przelew elixirem idzie 2 dni?

Data: 2010-10-18 17:41:16
Autor: job
przelew elixirem idzie 2 dni?
mbank utrzymuje, ze przelew elixirem idzie 2 dni. nie potrafi tego podeprzec
zadnym dokumentem, nie jest to napisane w regulaminie. to nieprawdopodobne - w
XXI wieku, przy 3 sesja elixiru dziennie przelew idzie 2 dni?

Data: 2010-10-18 10:44:47
Autor: Tomek z Wawy
On 18 Paź, 19:41, " job" <jobe...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

mbank utrzymuje, ze przelew elixirem idzie 2 dni. nie potrafi tego podeprzec
zadnym dokumentem, nie jest to napisane w regulaminie. to nieprawdopodobne - w
XXI wieku, przy 3 sesja elixiru dziennie przelew idzie 2 dni?

To nie mBank tak utrzymuje, tylko KIR S.A.

Lektura: http://www.kir.com.pl/intranet/explorator//main.php?do=getFile&object=122303&noreferer=1

Data: 2010-10-19 08:47:44
Autor: MacGregor
Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomości news:61dceef5-4d33-4d8a-a5b3-ea3de989661128g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

A gdzie tam jest napisane, że 2 dni?
Rozliczenia w ELIXIR prowadzone są od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
Nie ma nic na temat 2 dni.

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2010-10-19 00:11:34
Autor: Tomek z Wawy
On 19 Paź, 08:47, "MacGregor" <macgre...@poczta.onet.pl> wrote:

A gdzie tam jest napisane, że 2 dni?
Nie ma nic na temat 2 dni.

Jak każdy regulamin, ważne rzeczy, zawiera między zdaniami, w
sześćsetnym podpunkcie:

"Zlecenia [...] które weszły [...] w trzecim przebiegu [...] dnia N
beda [...] rozliczone najpózniej [...] dnia [...] N+2 [...]".

Data: 2010-10-19 12:19:20
Autor: MacGregor
Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomości news:d5e11df7-32b7-4cf4-999b-4533b7526ea2l8g2000yql.googlegroups.com...
[...]

Ale to dotyczy zleceń obciążeniowych, czyli Polecenia Zapłaty. Tam wymagana jest reakcja banku klienta.
I te 2 dni sprowadzają się do reakcji w ciągu jedniego dnia.

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2010-10-18 19:44:27
Autor: wiatrak

Użytkownik " job" <jobenka@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9i0rs$kjg$1inews.gazeta.pl...
mbank utrzymuje, ze przelew elixirem idzie 2 dni. nie potrafi tego podeprzec
zadnym dokumentem, nie jest to napisane w regulaminie

 Nie "idzie 2 dni", ale "ma prawo iść dwa dn"i. Tak jest we wszystkich bankach.
Mozesz im skoczyć.

wiatrak

Data: 2010-10-18 17:52:05
Autor: job
przelew elixirem idzie 2 dni?
jeszcze mi sie nie zdarzylo, zeby przelew elixirem szedl tak dlugo:(

Data: 2010-10-18 13:07:11
Autor: witek
On 10/18/2010 12:52 PM,  job wrote:
jeszcze mi sie nie zdarzylo, zeby przelew elixirem szedl tak dlugo:(

co nie oznacza, ze nie moze.

Data: 2010-10-18 20:07:14
Autor: J_K_K
Użytkownik " job" <jobenka.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9i1g5$mv5$1inews.gazeta.pl...
jeszcze mi sie nie zdarzylo, zeby przelew elixirem szedl tak dlugo:(

To nadaj w piątek, po ostatniej sesji ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-18 11:30:12
Autor: Tomek z Wawy
On 18 Paź, 20:07, "J_K_K" <J_K_Kwytni...@itotezpoczta.fm> wrote:

To nadaj w piątek, po ostatniej sesji ;-)

Jeśli dojdzie w poniedziałek to dla nich to jest jeden dzień :P

Data: 2010-10-18 20:48:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
przelew elixirem idzie 2 dni?

" job" i9i1g5$mv5$1@inews.gazeta.pl

jeszcze mi sie nie zdarzylo, zeby przelew elixirem szedl tak dlugo:(

Za krótko żyjesz. :) Bodajże w 2007 roku szedł trzy razy dłużej. To są dwa dni
,,robocze'', nie dwa dni w ogóle. 15 sierpnia 2007 (chyba 2007) było święto
(jak co roku) i przelew szedł nie 2 dni, ale prawie tydzień, z czego 3 dni
były wolne od pracy a 2 były dane zgodnie z prawem; 1 dzień szedł za długo. :)

Ale zwykle można zdążyć z przelaniem tam i z powrotem tego samego dnia.

--
  ^  750 25  27     .     .04       .                   749      ^c 440                    .                           438

Data: 2010-10-19 15:28:19
Autor: robertcb
[...]

Ba! nawet i 5 dni może iść!

Załóżmy że nadajesz przelew 24 grudnia (gdy wypada w środę) lub 22 grudnia (gdy wypada w piątek) po południu.

Przelew dojdzie po 5 dniach.

Data: 2010-10-19 17:29:16
Autor: Król Dopalaczy
takei rzeczy tylko w PZA allegro :-)

http://nowedopalacze.eu/

Data: 2010-10-19 18:49:32
Autor: brum
[...]

wyslany 21 grudnia 2012 roku bedzie szedl nawet szesc dni

Data: 2010-10-19 19:45:23
Autor: job
przelew elixirem idzie 2 dni?
no wiec tak - p/p byl wyslany w piatek, nie wiem ktora sesja (raczej 2 lub 3).
doszedl dzis 2 sesja. to jest chore, zeby p/p szedl elixirem 2 dni robocze!

ja caly czas pisze o dniach roboczych, weekendu nie licze. napisalam do kiru -
olali mnie. czy czlowiek jest bezradny wobec tej machiny? tak nie moze byc.
wysylam i otrzymuje wiele przelewow i jeszcze ani razu przelew nie szedl 2
dni! nie chce tego tak zostawiac, ale nie mam pomyslu, gdzie zlozyc reklamacje... --

Data: 2010-10-20 11:29:46
Autor: MacGregor
Użytkownik " job" <jobenka.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9ksgj$8vj$1inews.gazeta.pl...
[...]

KIR, jako świadczący usługi dla banków, nie przyjmuje reklamacji od klientów banków, tylko od samych banków.
Zgłoś reklamacje do swojego banku, lub do arbitra bankowego przy ZBP.

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2010-10-20 09:52:38
Autor: xbartx
przelew elixirem idzie 2 dni?
Dnia Wed, 20 Oct 2010 11:29:46 +0200, MacGregor napisał(a):

KIR, jako ÂświadczÂący usÂługi dla bankĂłw, nie przyjmuje reklamacji od
klientĂłw bankĂłw, tylko od samych bankĂłw.
ZgÂłoÂś reklamacje do swojego banku, lub do arbitra bankowego przy ZBP.

Ale po co? Przecież chyba w żadnym banku nie ma takiej gwarancji, że przelew wysłany np. II sesją dojdzie do innego banku też tak samo II sesją.

--
xbartx

Data: 2010-10-20 12:19:12
Autor: J_K_K
przelew elixirem idzie 2 dni?
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:i9me56$r4n$3inews.gazeta.pl...
Ale po co? PrzecieĹź chyba w Ĺźadnym banku nie ma takiej gwarancji, Ĺźe
przelew wysłany np. II sesją dojdzie do innego banku też tak samo II
sesją.

Polbank ma np. cut-off o 13.50.
Jak zlecił po takiej porze w piątek,
to z banku wyszło dopiero w poniedziałek,
przy dobrych układach mogło dojść
do drugiego banku też w poniedziałek,
ale rozsądnie jest się liczyć z wtorkiem.

Pzdr

JKK

Data: 2010-10-20 13:07:01
Autor: MacGregor
przelew elixirem idzie 2 dni?
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:i9me56$r4n$3inews.gazeta.pl...
Dnia Wed, 20 Oct 2010 11:29:46 +0200, MacGregor napisał(a):
KIR, jako ?wiadcz?cy us3ugi dla banków, nie przyjmuje reklamacji od
klientów banków, tylko od samych banków.
Zg3o? reklamacje do swojego banku, lub do arbitra bankowego przy ZBP.
Ale po co? Przecież chyba w żadnym banku nie ma takiej gwarancji, że
przelew wysłany np. II sesją dojdzie do innego banku też tak samo II
sesją.

Niezupełnie. A nawet zupełnie nie.
To co bank nadający wyśle na sesje bank odbierający dostaje w ranach tej samej sesji.
Wiele banków niestety robi tak, że dane z poprzedniej sesji odbiera dopiero przy wysyłaniu na kolejną sesję.

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2010-10-20 11:49:08
Autor: xbartx
przelew elixirem idzie 2 dni?
Dnia Wed, 20 Oct 2010 13:07:01 +0200, MacGregor napisał(a):

NiezupeÂłnie. A nawet zupeÂłnie nie.
To co bank nadajÂący wyÂśle na sesje bank odbierajÂący dostaje w ranach tej
samej sesji.
Wiele bankĂłw niestety robi tak, Âże dane z poprzedniej sesji odbiera
dopiero przy wysyÂłaniu na kolejnÂą sesjĂŞ.

Ale to dalej nic nie zmienia, bo żaden bank nie daje takiej gwarancji i co więcej nie jest obligowany żadną ustawą aby takie gwarancje dawać. Co jest raczej oczywiste, bo różne losowe wypadki się zdarzają.

PS skonfiguruj poprawnie swĂłj czytnik i deklaruj kodowanie.

--
xbartx

przelew elixirem idzie 2 dni?