[OT] przełom w pamięciach?

Data: 2017-02-08 18:06:34
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
[OT] przełom w pamięciach?
czemu ludzie pchają się do dysków flash,
a nikt nie zrobi dysku z sramów podtrzymywanych bateryjnie?

dla takich urzędowych zastosowań, gdzie wszystko siedzi na serwerze to przeca byłby niezły pomysł? czy nie?

Data: 2017-02-08 11:24:46
Autor: Pszemol
[OT] przełom w pamięciach?
niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <NOSPAMtestowanije@go2.pl> wrote:
czemu ludzie pchają się do dysków flash,
a nikt nie zrobi dysku z sramów podtrzymywanych bateryjnie?

dla takich urzędowych zastosowań, gdzie wszystko siedzi na serwerze to przeca byłby niezły pomysł? czy nie?

Kiedy ostatnio porownywales ceny pamieci SRAM do cen innych pamięci ?

Data: 2017-02-08 19:24:01
Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
[OT] przełom w pamięciach?
a co różnica jest większa niż 0,0000001$?

Data: 2017-02-08 12:38:45
Autor: Pszemol
[OT] przełom w pamięciach?
niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <NOSPAMtestowanije@go2.pl> wrote:
a co różnica jest większa niż 0,0000001$?

Poszukaj i daj znać jak już będziesz wiedział...

Data: 2017-02-08 21:00:41
Autor: Budzik
[OT] przełom w pamięciach?
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

a co różnica jest większa niż 0,0000001$?

Poszukaj i daj znać jak już będziesz wiedział...

On jest z tych co ty masz poszukac a potem sie doweisz, ze jestes z po-
uni... :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2017-02-08 20:16:06
Autor: \(c\)RaSz
[OT] przełom w pamięciach?
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
[...]

No daj se siana  ;-)   - nie widzisz do kogo mówisz?
Ale, pomimo tych różnic cenowych, oraz "do kogo mówisz" - to jednak coś na
rzeczy jest, a w każdym razie: było. Bo oprócz klasycznych RAM-dysków, co to już
zeszły (raczej) ze sceny historii, razem z wejściem na nią płyt i OS-ów
obsługujących nawet i 128 GB (256?), to kiedyś tam (nie pomnę kiedy) były w
użytku dyski z  RAM-em, ale w pełni autonomiczne, niezależne od OS-u i czipsetu
MoBo. Gdziesik o tym czytałem, ale nie zakonotowałem żadnych słów kluczowych,
żebym mógł wygooglać. Korzystało się z nich identycznie jak z twardzieli, i
stanowiły pewien przedsmak SSD, których wtedy jeszcze chyba nie było. Zaś
używało się ich najpewniej na swap-file, co mocno przyspieszało pracę
zasobożernych aplikacji.

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.

Data: 2017-02-08 20:57:09
Autor: m
[OT] przełom w pamięciach?
W dniu 08.02.2017 o 20:16,   (c)RaSz pisze:
[...]

Tylko po co swap na RAMie udającym dysk, skoro można mieć więcej RAMu i
nie mieć swapa?

p. m.

Data: 2017-02-08 14:36:28
Autor: Pszemol
[OT] przełom w pamięciach?
m <mvoicem@gmail.com> wrote:
W dniu 08.02.2017 o 20:16,   (c)RaSz pisze:

Tylko po co swap na RAMie udającym dysk, skoro można mieć więcej RAMu i
nie mieć swapa?

Ubiegles mnie - wlasnie to chcialem napisac...

Data: 2017-02-09 00:19:53
Autor: JaNus
[OT] przełom w pamięciach?
W dniu 2017-02-08 o 21:36, Pszemol pisze:
m <mvoicem@gmail.com> wrote:
W dniu 08.02.2017 o 20:16,   (c)RaSz pisze:

Tylko po co swap na RAMie udającym dysk, skoro można mieć więcej
RAMu i nie mieć swapa?

Ubiegles mnie - wlasnie to chcialem napisac...

Nieuważnie czytacie, wszak było jak wół:

W dniu 2017-02-08 o 20:16,   (c)RaSz pisze:
zeszły ze sceny historii, razem z wejściem na nią płyt i OS-ów
obsługujących nawet i 128 GB (256?),

  - czyli rzecz w tym, że *wcześniej* jeszcze *nie* można było
nafaszerować maszyny (w każdym bądź razie takiej "niskobudżetowej",
domowej) "zwyczajnie" używanym RAMem, w ilości ponad ileś tam (chyba w
tej epoce to 1GB był?)...

Data: 2017-02-09 00:25:32
Autor: RadoslawF
[OT] przełom w pamięciach?
W dniu 2017-02-08 o 21:36, Pszemol pisze:

Tylko po co swap na RAMie udającym dysk, skoro można mieć więcej RAMu i
nie mieć swapa?

Ubiegles mnie - wlasnie to chcialem napisac...

Oj młodzieży, młodzieży.
Każda płyta do dzisiaj ma ograniczenie ile pamięci może
obsłużyć. A "dysk" ma własny kontroler i dzięki niemu
możesz nie tracić RAMu na swap.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-09 00:10:45
Autor: AlexY
[OT] przełom w pamięciach?
   (c)RaSz pisze:
[..]
[...]

I-RAM od gygabyte.
Mam toto nawet ale chyba uszkodzone bo sporadycznie przekręca dane.
Limit 4GB, dobre do postawienia np linuxa. Szkoda że ma dość duże zapotrzebowanie na prąd.

--
AlexY
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

[OT] przełom w pamięciach?