przelew z karty debetowej Mbanku - mega duża prowizja

Data: 2018-05-08 12:26:06
Autor: mariusz
przelew z karty debetowej Mbanku - mega duża prowizja
Zapłaciłem przelewm z karty debetowej 1827 zł (limit 2 tys zł) podatek do US, karta została dodatkowo obciążona prowizja 91,35 zł w tytule "prowizja za przelew zewnętrzny wychodzący". Czy to normalna że ta prowizja jest taka duża?

--
Marcin

Data: 2018-05-08 05:09:38
Autor: Kris
W dniu wtorek, 8 maja 2018 12:26:05 UTC+2 użytkownik mariusz napisał:
[...]

Gdzie płaciłeś? Znaczy jak robiłeś ten przelew z debetowej?

Data: 2018-05-08 12:39:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-05-08 o 12:26, mariusz pisze:
Zapłaciłem przelewm z karty debetowej 1827 zł (limit 2 tys zł) podatek do

Z debetowej, a nie z kredytowej? Jaki jest sens robić przelew z karty debetowej, zamiast z konta?

US, karta została dodatkowo obciążona prowizja 91,35 zł w tytule "prowizja
za przelew zewnętrzny wychodzący". Czy to normalna że ta prowizja jest taka
duża?

Nie wiem, czy to normalne, ale pewnie wynika z TOiP, sprawdź.

--
Liwiusz

Data: 2018-05-08 12:42:26
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-05-08, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2018-05-08 o 12:26, mariusz pisze:
Zapłaciłem przelewm z karty debetowej 1827 zł (limit 2 tys zł) podatek do

Z debetowej, a nie z kredytowej? Jaki jest sens robić przelew z karty debetowej, zamiast z konta?

Raczej jest to z kredytowej. Z debetowej się nie da. ;)

Opłata 5%. Dość normalne.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-05-23 13:45:29
Autor: Marek
przelew z karty debetowej Mbanku - mega duża prowizja
On Tue, 8 May 2018 12:42:26 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
Opłata 5%. Dość normalne.

O to się zmieniło. Niedawno przelewy do ZUS/US z kk w mBanku były za darmo.

--
Marek

Data: 2018-05-23 13:59:11
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-05-23, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

[...]

Opłata 5%. Dość normalne.
O to się zmieniło. Niedawno przelewy do ZUS/US z kk w mBanku były za darmo.

Z karty kredytowej? No to chyba tylko w ramach krótkiej promocji. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-05-23 05:55:39
Autor: Dawid Rutkowski
On 2018-05-23, Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

[...]

> O to się zmieniło. Niedawno przelewy do ZUS/US z kk w mBanku były za > darmo.

Z karty kredytowej? No to chyba tylko w ramach krótkiej promocji. :)

Były za darmo i to dość długo.
Ale tylko do ZUS/US - do innych odbiorców płatne.
No i wg mojego rozumienia regulaminu z "indywidualnej" KK te przelewy można było robić (bo mBank dawał możliwośc techniczną), ale nie wolno było (bo zabraniał regulamin) dla danin związanych z prowadzoną DG - bo np. dobrowolne indywidualne zdrowotne - np. dla bezrobotnego niezarejestrowane w US (więc w sumie nie "bezrobotnego", tylko po prostu niepłacącego państwowego ubezpieczenie zdrowotnego w jakiejkolwiek innej formie) opłacać było wolno, albo np. niedopłatę PIT-37 etatowca (czy też umowo-zleceniowca lub twórcy - w każdym razie nie kogoś na DG).

Ale mówienie, że było to niedawno, też jest błędem - skończyło się dość dawno.

Data: 2018-05-23 16:39:08
Autor: Piotr Gałka
[...]

Według mnie to jest tworzenie problemów dla ich tworzenia.
Dawno, dawno każdy z nas (współwłaścicieli) opłacał sam ZUS.
Aż bank zgłosił zastrzeżenia.
No to zaczęliśmy opłacać z konta firmowego razem z pracownikami i wszystko wliczać w koszty (firma musiała też wystawiać dla każdego z nas co miesiąc kwitek, bez którego nie dało się pójść do lekarza - nie wiem czy to było ogólnopolskie czy eksperymentalne regionalne). Potem kwestię ubezpieczony/nie ubezpieczony ogarnęli jakoś inaczej i wkrótce...
Odezwał się ZUS, że się wprawdzie kiedyś zgodził na opłacanie za wszystkich hurtem, ale już teraz nie. Że nie możemy opłacać składek ZUS zbiorowo tylko każdy ze współwłaścicieli ma płacić sam za siebie bo to jest jego indywidualna opłata.
No to od iluś lat opłacam z konta prywatnego.

Skoro nie wliczam w koszty firmy tylko odliczam na indywidualnym PIT to bądź tu mądry czy to prywatne opłaty, czy związane z działalnością.
P.G.

Data: 2018-05-23 12:43:22
Autor: Dawid Rutkowski
przelew z karty debetowej Mbanku - mega duża prowizja
Hmm, OIDP masz spółkę jawną.
To ile się płaci ZUSu, będąc takim współwłaścicielem?
Oczywiście z rozbiciem na emeryralne (bo to niby indywidualnie ma dawać emeryturę, a i część podlega dziedziczeniu), rentowe, chorobowe - a przede wszystkim zdrowotne?
A jesteście w tej spółce zatrudnieni czy tylko dpstajecie coś w rodzaju dywidendy?

Data: 2018-05-24 11:07:53
Autor: Piotr Gałka
[...]

Zacytowałbyś choć jedno zdanie to nie musiałbym zmieniać widoku, aby widzieć całą hierarchię i ustalić do kogo piszesz.

Płaci się według minimalnych stawek publikowanych przez ZUS - za kwiecień zapłaciłem w sumie 1163,39 (rozbicie to do znalezienia na stronie ZUS). Choć, może ma się prawo płacić więcej - nigdy nie wnikałem.

Nie znam się na prawie - chyba nie można samemu się zatrudnić w spółce jawnej której jest się współwłaścicielem. Różnica między przychodami, a kosztami spółki jest dochodem, dzielonym między współwłaścicieli według udziałów w spółce (wykazuje się w PIT/B i przepisuje do odpowiedniego PIT).

Skojarzenie z Twoim pytaniem.
Podatki w Polsce są tak skomplikowane, że nawet nie dają rady tak przygotować PITa, aby były osobne rubryki na każdą kwotę wynikającą z przepisów.
W zeszłym roku miałem dylemat gdzie naruszyć matematyczne zasady obowiązujące w PIT aby się nie czepiali i nie udało mi się.

Chodzi o wpłaty na Fundusz Pracy. Dopóki wszyscy płaciliśmy nie było problemu - stanowią koszt. Ale po przekroczeniu 55 lat (kobiety) i 60 lat (faceci) już nie trzeba płacić. A te wpłaty stanowią koszt podatnika, i nie może on ich częścią obdzielać wspólników. Więc jak ktoś już nie płaci to nie można wliczyć w koszty firmy i każdy musi sam je doliczyć do swoich kosztów - tylko w PIT nie ma na to rubryki.

Jest nas 6. Kiedyś US co roku każdego z nas wzywał bo jakiś cymbał nie umie czytać (kogo oni tam zatrudniają). Udział wpisany do PIT się zaokrągla do 2 miejsc po przecinku (czyli jest 16,67%), a potem podaje się kwotowo. No i ktoś to mnożył i mu nie wychodziło, a przecież wyraźnie jest napisane że wpisać kwoty przypadające na wspólnika, a nie wynik mnożenia przez zaokrągloną wcześniej liczbę.
Trwało chyba, ze 3 lata aż zadziałaliśmy u autorów programu PITY... aby wpisywali bez zaokrąglenia. Jak się w PIT zaczęło pojawiać 16,6666666666667% to wezwania się skończyły.

Mając to w pamięci sądziłem że w pozycji udział wspólnika w kosztach musi być 1/6 widniejących tuż obok kosztów firmy bo jak nie to wezwą. Więc te moje składki na FP dodałem w rubryce gdzie jest suma kosztów z kilku działalności - wydaje mi się logiczne - jakbym miał udziały w kilku spółkach to składki FP i tak bym raz opłacał więc nie są one związane z konkretną spółką tylko raczej właśnie z sumą. Jest jedna linijka, gdzie można coś do US napisać to tam napisałem jak wyliczona jest ta pozycja.
W ramach testów brat wpisał naruszając 1/6. Się okazało, że jemu się udało a mi nie :(.
US mnie wezwał i kazał robić korektę.
Zapytałem jak to ma być? Odp:
- wpisać naruszając 1/6,
- w osobnym piśmie do Naczelnika wyjaśnić.
Czy to pismo da się elektronicznie? Odp: Nie, trzeba przynieść, albo poleconym.
Brat wyjaśnił w tej rubryce co ja i go (na razie) nie wzywaliście. Odp: Akceptujemy to choć nie powinniśmy.

Chory kraj.
P.G.

Data: 2018-05-23 18:34:08
Autor: Marek
On Wed, 23 May 2018 16:39:08 +0200, Piotr Gałka<piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:
Dawno, dawno każdy z nas (współwłaścicieli) opłacał sam ZUS.
Aż bank zgłosił zastrzeżenia.

? ?
Jakie zastrzeżenia miał bank?

--
Marek

Data: 2018-05-24 10:20:58
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-05-23 o 18:34, Marek pisze:
[...]

Najpierw (lata 80-te) płaciliśmy ZUS przelewem pocztowym - mam gdzieś zebrane potwierdzenia tych wpłat na wypadek jakby ZUS nie pamiętał.
I z tego co gdzieś czytałem to wychodzi, że nie pamięta. Nie rozumiem - przecież wtedy na jakiejś podstawie wystawiali zaświadczenia o niezaleganiu, które były co rusz potrzebne.

Potem chyba (lata 90-te) z prywatnego konta przynosząc polecenia przelewu do okienka. Musiał być jakiś powód, że to zmieniliśmy.
Tak bez powodu nie obarczalibyśmy kolegi obowiązkiem opłacania za nas składek (tylko on miał dostęp do konta firmowego - bank dostarczył specjalny modem do obsługi konta no i ten modem nie mógł być naraz w dwu miejscach).

Może któregoś razu przy okienku padło hasło, że zmienia się regulamin i za miesiąc/dwa już nie przyjmą przelewu do ZUS bo jest to przelew związany z DG i jako taki musi być płacony z konta firmowego.

Kojarzy mi się z tamtych czasów taka informacja, że z prywatnego już nie będzie można opłacać ZUS, ale nie mam pojęcia skąd się wtedy wzięła.
P.G.

Data: 2018-05-24 10:32:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pe5sl7$eeh$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

Mozliwe ze do niezalegania, to trzymali dane z kilku lat, a potem kasowali.

W latach 80-tych danych pracownikow panstwowych zakladow nie mieli, ale inicjatywa prywatna ... moze i trzymali.
Albo nadal trzymaja, tylko przepisywac im sie nie chce.

Wyliczales juz kapital poczatkowy ? Moze byc warto ... i sie przydadza potwierdzenia.

Kojarzy mi się z tamtych czasów taka informacja, że z prywatnego już nie będzie można opłacać ZUS, ale nie mam pojęcia skąd się wtedy wzięła.

Moze bank chcial was przeniesc na konto firmowe, wiecej platne :-)

J.

Data: 2018-05-24 11:18:27
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-05-24 o 10:32, J.F. pisze:
Wyliczales juz kapital poczatkowy ? Moze byc warto ... i sie przydadza potwierdzenia.

Nie wyliczałem. Na razie ZUS jak mi przysyła pismo z wyliczoną przewidywaną emeryturą to jest to kwota nieco wyższa od 300zł. Zupełnie nie rozumiem po co wydają naszą kasę na wysyłanie takich pism. Przecież przekazana informacja jest.... jak to napisać - to właściwie nawet nie jest żadna informacja - tylko marnowanie czasu urzędników, papieru, drukarki, zużywanie butów listonosza i mojego czasu.

Moze bank chcial was przeniesc na konto firmowe, wiecej platne :-)

Może, ale firmowe w innym banku :).
P.G.

Data: 2018-05-24 13:09:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pe600t$flt$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

To moze czas zlozyc wniosek, bo potem sie kwitki zapodzieja.
Albo juz maja jakis burdel w bazie danych, bo chyba powinienes co najmniej minimalna miec - gdzies od 1998 powinni miec indywidualne dane, a to juz 20 lat skladek.

Moze warto sie przespacerowac, zeby zobaczyc co maja, a czego nie maja i wyjasnic przed obliczeniem.

[...]

Taki przepis.
Moze przygotowuja spoleczenstwo, moze chca sie zabezpieczyc - "ale przeciez informowalismy ile pan dostanie, i tyle pan dostaje" :-)

J.

Data: 2018-05-24 15:45:59
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-05-24 o 13:09, J.F. pisze:

Moze warto sie przespacerowac, zeby zobaczyc co maja, a czego nie maja i wyjasnic przed obliczeniem.

Przy okazji połączenia wpłat w jedną przysłali mi list, że mam 14zł z groszami nadpłaty. Nie mam pojęcia kiedy i jakim cudem (przecież wiedzą kiedy to się pojawiło - co za problem byłoby od razu napisać), ale po prostu wpłaciłem o tyle mniej. Mam nadzieję, że się kiedyś nie okaże, że od teraz zalegam 14zł i z odsetkami i że nie byłem ubezpieczony, bo zawsze brakowało 14zł do wymaganej wpłaty.

Na razie wydaje mi się, że nasz kraj jest tak skonstruowany, że jak się prowadzi działalność to ma się wybór:
- prowadzi się ją do upadłego, albo
- pada się z głodu na emeryturze.
Pozostaje pytanie czy to jeszcze jest wybór, czy już nie.

Taki przepis.

Moje zastrzeżenia nie były do urzędników ZUS tylko do 'onych' (my/oni). Dlaczego oni wprowadzili taki przepis! A może ZUS ma jakiś wpływ na te przepisy.
P.G.

Data: 2018-05-24 16:59:21
Autor: J.F.
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pe6fmi$lsq$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

www.rp.pl/ZUS/309059980-Kazda-zaleglosc-w-skladkach-ZUS-pozbawi-zasilku-chorobowego.html

A w tym roku juz cos czytalem, ze tysiace osob stracilo ... bo skladka wzrosla, oni nie zauwazyli, Zus ksieguje na poprzednie miesiace, a niedoplata ciagle jest.

No ale skoro nie bylo ochrony, to skladka powinna byc do zwrotu, teraz tylko uczciwego sedziego  :-)

Na razie wydaje mi się, że nasz kraj jest tak skonstruowany, że jak się prowadzi działalność to ma się wybór:
- prowadzi się ją do upadłego, albo
- pada się z głodu na emeryturze.

Biorac pod uwage, jak wiele osob na ten ZUS narzeka i chetnie by nie placilo ... to tak jakos jest :-)
Ale wez pod uwage, ze podstawa to 60% sredniego wynagrodzenia, czyli gdzies w okolicach placy minimalnej - wiec duzej emerytury z tego nie powinno byc.
Ale 300zl to cos za malo, jak na 30 lat skladek.

A teraz nowe przepisy, ulga w zus ... a zus to wszystko notuje, potem wyskoczy ...

Pozostaje pytanie czy to jeszcze jest wybór, czy już nie.

Zdaje sie, ze masz mozliwosc wplacenia wiekszej skladki.
Tylko jakos nikt nie chce :-)

Taki przepis.
Moje zastrzeżenia nie były do urzędników ZUS tylko do 'onych' (my/oni). Dlaczego oni wprowadzili taki przepis!

Zle ci, ze dostales informacje ?

A może ZUS ma jakiś wpływ na te przepisy.

Nie wiem czy oficjalnie jest na liscie konsultacji, ale na pewno wypadaloby, aby owi "oni" spytali, a i zeby ZUS nie pytany cos powiedzial, jak nie moze - to przez ministra.
Ale decyduja "oni".

J.

Data: 2018-05-24 19:07:49
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-05-24 o 16:59, J.F. pisze:

Zdaje sie, ze masz mozliwosc wplacenia wiekszej skladki.
Tylko jakos nikt nie chce :-)

Od dawna uważam, że jakby emerytura była po prostu jednakowa dla wszystkich to państwo powinno na tym mnóstwo zaoszczędzić (nawet gdyby suma wypłat była taka sama).
Ci wszyscy ludzie zatrudnieni do liczenia tego wszystkiego musieliby wziąć się za jakąś pożyteczną robotę. Generowali by dobra a nie papierki, budżet nie musiałby ich utrzymywać a dostawałby od nich podatki. No same korzyści. Dopiero kilka lat temu usłyszałem, że to się nazywa emerytura obywatelska.

Kiedyś wyobrażałem sobie, że jak te wszystkie obliczenia przejmą od ludzi komputery to w ZUSie zostanie tylko parę osób dbających o te komputery (a może jeden duży), ale w miarę komputeryzacji to chyba zatrudnienie rośnie a nie spada.

Zle ci, ze dostales informacje ?

Czasem coś co powinno mnie cieszyć mnie denerwuje. Niedawno wyrabiałem nowy dowód i zdenerwował mnie totalny brak kolejki. Trzy okienka i ja jeden, a na kasę za roboczogodziny ja się też muszę zrzucać.
P.G.

Data: 2018-05-23 21:03:54
Autor: J.F.
przelew z karty debetowej Mbanku - mega duża prowizja
Dnia Wed, 23 May 2018 05:55:39 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
napisał(a):
[...]

Nie rozumiem. Bank daje specjalna promocje na platnosci do Z/US,
a jednoczesnie ich zabrania ?
Czy spodziewa sie, ze tylu indywidualnych osob ma takie planosci.

[...]

No fakt, jak ktos dobrze zarabia i go dopadnie niespodziewana doplata

J.

Data: 2018-05-24 07:30:23
Autor: jureq
przelew z karty debetowej Mbanku - mega duża prowizja
W dniu Wed, 23 May 2018 05:55:39 -0700, użytkownik Dawid Rutkowski
napisał:

No i wg mojego rozumienia regulaminu z "indywidualnej" KK te przelewy
można było robić (bo mBank dawał możliwośc techniczną), ale nie wolno
było (bo zabraniał regulamin) dla danin związanych z prowadzoną DG - bo

Mądrzy prawnicy twierdzą, że ZUS i PIT za właściciela to są opłaty "prywatne" a nie "firmowe". "Firmowy" jest tylko VAT i opłaty za pracowników.

Data: 2018-05-23 14:08:30
Autor: Marek
On Wed, 23 May 2018 13:59:11 +0200, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
Z karty kredytowej? No to chyba tylko w ramach krótkiej promocji. :)

No z kk, sam korzystałem przez dłuższy czas. To był jedyny sposób by obejść zajęcia na rachunku.

--
Marek

przelew z karty debetowej Mbanku - mega duża prowizja