przelew sepa nie dotarł [ing bank]

Data: 2009-03-09 17:08:49
Autor: krecik
przelew sepa nie dotarł [ing bank]
Witam,

Otóż zleciłem wykonanie przelewu 26.02.09.
Pieniądze do dnia dzisiejszego nie dotarły do beneficjenta w Anglii.
Był to mój pierwszy taki przelew w tym banku.
Ostatni jaki robiłem nie był SEPA i nie w tym banku a dotarł chyba w niecały tydzień.
Tu już idzie od 27.02.09, więc 7 dzień roboczy.
Na stronie ING banku piszę takie coś:
"Gwarantowany nieprzekraczalny Okres Realizacji (3 Bankowe Dni Robocze od dnia przyjęcia dyspozycji)"
Czy reklamować już takie coś?
Miał ktoś podobne doświadczenia?

Pozdrawiam

Data: 2009-03-09 20:46:51
Autor: kashmiri

"krecik" <krecik8602@onet.eu> wrote in message news:gp3euf$o8t$1news.onet.pl...
[...]

A bank odbiorcy jest w SEPA? Bo nie wszystkie brytyjskie są. Jesteś pewien, że podałeś prawidłowe dane?

k.

Data: 2009-03-09 17:51:13
Autor: krecik

Użytkownik "kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> napisał w wiadomości news:gp3h5m$2tf7$1news.ett.com.ua...

[...]

Jest w SEPA. Bank to LLOYDS.
ING jest w sepa, lloyds jest w sepa. Wszystko powinno gładko, bez pośredników i kosztów pójść.
A jednak coś nie tak.
Dane podałem na 100% prawidłowe.

Data: 2009-03-09 23:33:36
Autor: mw158979
przelew sepa nie dotarł [ing bank]
"krecik" <krecik8602@onet.eu> schrieb

> SWIFT: LOYDGB2L?
>
> k.

BIC: LOYDGB21076

Obawiam sie ze LOYDGB2176

hej

Data: 2009-03-10 00:12:14
Autor: AP
przelew sepa nie dotarÂł [ing bank]
mw158979 pisze:
[...]

Za:
http://www.swift.com/bsl/freequery.do

BIC: LOYDGB21076 - raczej OK, jest takowy. RĂłwnieĹź baza Aliora zna taki BIC.

Natomiast proponowany LOYDGB2176 posiada za mało znaków, wg mojej wiedzy kody BIC składają się albo z 8-miu, albo 11-stu znaków.

AP

Data: 2009-03-10 08:46:01
Autor: kashmiri

"AP" <###@###.pl> wrote in message news:gp47om$6bv$1news.onet.pl...
mw158979 pisze:
[...]

LOYDGB21076 - Norwich. BŁĄD. "This BIC is not connected to the SWIFT network and cannot be used in the header of a SWIFT message."

Wskazówka do zapamiętania: wszystkie (prawie?) banki w UK przyjmują przelewy międzynarodowe na BIC o ostatnich dwóch znakach "2L" (international services). Dlatego podałem prawidłowy BIC.

k.

Data: 2009-03-10 10:57:15
Autor: krecik

mw158979 pisze:
[...]

Dobrze że się wstrzymałem. A już chciałem posyłać reklamacje (a nawet powinnem).
Przelew właśnie dotarł na ich konto, 8 dnia roboczego : /, a powinien do 3 dni bankowych.

Co do tego BIC to sam już nie wiem. Może bankowcy go zmienili na taki jaki wy podaliście i dlatego tak długo szedł.
Ale z drugiej strony na stronie banku lloyds znalazłem takie coś. Ja się na tym nie znam, może Wam to coś podpowie:

"We no longer issue SWIFT codes; to make a payment to your account from overseas you will require your BIC code and IBAN number.
You can find your BIC (Branch Identifier Code) and your International Bank Account Number (IBAN) on the top of your paper statements."

Data: 2009-03-10 12:33:11
Autor: MacGregor
przelew sepa nie dotar3 [ing bank]

Użytkownik "krecik" <krecik8602@onet.eu> napisał w wiadomości news:gp5dhr$mm5$1news.onet.pl...
[...]

Tak na marginesie BIC jest nadawany przez SWIFT ;-)

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2009-03-10 15:32:21
Autor: ąćęłńóśźż
przelew sepa nie dotarl [ing bank]
www.exportbureau.com/check_swift_code.html
JaC

-- -- -

wg mojej wiedzy kody BIC składają się albo z 8-miu, albo 11-stu znaków.

Data: 2009-03-10 15:37:33
Autor: MacGregor

Użytkownik " ąćęłńóśźż" <usunto@wp.eu> napisał w wiadomości news:gp5tlb$ppd$1news.wp.pl...
www.exportbureau.com/check_swift_code.html
JaC
A nie lepiej u źródła?

Data: 2009-03-10 09:48:15
Autor: MacGregor
przelew sepa nie dotarł [ing bank]

Użytkownik "krecik" <krecik8602@onet.eu> napisał w wiadomości news:gp3ijc$3tp$1news.onet.pl...

BIC: LOYDGB21076
Niestety, ten oddział nie uczestniczy w SEPA.

--
Pozdrawiam,
MacGregor

Data: 2009-03-09 21:14:25
Autor: K
przelew sepa nie dotarł [ing bank]
Pieniądze do dnia dzisiejszego nie dotarły do beneficjenta w Anglii.

Dla porządku: na pewno EUR?

Data: 2009-03-09 21:31:05
Autor: krecik

Użytkownik "K" <festiva@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gp3tc1$1ui2$1news.mm.pl...
Pieniądze do dnia dzisiejszego nie dotarły do beneficjenta w Anglii.

Dla porządku: na pewno EUR?

Tak

przelew sepa nie dotarł [ing bank]