przelewy internetowe w Eurobanku i w Getinie

Data: 2011-02-03 16:27:52
Autor: glaukonWYTNIJTO
przelewy internetowe w Eurobanku i w Getinie
Jak wygląda wygoda i niezawodnośc przelewów internetowych z Eurobanku? Ktoś ze
znajomych miał Getin i po wprowadzeniu opłat chciałby się przeniesc z
przelewami, nie będzie miał gorzej w EB?

Czy możliwa jest autoryzacja hasłem sms? Jakie są właściwie różnice w porównaniu
z Getinem?

Data: 2011-02-03 07:38:29
Autor: Tomek z Wawy
On 3 Lut, 16:27, glaukonWYTNI...@op.pl wrote:
Jak wygląda wygoda i niezawodnośc przelewów internetowych z Eurobanku? Ktoś ze
znajomych miał Getin i po wprowadzeniu opłat chciałby się przeniesc z
przelewami, nie będzie miał gorzej w EB?

System działa bardzo podobnie ch...owo, ale jak jest przyzwyczajony,
to gorzej nie jest.

Czy możliwa jest autoryzacja hasłem sms? Jakie są właściwie różnice w porównaniu
z Getinem?

Autoryzacja upierdliwym tokenem w Java na komórce albo płatnym tokenem
normalnym (breloczek).

Data: 2011-02-03 16:46:50
Autor: glaukonWYTNIJTO
przelewy internetowe w Eurobanku i w Getinie

Autoryzacja upierdliwym tokenem w Java na komórce albo płatnym tokenem
normalnym (breloczek).

o jezu. A co byście polecili jako darmowe konto służące tylko do puszczania 5-7
przelewów w miesiącu? z jakąś prostą autoryzacją (dużych sum tam nie będzie),
również z banków posiadających placówki. To w Getinie spokojnie wystarczało, no
ale może jest takie samo tylko darmowe?

Data: 2011-02-03 07:52:25
Autor: Tomek z Wawy
On 3 Lut, 16:46, glaukonWYTNI...@op.pl wrote:

[...]

mBank - eKonto, MeritumBank - Konto Zarabiające, GetinOnline - konto
skarbonkowe. Wszystkie mają przelewy za darmo zatwierdzane SMSem.
Meritum posiada oddziały - trzeba uważać, bo oddział to oddział, a
centra usług i placówki partnerskie to co innego i tam nic się nie
załatwi.

Data: 2011-02-03 16:27:34
Autor:
glaukonWYTNIJTO@op.pl napisał(a):
o jezu. A co byście polecili jako darmowe konto służące tylko do
puszczania 5-7
przelewów w miesiącu?

Ja polecam Meritum, bardzo intuicyjny system, autoryzacja transakcji SMSem, możesz wziąść konto bez karty. Ewentualnie DBnet, autoryzacja średnio wygodna (za pomocą kodów TAN) ale za to w bonusie bezprowizyjna debetówka ze śmiesznie łatwym do spełnienia warunkiem zwolnienia z opłaty.
Eurobank ma rzeczywiście toporny system i upierdliwą autoryzację tokenem java, z zalet to dużo placówek "naziemnych" i w miarę niezła obsługa.
mBank - jedyna zaleta to darmowość eKonta, system przeciętny, nagminnie zmieniany regulamin, debetówka płatna lub bezprowizyjnością ograniczoną do konkretnych sieci bankomatów, fatalna obsługa klienta.
Jest też coś darmowego w ofercie Aliora, osobiście nie korzystałem więc nie oceniam.

Data: 2011-02-04 07:41:09
Autor: xbartx
Dnia Thu, 03 Feb 2011 16:27:34 +0000,   napisał(a):

[...]

Nie bardziej toporny niĹź wymienione przez Ciebie inne banki.

--
xbartx

Data: 2011-02-04 21:26:56
Autor: teolek

Użytkownik <qq96.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
glaukonWYTNIJTO@op.pl napisał(a):
Eurobank ma rzeczywiście toporny system

Nic tam topornego nie ma.

mBank - jedyna zaleta to darmowość eKonta, system przeciętny, nagminnie
zmieniany regulamin, debetówka płatna

Ciekawe, gdzie znalazleś opłatę za debetówkę ? Ode mnie nie pobieraja za
debetówkę.

lub bezprowizyjnością ograniczoną do
konkretnych sieci bankomatów,

ale tych bezplatnych bankomatów jest bardzo dużo, tam gdzie mieszkam.

fatalna obsługa klienta.

Przez wiele lat nie mialem klopotow z obsługą klienta.

Data: 2011-02-04 22:07:07
Autor: Piotr
W dniu 2011-02-04 21:26, teolek pisze:

[...]

Kwestia gdzie kto wypłaca, jak wyłącznie w większych miastach i znanych kurortach to rzeczywiście prowizje mbankowej karty go nie dotyczą. Ale jak wypłaca się gotówkę także w mniejszych miejscowościach, gdzie "rządzą" BS'y i PKO, to bardziej opłaca się zmienić konto z kartą na DBnet.

pozdrawiam

Data: 2011-02-07 12:50:30
Autor:
teolek <er4dsr@gfdsr.pl> napisał(a):
Ciekawe, gdzie znalazleś opłatę za debetówkę ? Ode mnie nie pobieraja za
debetówkę.

Jak chcesz wypłacać bez prowizji ze wszystkich bankomatów to taki "luksus" kosztuje dodatkowo 60zł na rok.

> lub bezprowizyjnością ograniczoną do
> konkretnych sieci bankomatów,

ale tych bezplatnych bankomatów jest bardzo dużo, tam gdzie mieszkam.

Tylko w dużych miastach. A są rejony gdzie żadna z bezprowizyjnych dla mBanku sieci bankomatów nie ustawia.

Data: 2011-02-03 16:53:47
Autor: Krzysztof

<glaukonWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:2679.000003d8.4d4acdeanewsgate.onet.pl...

[...]

Moze byc konto w Aliorze bez karty; autoryzacja sms

Data: 2011-02-03 18:45:19
Autor: piaseczosnek
Dnia Thu, 03 Feb 2011 16:46:50 +0100, glaukonWYTNIJTO@op.pl napisał(a):

A co byście polecili jako darmowe konto służące tylko do puszczania 5-7
przelewów w miesiącu?

Jestem w trakcie przeprowadzki z Getinu do Lukasa, też ze względu na opłatę
i (albo raczej) sposób jej wprowadzenia, bo... jakieś zasady obowiązywać
powinny. W Lukasie token (breloczek) jest teoretycznie płatny, ale opłaty
nie pobierają przy przynajmniej jednym przelewie w miesiącu.
Żadnej karty brać nie trzeba, sam rachunek działa i nie robi scen :)
Ewentualny minus: de facto jedna sesja wychodząca dziennie (ztcw o 11:00,
co jednak przy w miarę przewidywalnych comiesięcznych opłatach nie jest aż
tak uciążliwe).

p.

Data: 2011-02-03 09:55:07
Autor: Tomek z Wawy
On 3 Lut, 18:45, piaseczosnek <piaseczos...@gazeta.pl> wrote:

Jestem w trakcie przeprowadzki z Getinu do Lukasa, też ze względu na opłatę
i (albo raczej) sposób jej wprowadzenia, bo... jakieś zasady obowiązywać
powinny.

No popatrz, a ja rok temu zlikwidowałem tam konto dokładnie dlatego,
że wprowadzili znienacka opłaty za rachunek... Jeszcze się zdziwisz
jak Cię Lukas zaskoczy.

Data: 2011-02-03 19:08:03
Autor: piaseczosnek
Dnia Thu, 3 Feb 2011 09:55:07 -0800 (PST), Tomek z Wawy napisał(a):

No popatrz, a ja rok temu zlikwidowałem tam konto dokładnie dlatego,
że wprowadzili znienacka opłaty za rachunek... Jeszcze się zdziwisz
jak Cię Lukas zaskoczy.

Ja z nimi podpisałem umowę o prowadzenie rachunku, a nie akt zawarcia
małżeństwa :)

Data: 2011-02-03 10:15:51
Autor: Tomek z Wawy
On 3 Lut, 19:08, piaseczosnek <piaseczos...@gazeta.pl> wrote:

Ja z nimi podpisałem umowę o prowadzenie rachunku, a nie akt zawarcia
małżeństwa :)

Zmieniają TPiO częściej niż mBank, co nie jest normalne i chyba sami
nie do końca wiedzą co chcą uzyskać. Kiedyś było e-Konto PRO, przez
chwilę całkiem fajne konto, ale najpierw wprowadzili opłatę za kartę,
za chwilę za rachunek, a potem za token, więc wraz ze mną stała
kolejka takich jak ja, którzy powiedzieli im bye bye. Bo przenieść się
na zwykłe e-Konto nie dało - jakaś absurdalna opłata. Ale Pan mi w
oddziale zaproponował rozwiązanie umowy od ręki za porozumieniem stron
i założenie rachunku e-Konto od nowa... Więc poczekałem jak wydrukował
to rozwiązanie, a następnie powiedziałem do widzenia i wyszedłem :) I
tak zakończyłem swoją współpracę z nimi. Aha, jeszcze musiałem przed
zamknięciem wpłacić kilka groszy jakiś wirtualnych opłat... Także
polecam Lukasa :)

I nie próbuj ich wpłatomatów używać do wpłacania, one nie do tego
służą :)

Data: 2011-02-03 23:53:58
Autor: Miernik
On Thu, 03 Feb 2011 10:15:51 -0800, Tomek z Wawy wrote:

I nie próbuj ich wpłatomatów używać do wpłacania, one nie do tego służą

Od jakiegoś czasu (roku?) można już używać wpłatomatów Lukasa do wpłacania na konto. Nie próbowałem, ale menu ma taką opcję.

Data: 2011-02-04 01:55:43
Autor: Tomek z Wawy
On 4 Lut, 00:53, Miernik <pub...@public.miernik.name> wrote:

Od jakiegoś czasu (roku?) można już używać wpłatomatów Lukasa do
wpłacania na konto. Nie próbowałem, ale menu ma taką opcję.

Oczywiście masz rację, ale Lukas musiał to zrobić po swojemu. Jeśli
chcesz wykorzystywać konto tylko jako konto do wpłat to musisz i tak
stać w kolejce, bo żeby wpłacić musisz mieć kartę, która nie jest ci
do niczego innego potrzebna i płacisz za nią wtedy 3 zł. Oczywiście
przy spłacaniu kredytu możesz wpisać rachunek z palca, ale przy
wpłacie już nie...

Data: 2011-02-03 18:56:07
Autor: Krzysztof

"piaseczosnek" <piaseczosnek@gazeta.pl> wrote in message news:iiepje$6tt$1news.onet.pl...
[...]

W Lukasie, nie wiem jak obecnie, ale kiedys byly zawsze spore kolejki emerytow i innych splacajacych raty, itp. Jak konto bez karty, to lepszy juz jest Alior, system bardziej on-line i 3 sesje wychodzace.

Data: 2011-02-03 19:06:11
Autor: piaseczosnek
Dnia Thu, 3 Feb 2011 18:56:07 +0100, Krzysztof napisał(a):

W Lukasie, nie wiem jak obecnie, ale kiedys byly zawsze spore kolejki emerytow i innych splacajacych raty, itp.

Owszem, kilka osób widziałem przy podpisywaniu umowy, tylko że ja oddział
odwiedziłem raz, przy otwieraniu rachunku, a przy dostępie przez wuwu
kolejek nie ma :) Przynajmniej taką mam koncepcję.

p.

Data: 2011-02-03 19:28:18
Autor: Krzysztof

"piaseczosnek" <piaseczosnek@gazeta.pl> wrote in message news:iieqqh$ca0$1news.onet.pl...
[...]

Jak nie potrzebujesz oddzialow to wybor jest dosc spory i Lukas nie jest chyba optymalnym rozwiazaniem, ze wzgledu na oferte jak i funkcjonalnosc.

Data: 2011-02-03 21:29:09
Autor: piaseczosnek
Dnia Thu, 3 Feb 2011 19:28:18 +0100, Krzysztof napisał(a):

Jak nie potrzebujesz oddzialow to wybor jest dosc spory i Lukas nie jest chyba optymalnym rozwiazaniem, ze wzgledu na oferte jak i funkcjonalnosc.

Oddziały niby nie są mi życiowo niezbędne, ale po kilku... sytuacjach :) z
Błękitną Linią TP podchodzę z ograniczonym zaufaniem do firm, które swoje
najważniejsze - za przeproszeniem - "kompetencje pionu obsługi klienta"
ograniczają do infolinii.
Na wszelki wypadek wolę mieć gdzieś w zasięgu ;) żywe białko w oddziale,
które będzie mogło coś więcej, niż... zadzwonić w mojej obecności na
infolinię.

p.

Data: 2011-02-03 23:14:08
Autor: Krzysztof

"piaseczosnek" <piaseczosnek@gazeta.pl> wrote in message news:iif36k$eqt$1news.onet.pl...
[...]

To i tak wybor jest spory-Alior, Meritum, DBnet... wybralbym w takiej kolejnosci przed Lukasem

Data: 2011-02-04 00:01:16
Autor: Tomasz Opalski
Krzysztof <onkris2@poczta.onet.pl> napisał(a):

W Lukasie, nie wiem jak obecnie, ale kiedys byly zawsze spore kolejki emerytow i innych splacajacych raty, itp. Jak konto bez karty, to lepszy juz jest Alior, system bardziej on-line i 3 sesje wychodzace.
Jeśli chodzi o system to minusem Lukasa było nocne przetwarzanie, tyle że w odróżnieniu od Eurobanku robili to jakoś sprawniej - odłączali go przed północą i najczęściej już tak po pierwszej system był dostępny z aktualnymi danymi.
Nie wiem jak teraz to hula, bo jakiś rok temu się od nich wypisałem po tym jak oferta depozytowa sięgnęła bruku, niemniej sam system dość dobrze wspominam.
Kolejki w oddziałach to rzeczywiście tam były, ale z emerytami to się w pewnym momencie poprawiło, tylko już nie pamiętam co oni wtedy wywinęli, czy całkowicie znieśli możliwość spłat gotówkowych tych wszystkich drobnych kredytów ratalnych, czy jakąś opłatę wprowadzili.

Data: 2011-02-07 11:19:24
Autor: Jarek Andrzejewski
przelewy internetowe w Eurobanku i w Getinie
On Thu, 3 Feb 2011 07:38:29 -0800 (PST), Tomek z Wawy
<tomek_z_wawy@tlen.pl> wrote:

[...]

Dla ułatwienia można podefiniować "upierdliwie" odbiorców jako
zaufanych i potem przelewy już prosto się wykonuje.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-02-04 00:20:46
Autor: Tomasz Opalski
[...]

Nie ładuj ludzi w Eurobank, szkoda nerwów. Mnie podkusiło i się operacyjnie tam przeniosłem, skuszony dobrymi procentami na RO. Wcześniej do przelewów używałem  mBanku i Lukasa. Przeżyłem szok, bo na przelewy mam czas wieczorem, więc po kolei odkrywałem jak bardzo system bankowy może nie działać i wprowadzać w błąd.

Czy możliwa jest autoryzacja hasłem sms? Jakie są właściwie różnice w porównaniu z Getinem?

Autoryzacja kodami z aplikacji na komórce - w teorii wydawało mi się to bardzo OK, bo jest bezpieczne i nawet jak jesteś w komórkowej czarnej dziurze to nie ma lagów przy przesyłaniu SMS bo aplikacja działa off-line, ale w praktyce jest to jednak upierdliwa autoryzacja, bo kody trzeba klepać 2 razy -
 najpierw w komórce, a potem w systemie bankowym.

--

przelewy internetowe w Eurobanku i w Getinie