przeliczenie

Data: 2013-09-12 17:14:51
Autor: Czesław Wiśniak
przeliczenie

Gdzieś widziałem że 1W ma 100 lumenów  ?

Że co ?:)

Data: 2013-09-12 08:32:47
Autor: tadeklodz
przeliczenie
W dniu czwartek, 12 września 2013 17:14:51 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
>Gdzieś widziałem że 1W ma 100 lumenów  ?

Że co ?:)

Lamp: 3 Watt High Performance LED (>100 lm/W) tak jest na stronie
http://www.starbike.com/en/son-edelux/

Data: 2013-09-12 17:49:23
Autor: Czesław Wiśniak
przeliczenie
>Gdzieś widziałem że 1W ma 100 lumenów  ?

Że co ?:)

Lamp: 3 Watt High Performance LED (>100 lm/W) tak jest na stronie
http://www.starbike.com/en/son-edelux/

Proszę :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Skuteczność_świetlna

lm na lx na sucho nie przeliczysz

Data: 2013-09-13 09:22:17
Autor: Gotfryd Smolik news
przeliczenie
On Thu, 12 Sep 2013, Czesław Wiśniak wrote:

[...komuś, wrotki brak...]
Gdzieś widziałem że 1W ma 100 lumenów  ?

Że co ?:)

  Że tyle się osiąga w praktyce, w seryjnym wykonaniu,
w jednym ze skuteczniejszych źródeł swiatła :)
(lampy sodowe są trochę nieporęczne, szczególnie na rowerze)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-13 09:53:03
Autor: Czesław Wiśniak
przeliczenie

 Że tyle się osiąga w praktyce, w seryjnym wykonaniu,
w jednym ze skuteczniejszych źródeł swiatła :)
(lampy sodowe są trochę nieporęczne, szczególnie na rowerze)

Zrozumiales co napisal watkotworca ?
1W to nie jest 100lm

Data: 2013-09-13 11:59:55
Autor: Gotfryd Smolik news
przeliczenie
On Fri, 13 Sep 2013, Czesław Wiśniak wrote:

w jednym ze
skuteczniejszych źródeł swiatła :)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

Zrozumiales co napisal watkotworca ?

  Średnio, biorąc pod uwagę błąd tezy.

1W

....światła...

to nie jest 100lm

  Ale on podawał waty *prądu* wrzucane do lampki.
  Sprawność (skuteczność świetlna) najlepszych źródeł
światła ledwo sięga okolic 30%, nie licząc sodówek
tylko połowa z tego jest osiągalne "rynkowo".
  Stąd wział wartość którą *ja* skomentowałem, odesłanie
do teoretycznej skuteczności świetlnej jak widziałem
już w wątku było.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-13 14:00:49
Autor: Czesław Wiśniak
przeliczenie
1W

...światła...

Jakiego światła ?

Data: 2013-09-13 20:39:25
Autor: Gotfryd Smolik news
przeliczenie
On Fri, 13 Sep 2013, Czesław Wiśniak wrote:

1W

...światła...

Jakiego światła ?

  Białego :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-13 22:17:18
Autor: Czesław Wiśniak
przeliczenie
1W

...światła...

Jakiego światła ?

 Białego :>

Aha nie wiedzialem, ze moc swiatla okresla sie w  watach. Jakas nowa fizyke odkrywasz ?:

Data: 2013-09-13 22:54:13
Autor: Remigiusz Zukowski
przeliczenie
W dniu 2013-09-13 22:17, Czesław Wiśniak pisze:

Aha nie wiedzialem, ze moc swiatla okresla sie w  watach. Jakas nowa
fizyke odkrywasz ?:

A masz jakieś obiekcje? Przecież moc określa się w watach. A czy to jest moc elektryczna, mechaniczna czy też światła to nie ma znaczenia.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2013-09-13 23:30:27
Autor: Czesław Wiśniak
przeliczenie
A masz jakieś obiekcje? Przecież moc określa się w watach. A czy to jest moc elektryczna, mechaniczna czy też światła to nie ma znaczenia.

To ile watow ma swiatlo 60W zarowki ?

Data: 2013-09-13 23:37:22
Autor: Remigiusz Zukowski
przeliczenie
W dniu 2013-09-13 23:30, Czesław Wiśniak pisze:
A masz jakieś obiekcje? Przecież moc określa się w watach. A czy to
jest moc elektryczna, mechaniczna czy też światła to nie ma znaczenia.

To ile watow ma swiatlo 60W zarowki ?

60W * sprawność żarówki.

Data: 2013-09-13 23:43:32
Autor: Czesław Wiśniak
przeliczenie
A masz jakieś obiekcje? Przecież moc określa się w watach. A czy to
jest moc elektryczna, mechaniczna czy też światła to nie ma znaczenia.

To ile watow ma swiatlo 60W zarowki ?

60W * sprawność żarówki.

ale co oznacza ta gwiazdka bo nie zrozumialem ?

Data: 2013-09-13 23:59:49
Autor: Remigiusz Zukowski
przeliczenie
W dniu 2013-09-13 23:43, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Nie będę Ci dalej tłumaczył co i jak bo to strata czasu, jaja sobie robisz i tyle.

Data: 2013-09-14 00:16:16
Autor: Czesław Wiśniak
przeliczenie
To ile watow ma swiatlo 60W zarowki ?

60W * sprawność żarówki.

ale co oznacza ta gwiazdka bo nie zrozumialem ?

Nie będę Ci dalej tłumaczył co i jak bo to strata czasu, jaja sobie robisz i tyle.

Mam nadzieje, ze uzywajac W caly czas myslales o mocy zrodla swiatla.
To zastanawiajace skoro jeszcze niedawno, nizej wladales terminem "Lumen to moc świetlna"
Smutny obraz polskiej edukacji.

Data: 2013-09-14 00:30:00
Autor: Remigiusz Zukowski
przeliczenie
W dniu 2013-09-14 00:16, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Smutny obraz polskiej mentalności. Jeśli masz wyrafinowaną wiedzę to jej użyj i odpowiedz coś rozsądnie, wytłumacz, wysil się na jakąś kilkuzdaniową wypowiedź w temacie wątku. No chyba że wolisz zabawy słowno-językowe.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2013-09-14 01:03:42
Autor: Akarm
przeliczenie
W dniu 2013-09-14 00:30, Remigiusz Zukowski pisze:
wysil się na jakąś
kilkuzdaniową wypowiedź w temacie wątku

Czyś ty zupełnie zgłupiał?
W temacie jest jeden wyraz, niby trochę mało. Ale kilka zdań? Chyba wyjątkowy kretyn coś takiego mógłby starać się wykonać. Ręce opadają...

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-09-14 05:24:45
Autor: tadeklodz
przeliczenie
 W dalszym ciągu nie wiem która lampka lepiej świeci: czy ta w której producent podaje  np 60 luxów czy ta której producent podaje np 400 lumenów? Pomijam candele bo tylko Cataye podaje w nich swoje wartości a nie jestem zainteresowany ich produktami

Data: 2013-09-14 16:32:22
Autor: mt
przeliczenie
W dniu 2013-09-14 14:24, tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:
  W dalszym ciągu nie wiem która lampka lepiej świeci: czy ta w której producent podaje  np 60 luxów czy ta której producent podaje np 400 lumenów?

No ale ile można tłumaczyć, że nie da się tak porównać, przynajmniej nie znając procedury pomiarowej dla luxów, bo to są dwa parametry mówiące zupełnie o czymś innym.

--
marcin

Data: 2013-09-14 08:23:11
Autor: tadeklodz
przeliczenie
W dniu sobota, 14 września 2013 16:32:22 UTC+2 użytkownik mt napisał:
> [...]

No ale ile można tłumaczyć, że nie da się tak porównać, przynajmniej nie znając procedury pomiarowej dla luxów, bo to są dwa parametry mówiące zupełnie o czymś innym.

I w tym leży problem. Gdyby wszyscy producenci podawli jakość świecenia ich lampek w tych samych jednostkach to byłoby LUX

Data: 2013-09-16 08:41:25
Autor: cytawa
przeliczenie
tadeklodz@poczta.onet.pl pisze:

I w tym leży problem. Gdyby wszyscy producenci podawli jakość
świecenia ich lampek w tych samych jednostkach to byłoby LUX

Widocznie nie uwazali na lekcjach fizyki. Albo w ogole ich nie mieli. A moze wola uzywac Lux-ow, gdyz to tak ladnie brzmi i kojarzy sie z czyms extra.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-14 16:01:00
Autor: Czesław Wiśniak
przeliczenie
Smutny obraz polskiej mentalności.

Czy to moje słowa ?:
"A masz jakieś obiekcje..."
"Nie będę Ci dalej tłumaczył co i jak bo to strata czasu.."

Jeśli masz wyrafinowaną wiedze

To nie jest zadna wyrafinowana wiedza, dlatego zanim wcisniejsz kopiuj - wklej postaraj sie zrozumiec co tam bylo napisane ;)

przeliczenie