przelew SEPA a opcja SHARED

Data: 2009-02-21 17:46:30
Autor: jack
przelew SEPA a opcja SHARED
Prosze o wyjasnienie.

Wszystkie przelewy SEPA ida jako SHARED. Jednoczesnie w wielu miejscach
jest wspomniane (nie tylko w Polsce), ze dociera pelna kwota przelewu na
rachunek odbiorcy. Jak to jest w praktyce ? Czy koszty banku beneficjenta
sa pobierane z konta beneficjenta oddzielnie nie umniejszajac kwoty
przelewu czy moze banki rezygnuja z pobierania kosztow za odbior ?
Pytanie jest dosc istotne, bo czesto trzeba przelac pelna kwotem bez ryzyka
pomniejszenia.

Data: 2009-02-21 18:12:51
Autor: MarekZ
przelew SEPA a opcja SHARED
Uzytkownik "jack" <nospam@spam.pl> napisal w wiadomosci

[...]

Nie istnieja koszty banku beneficjenta w tym schemacie. Gdyby jednak jakis bank pobieral oplaty za przychodzace przelewy SEPA (nie jestem do konca pewien czy im wolno, wydaje mi sie, ze nie wolno, ani razu sie z tym nie spotkalem) bylyby one pobierane od beneficjenta przelewu (i bylo by je widac jako oddzielna pozycje).

marekz

Data: 2009-02-21 20:04:39
Autor: jack
przelew SEPA a opcja SHARED

[...]

W jednym z opisow sepa (anglojezycznych) znalazlem informacje ze koszty
banku beneficjenta moga byc pobrane, ale osobno (nie odciagane z kwoty
przelewu jak w zwyklym SHARED). Wiem, ze wiele (wszystkie ??) bankow nie
pobiera za przyjscie SEPA. Szukalem jednak jakiejsc regulaminowej
miedzybankowej regulacji niepobierania kosztow przelewow przychodzacych w
syst. SEPA i nie znalazlem. Znalazlem natomiast to, o czym pisze zdanie
wyzej.

Data: 2009-02-21 21:00:41
Autor: Darek
przelew SEPA a opcja SHARED
przelewu czy moze banki rezygnuja z pobierania kosztow za odbior ?

Pekao pobiera swój koszt z rachunku zleceniodawcy (przelew przychodzacy)

--
Darek

Data: 2009-02-22 19:48:20
Autor: kashmiri
przelew SEPA a opcja SHARED

"Darek" <nie@podam.maila.pl> wrote in message news:gnpmhc$got$1news.onet.pl...
przelewu czy moze banki rezygnuja z pobierania kosztow za odbior ?

Pekao pobiera swój koszt z rachunku zleceniodawcy (przelew przychodzacy)

Nie da się.

k.

przelew SEPA a opcja SHARED