przelew z banku szwajcarskiego do Polski

Data: 2009-08-17 23:19:31
Autor: Kris
przelew z banku szwajcarskiego do Polski
Czy ktoś sie orientuje ile kosztuje przelew kwoty 1000CHF z banku szwajcarskiego do banku w Polsce?(FrieiburgBank- mBank)?

Kris

Data: 2009-08-17 23:29:26
Autor: RobertS
"Kris" <kszysztofcWyWaL@wp.pl> napisał(a):
Czy ktoś sie orientuje ile kosztuje przelew kwoty 1000CHF z banku
szwajcarskiego do banku w Polsce?(FrieiburgBank- mBank)?

Kris

Nikt Ci tego dokładnie nie powie, masz 3 parametry:
1. koszt przelewu w banku, z którego jest wysyłany,
2. koszty banków pośredniczących (to największa niewiadoma),
3. ew. koszt banku, który przelew przyjmuje (najłatwiejsze)... i pamiętaj, że w mBanku gotówki nie wypłacisz, tylko przewalutowanie na PLN (bo raczej bez sensu wysyłać te franki do kolejnego banku)

pozdr.
RobertS

Data: 2009-08-19 00:58:43
Autor: choczsz
On 17 Sie, 23:29, "RobertS" <bo...@post.plusunTO> wrote:

i pamiętaj,
że w mBanku gotówki nie wypłacisz, tylko przewalutowanie na PLN (bo raczej
bez sensu wysyłać te franki do kolejnego banku)

Ale splaci rate kredytu w CHF, bez spreadu ;)

Data: 2009-08-19 15:01:11
Autor: kris

Użytkownik "choczsz" <zovyoyhr@jadamspam.pl> napisał w wiadomości news:5e32ca81-18ad-42d8-8d8e-c390035b1410h31g2000yqd.googlegroups.com...
On 17 Sie, 23:29, "RobertS" <bo...@post.plusunTO> wrote:

i> że w mBanku gotówki nie wypłacisz, tylko przewalutowanie na PLN (bo raczej
bez sensu wysyłać te franki do kolejnego banku)

Ale splaci rate kredytu w CHF, bez spreadu ;)

Nie chodzi o spłate raty. Wypłacić mogę(a nawet chcę złotówki)
Chodzi mi tylko jaki koszt poniesie osoba w Szwajcarii zlecająca przelew.
A moze są jakies inne alternatywne metody przelewu kasy z banku szwajcarskiego do banku polskiego.
Alior speed odpada gdyz tamta osoba w Szwajcari ma tylko karte bankomatową a do aliorspeeda musi byc karta do płatności w necie.

Sprecyzuje pytanie:
Jak najtaniej przelewać co miesiąc kwote 1000chf z banku w Szwajcarii do banku w Polsce?

Krzysiek

Data: 2009-08-19 13:12:19
Autor: xbartx
przelew z banku szwajcarskiego do Polski
Dnia Wed, 19 Aug 2009 15:01:11 +0200, kris napisał(a):

Sprecyzuje pytanie:
Jak najtaniej przelewaĂŚ co miesiÂąc kwote 1000chf z banku w Szwajcarii do
banku w Polsce?

Popatrz i porównaj: moneybookers/paypal, może przelew w ramach tego samego banku, tylko nie wiem co to miałby być za bank ;) a właśnie a może spróbuj speed.aliorbank.pl

Data: 2009-08-19 15:11:24
Autor: MarekZ
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6gt2o$3ov$1news.onet.pl...

Sprecyzuje pytanie:
Jak najtaniej przelewać co miesiąc kwote 1000chf z banku w Szwajcarii do banku w Polsce?

Najprawdopodobniej wyplacać w polskim bankomacie kartą debetową wydaną przez Frieiburg Bank.

Data: 2009-08-19 15:26:13
Autor: kris
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:h6gti9$k1h$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Tylko ze posiadacz szwajcarskiego konta jest w Szwajcarii;)0 a co miesiąc musi mi przelewać 100chf do Polski

Krzysiek

Data: 2009-08-19 15:26:58
Autor: kris

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6guhm$8i3$1news.onet.pl...
musi mi przelewać 100chf do Polski

1000CHF miało byc;))

Data: 2009-08-19 15:35:56
Autor: Valdi.Pavlack
przelew z banku szwajcarskiego do Polski
"kris" news:h6guhm$8i3$1news.onet.pl

Tylko ze posiadacz szwajcarskiego konta jest w Szwajcarii;)0 a co miesiąc
musi mi przelewać 100chf do Polski

Zainteresuj się tym kontem: http://tnij.org/d3tm
Kasę będziesz sobie wypłacał w oddziale a potem sobie ją sprzedawał po
zadowalającym cię kursie w kantorze.

Data: 2009-08-19 15:52:23
Autor: kris

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h6gtu9$av0$1news.interia.pl...
[...]

Ok
Co nie zmienia faktu ze ze szwajcarskiego Freiburg Banku i tak bedzie trzeba te CHF przelać na konto do Polski.do banku z Twojego linka i ponieść jakieś koszty.
A najbardziej interesują mnie właśnie te koszty przelewu do Polski 1000chf

Krzysiek

Data: 2009-08-19 16:26:17
Autor: Valdi.Pavlack
przelew z banku szwajcarskiego do Polski
"kris" news:h6h02o$dab$1news.onet.pl

[...]

Widzisz tak to jest z tymi dodatkowymi kosztami, że sam do końca nie wiesz
czy coś po za np. stałą opłatą się po drodze nie przypałęta... :/

Data: 2009-08-19 18:12:27
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6h02o$dab$1news.onet.pl...

[...]

paypal

1. przelew ok. 4 zł
2. obowiązkowy przelicznik paypala
   19/08/2009, 18:10, 1 CHF = 2,68730  PLN
3. wypłata 5zł, od 500zł bezpłatnie

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

Data: 2009-08-20 06:35:38
Autor: xbartx
Dnia Wed, 19 Aug 2009 18:12:27 +0200, zlotowinfo napisał(a):

paypal

1. przelew ok. 4 zł
2. obowiązkowy przelicznik paypala
   19/08/2009, 18:10, 1 CHF = 2,68730  PLN
3. wypłata 5zł, od 500zł bezpłatnie

To juĹź nie lepiej (taniej) moneybookers?

Data: 2009-08-19 15:37:55
Autor: MarekZ
przelew z banku szwajcarskiego do Polski
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6guhm$8i3$1news.onet.pl...

Tylko ze posiadacz szwajcarskiego konta jest w Szwajcarii;)0 a co miesiąc musi mi przelewać 1000chf do Polski

Nie będzie skłonnny przysłać ci karty debetowej do konta lub subkonta? No to bez wielkiego kombinowania albo wysyłania gotówki w kopercie raczej niczego tańszego od swiftu nie wymyślisz.

Jaki będzie bank docelowy w pl ma raczej marginalne znaczenie. Ja bym w tej kolejności testował:
1. Pekao
2. BZWBK
3. BRE
4. Millennium

O ile wystąpią jakieś różnice w prowizjach (to raczej nie będzie przypadek kiedy z zaskoczenia po miesiącu zostaną doliczone jakieś prowizje, to nie te okolice świata), dokonasz wyboru ostatecznego. Nadawca w Szwajcarii nich używa opcji BEN (nie poniesie żadnych kosztów).

Data: 2009-08-19 15:50:00
Autor: kris

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:h6gv40$l57$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Ok dzieki
Nadawca w
Szwajcarii nieobeznany w bankowości ale może jakos zastosuje te obcje BEN;)

Krzysiek

Data: 2009-08-19 15:55:01
Autor: MarekZ
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h6gvu9$cpr$1news.onet.pl...

Ok dzieki
Nadawca w
Szwajcarii nieobeznany w bankowości ale może jakos zastosuje te obcje BEN;)

Szkoda że nieobeznany, bo niektóre banki szwajcarskie w wyższych wariantach rachunków mają darmowy swift po Europie albo za jakiś ryczałt typu 10 CHF dla opcji SHA. Może wybierz się na stronę www banku i się zorientuj? Albo mailowo ich zapytaj.

Wtedy powinien użyc opcji SHA albo wręcz OUR (ty nie poniesiesz żadnych kosztów).

Ogólnie bez eksperymentu trudno wskazać a'priori najlepszą opcję.

Data: 2009-08-19 15:58:21
Autor: MarekZ
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:h6h042$lq0$1srv.cyf-kr.edu.pl...

rachunków mają darmowy swift po Europie albo za jakiś ryczałt typu 10 CHF

Kurna 1 CHF miało być.

10 CHF to u nich normalna cena dla SHA.

Data: 2009-08-31 09:56:24
Autor: kris

Użytkownik "Kris" <kszysztofcWyWaL@wp.pl> napisał w wiadomości news:h6chh6$fep$1news.onet.pl...
Czy ktoś sie orientuje ile kosztuje przelew kwoty 1000CHF z banku szwajcarskiego do banku w Polsce?(FrieiburgBank- mBank)?

Przetestowane;)

Kwota 1400CHF wysłana z banku szwajcarskiego 27-08-2009 w mBanku na koncie pojawiła się dzisiaj rano.
Kurs 2,6171- koszt ze strony mbank i banków pośredniczacych 0zł. Prowizja zapłacona w banku szwajcarskim to 25CHF.

Krzysiek

Data: 2009-08-31 10:38:48
Autor: Valdi.Pavlack
przelew z banku szwajcarskiego do Polski
"kris" news:h7fvn9$9ae$1news.onet.pl

Kwota 1400CHF wysłana z banku szwajcarskiego 27-08-2009 w mBanku na koncie
pojawiła się dzisiaj rano.

Jak to dzisiaj rano? Przecież pierwsza sesja przychodząca jest o 12, a kasa
zazwyczaj jest widoczna na rachunku kilka minut po 12 :)

Kurs 2,6171- koszt ze strony mbank i banków pośredniczacych 0zł. Prowizja
zapłacona w banku szwajcarskim to 25CHF.

25CHF za przelew - czy taka opłata stanowi % od kwoty czy jest to stała
prowizja niezależna od kwoty przelewu?

Data: 2009-08-31 11:01:25
Autor: MarekZ
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> wrote in message news:h7g15m$cok$2news.interia.pl...

Jak to dzisiaj rano? Przecież pierwsza sesja przychodząca jest o 12, a kasa
zazwyczaj jest widoczna na rachunku kilka minut po 12 :)

Przychodzące zagraniczne w detalicznym BRE księgowane są około 8:30-9:00. Sprawdzane setki razy. Przecież to nie idzie polskim Elixirem. :)

Data: 2009-08-31 11:07:28
Autor: Valdi.Pavlack
przelew z banku szwajcarskiego do Polski
"MarekZ" news:h7g3cc$e21$1srv.cyf-kr.edu.pl

Przychodzące zagraniczne w detalicznym BRE księgowane są około 8:30-9:00.
Sprawdzane setki razy. Przecież to nie idzie polskim Elixirem. :)

MEA CULPA! Brak porannej kawki zrobił swoje :)

Data: 2009-08-31 21:23:03
Autor: Chris
Dnia Mon, 31 Aug 2009 11:01:25 +0200, MarekZ napisał(a):

Przychodzące zagraniczne w detalicznym BRE księgowane są około 8:30-9:00. Sprawdzane setki razy. Przecież to nie idzie polskim Elixirem. :)

Nie wiem co nazywasz "detalicznym BRE", ale na konto do mBanku przelewy
zagraniczne przychodzą mi zawsze ok. 12:20.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-08-31 11:59:08
Autor: kris

Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h7g15m$cok$2news.interia.pl...
"kris" news:h7fvn9$9ae$1news.onet.pl

Jak to dzisiaj rano? Przecież pierwsza sesja przychodząca jest o 12, a kasa
zazwyczaj jest widoczna na rachunku kilka minut po 12 :)

Data i godzina otrzymania
2009-08-31, 08:22

[...]

Trudno mi powiedzieć.
Gości który zlecał przelew w bankowości nie kumaty. Podał w banku w Szwajcarii kartkę z danymi mojego konta i tam pracownik zrobił ten przelew.
Zapłacił 25CHF prowizji. Tylko tyle wiem.

Krzysiek

przelew z banku szwajcarskiego do Polski