przelew do usa

Data: 2009-12-26 01:52:22
Autor: eight_ball_tattoo
przelew do usa
Witamy

Wiem że ten temat był już poruszany, jednak nie znaleźliśmy odpowiedzi
jak z informacji przekazanych nam przez odbiorcę przelewu "zmontować"
numer rachunku.
Mamy:
Bank routing code : 021001088
Account Number : 062990675
swift code is MRMDUS33

oraz informację na temat odbiorcy.

Z góry dziękujemy za odpowiedź

Data: 2009-12-26 11:48:35
Autor: witek
przelew do usa
eight_ball_tattoo wrote:
Witamy

Wiem że ten temat był już poruszany, jednak nie znaleźliśmy odpowiedzi
jak z informacji przekazanych nam przez odbiorcę przelewu "zmontować"
numer rachunku.

A w banku też nie wiedzą?

Mamy:
Bank routing code : 021001088
Account Number : 062990675
swift code is MRMDUS33

Gratuluje błyskotliwości
Za ujawnieni cudzego rachunku bankowego w USA idzie się siedzieć.
Nie sie tylko odbiorca przelewu dowie.
Zresztą lepiej sam go poinformuj zanim ktoś mu wyprowadzi całą kasę z konta.
Tam podanie numeru konta jest wystarczające do wypłaty kasy z konta. Ot takie polecenie zapłaty.

Data: 2009-12-26 20:40:17
Autor: XYZ
przelew do usa
On 2009-12-26 18:48, witek wrote:
[...]
Hmm, wygenerować taki krótki numer chyba nie jest trudno, zwłaszcza, że zapewne część numeru to jakiś stały sort code i cyfra kontrolna to zostaje niewiele kombinacji?

Data: 2009-12-26 17:32:51
Autor: witek
przelew do usa
XYZ wrote:
On 2009-12-26 18:48, witek wrote:
[...]

Nieważne czy sie da wygenerować czy nie, ważne, że został opublikowany i to przez kogoś kto ten numer posiadał, a nie generował go.
Sędzia nie będzie wchodził w dywagacje co by było gdyby.

Data: 2009-12-27 12:12:14
Autor: XYZ
przelew do usa
On 2009-12-27 00:32, witek wrote:
Nieważne czy sie da wygenerować czy nie, ważne, że został opublikowany i
to przez kogoś kto ten numer posiadał, a nie generował go.
Sędzia nie będzie wchodził w dywagacje co by było gdyby.
Nie miałem na myśli tego konkretnego przypadku. Chodziło mi o to, że można by wydawać polecenia obciążenia losowych rachunków.

Data: 2009-12-28 01:14:05
Autor: Arek
przelew do usa
witek napisał(a) w wiadomości: ...

Nieważne czy sie da wygenerować czy nie, ważne, że został opublikowany i
to przez kogoś kto ten numer posiadał, a nie generował go.
Sędzia nie będzie wchodził w dywagacje co by było gdyby.

Byłbym ciekaw, czy czesto sędziowie w USA muszą się w takich sprawach
wypowiadać... Poza tym art. 55. Konstytucji
http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/2.htm
mówi, że w tej sprawie ekstradycja raczej nie grozi. A USA do UE jeszcze
nie należą - ENA nie obowiązuje... uwaga na Szwajcarię !!! :)

A teraz serio: chyba nawet na grupie były głosy, że niektóre sklepy
wysyłkowe w USA przyjmują płatności z zagranicy przelewem. Chyba
mają to opanowane i liczą się z innym podejściem do ujawniania nr
rachunków?
Co za problem przy zakładaniu rachunku zastrzec, że służy do przyjmowania
wpłat i nikt z zewnątrz nie może go obciążyć? Chyba, że w USA nie ma
takiej możliwiości?

Arek

Data: 2009-12-26 21:48:13
Autor: eight_ball_tattoo
przelew do usa
On 26 Gru, 18:48, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
eight_ball_tattoo wrote:
> Witamy

> Wiem że ten temat był już poruszany, jednak nie znaleźliśmy odpowiedzi
> jak z informacji przekazanych nam przez odbiorcę przelewu "zmontować"
> numer rachunku.

A w banku też nie wiedzą?

> [...]

Tam podanie numeru konta jest wystarczające do wypłaty kasy z konta. Ot

ęTak sie akurat składa że podane dane zostały zmienione - są
przypadkowe. Ale dziękujemy za zainteresowanie i brak konkretnej
odpowiedzi.

Data: 2009-12-27 01:34:36
Autor: witek
przelew do usa
eight_ball_tattoo wrote:

ęTak sie akurat składa że podane dane zostały zmienione - są
przypadkowe. Ale dziękujemy za zainteresowanie i brak konkretnej
odpowiedzi.

Ale tu nie ma co konkretnego odpowiadać.
USA nie mają standardu IBAN i w zaden sposób tego nie wpasujesz w formularz i nie zmontujesz numeru rachunku bo sie nie da
Masz wszystko co potrzeba, SWIFT, routing code i account number.
Zanieś to do banku i jak trafisz na inteligentnego, który chociaż raz robił przelew to będzie wiedział co z tym zrobić.

Data: 2009-12-27 01:11:18
Autor: Maciej Bojko
przelew do usa
On Sat, 26 Dec 2009 11:48:35 -0600, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

Gratuluje błyskotliwości
Za ujawnieni cudzego rachunku bankowego w USA idzie się siedzieć.

Jakiś link do ustawy?

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com