przelew do Japonii

Data: 2016-01-26 13:00:55
Autor: Titus Atomicus
przelew do Japonii
Witam,
Znajoma musi wyslac jakis przelew do Japonii. Jakas zaliczka za kurs czy jakos tak, wartosc ok.40 EUR. Jak to zrobic w miare tanio?

Ostatnio jak placila przez mBank, zaplacila prowizje w wysokosci wartosci przelewu. Co dziwne te prowizje zostal naliczone w kilku ratach... ostatnia juz kilka miesiecy po wykonanym przelewie. A w momencie zlozenia zlecenia w banku nie potrafili okreslic jakiej wysokosci bedzie prowizja...
--
TA

Data: 2016-01-26 13:01:46
Autor: witek
przelew do Japonii
On 1/26/2016 6:00 AM, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

A druga strona nie moze sobie sciagnac oplaty z karty kredytowej?

Data: 2016-01-26 11:09:04
Autor: emes88
przelew do Japonii
Kupić potrzebną walutę w kantor.aliorbank.pl. Przelew tak zakupionej waluty do banku za granicą będzie bezpłatny.

Data: 2016-01-27 14:11:31
Autor: Tomasz Chmielewski
przelew do Japonii
On 01/27/2016 04:09 AM, emes88@gmail.com wrote:
Kupić potrzebną walutę w kantor.aliorbank.pl. Przelew tak zakupionej waluty do banku za granicą będzie bezpłatny.

Być może za darmo są przelewy EUR w strefie Euro, ale nie jeny do Japonii.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-01-27 02:28:11
Autor: em
przelew do Japonii
W dniu środa, 27 stycznia 2016 06:11:38 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
> Kupić potrzebną walutę w kantor.aliorbank.pl. Przelew tak zakupionej waluty do banku za granicą będzie bezpłatny.

Być może za darmo są przelewy EUR w strefie Euro, ale nie jeny do Japonii.

Nie być może tylko na pewno. I także jeny do Japonii.
Może warto dokładnie zapoznać się z ofertą.

Data: 2016-01-27 03:26:21
Autor: em
przelew do Japonii
http://static.kantor.aliorbank.pl/repo/attachment/201407_TOiP_KW_dla_Klientow_Indywidualnych.pdf
punkt 2.2

Przelewy w opcji SHA są darmowe do stanu licznika .
"Klienci są uprawnieni do wykonywania darmowych przelewów walut zakupionych w Kantorze Walutowym wszystkimi trybami (normalny, pilny, ekspres) w opcji kosztowej SHA, o tym ile środków możemy przesłać bezpłatnie informuje nas Licznik. Licznik rejestruje ilości środków wymienionych przez Klienta w Kantorze Walutowym w każdej z walut oddzielnie. Każdy przelew walutowy w ramach Licznika pomniejsza wartość Licznika." (http://kantor.aliorbank.pl/info/subtab/oplaty-i-prowizje)

Jeżeli naliczyli Ci opłaty, to może warto złożyć reklamację.

Data: 2016-01-27 20:02:56
Autor: Tomasz Chmielewski
przelew do Japonii
On 01/27/2016 07:28 PM, em wrote:
[...]

Możesz zacytować odpowiedni punkt programu?

Bo akurat wymieniałem i przelewałem kilka razy do Japonii, i zawsze aliorowy kantor brał prowizję (czy to w opcji OUR, czy SHA).

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-01-27 20:19:00
Autor: Tomasz Chmielewski
przelew do Japonii
Chmielewski napisał:
[...]

Przejrzałem historię, i jest rzeczywiście tak jak mówisz - przelew jest niby darmowy, jeśli wyślemy go w opcji BEN (co chyba w każdym banku jest darmowe) czy SHA (dzielenie kosztów pomiędzy nadawcę i odbiorcę).

Ale nawet przy wysłaniu w opcji SHA, bank z drugiej strony weźmie prowizję (autor wątku najpewniej musi zapłacić w opcji OUR, bo inaczej nic z tego przelewu w Japonii nie zostanie).

W moim przypadku, przy wysłaniu przelewu z aliorowego kantora w opcji SHA, bank w Japonii (Shinsei Bank) zabiera mi jakies 6000 JPY.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-01-27 20:30:47
Autor: Tomasz Chmielewski
przelew do Japonii
On 01/27/2016 08:26 PM, em wrote:
[...]

Wspomniałem w drugiej odpowiedzi.

Wątkotwórca musi wysłać w opcji OUR, więc przelew w aliorowym kantorze będzie go kosztował 100 zł.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-01-27 03:42:51
Autor: Kris
przelew do Japonii
W dniu środa, 27 stycznia 2016 12:30:49 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
Wątkotwórca musi wysłać w opcji OUR, więc przelew w aliorowym kantorze będzie go kosztował 100 zł.
Poprzez Western Union 10zł

Data: 2016-01-27 20:48:05
Autor: Tomasz Chmielewski
przelew do Japonii
On 01/27/2016 08:42 PM, Kris wrote:
[...]

A można jakoś wpłacić jeny do Western Union?

Inaczej przelew wyniesie tylko 10 zł, a zarobek WU będzie na przewalutowaniu (chociaż przy kwocie przelewu 200 zł, pewnie można to pominąć; ale przy paru tysiącach i więcej chyba WU robi się drogie - proszę mnie poprawić, jeśli się mylę).

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-01-27 04:04:46
Autor: Kris
przelew do Japonii
W dniu środa, 27 stycznia 2016 12:48:09 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

[...]

https://www.westernunion.pl/WUCOMWEB/priceItResultsHome.do?method=save
Zrób symulacje
Z karty Tobie w jenach ściągną więc ew przewalutowanie na karcie.

Data: 2016-01-27 04:13:27
Autor: Kris
przelew do Japonii
W dniu środa, 27 stycznia 2016 13:04:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
Z karty Tobie w jenach ściągną
Tak Sobie patrzę i już nie jestem pewien jednak. Chyba przelicza na pln po swoim kursie i ściągna w pln.

Data: 2016-01-27 04:19:18
Autor: Kris
przelew do Japonii
[...]
Z ich strony
***Kurs wymiany 1 Zloty polski = 27.9108001 Jen japoński
Jak to jest w kantorach nie sprawdzałem

Data: 2016-01-26 23:00:09
Autor: Titus Atomicus
przelew do Japonii
In article <n88fl2$ibf$1@dont-email.me>, witek <witek7205@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> wysokosci bedzie prowizja...

A druga strona nie moze sobie sciagnac oplaty z karty kredytowej?

Hm, a ja moge sobie sciagnac jakie pieniadze z twojej karty kredytowej?
--
TA

Data: 2016-01-26 16:31:54
Autor: witek
przelew do Japonii
wrote:

[...]

jak ci dam numer karty kredytowej i nie zyjesz w jakims zascianku gdzie nie ma internetu to nie widze wiekszego problemu.

Data: 2016-01-27 14:13:44
Autor: Tomasz Chmielewski
przelew do Japonii
On 01/27/2016 07:31 AM, witek wrote:

[...]

No, osoba fizyczna chyba tak lekko nie ma (zakładam, że celem jest, aby określona kwota z karty "kredytowej" trafiła na konto bankowe).

Tomasz Chmielewski
http://www.praveler.com

Data: 2016-01-27 13:45:29
Autor: m
przelew do Japonii
W dniu 27.01.2016 o 06:13, Tomasz Chmielewski pisze:
[...]

W polsce ze znanych mi sposobów, to jest założyć konto w jakimś
platnosci.pl, dotpay, przelewy24, skrill czy coś w tym stylu i samemu
sobie zapłacić używając danych karty. Czas, zawracanie głowy i ogólnie
kłopot.

Także internet to chyba nie jest warunek wystarczający do tego żeby
sobie ściągnąć kasę z czyjejś karty.

p. m.

Data: 2016-01-26 13:21:33
Autor: radekp@konto.pl
przelew do Japonii
Tue, 26 Jan 2016 13:00:55 +0100, w
<Titus_Atomicus-D136E6.13005526012016@node1.news.atman.pl>,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(-a):

Witam,
Znajoma musi wyslac jakis przelew do Japonii. Jakas zaliczka za kurs czy jakos tak, wartosc ok.40 EUR. Jak to zrobic w miare tanio?

Paypal?

Data: 2016-01-26 13:56:17
Autor: Titus Atomicus
przelew do Japonii
In article <96peabliom2f2pjd95o9dvdgo53t15qa0k@4ax.com>,
 "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

> [...]

> Znajoma musi wyslac jakis przelew do Japonii. Jakas zaliczka za kurs czy > jakos tak, wartosc ok.40 EUR. Jak to zrobic w miare tanio?

No, ale druga strona nie ma konta na paypalu...
--
TA

Data: 2016-01-26 15:38:15
Autor: radekp@konto.pl
przelew do Japonii
Tue, 26 Jan 2016 13:56:17 +0100, w
<Titus_Atomicus-E2C900.13561726012016@node1.news.atman.pl>,

http://www.xendpay.pl/countries/japonia ?

Data: 2016-01-26 22:55:35
Autor: Titus Atomicus
przelew do Japonii
In article <g61fab11k41lh7p1bd4jobfinqanj1cc0d@4ax.com>,
 "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:

> [...]

O, a ktos to testowal?
--
TA

Data: 2016-01-26 15:47:43
Autor: Pete
przelew do Japonii
W dniu 2016-01-26 o 13:56, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Western Union?

--
Pete

Data: 2016-01-26 22:58:09
Autor: Titus Atomicus
przelew do Japonii
In article <n880ul$aii$1@node1.news.atman.pl>,
 Pete <nobody@nowhere.com> wrote:

Western Union?
A Western Union umozliwia przelewy na konto?
Bo raczej nie wyobrazam sobie, zeby tamtejsza ksiegowa zapylala do najbliszej placowki WU zeby odebrac jakis przekaz z Polski.
--
TA

Data: 2016-01-27 02:32:56
Autor: Kris
przelew do Japonii
http://www.westernunion.pl/WUCOMWEB/staticMid.do?method=load&pagename=osD2Bservice

Bo raczej nie wyobrazam sobie, zeby tamtejsza ksiegowa zapylala do najbliszej placowki WU zeby odebrac jakis przekaz z Polski.
https://www.westernunion.pl/WUCOMWEB/priceItResultsHome.do?method=save
Wysłanie 40euro na rachunek bankowy w Japoni poprzez WU to koszt 10zł- kasa na koncie za 2-3dni robocze.
Można to zrobić w całości przez internet

Data: 2016-01-27 09:01:35
Autor: RobertS
przelew do Japonii
W dniu 2016-01-26 o 13:00, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

  Co dziwne te prowizje zostal naliczone w kilku
ratach... ostatnia juz kilka miesiecy po wykonanym przelewie. A w
momencie zlozenia zlecenia w banku nie potrafili okreslic jakiej
wysokosci bedzie prowizja...

XXI wiek, banki nie są w stanie określić jakie będą koszty przelewu SWIFT

miałem to samo jak przelewałem CHF pomiędzy polskimi bankami, za każdym razem inne koszty ;-/

RobertS

Data: 2016-01-31 12:24:56
Autor: janek z pola
przelew do Japonii
RobertS wrote:

[...]

Przelewy walutowe międzybankowe, nawet jeżeli są to dwa banki polskie, wykonywane są za pomocą banków-korespondentów - można tego poszukać w sieci.

Mogłyby być wykonane bezpośrednio między tymi dwoma bankami z pominięciem systemu SWIFT, ale mocno wątpię czy w Polsce jakikolwiek bank ma w ogóle bezpośrednie połączenie z jakimkolwiek innym bankiem na poziomie wykonywania przelewów. Wiadomo, że banki są połączone systemem SORBNET2, ale zdaje się że on obsługuje wyłącznie rozliczenia w PLN. Z drugiej strony zakładam, że część banków jednak ma połączenia bezpośrednie z jakimiś swoimi spółkami - np. ze swoimi biurami maklerskimi, firmami ubezpieczniowymi, etc. - tzn. że mogą ściągać kasę z rachunków w swoim systemie portfela i generować komunikat przelewu do biura maklerskiego bez użycia Elixir, SORBNET2. W biurze maklerskim na systemie portfela taki komunikat spowoduje uznanie. Może ktoś się orientuje czy jakieś polskie banki praktykują takie rozwiązania?

Wracając do SWIFT:

Np. dla Citi:
http://www.citibank.pl/poland/corporate/polish/files/lista_bankow_korespondentow.pdf

Np. dla BZWBK:
https://static3.bzwbk.pl/asset/B/a/n/Banki-korespondenci-BZ-WBK_54158.pdf

Jeżeli dobrze rozumiem, to różne opłaty wynikają z tego, że każdorazowo na każdym etapie każdy bank może sobie wybrać inny bank-korespondenta do dalszego przesłania Twojego przelewu. I będzie tak wybierał dopuki nie uda mu się dotrzeć do takiego banku-korespondenta, który jest w stanie wykonać przelew do banku docelowego. Czy ktoś może zna szczegóły jak to dalej działa? Czy wystarczy, że się trafi na bank-korespondenta, który ma możliwość wykonania tego ostatniego przelewu jakimś lokalnym systemem, czy to musić iść cały czas SWIFT? Przykładowo - ktoś mi wysyła PLNy z Japonii - czy wystarczy, że SWIFT osiągnie jakikolwiek bank-korespondeta, który uczestniczy w systemie Elixir i ten ostatni odcinek to idzie już jako Elixir?

--
Wysłane z pola.

Data: 2016-01-27 15:51:04
Autor: Tomasz Chmielewski
przelew do Japonii
On 01/26/2016 09:00 PM, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Tu takie ciekawe porównanie różnych metod wysyłania pieniędzy (w tym przypadku do Polski, ale może mieć zastosowanie do innych krajów):

http://blog.timedoctor.com/2015/05/12/how-to-send-money-to-poland-with-minimum-fees

Choć jeśli to jest firma japońska działająca tylko w Japonii, to pewnie zostanie tylko przelew SWIFT (chyba dość znośnie do Japonii było z Alior kantoru), albo wysłać pieniądze w kopercie, również popularne w tym kraju :)

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-01-31 22:22:21
Autor: Ghost
przelew do Japonii

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Titus_Atomicus-D136E6.13005526012016@node1.news.atman.pl...

[...]

Po pierwsze jaka waluta, i czy jest akceptowalna EUR, USD?

Po drugie czy są jakieś wymagania na bank w Japonii?

Bo zakładając konto w City w Polsce i w Japonii, oraz przelewając np. EUR (kupione w jakimś sensownym kantorze internetowym), robi się tanio, znaczy praktycznie free.

Data: 2016-01-31 23:44:36
Autor: Kris
przelew do Japonii
W dniu niedziela, 31 stycznia 2016 22:22:47 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

Bo zakładając konto w City w Polsce i w Japonii, oraz przelewając np. EUR (kupione w jakimś sensownym kantorze internetowym), robi się tanio, znaczy praktycznie free.

I wszystko to po to aby wysłać 40euro;)

Data: 2016-02-01 12:25:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przelew do Japonii

"Kris" d55b7c8c-4ca2-4a83-8bb1-6d445699325c@googlegroups.com

[...]

Może jest jakaś tania droga ze strefy euro do Japonii?
Do tej strefy ze Smart Banku za darmo. Ja dorzucam w razie czego wisienki.
(nie wiem, ile, bo to nie poprzez Agorę)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

przelew do Japonii