przeniesienie DG do spółki

Data: 2010-04-04 12:27:11
Autor: FTaQ
przeniesienie DG do spółki
Witam,
czy ktoś z forumowiczów mógłby mi naświetlić sprawę wniesienia DG jako aport do sp. z o.o.

DG posiada dwa auta: ciężarowe i osobowe oraz przedmioty nietrwałe tj. komputery, licencje, itp.

Spółkę chcę otworzyć sam (lub przy udziale 5% fundacji w której również jestem prezesem) i wnieść do niej całą DG. Dodam że nie zamierzam zamykać DG. Moje pytania dotyczą tego czy:
1. Mogę się w takiej spółce zatrudnić na kontrakcie managerskim?
2. Czy mogę spółce wynajmować lokal, udostępniać licencje na oprogramowanie?
3. Czy mogę spółce użyczyć terminowo opatentowanych znaków towarowych?

Jak te sprawy widzi US? I czy może się z tym wiązać jakaś kontrola.

Pozdrawiam
Andrzej Pawluszkiewicz

Data: 2010-04-06 07:31:38
Autor: mkgp
przeniesienie DG do spółki
Jak te sprawy widzi US? I czy może się z tym wiązać jakaś kontrola.

Poczytaj o ustalaniu cen transferowych między podmiotami powiązanymi. Takie spółki + działalność + fundacje to możliwość unikania podatków.

przeniesienie DG do spółki