przekr臋t nigeryjski

Data: 2013-09-22 19:58:25
Autor: Piotrek
przekr臋t nigeryjski
On 2013-09-22 19:38, p47 wrote:
Na portalu motogratka.pl umieszczone zosta艂o og艂oszenie:
http://moto.gratka.pl/tresc/citroen-c6-15813066.html#dae7df4973e957c5,1
Niska cena i pozosta艂e okoliczno艣ci wzbudzi艂y we mnie podejrzenie, 偶e
chodzi o tzw. "przekret nigeryjski", tzn pr贸b臋 wy艂udzenia pieni臋dzy.
Wda艂em si臋 z ciekawo艣ci co do "modus operandi" przest臋pc贸w w
korespondencj臋, kt贸ra potwierdzi艂a moje obawy,- wystawiaj膮cy za偶膮da艂,
abym (wprawdzie na swoje nazwisko, co ma go uwiarygodni膰)  przela艂 do
Lublina za pomoc膮 Western Union ca艂膮 偶膮dan膮 kwot臋 i przekaza艂 mu dane
tego trasferu ( a one wystarczaj膮 do podj臋cia pieni臋dzy!).
Do kogo zg艂osi膰 t臋 pr贸b臋 wy艂udzenia, bo mo偶na by z艂apa膰 z艂odzieja na
gor膮cym uczynku?

Raczej zapomnij.

Licz膮c na to, 偶e WU ma jakie艣 procedury bezpiecze艅stwa na wypadek pr贸by fraud贸w pr贸bowa艂em co艣 zrobi膰 z 偶膮daniem ewidentnie fraudowej p艂atno艣ci (transgranicznej). Nawet uda艂o mi si臋 dotrze膰 do ichniego speca od bezpiecze艅stwa. Ale poza wzbudzeniem zdumienia u rzeczonego speca ("Sk膮d Pan ma do mnie numer?") niczego nie osi膮gn膮艂em: "niedasie" i koniec.

Oczywi艣cie zalecono mi nie wykonywanie p艂atno艣ci.

Piotrek

przekr臋t nigeryjski