przelewy przyszłe w Polbanku

Data: 2010-07-24 17:55:55
Autor: Wojciech Nawara
przelewy przyszłe w Polbanku
Hello,

Pytanie do obytych z Polbankiem.

Obsługa Polbank24 twierdzi, że jeżeli zlecamy przelew z datą przyszłą, to środki na wykonanie przelewu należy zapewnić na 1 dzień roboczy przed datą wykonania zlecenia.

Na pytanie o podstawę takiego żądania uzyskałem informacje, że "jest to związane z zasadami, na jakich działa nasz system. Działa to identycznie jak w przypadku zleceń stałych."
W leguraminie ten wymóg - owszem - jest opisany, ale dotyczy jedynie stricte zleceń stałych, a nie standardowych przelewów z datą przyszłą. To raz.

Dwa - co z osobami, które korzystają z funkcjonalności przelewania nadwyżek z rachunku gotówkowego na oszczędzający?
Konkret - przy stanie konta >300 PLN nadwyżka jest automatycznie przelewana z rachunku gotówkowego na oszczędzający.
Chcemy zlecić przelew zewnętrzny przyszły na 500 PLN.
W normalnym przypadku zlecilibyśmy 2 operacje na zaplanowany dzień realizacji - najpierw przelew "brakujących" 200 PLN z oszczędzającego na gotówkowy, a następnie przelew zewnętrzny z gotówkowego na kwotę 500 PLN. O ile dyspozycje są realizowane w kolejności ich zlecania, to wszystko powinno się udać.

Ale jeżeli mamy zapewnić środki na 1 dzień roboczy przed planowaną datą realizacji, to takie rozwiązanie nie spełni tego warunku. Z kolei jeżeli zlecimy przelew brakujących 200 PLN z oszczędzającego na gotówkowy na 1 dzień roboczy przed planowaną datą przelewu zewnętrznego, to spełnimy warunek banku, ale w nocy przed realizacją przelewu nadwyżka 200 PLN wróci automatycznie z rachunku gotówkowego na oszczędzający, więc ostatecznie zabraknie środków na realizację przelewu w dniu jego wykonania.

Czy ktoś już to analizował?

Pozdrawiam,
WN

Data: 2010-07-24 16:04:34
Autor: xbartx
przelewy przysz³e w Polbanku
Dnia Sat, 24 Jul 2010 17:55:55 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

Czy ktoś już to analizował?

Ja z autopsji to robiłem kilka razy przelew z datą przyszłą i zawsze poszło jak trzeba. Czyli najpierw z MO na ROR i z ROR w świat i za każdym razem zero problemu. Raz mam tylko wrażenie, że nie przyszło pierwszą sesją tylko drugą.
Możesz zlecić jakieś gorsze do przelania i podglądnąć w "liście przelewów" jaki mają status w dniu wykonania.

Data: 2010-07-24 16:52:18
Autor: Sinus
przelewy przysz³e w Polbanku
xbartx <bart@hashzero.net> napisa³(a):
Raz mam tylko wrażenie, że nie przyszÅ&#65533;o pierwszÄ&#65533; sesjÄ&#65533; tylko drugÄ&#65533;.

U mnie ostatnio przelew zlecony w niedzielê (zlecony "na ju¿" czyli nie z dat±
poniedzia³kow±), wyszed³ z Polbanku w poniedzia³ek III sesj± a tym samym do
ING dotar³ dopiero we wtorek rano.

--
Sinus

--