prze³om roku

Data: 2010-01-16 18:32:51
Autor: Piotr
prze³om roku
Witam,

1osDG,KPiR,VAT+UE (progi podatkowe)
Poniewa¿ to mój pierwszy prze³om roku we w³asnej DG chcia³em zapytaæ hmm ... co dalej?
Tzn. jakie obowi±zki mam do zrobienia w zwi±zku z koñcem roku?
Prowadzê dzia³alno¶æ us³ugowo-handlow±, czy mam robiæ jakie¶ inwentaryzacje skoro nie mam nic "na magazynie"?
Wiem jedynie ¿e rozliczyæ VAT i oczywi¶cie UE (oba mam kwartalnie), a co z dochodowym?
Z u¿ywanego programu (MK RP) wystarczy jak wygenerujê PIT-5 i na jego podstawie z³o¿ê PIT-36 i go zap³acê?
Jakie s± terminy na rozliczenie dochodowego? 1 maj?
Czy co¶ powinienem przenie¶æ do KPiR albo rejestru VAT z poprzedniego roku ?

Z góry bardzo dziêkujê za pomoc.

Piotr

Data: 2010-01-16 20:23:38
Autor: cef
prze³om roku
Piotr wrote:

Prowadzê dzia³alno¶æ us³ugowo-handlow±, czy mam robiæ jakie¶
inwentaryzacje skoro nie mam nic "na magazynie"?

Tak. Remanent na koniec roku. Nawet jesli jest zerowy.
Wpisz go zgodnie z instrukcj± do KPiR

Wiem jedynie ¿e rozliczyæ VAT i oczywi¶cie UE (oba mam kwartalnie), a
co z dochodowym?

Vatu nie rozliczasz w rocznym okresie.
 Wg tej¿e instrukcji ustal dochód na koniec roku.

Z u¿ywanego programu (MK RP) wystarczy jak wygenerujê PIT-5 i na jego
podstawie z³o¿ê PIT-36 i go zap³acê?

Zgrubsza tak bedzie. Do tego ulgi , odliczenia - je¶li s±.

Jakie s± terminy na rozliczenie dochodowego? 1 maj?

30 kwietnia.

Czy co¶ powinienem przenie¶æ do KPiR albo rejestru VAT z poprzedniego
roku ?

Remanent przenie¶æ -wpisaæ.
Vat rozliczasz przecie¿ miesiêcznie czy kwartalnie, wiêc tam nie ma cyklu rocznego.

Data: 2010-01-16 19:56:58
Autor: jureq
prze³om roku
Dnia Sat, 16 Jan 2010 20:23:38 +0100, cef napisał(a):

Prowadzę działalność usługowo-handlową, czy mam robić jakieś
inwentaryzacje skoro nie mam nic "na magazynie"?

Może zadam głupie pytanie; a w sklepie coś masz? Bo, niezbyt potrafie sobie wyobrazić działalność handlową z zerowym remanentem.

Vatu nie rozliczasz w rocznym okresie.

Vat rozliczasz przecież miesięcznie czy kwartalnie, więc tam nie ma
cyklu rocznego.

A roczne rozliczenie proporcji naliczonego?

Data: 2010-01-16 21:13:11
Autor: cef
przełom roku
jureq wrote:

[...]

Słabo z wyobraźnią :-).
Ja tak mam. Zamawiam to co klient potrzebuje i tyle dostarczam.
Kiedyś tam zamówiłem sobie coś 1 szt więcej i klient tego nigdy nie zamówił więcej i
ta 1 szt od lat leży sobie w magazynie,
ale różnica  remanentowa od kilkunastu lat jest zerowa.

Vatu nie rozliczasz w rocznym okresie.

Vat rozliczasz przecież miesięcznie czy kwartalnie, więc tam nie ma
cyklu rocznego.

A roczne rozliczenie proporcji naliczonego?

A tu faktycznie trzeba rozliczyć, ale jakoś wydaje mi się, że jak ktoś
ma sprzedaż zwolnioną, to jest zorientowany co ma robić :-)

Data: 2010-01-17 00:19:52
Autor: Piotr
prze³om roku
U¿ytkownik "cef" napisa³ w wiadomo¶ci

Ja tak mam. Zamawiam to co klient potrzebuje i tyle dostarczam.
dok³adnie,
Je¶li chodzi o remanent, to z tego co czyta³em oczywi¶cie bêdzie zerowy (jak i pocz±tkowy),
czy znaleziony artyku³ jest aktualny czy teraz robi siê to inaczej?:
http://ksiegowosc.infor.pl/poradniki/66,369,17,.html

A roczne rozliczenie proporcji naliczonego?
pogoogla³em o co to chodzi i nie przypominam sobie abym gdziekolwiek ustala³ jakie¶ proporcje,
mo¿e kto¶ ja¶niej o co chodzi?
A tu faktycznie trzeba rozliczyæ, ale jako¶ wydaje mi siê, ¿e jak kto¶
ma sprzeda¿ zwolnion±, to jest zorientowany co ma robiæ :-)
chyba nie jestem zwolniony, je¶li chodzi o UE to kupowa³em tylko towary, od których po sprzeda¿y odprowadza³em VAT w PL,

Z u¿ywanego programu (MK RP) wystarczy jak wygenerujê PIT-5 i na jego
>podstawie z³o¿ê PIT-36 i go zap³acê?
Zgrubsza tak bedzie. Do tego ulgi , odliczenia - je¶li s±.
Z grubsza? a kiedy nie? Do PIT-36 to ju¿ wiem ¿e ulgi i odliczenia,

Dziêkujê za ju¿ udzielone informacje

Piotr

Data: 2010-01-18 08:57:57
Autor: Jarek Andrzejewski
prze³om roku
On 16 Sty, 20:23, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
Piotr wrote:
> Prowadzê dzia³alno¶æ us³ugowo-handlow±, czy mam robiæ jakie¶
> inwentaryzacje skoro nie mam nic "na magazynie"?

Tak. Remanent na koniec roku. Nawet jesli jest zerowy.
Wpisz go zgodnie z instrukcj± do KPiR

A co¶ konkretnego grozi za niewpisanie zerowego remanentu do KPiR?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

prze³om roku