przelewy między małżonkami

Data: 2013-11-29 20:32:22
Autor: Jarek S.
przelewy między małżonkami
Jest taka sytuacja: w regulaminie banku jest opłata za prowadzenie rachunku chyba że co miesiąc wpłynie kwota X na rachunek. I małżonkowie wzajemnie przelewają obie taką kwotę... czy to czymś podpada?

Druga sytuacja jest taka że większość banków ma ciekawe lokaty na  otwarcie ale skorzystać z nich można tylko raz.... czy jeśli mąż który z takiej lokaty skorzystał i drugi raz nie może przeleję środki żonie a ona otworzy wspomnianą lokatę robią to wbrew prawu? Oczywiście w sytuacji gdy jest wspólnota majątkowa.

A co z podobnymi przelewami i sytuacjami z córką lub synem?

Data: 2013-11-30 12:35:23
Autor: m4rkiz
"Jarek S." <pracawgazecie@gazeta.pl> wrote in message news:5298ebc6$0$2164$65785112news.neostrada.pl...
czy jeśli mąż który z takiej lokaty skorzystał i drugi raz nie może przeleję środki żonie a ona otworzy wspomnianą lokatę robią to wbrew prawu?

wbrew jakiemu 'prawu'?
te sprawy uregulowane sa w regulaminie uslugi\promocji\konta i tam
szukaj odpowiedzi, jezeli nie napisali ze nie mozna (a czemu by mieli?)
to mozesz

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-12-01 00:12:57
Autor: Jarek S.

Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:l7cm2i$7ff$1dont-email.me...
[...]

Nie do końca mnie zrozumiałeś..... regulamin banku nie bardzo mnie interesuje, w końcu ich nie obchodzi skąd pochodzą środki na lokatę,  w pytaniu chodziło mi bardziej o ewentualną ciekawość U.S  skąd nagle na koncie małżonki/małżonka jakaś spora kwota pieniędzy która zasiliła lokatę? A przypomnę że chodzi  o przelew z konta męża na konto żony i odwrotnie !

Data: 2013-12-01 09:53:42
Autor: cef
Jarek S. wrote:

[...]

Skoro one są juz wcześniej na koncie współmałżonka,
to w zasadzie nie jest istotne przekładanie ich z kieszeni do kieszeni
(bo piszesz, że chodzi Ci o przypadek gdy jest wspólność majątkowa)
A dodatkowo zapytam: co to jest spora kwota?

Data: 2013-12-01 10:49:56
Autor: Jarek S.

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:529af918$0$2186$65785112news.neostrada.pl...
Jarek S. wrote:

[...]

No właśnie..... "to w zasadzie.... "  tylko czy na pewno

No nie wiem co to spora, dla mnie sporą jest już z 5 zerami na końcu

Data: 2013-12-01 13:32:41
Autor: cef
Jarek S. wrote:

[...]

A dlaczego miałoby byc inaczej?
Jakie masz wątpliwości?

No nie wiem co to spora, dla mnie sporą jest już z 5 zerami na końcu

Przy pięciu zerach, to nie martwiłbym się przyczepianiem
o przesunięcie z kieszeni żony do kieszeni męża, tylko
o pierwotne źródło pochodzenia.

Data: 2013-12-01 13:37:42
Autor: m4rkiz
"Jarek S." <pracawgazecie@gazeta.pl> wrote in message news:529a70fc$0$2137$65785112news.neostrada.pl...
[...]

us co do zasady nie interesuje czy przekladasz kase z niebieskiej do czerwonej
skarpety tylko jej pierwotne pochodzenie
oczywiscie im bardziej ta kasa sie rusza tym wieksza szansa ze ktos ja zauwazy
i zada to pytanie

--
http://db.org.pl/

Data: 2013-12-02 10:15:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 1 Dec 2013, Jarek S. wrote:

[...]

  Ale ich może interesować że łamiesz regulamin - czyli umowę.
  Powiedzmy tak: kupujesz coś na kredyt. I nie płacisz.
  Czy jest to "zgodne z prawem w rozumieniu Twojego postu"?
  Bo to taki sam przypadek: łamiesz zobowiązanie z umowy.
  "Tylko" :)
  Żadnego przepisu podatkowego przy tym nie naruszasz!

pytaniu chodziło mi bardziej o ewentualną ciekawość U.S  skąd nagle na
koncie małżonki/małżonka jakaś spora kwota pieniędzy która zasiliła lokatę?

  "od męża" ;)
  A faktycznie chodzi o środki wspólne, jak rozumiem - mające pokrycie
w przychodach itd. jak niżej.

A przypomnę że chodzi  o przelew z konta męża na konto żony i odwrotnie !

  Popatrz na to tak: formalnie, zacząć należy od pytania, czy macie
intercyzę i w którą stronę (bo intercyza może nie tylko zawężać
zakres wspólnoty majątkowej, ale i przeciwnie, może również rozszerzać)
  Po drugie, trzeba by spytać, czy są to "pieniądze wyłączone",
np. pochodzące ze spadku lub z darowizny udzielonej imiennie dla
jednego z małżonków.
  JEŚLI NIE, czyli są to pieniądze wspólne, to nie widać podstaw
do czepiania się ze strony podatków o cokolwiek.
  I tak by nie było widać, włącznie z nieuprawnioną "usługą" depozytu,
bo od prawie dwu lat obowiązuje przepis art.21.1.125 (świadczenia
nieodpłatne w I i II grupie "darowiznowej" są zwolnione w podatku
dochodowym), ale już przemieszczeniem się "intercyzowego" majątku
na konto osobiste małżonka US mógłby się zainteresować pod kątem
tego majątku samego z siebie (znaczy że niby nie wiadomo, czy
darowizna czy co).

pzdr, Gotfryd

przelewy między małżonkami