cdfa3-9e70-4678-8fa9-06a3f71e9f5a15g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

1. ODPOWIADAJ POD CYTATEM!
2. Napisz koniecznie co zrobili i za ile :)
3. Podziel sie uwagami po jazdach testowych :)

Data: 2010-04-02 03:21:28
Autor: looty
On 2 Kwi, 11:59, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:

[...]

Recenzję serwisu oczywiście zamieszczę.
Mam nadzieję, że czytają to forum i się postarają:)

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-04-02 12:26:04
Autor: kml

Użytkownik "looty" <mamlen@gmail.com> napisał w wiadomości news:6d55a675-2f98-4004-9343-40034b000915r18g2000yqd.googlegroups.com...

Recenzję serwisu oczywiście zamieszczę.
Mam nadzieję, że czytają to forum i się postarają:)
-- --

Czytają, czytają i to więcej sklepów etc. niż się może wydawać na pierwszy rzut oka :)

Data: 2010-05-31 14:44:11
Autor: looty
Użytkownik "looty" <mam...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:ba0cdfa3-9e70-4678-8fa9-06a3f71e9f5a15g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

No więc serwisu przerzutek w piaście, który mógłbym z czystym
sumieniem polecić, w W-wie nie znalazłem.

www.roweroweklimaty.pl mogę w tym zakresie z czystym sumieniem
odradzić - na pytanie co zostało zrobione, serwisant z rozbrajająca
szczerością powiedział, że otworzył piastę, dodał smaru i zamknął.
Głębiej nie zaglądał, bo nie czuje się na siłach. W sumie może to i
lepiej, tylko po co wcześniej ściemniali, że odpowiednie doświadczenie
w serwisowaniu takich przekładniach mają? Koszt "przeglądu" 40 zł, po
ustaleniu co konkretnie zostało zrobione (i nie pomogło) 20 zł.

A piasta jak "cykała" na czwórce tak cyka, kilkaset kilometrów od tego
czasu na niej przejeździłem, nic się nie pogorszyło. Być może taki
jest urok posiadanego przeze mnie egzemplarza.

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-05-31 23:54:58
Autor: Saurus
W dniu 2010-05-31 23:44, looty pisze:
A piasta jak "cykała" na czwórce tak cyka, kilkaset kilometrów od tego
czasu na niej przejeździłem, nic się nie pogorszyło. Być może taki
jest urok posiadanego przeze mnie egzemplarza.

A co to za piasta? Ja rozbierałem i czyściłem już różne 3 biegowe, 5 i 7 biegowe Sachs/Sram i ostatnio 8 biegową piastę Nexus (trochę dalej niż instrukcja Shimano pokazuje) i z wyjątkiem tej 8 biegowej tam nie ma żadnych cudów w środku (a w 8 biegowej to już prawie). Ale klikanie/cykanie na niektórych biegach to cecha większości takich piast - wcześniej mogłeś tego nie słyszeć ale teraz smar/olej się rozprowadził i nie wycisza już zapadek. W takich piastach jest zawsze więcej niż 1 sprzęgło i o ile Shimano w wersjach premium oraz nowszych piastach Alfine stosuje sprzęgła rolkowe to we wszystkich innych _normalnie spotykanych_ (czyli nie Rohloff) są wolnobiegi podobne do tych w zwyczajnych piastach.

Data: 2010-06-01 13:59:11
Autor: looty
przekładnie planetarne - serwis
On 31 Maj, 23:54, Saurus <saurus8USUN...@gmail.com> wrote:

A co to za piasta?

Alfine SG500.

pozdrawiam

Marcin

Data: 2010-06-01 14:22:33
Autor: rzymo
[...]

Tak się podłączę do wątku - Nexus 7-biegowy (wyjęte torpedo, ale to
raczej bez znaczenia), przebieg ~1,1k km.

Objaw - od paru dni męczy mnie 'cykanie' (jakby przeskok którejś z
zębatek) dochodzące z wnętrza piasty. Na każdym biegu jest to samo,
czasem jest, czasem go nie ma. Po prostu jadę i rytmicznie co kilka
sekund słychać jedno 'cyknięcie'. Co to może być?

Swoją drogą to takie normalnie cykanie w tej piaście mi się podoba -
nie muszę patrzeć na manetkę i po odgłosach wiem, na którym
przełożeniu jadę :)

Data: 2010-06-02 00:04:18
Autor: Saurus
W dniu 2010-06-01 23:22, rzymo pisze:
Tak się podłączę do wątku - Nexus 7-biegowy (wyjęte torpedo, ale to
raczej bez znaczenia), przebieg ~1,1k km.

Raczej bez, zależy jak tam wyglądał mechanizm i jak to zrobiłeś.

[...]

Jak na każdym biegu to może być poza piastą lub w piaście ale niezwiązane z samą przekładnią ;) A napięcie linki (indeks) poprawnie wyregulowany? Może próbuje przeskakiwać na inne biegi. Nie miałem nigdy do czynienia z tą piastą - więcej nie potrafię powiedzieć.

Swoją drogą to takie normalnie cykanie w tej piaście mi się podoba -
nie muszę patrzeć na manetkę i po odgłosach wiem, na którym
przełożeniu jadę :)

Hmm... mógłbym żyć bez tego cykania ;)

Data: 2010-06-01 07:14:00
Autor: kml

Użytkownik "looty" <mamlen@gmail.com> napisał w wiadomości news:8b1c0255-48cf-47e8-9297-b23095ee248da16g2000vbr.googlegroups.com...

[...]

-- -- -- -

Zajebiście :| Uwielbiam takie akcje i własnie dlatego jedyną rzeczą, którą gdziekolwiek zlecam to jest zaplot kół/centrowania i to też zawsze w tym samym miejscu.

kml
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex

Data: 2010-04-02 14:07:12
Autor: Saurus
W dniu 2010-04-02 10:49, kml pisze:
A które twierdzą, że się znają? Nexus, którego miałem został poddany
"kąpieli" olejowej a reszta bebechów była potraktowana łt-43 i piasta
dostała drugiego życie.

Ten moment się zbliża nieubłaganie dla mojej piasty. Ale ja jestem ciekaw jak wygląda w środku (uboższa wersja niestety, nie premium). Ostatnio rozkładałem 5 i 7 biegowe Sachsy na części pierwsze i nie ma tygodnia żebym ze dwóch 3-biegówek nie wyczyścił - w rowerach 20-30 letnich fabryczny smar osiąga konsystencję, kolor i lepkość butaprenu :-)

Data: 2010-04-02 14:06:48
Autor: kml

Użytkownik "Saurus" <saurus8USUN_TO@gmail.com> napisał w wiadomości news:hp4min$brv$1mx1.internetia.pl...
[...]

FOTO! :) W środku: ta com ją miałem to była czarna po 8 latach od brudnego smaru, który jednak jeszcze jakoś tam działał. Dopiero nowe smarowidła pokazały jak bardzo ten stary był przepracowany.

kml
Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5

Data: 2010-04-02 14:13:47
Autor: Saurus
W dniu 2010-04-02 14:06, kml pisze:
FOTO! :) W środku: ta com ją miałem to była czarna po 8 latach od
brudnego smaru, który jednak jeszcze jakoś tam działał. Dopiero nowe
smarowidła pokazały jak bardzo ten stary był przepracowany.

W tym rzecz że ta piasta niewielki przebieg (będzie może 3000 km) jednak słyszałem już o dość szybkim "zamulaniu" się tej wersji. Chcę zobaczyć na ile jej pomoże czyszczenie i kąpiel w oleju przekładniowym. Zdjęcia owszem, zrobię :) Na razie dokumentowałem tylko piastę Dual Drive ale już po wyczyszczeniu :P
http://www.saurus.net.pl/dualdrive.php

Data: 2010-04-02 14:17:29
Autor: kml

Użytkownik "Saurus" <saurus8USUN_TO@gmail.com> napisał w wiadomości news:hp4mv2$101$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ale czysta 0_0 :) Używałeś myjki ultradzwiękowej? :P IMO olej jest cudownym środkiej do takiej piasty. Po wymoczeniu bebechów nic mi nie ciekło spod uszczelki na korpusie piasty. W środku smaru było mało, tylko w miejscu pracy kół zębatych dałem trochę a resztę olej załatwił.

Już nie mogę się doczekać na alfine 11sp - jeżeli będzie w połowie tak fajny jak sobie wyobrażam to będzie git!

Data: 2010-04-03 02:30:46
Autor: Saurus
W dniu 2010-04-02 14:17, kml pisze:
[...]

Szczoteczki i detergentów ale myjkę niedługo będę testował :)

Już nie mogę się doczekać na alfine 11sp - jeżeli będzie w połowie tak
fajny jak sobie wyobrażam to będzie git!

Ja już wiem że chcę - ale nie wiem czy będę gotów za nią zapłacić, zależy ile sobie zażyczą. Jak 1500 zł to jednak słabo to widzę, wolę kupić Nexusa w wersji premium i nadal mieć 2 blaty z przodu a kasę wpakować w coś innego.

Data: 2010-04-03 07:07:25
Autor: kml

Użytkownik "Saurus" <saurus8USUN_TO@gmail.com> napisał w wiadomości news:hp624s$i6l$1mx1.internetia.pl...
Szczoteczki i detergentów ale myjkę niedługo będę testował :)

Znajomy czai się na taki prosty model za ok 130 zeta i twierdzi, że na uczelni taką mają i jest naprawde ok. Jeżeli okaże się być dobra to ja też biore ;)

[...]

Szczerze, ja wyłoże te 1500 na nią zeby mieć święty spokój i prawdziwy napęd SS. Rzecz jasna, korba 2x z przodu to nie jest nie wiadomo jakie utrudnienie czy ujma na honorze, ale z przyjemnością pozbędę się pp i jednego koła zębatego a w to miejsce wstawie sobie dorobiony blat stalowy z idealnie dobraną ilością zębów oraz rockring. Zakres przełożeń zawsze można zmieniać zębatką na piaście i będzie miodzio.

Niestety stary alfine nic nie tanieje, ale może jak wejdzie nowy to coś się zmieni w temacie. Ceny w Polska to jedno, ale ceny w UK i DE to drugie zatem trzeba zwrócić zwrok na zachód jak przyjdzie do kupna.

Pomijając 11 przełożeń i 100% większy zakres to kąpiel olejowa jest dla mnie najważniejszą zaletą tego systemu. Niestety w starym modelu alfa oraz nexusie nie da się tego zrobic tak napradwę. Wymoczenie bebechów w oleju daje ogromną poprawę, ale to nie jest to samo a wszelkie patenty z uszczelnianiem etc. to lekka rzeźba. Zalanie olejem duro i uszczelnienie tak żeby sie z niego nie lało to żaden problem, ale uszczelnienie piasty to już niestety jest zgryz.

Póki co zostaje przy napędzie zewnętrznym, który traktuje jako zło konieczne i czekam na możliwość pomacania alfy 11sp :)

Data: 2010-04-02 22:04:29
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Fri, 02 Apr 2010 10:49:27 +0200, kml napisał(a):

A które twierdzą, że się znają? Nexus, którego miałem został poddany
"kąpieli" olejowej a reszta bebechów była potraktowana łt-43 i piasta
dostała drugiego życie.
Hmm ten smar nie ma za duzej lepkosci? To co Szitmano pcha do tych piast jest sporo mniej zageszczone.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-04-03 07:08:55
Autor: kml

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> napisał w wiadomości news:d7vh87-feu.ln1news.yarross.net.pl...
[...]

Nic złego się nie stało. Poza tym tego smaru naprawde nie było dużo i wymieszał się z olejem pracującym w bebechach.

Data: 2010-03-31 22:32:39
Autor: kml

Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:b826d1e2-062a-4f5c-ad39-8af2fbbc519bg28g2000yqh.googlegroups.com...

[...]

Pierwsza kwestia po co w ogóle odsyłać piastę do niemiaszków? Jedyne co mi przychodzi do głowy to montaż konusa pod tarczę. Te piasty generalnie się nie psują (albo jeszcze się nie doczytałem o takim przypadku) a skoro masz tysiąc ojro to zapewne coś na ten temat sobie czytasz przed kupnem i wiesz, że w Polska nikt nie ma części do tego zatem jedyną możliwością serwisu jest odesłanie wszystkiego do Rzeszy. Jak ja czekałem na jakieś paczki stamtąd to było to błyskawicznie i bezproblemowo. Nie zapominaj, że w fabryce są ludzie którzy rozbierają i składają te piasty z zamkniętymi oczami więc usunięcie ew usterki nie zajmie im tygodnia tylko pewnie ze 2 godziny, tym bardziej że wszystkie możliwe części mają u siebie na miejscu.

Gdybym miał do wywalenia  tysiąc ojro to nawet bym się nie zastanawiał chwili tylko kupił sobie tę piastę i ostatnią rzeczą o jaką bym się bał to konieczność odesłania jej do Rzeszy. Dla mnie to jest bardzo proste: odysłam piastę a w jej miejsce zakładam klasyczny napęd na parę dni i po krzyku.

Data: 2010-04-01 11:29:31
Autor: Coaster
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
[...]

Istnieje jakis przymus korzystania z uslugi? ;-)