przelac dolary

Data: 2021-03-22 21:09:02
Autor: J.F.
przelac dolary
Da sie przelac dolary miedzy dwoma polskimi bankami ?
Duzo to kosztuje ?

Czy wyplacic i wplacic ?

J.

Data: 2021-03-22 23:12:03
Autor: Robert Tomasik
przelac dolary
W dniu 22.03.2021 o 21:09, J.F. pisze:
Da sie przelac dolary miedzy dwoma polskimi bankami ?
Duzo to kosztuje ?
Czy wyplacic i wplacic ?

Jeśli w obydwu masz konta walutowe, to da się. Jeśli chcesz to
przewalutować, to koszty Cie "zjedzą".

--
Robert Tomasik

Data: 2021-03-23 10:24:22
Autor: J.F.
przelac dolary
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:60591634$0$547$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dwa konta dolarowe, tylko jak to zrobic - swiftem ?

Bo Sepa chyba dolarkow nie obsluguje ?

J.

Data: 2021-03-23 14:35:26
Autor: Marvin
przelac dolary

Jeśli w obydwu masz konta walutowe, to da się. Jeśli chcesz to
przewalutować, to koszty Cie "zjedzą".

Dwa konta dolarowe, tylko jak to zrobic - swiftem ?

Bo Sepa chyba dolarkow nie obsluguje ?

Z Mille da się tak że zmienia się konto na World cośtam. Robi przelew za darmo i ew. wraca do ustawień poprzednich.
M.

Data: 2021-03-23 22:41:26
Autor: Robert Tomasik
przelac dolary
W dniu 23.03.2021 o 10:24, J.F. pisze:

[...]

Dokąd nie podasz banku, w jakim to chcesz zrobić, to chyba nikt nic
sensownego nie napisze. Trzeba do TOiP popatrzeć.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-03-24 13:14:40
Autor: J.F.
przelac dolary
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:605a6086$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Na razie nie wiem.

sensownego nie napisze. Trzeba do TOiP popatrzeć.

No to wlasnie podpytuje czego w tabeli szukac.
Swift ?

J.

Data: 2021-03-23 09:02:54
Autor: Robert_DF
przelac dolary
W dniu 22.03.2021 o 21:09, J.F. pisze:
Da sie przelac dolary miedzy dwoma polskimi bankami ?
Duzo to kosztuje ?

Czy wyplacic i wplacic ?

J.

z citi do mbanku, 0.25% kwoty (jak dobrze pamiętam)
alternatywa to wypłacasz gotówkę i wpłacasz gotówkę, kwestia o jaką kwotę chodzi

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2021-03-23 13:26:03
Autor: Piotr Gałka
przelac dolary
W dniu 2021-03-22 o 21:09, J.F. pisze:
Da sie przelac dolary miedzy dwoma polskimi bankami ?
Duzo to kosztuje ?

Czy wyplacic i wplacic ?

To chyba może zależeć od historii tych dolarów.
Jak kupione w kantorze banku to możliwe, że można je gratis przelać gdzie indziej. Pewnie różnie w różnych bankach.
Ale tak tylko mi się obiło o oczy - nie testowałem.
P.G.

Data: 2021-03-23 15:13:33
Autor: Zbynek Ltd.
przelac dolary
Piotr Gałka napisał(a) :
[...]

Kupiłem 10 w kantorze www banku, 10 w kantorze czinczmany za rogiem i je wpłaciłem w kasie banku. Mam na koncie 20. Teraz chcę przelać 10 do innego banku. Jak mi policzą? :-P

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2021-03-23 08:07:04
Autor: Dawid Rutkowski
przelac dolary
wtorek, 23 marca 2021 o 15:13:39 UTC+1 Zbynek Ltd. napisał(a):
Piotr Gałka napisał(a) :
> W dniu 2021-03-22 o 21:09, J.F. pisze: >> Da sie przelac dolary miedzy dwoma polskimi bankami ? >> Duzo to kosztuje ? >> >> Czy wyplacic i wplacic ? >> > > To chyba może zależeć od historii tych dolarów. > Jak kupione w kantorze banku to możliwe, że można je gratis przelać > gdzie indziej. Pewnie różnie w różnych bankach. > Ale tak tylko mi się obiło o oczy - nie testowałem. > P.G.
Kupiłem 10 w kantorze www banku, 10 w kantorze czinczmany za rogiem i je wpłaciłem w kasie banku. Mam na koncie 20. Teraz chcę przelać 10 do innego banku. Jak mi policzą? :-P

A ile i dlaczego tak drogo zapłaciłeś w tym kantorze www banku? Taniej niż w "czinczmany za rogiem"?
A za wpłatę Ci nie policzyli? I policzą za wypłatę?
Więc po co przelewasz 10$?

Przelew SWIFT to nie jest zabawka dla przelewania sum na waciki, dlatego kosztuje pewnie drogo bezwzględnie, ale względnie już tanio, bo jest to np. 0,25% sumy - ale z podanym maxem, np. 200zł (ale i minimum, np. 20zł).
Więc jak płacisz za tankowiec ropy to nie zauważysz - a jak chcesz się pobawić w przelewanie 10$ to możesz, tylko zabawka droga wyjdzie.

SWIFT niestety to jest taki wynalazek, o którym nie wiadomo z góry, ile będzie kosztować - chyba że w opcji OUR, wtedy zwykle bank źródłowy poda w cenniku jakąś kwotę czy %, a ew. koszty banków pośredniczących i banku odbiorcy weźmie już na siebie (tzn. w ramach tej kwoty z cennika, bank sam za nic nie zapłaci ;P ).
Ale tylko opcja OUR daje pewność, że na konto docelowe dojdzie taka kwota, jaka była wysłana - a nie podskubana.

Z przelewaniem dolarów między polskimi bankami zwykle jest prościej - trzeba zajrzeć w TOiP banku docelowego i poszukać (zwykle nie ma) opłaty za przyjęcie przelewu dolarowego - a potem do TOiP banku źródłowego i poszukać opłaty za wysłanie przelewu SWIFT - to zwykle będzie jedyny koszt, bo jeśli nie mamy konta w mega popierdółce, to żadnego banku pośredniczącego po drodze nie będzie.

W kantorze aliora bank zwalnia z własnych kosztów przy przelewaniu waluty u nich zakupionej - czyli po wybraniu opcji SHA (nawet express, potrafi dojść w tym samym dniu) stan konta w kantorze zmniejszy się tylko o sumę wysyłaną, a do innego banku w PL również trafi cała wysyłana suma.

Hmm, ciekawe co by było w opcji BEN, jeśli w TOiP banku docelowego nie ma opłaty za przyjęcie przelewu? Ale nie, nie ma tak łatwo - bank źródłowy pobierze sobie swoją opłatę z sumy przelewu i dojdzie mniej, niż było wysłane.

Do banku w PL można też sobie "dolary przesłać" elixirem - ale zapłaci się za podwójne przewalutowanie po kursach banku, więc tutaj 0,25% prowizja mBąka to tak jak nic.
Do banku w SEPA (więc i do polskiego) można też "przelać dolary" przelewem SEPA - ale tu też będzie przewalutowanie via euro (a może jeszcze po drodze przez złotówki) po kursach banków.

Data: 2021-03-23 09:55:08
Autor: KJ BOSS
przelac dolary
Kiedyś robiłem to przez kantory internetowe i darmowo było, ale zamkneli. Dodalem konto alior, mbank, pko konta dolarowe. Kantor mial konta w tych bankach, wiec darmowo weszlo. Wplata $ na portfel kantora z konta mbank, a potem od razu wyplata na konto alior w $ i darmowe bylo. Kantor mooj zamknac te mozliwosc :D Ale tyle kantorow jest...

Data: 2021-03-31 13:21:11
Autor: Jan Osik
przelac dolary
On Monday, March 22, 2021 at 9:09:05 PM UTC+1, J.F. wrote:
Da sie przelac dolary miedzy dwoma polskimi bankami ? Duzo to kosztuje ?

"Zależy".
Może kosztować sporo albo nic.

Np. z aliorowego kantora można przelać niby za darmo - jak się te dolary wcześniej tam wymieniło (niekoniecznie ostatnio). Kwestia jeszcze tego, czy bank odbierający naliczy jakieś opłaty.

Innym sposobem na darmowe dolarowe przelewy między bankami w Polsce jest użycie jakiegoś kantoru, typu walutomat.

Np. przelewamy z jednego banku do walutomatu (za darmo, lub za małą opłatą, gdy walutomat ma tam konto), a potem z walutomatu do banku docelowego (za darmo, lub za małą opłatą, gdy walutomat ma tam konto). W ten sposób między niektórymi bankami można przesłać pieniądze za darmo, i często szybciej, niż gdyby przelew szedł bezpośrednio z banku do banku.

Tu do pogłębienia wiedzy:

https://www.walutomat.pl/banki/

przelac dolary