przekształcenie spółdzielczego prawa l okatorskiego w odrębną własność - co opró cz aktu ?

Data: 2009-12-21 09:58:03
Autor: Rafał \"SP\" Gil
przekształcenie spółdzielczego prawa l okatorskiego w odrębną własność - co opró cz aktu ?
Witam , krótkie pytanie z krótkim zarysem sytuacji.

Lokal spółdzielczy (Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu). Doprowadzono do podpisania aktu notarialnego z spółdzielnią. Podpisano w/w akt przed "notariuszem spółdzielni". Cena była ok, terminy ok więc nie było potrzeby bić się o "własnego notariusza". W akcie notarialnym wzmianka o tym, że notariusz załatwia wszelkie kwity związane z założeniem KW. No i fajnie.

Pytanie: jakie aktualnie obowiązki ciążą na właścicielu ? To, że czynsz nadal płaci się do spółdzielni - to wiem - ktoś tym bajzlem musi zarządzać. Spółdzielnia radzi sobie w miarę ok. Co jednak trzeba jeszcze zrobić ? Kolebocze mi się po głowie "podatek gruntowy". Jeśli tak - jak i gdzie to to się załatwia i jaki jest termin urzędowy do poczynienia czynności (jakich)?

Z góry dzięki za odpowiedź od osób, które obeznane są w w/w temacie.

Pozdrawiam.
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-12-21 03:13:06
Autor: witek
Rafał "SP" Gil wrote:

Kolebocze mi się po głowie "podatek gruntowy". Jeśli tak - jak i gdzie to to się załatwia i jaki jest termin urzędowy do poczynienia czynności (jakich)?

Dobrze kolebocze

podatek od nieruchomości to się nazywa
Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

14 dni na zgłoszenie od dnia podpisania aktu
w urzędzie gminy tudziez urzedzie miasta
Dadzą druczek do wypełnienia. I tak bez pomocy spółdzielni się zgubisz w jego wypełnianiu.
Będzie naliczony od miesiaca nastepujacego po miesiacu w którym był podpisany akt
płatny kwartalnie 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada

Data: 2009-12-21 10:18:01
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-21 10:13, witek pisze:

Dobrze kolebocze

podatek od nieruchomości to się nazywa
Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

To jeszcze pytanko. Dam radę to zrobić "zdalnie" ? Czy niestety obecność na miejscu w miejscowym urzędzie osobiście jest konieczna ?

Dzięki za info !

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-12-21 03:27:10
Autor: witek
Rafał "SP" Gil wrote:
[...]

Zapomnij.

To znaczy, na przeszkodzie nic nie stoi o ile zmusisz jakąś panią do wysłania ci druczka, a potem dopilnujesz, żeby jak już do nich dojdzie pocztą wylądował na odpowiednim biurku. I wszystko w 14 dni.

Bardziej bym uderzył nie do urzędu miasta a do spółdzielni mieszkaniowej, bo pewnie niejden sie do nich przekolebał w poszukiwaniu pomocy jak to ustrojstwo wypełnić. Zapewne się zaopatrzyli w duczki w celu jak najszybszego pozbycia sie kłopotu czyli klienta.

Data: 2009-12-21 10:46:15
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-21 10:27, witek pisze:

To znaczy, na przeszkodzie nic nie stoi o ile zmusisz jakąś panią do
wysłania ci druczka, a potem dopilnujesz, żeby jak już do nich dojdzie
pocztą wylądował na odpowiednim biurku. I wszystko w 14 dni.

Ehhh ... jestem jedynie 300 km od miejsca zbrodni i najwcześniej będę mógł za miesiąc. Pewnie muszę poczytać w w/w ustawie o karach za niedotrzymanie terminu ;/
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-12-21 09:35:25
Autor: witek
Rafał "SP" Gil wrote:
[...]

głowy nie dam, ale wydaje mi sie, ze druczek jest zestandaryzowany.
Skocz do najblizszego urzedu i wez jeden, bo czym sprawdz czy to ten sam , a nwaet jak nie to wypełnij i wyślij.

Data: 2009-12-21 18:15:09
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-21 16:35, witek pisze:

głowy nie dam, ale wydaje mi sie, ze druczek jest zestandaryzowany.
Skocz do najblizszego urzedu i wez jeden, bo czym sprawdz czy to ten sam
, a nwaet jak nie to wypełnij i wyślij.

Wygląda na to, że tak. Na stronie "tamtego" urzędu miejskiego znalazłem wniosek (word), który wygląda mi "standardowo" jak każdy pit, pozew etc ... jest w stylu formularzowym IV RP.

Jednak chyba nie da się tego załatwić "zdalnie" gdyż iż również na stronie UM P-ŚL doczytałem się następującej informacji:

WYMAGANE DOKUMENTY ORAZ MIEJSCE ICH ZŁOŻENIA:

1) Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych – IP wraz z załącznikiem ZW.
1) Dowody świadczące o powstaniu albo o wygaśnięciu obowiązku podatkowego np. akt notarialny, umowa kupna - sprzedaży itp., lub o zaistnieniu zmian mających wpływ na wysokość podatku od nieruchomości.

Wnioskuję, że urząd wymaga oryginału aktu notarialnego (oryginał jak wspomniałem z dala ode mnie, na kompie mam jedynie skan), więc i tak dupa zbita ... ale może gdyby złożyć wniosek z kopią - to termin chyba zachowany, co najwyżej wezwą mnie o uzupełnienie braków formalnych.

Ciekawym, czy działa to jak w sądzie :)

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-12-21 11:20:21
Autor: witek
Rafał "SP" Gil wrote:

Ciekawym, czy działa to jak w sądzie :)

Oni nie są jeszcze na takim etapie.
Pani po prostu się wydziera " co mi pan tu jakies ksero przynosi! oryginał ma być! następny proszę!"

Data: 2009-12-21 18:28:30
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-21 18:20, witek pisze:

Ciekawym, czy działa to jak w sądzie :)
Oni nie są jeszcze na takim etapie.
Pani po prostu się wydziera " co mi pan tu jakies ksero przynosi!
oryginał ma być! następny proszę!"

Na kopertę się wydrze czy na znaczek w opisanej przeze mnie sytuacji ?

A inaczej ugryzę temat: Co grozi realnie za przekroczenie terminu ?

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-12-21 14:36:30
Autor: witek
Rafał "SP" Gil wrote:
[...]

takiej sytuacji pewnie nie przewidzieli, kazdy zglasza sie osobiscie i osobiscie dostaje opieprz

A inaczej ugryzę temat: Co grozi realnie za przekroczenie terminu ?

tego nie wiem, nie chcialo mi sie czytac ustawy do konca.

Data: 2009-12-21 22:20:16
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hgom8e$3ie$4inews.gazeta.pl...
Rafał "SP" Gil wrote:
[...]

Jeśli wyślem niekompletny wniosek pocztą, to Urząd powinien pytającego wezwać do uzupełnienia dokumentów, ale nie będzie mógł czynić zarzutu niezgłoszenia w terminie. Sądzę, ze wysyłając dokument po 2 tygodniach spokojnie w ten sposó kolejne dwa się uda wytargować.

Data: 2009-12-21 22:45:09
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-21 22:20, Robert Tomasik pisze:

[...]

Dzięki Robert ... miałem nadzieję, że ktoś może choć odrobinę tak to postrzega ;) No to jestem prawie przekonany ;).

Popchnę wszystko korespondencyjnie z kserówkami, powpisuję bzdury (bo wniosek dla mnie jakiś taki nielogiczny jest - czy mam opodatkować mój udział w gruncie pod budynkiem, czy też mam opodatkować grunt pod budynkiem i również do tego mieszkanie ... psia krew - do pitów dają "wyjaśnienia i instrukcje" jak to to wypełnić - a tu - po prostu pytają ... ehhh).

Data: 2009-12-21 18:00:34
Autor: witek
Rafał "SP" Gil wrote:
[...]

aniemówiłem.

Data: 2009-12-22 15:25:36
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2009-12-22 01:00, witek pisze:

[...]

;)
Kończąc wnioski i dziękując za odpowiedzi dodam na czym stanęło:

1. Zadzwoniłem do urzędu i rozpytałem się co i jak, a w szczególności jakie kary grożą za niedotrzymanie terminu i jak konsekwentnie są egzekwowane ... zasadniczo z wyjaśnień urzędniczki dowiedziałem się, że w sumie to i można karać, ale tak "bokiem" mi powie, żem niejedyny który w tym temacie zapomniał o podatku i mają tego na pęczki ... zasadniczo wzywają do zapłaty podatku i złożenia wniosku o opodatkowanie gdyż iż wiedzę o zmianie spółdzielczego w odrębną własność pozyskują z geodezji (jeśli dobrze zapamiętałem).

2. Niewymagana jest forma osobistego stawiennictwa - można korespondencyjnie.

3. Można wysłać najzwyklejszą kserówkę (pytałem czy poświadczać jakokolwiek własnym podpisem czy ogarniać poświadczenie notarialne za zgodność - odpowiedź jak w pkt 1 - i tak dostają jakiś odpis z jakiegoś urzędu (albo z SM, bo ta pewnie se pomniejsza w ten sposób podatki które płaciła).

4. Po rozpytaniu o formę wypełnienia - zasadniczo rozchodzi im się w dwóch pkt. o : 1) powierzchnię użytkową mieszkania+piwnica, 2) powierzchnię gruntu, a raczej nabyty udział w gruncie, i to wystarczy ... dane  do systemiku i tak sobie wezmą z kopii aktu i geodezji ... to

Zatem zakańczam wątek i pozdrawiam "adwersarzy" :)
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2009-12-21 23:20:41
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:hgoq93$8gj$2inews.gazeta.pl...
[...]

W odpowiednie rubryki wpisujesz swoje mieszkanie oraz odpowiednią część udziału w gruncie. te dane powinieneś mieć w akcie notarialnym.

Data: 2009-12-21 18:01:04
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:

W odpowiednie rubryki wpisujesz swoje mieszkanie oraz odpowiednią część udziału w gruncie. te dane powinieneś mieć w akcie notarialnym.

widziałeś kiedyś ten druczek?
też bym chciał zeby on był taki jak teoria.

Data: 2009-12-22 16:33:50
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hgp281$3ie$7inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik wrote:

W odpowiednie rubryki wpisujesz swoje mieszkanie oraz odpowiednią część udziału w gruncie. te dane powinieneś mieć w akcie notarialnym.

widziałeś kiedyś ten druczek?

Tak, a nawet kilka razy wypełniałem. Nie przypominam sobie, by tam się znajdowały jakieś niemożliwe do wymyślenia informacje.

też bym chciał zeby on był taki jak teoria.

Data: 2009-12-23 12:16:45
Autor: Mark
przeksztacenie spdzielczego prawa lokatorskiego w odrbn wasno - co oprcz aktu ?
Dnia Mon, 21 Dec 2009 23:20:41 +0100, Robert Tomasik napisa(a):

W odpowiednie rubryki wpisujesz swoje mieszkanie oraz odpowiedni cz udziau w gruncie. te dane powiniene mie w akcie notarialnym.

Moze w roznych miejscowosciach/urzedach sa rozne druki?
Ja mam wlasnie podobne do Twoich odczucia - druk ktory dostalem z UMK byl
raczej prosty do wypelnienia, wiekszej filozofi w tym nie bylo

--
Mark

Data: 2009-12-22 07:58:03
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
przekształcenie spółdzielczego praw a lokatorskiego w odrębną własność - co op rócz aktu ?
Dnia Mon, 21 Dec 2009 22:45:09 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

Popchn wszystko korespondencyjnie z kserwkami,

warto na xerokopii dopisa niebieskim dugopisem owiadczenie o zgodnoci
xerokopii z oryginaem, wpisa dat i wasne imi i nazwisko;
w wielu urzdach to dziaa.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_6.php

Data: 2009-12-22 16:34:26
Autor: Robert Tomasik
przeksztacenie spdzielczego prawa lokatorskiego w odrbn wasno - co oprcz aktu ?

Uytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisa w wiadomoci news:hgpqls$75s$1inews.gazeta.pl...

Suszna uwaga. Nie pomylaem.

Data: 2009-12-26 12:55:34
Autor: Marcin Wasilewski
przeksztacenie spdzielczego prawa lokatorskiego w odrbn wasno - co oprcz aktu ?
Uytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa w wiadomoci news:hgoaol$3ie$2inews.gazeta.pl...
Rafa "SP" Gil wrote:
Ciekawym, czy dziaa to jak w sdzie :)
Oni nie s jeszcze na takim etapie.
Pani po prostu si wydziera " co mi pan tu jakies ksero przynosi! orygina ma by! nastpny prosz!"

    Wtedy mona powoa si na to, e UM jest w posiadaniu oryginalnego wypisu (a nawet dwch), ktre wysa do nich notariusz.

Data: 2009-12-23 12:10:09
Autor: Mark
przekształcenie spółdzielczego praw a lokatorskiego w odrębną własność - co op rócz aktu ?
Dnia Mon, 21 Dec 2009 10:46:15 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

Ehhh ... jestem jedynie 300 km od miejsca zbrodni i najwczeniej bd mg za miesic. Pewnie musz poczyta w w/w ustawie o karach za niedotrzymanie terminu ;/

Zalezy od urzedu IMO. Ja nie placilem zadnych kar.

--
Mark

Data: 2009-12-23 12:09:24
Autor: Mark
przekształcenie spółdzielczego praw a lokatorskiego w odrębną własność - co op rócz aktu ?
Dnia Mon, 21 Dec 2009 10:18:01 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

To jeszcze pytanko. Dam rad to zrobi "zdalnie" ? Czy niestety obecno na miejscu w miejscowym urzdzie osobicie jest konieczna ?

Mozesz tez "wybrac" opcje taka jak ja - po prostu "zapomniec". Gwarantuje Ci
ze Urzad Miasta/Gniny sam sie upomni i wyliczy co trzeba:).
U mnie tak to wygladalo - nawet nie wiedzialem ze musze to oplacac, wiec
Urzad po 1.5 roku przeslal pisemko.. Oczywiscie musialem wyrownac wstecz i
oplacic juz nowy okres -w krakowie za mieszkanie 68m  to nieduzo, jakies 50
zl rocznie

--
Mark

Data: 2009-12-23 12:13:52
Autor: Mark
przekształcenie spółdzielczego praw a lokatorskiego w odrębną własność - co op rócz aktu ?
Dnia Mon, 21 Dec 2009 03:13:06 -0600, witek napisa(a):

Dadz druczek do wypenienia. I tak bez pomocy spdzielni si zgubisz w jego wypenianiu.
Bdzie naliczony od miesiaca nastepujacego po miesiacu w ktrym by podpisany akt
patny kwartalnie 15 marca, 15 maja, 15 wrzenia i 15 listopada

A to chyba zalezy gdzie? Po pierwsze, druk ktory ja dostlem z UMK byl prosty
- jedyne wahanie mialem gdy nie bylem pewien czy chodzi im o numer ksiegi
calego lokalu czy mieszkania wyodrebnionego.
Wiekszym problemem bylo dla mnie odczytanie wpisu do KW -w tych numerkach
idzie sie pogubic.
A po drugie - za zaplacilem rocznie, kwota na szczescie niska.

--
Mark

przekształcenie spółdzielczego prawa l okatorskiego w odrębną własność - co opró cz aktu ?