przeniesienie hipoteki - co na to banki?

Data: 2010-10-02 12:38:25
Autor: RobertS
przeniesienie hipoteki - co na to banki?
witam

jak w temacie:

klient ma mieszkanie na kredyt (hipoteka na mieszkaniu) i otrzymał w spadku nieruchomość (dom + grunt o wartości większej niż mieszkanie) i teraz pytanie:

czy bank zgodzi siÄ™ na przeniesienie zabezpieczenia kredytu (hipoteki) z mieszkania na dom?

kredyt zaciągnięty w 2008 r. na bdb warunkach, żal go spłacać, bo odsetki niskie a kurs CHF wysoki

oczywiście mieszkanie ma być docelowo sprzedane, ale to już nie problem banku

RobertS

Data: 2010-10-02 11:23:45
Autor: BK
On 2 PaĽ, 12:38, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
witam

jak w temacie:

klient ma mieszkanie na kredyt (hipoteka na mieszkaniu) i otrzymał w
spadku nieruchomo¶ć (dom + grunt o warto¶ci większej niż mieszkanie) i
teraz pytanie:

czy bank zgodzi się na przeniesienie zabezpieczenia kredytu (hipoteki) z
mieszkania na dom?

kredyt zaci±gnięty w 2008 r. na bdb warunkach, żal go spłacać, bo
odsetki niskie a kurs CHF wysoki

oczywi¶cie mieszkanie ma być docelowo sprzedane, ale to już nie problem
banku

RobertS

Robert teoretycznie jest to do zrobienia bez wiekszego problemu, ale o
szczegoly lepiej pytac bezposrednio w banku. Z praktyki wiem, ze
czasami sie to zdarza ale raczej przy wiekszych klientach, zwlaszcza
biznesowych.

Data: 2010-10-02 13:44:13
Autor: buraxta
On 2010-10-02 12:38, RobertS wrote:
witam

[...]

Klient wzi±ł kredyt celowy (zakup mieszkania) i w momencie jego sprzedaży kredyt powinien zostać spłacony (brak przedmiotu kredytowania) - tyle teorii ;)

--
|=> GG: 421503
|=> buraxta@gmail.com

Data: 2010-10-02 11:22:36
Autor: BK
On 2010-10-02 12:38, RobertS wrote:

> [...]

Klient wzi±ł kredyt celowy (zakup mieszkania) i w momencie jego
sprzedaży kredyt powinien zostać spłacony (brak przedmiotu kredytowania)

|=> bura...@gmail.com
|=>http://buraxta.site50.net

Wybacz ale bzdura - brak przedmiotu kredytowania nie oznacza, ze
trzeba ten kredyt splacic. Kredyt jest celowy co oznacza, ze cel musi
istniec w momencie kredytowania i kredyt musi byc na ten cel
wykorzystany. Tyle i tylko tyle. Przedmiot kredytowania nie musi
istniec w calym okresie kredytowania. Przedmiot kredytowania mozna
spokojnie sprzedac (jesli jest to np. mieszkanie czy samochod),
wykorzystac (np. nawoz) etc.

Inna sprawa. ze w wielu wypadkach przedmiot kredytowania stanowi takze
zabezpieczenie. Np. w przypadku kredytu hipotecznego czy kredytu
samochodowego (bo juz przy kredycie na telewizor raczej nie, telewizor
mozna np. po zakupie na kredyt wyrzucic przez okno i dalej spokojnie
splacac np. 12 rat) - i wlasnie fakt, ze przedmiot kredytowania
stanowi zabezpieczenie ogranicza nas jesli chodzi np. o jego zbycie.

Data: 2010-10-02 14:32:39
Autor: RobertS
przeniesienie hipoteki - co na to banki?

Klient wzi±ł kredyt celowy (zakup mieszkania) i w momencie jego
sprzedaży kredyt powinien zostać spłacony (brak przedmiotu kredytowania)
- tyle teorii ;)

oki, ale klient chce (na razie) tylko przenie¶ć hipotekę, może czy nie?

mieszkanie być może będzie póĽniej sprzedane, ale jakie to bedzie mialo wtedy znaczenie dla banku? przeciez nie będzie ono już przedmiotem zabezpieczenia kredytu...

RobertS

Data: 2010-10-02 15:58:38
Autor: Damian Niusy

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości
witam

jak w temacie:

klient ma mieszkanie na kredyt (hipoteka na mieszkaniu) i
otrzymał w spadku nieruchomość (dom + grunt o wartości większej
niĹĽ mieszkanie) i teraz pytanie:

czy bank zgodzi siÄ™ na przeniesienie zabezpieczenia kredytu
(hipoteki) z mieszkania na dom?

kredyt zaciągnięty w 2008 r. na bdb warunkach, żal go spłacać,
bo odsetki niskie a kurs CHF wysoki

Podejrzewam że właśnie dla tych bdb. warunków dla ciebie lub raczej
niezbyt dobrych dla banku nie będą chcieli Ci iść na rękę no chyba że
zgodzisz siÄ™ na zmianÄ™ warunkĂłw kredytu.

Damian

Data: 2010-10-05 10:46:34
Autor: Kris
[...]

Nie powienienes mieć większych problemów. Poniesiesz jedynie koszty wyceny, pewnie jakąś prowizje, koszty ustanowienia nowej hipoteki itp. Pytaj bezposredniow banku w którym masz kredyt.

Krzysiek

przeniesienie hipoteki - co na to banki?