przeliczenie

Data: 2013-09-12 15:27:12
Autor: masti
przeliczenie
Dnia pięknego Thu, 12 Sep 2013 08:10:46 -0700 osobnik zwany tadeklodz
napisał:

Czy ktoś kompetentnie może podać ile lumenów ma 1 lux? Gdzieś widziałem
że 1W ma 100 lumenów ale jak wytłumaczyć lampki które mają 60 i więcej
luxów i 2.6 Watów z dynamopiasty

proszÄ™
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lumen
https://pl.wikipedia.org/wiki/Luks_%28fotometria%29
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kandela

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-09-12 08:34:32
Autor: tadeklodz
przeliczenie
W dniu czwartek, 12 wrze¶nia 2013 17:27:12 UTC+2 u¿ytkownik masti napisa³:
Dnia piêknego Thu, 12 Sep 2013 08:10:46 -0700 osobnik zwany tadeklodz

napisa³:

> Czy kto¶ kompetentnie mo¿e podaæ ile lumenów ma 1 lux? Gdzie¶ widzia³em

> ¿e 1W ma 100 lumenów ale jak wyt³umaczyæ lampki które maj± 60 i wiêcej

> luxów i 2.6 Watów z dynamopiasty

proszê

https://pl.wikipedia.org/wiki/Lumen

https://pl.wikipedia.org/wiki/Luks_%28fotometria%29

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kandela

-- mst <at> gazeta <.> pl

"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê, to grunt zabija!" T.Pratchett

ale ja jestem ma³o "gramotny" i w dalszym ci±gu nie wiem ile lumenów ma na ten przyk³ad lamka która ¶wieci 60 luxów

Data: 2013-09-12 18:38:39
Autor: Wojciech Waga
przeliczenie
[...]

Przy lampce podaje siê moc w lumenach/watach/kandelach, w luxach na
pewno nie bo to nie ma sensu, mo¿e ¼le sprawdzi³e¶.

pozdr.
w.

Data: 2013-09-12 23:29:38
Autor: przemek.jedrzejczak
przeliczenie
-- Przy lampce podaje siê moc w lumenach/watach/kandelach, w luxach na pewno nie bo to nie ma sensu, mo¿e ¼le sprawdzi³e¶. pozdr. w.

producenci jednak uzywaja tego parametru:
http://www.bumm.de/innovation-original/lichtvergleich-scheinwerfer.html
P.

Data: 2013-09-13 08:57:58
Autor: cytawa
przeliczenie

przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

W zasadzie napisali prawde. Mozna podawac w luksach przy porownaniu lampek oswiatlajacych TO SAMO.

Ale podawanie w dokumentacji parametrow lampek w luksach nie ma sensu.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-13 01:27:01
Autor: przemek.jedrzejczak
przeliczenie
-- Mozna podawac w luksach przy porownaniu lampek oswiatlajacych TO SAMO.

to jest porownanie wiec raczej oswietlaja TO SAMO :-)

-- Ale podawanie w dokumentacji parametrow lampek w luksach nie ma sensu. Jan Cytawa

alez jak najbardziej o ile wszyscy producenci robia to wg tego samego schematu (normy)
http://www.bumm.de/innovationoriginal/nahfeldausleuchtung.html
te 10, 20 czy 140 lux-ow mierzone jest w odleglosci 10m

PS potrzebny jest jakis wspolny punkt odniesienia wiec dopoki ktos nie zaproponuje czegos lepszego sytuacja raczej nie ulegnie zmienie

P.

Data: 2013-09-13 21:10:30
Autor: Jaroslaw Augustyniak vel Kot Bury
przeliczenie

Uzytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:1004d857-effd-4c98-90ee-a50d9dd77bd7@googlegroups.com...
[...]

Koledzy, dotarliscie wreszcie do tego, ze pomiar w Luxach ma sens porównawczy tylko przy ustalonej odleglosci od zródla swiatla :). Trzeba jednak pamietac, ze natezenie oswietlenia nie jest wprost proporcjonalne od odleglosci i zalezy od paru czynników takich jak odblysnik, ryfel szkla itd. Mozna wiec powiedziec, ze pomiar w Luxach na zadanej odleglosci opisuje lampe jako calosc, zródlo swiatla wraz reflektorem.  Kolejna rzecza jest to, ze zaleznie od parametrów lampy inne natezenie bedzie w osi, a inne po bokach lamy swietlnej. Tak jak juz wyzej pisali koledzy: nie ma prostego porównania.
Jaroslaw Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-09-13 09:33:15
Autor: Gotfryd Smolik news
przeliczenie
On Thu, 12 Sep 2013, Wojciech Waga wrote:

[...komus...]
Przy lampce podaje siê moc w lumenach/watach/kandelach,
w luxach na pewno nie bo to nie ma sensu,

  Ale¿ ma sens.
  Marketingowy!
  W zasadzie spotykane jeszcze podawanie parametru "jasnych
LEDów" w kandelach, równie ma³o mówi±ce o ³±cznym strumieniu,
jest sensowniejsze od luksów, bo przynajmniej nie wymaga
zachowania sta³ej odleg³o¶ci miejsca pomiaru :) (z dok³adno¶ci±
do odleg³o¶ci znacznie wiêkszych od ¶rednicy lampy)

mo¿e ¼le sprawdzi³e¶.

  E tam.
  Szynka z ³opatki, fotoaparat z "cyfrow± stabilizacj± obrazu",
a Ty siê czepiasz ¿e w reklamie jest zupe³nie bezsensowny
parametr ;)

pzdr, Gotfryd

przeliczenie