przelewy kontrolowane itp

Data: 2010-11-01 20:13:04
Autor: neoniusz
przelewy kontrolowane itp
Tak sie zastanawiam. Przelewalem miedzy kontami mBank-Alior-BZWBK-Toyota Bank sporo pieniedzy z kredytowek mBanku. Od jakiej kwoty banku powiadamiaja Urzad Skarbowy albo pokrewne instytucje? Jakie jest w ogole podejscie urzedow do tego, ze przelewam caly limit karty na konto i posluguje sie tymi pieniedzmi zarabiajac? Przy 2000zl to pewnie nie jest podejrzane, ale przy kilkudziesieciu tysiacach robi sie chyba inaczej.

Data: 2010-11-01 20:24:08
Autor: MarekZ
przelewy kontrolowane itp
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ian3g1$vn6$1@news.onet.pl...
[...]

Skąd się biorą w kółko te legendy o powiadamianiu urzędów skarbowych? NIGDY nie powiadamiają.

Data: 2010-11-01 19:39:59
Autor: Michal Tyrala
przelewy kontrolowane itp
On Mon, 1 Nov 2010 20:24:08 +0100, MarekZ wrote:
> [...]

 Skąd się biorą w kółko te legendy o powiadamianiu urzędów skarbowych? NIGDY  nie powiadamiają.

Za to do GIIF chyba musza sprawozdawac, o ile pamietam od 10kEUR w gore
to juz są interesujace transakcje.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2010-11-01 20:43:33
Autor: neoniusz
przelewy kontrolowane itp
W dniu 10-11-01 20:39, Michal Tyrala pisze:
Za to do GIIF chyba musza sprawozdawac, o ile pamietam od 10kEUR w gore
to juz są interesujace transakcje.

Poniekad racja.

"Jak już informowaliśmy o tym tutaj, zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu, przedsiębiorstwa zostały zobowiązane do weryfikacji każdej płatności gotówką powyżej 15.000 euro w celu sprawdzenia czy nie pochodzi ona z nielegalnych źródeł i zgłaszania takiej transakcji w razie wątpliwości do GIIF."

"GIIF uzyskuje równiez od instytucji obowiązanych informacje o transakcjach ponadprogowych, tj. takich transakcjach, których równowartość przekracza 15000 EUR (1000 EUR w przypadku niektórych rodzajów instytucji obowiązanych), które są gromadzone i przetwarzane w Departamencie Informacji Finansowej Ministerstwa Finansów. W 2009 r. otrzymano informacje o blisko 31 mln. takich transakcji.
Instytucje obowiązane przekazują dane o ww. transakcjach zbiorczo w postaci plików w terminie do 14 dni po upływie kazdego miesiąca kalendarzowego, w którym zostały zarejestrowane."

Jest nawet raport za 2009, ciekawa lektura.
http://www.mf.gov.pl/_files_/giif/publikacje/giif_sprawozdanie_2009.pdf

Data: 2010-11-01 20:56:51
Autor: glaukonWYTNIJTO
przelewy kontrolowane itp

Departamencie Informacji Finansowej Ministerstwa Finansow. W 2009 r. otrzymano informacje o blisko 31 mln. takich transakcji.

Jak sprawdzają w soboty i niedziele także, to wychodzi 85 tys. transakcji do
sprawdzenia dziennie. Za to jak wiedzą, kogo szukają, to mogą coś wyciągnąc.

Data: 2010-11-02 10:50:05
Autor: witrak()
przelewy kontrolowane itp
glaukonWYTNIJTO@op.pl wrote:

[...]

Sprawdzanie jest robione przez AI. Nie sądzę, aby automat miał
reagować na kwoty łączne (dla serii powiązanych transakcji) na
kilkadziesiąt tysięcy łącznie :-)

Za to jak wiedzą, kogo szukają, to mogą coś wyciągnąc.

Na aż takie zainteresowanie trzeba sobie zasłużyć ;-)

witrak()

Data: 2010-11-02 22:11:22
Autor: cezarys
przelewy kontrolowane itp
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:iaom0u$8qh$2srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Reaguje. Mały pikuś w systemie. I dobija transakcje w okienku :)
CEzarys
PS. Jest w opisie

Data: 2010-11-01 20:32:59
Autor: Marek
przelewy kontrolowane itp
W dniu 2010-11-01 20:24, MarekZ pisze:

Skąd się biorą w kółko te legendy o powiadamianiu urzędów skarbowych?
NIGDY nie powiadamiają.

US nie powiadamiają ale pamiętam, że istniał urząd nazywany "pralnią"
i ten był zainteresowany przepływami znacznych kwot. Jak jest teraz
w "liberalnej gospodarce" tego nie wiem.

--
Marek

przelewy kontrolowane itp