przeniesienie numeru TP -> Era domowa

Data: 2009-08-17 07:25:18
Autor: BearBag
przeniesienie numeru TP -> Era domowa
Ponieważ od dluzszego czasu nie moge sie dodzwonic na infolinie Ery, a
w salonie napotkalem bardzo niekompetenta osobe (przynajmniej jesli
chodzi o telefonie stacjonarną) mam pytania:
-jesli mam telefon stacjonarny w TP, jest to juz umowa na czas
nieokreslony i chce go przeniesc do Ery domowej to ile potrwa ten
proces. Licze ze do konca tego miesiaca rozliczeniowego + caly
nastepny ?
-jak to sie odbywa? na www wyczytalem ze wystaczy im wyslac lub
dostarczyc do salonu upowaznienie do rozwiazania umowy i przeniesienia
numeru. Ale w salonie babka mi powiedziala ze to nieprawa i musi byc
osobiscie w salonie osoba na którą jest telefon w TP. Zdziwilo mnie to
bo wyczytalem na www ze osoba ta potrzeba jest dopiero przy
podpisywaniu umowy z Erą po otrzymania numeru od TP o czym Era
informuje listownie.
-czy obecna oferta Ery czyli NOWA ERA DOMOWA to teraz najlepsza oferta
tel. stacjonarnego ?
-jesli obecny numer mam w TP jako ISDN i mam tam dwa numeru (drugi byl
gratis) to wystarczy ze na wypowiedzeniu napisze ze chce przenieść ten
pierwszy glowny numer a drugi moge olac ?

Data: 2009-08-17 16:43:04
Autor: SDD

Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:a0c7c2e8-b325-49ef-bc05-49b978c53f7718g2000yqa.googlegroups.com...

[...]

Hmmmm - upowaznienei (pelnomocnictwo) tez musi byc podpiosane przez wlasciciele linii.
Tak wiec mozna sprobowac wyslac poleconym.
Wizyta w salonie innej osoby z podpisanym przez wlasciciela pelnomocnictwem moze nie spelniac wymogu jakichs wewnetrznych procedur (np. pracownik salonu nie bedzie pewien, czy aby na pewno piodpis, ktory widnieje na pelnomocnictwie pochodzi od wlasciwej osoby)

informuje listownie.
-czy obecna oferta Ery czyli NOWA ERA DOMOWA to teraz najlepsza oferta
tel. stacjonarnego ?

Trudno powiedziec. Zalezy. Na pewno prawie kazdy VoIP ma cenowa lepsza oferte :) - z drugiej strony mozesz sobie chodzic z telefonem stacjonarnym po miescie a czasem i calym powiecie :)

Jesli chcesz tylko odbierac telefony, to bardziej oplaca sie Era Firmowa (12,20/m-c) - ale musisz miec REGON (telefon na firme).
Tak samo mozna przeniesc numer do uslugu Era Numer Stacjonarny (lub Stacjonarny Numer Firmowy) za 6,10 / m-c - ale wtedy nie ma 0800, nie mozesz sie zaprezentowac swym numerem dzwoniac, itp.)

-jesli obecny numer mam w TP jako ISDN i mam tam dwa numeru (drugi byl
gratis) to wystarczy ze na wypowiedzeniu napisze ze chce przenieść ten
pierwszy glowny numer a drugi moge olac ?

Tak. Ja mialem 3 numery MSN a przenosilem tylko 2 - trzeci po prostu zniknal sobie w dniu rozwiazania umowy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-17 08:53:40
Autor: BearBag
[...]

no jeszcze bym też tak przyjął ale ta babka w ogole wymyslila jakaś
swoją procedure, zamiast jednego pisma (tego upowaznienia) chciala
zeby podpisywac jej caly pakier papierow. Nawet nie pytalem jakich bo
i tak ojca nie mialem ze sobą. Pelnomocnictwo mialem podpisanego przez
niego ale ona nawet o tym nie chciala slyszec ani przyjąć. A przeciez
nie bede z nią podpisywal umowy jesli jeszcze numer nalezy do TP.

Trudno powiedziec. Zalezy. Na pewno prawie kazdy VoIP ma cenowa lepsza
oferte :) - z drugiej strony mozesz sobie chodzic z telefonem stacjonarnym
po miescie a czasem i calym powiecie :)

Niestety do Voipa numeru nie przeniose a numer musi być bezwzlegnie
zachowany. Poza tym voip zalezy bardzo od jakosci polaczenia
internetowego. Kiedys korzystalem na naprawde dobrym łaczu i zbyt
czesto mi zrywalo polaczenia bez powodu.

Jesli chcesz tylko odbierac telefony, to bardziej oplaca sie Era Firmowa
(12,20/m-c) - ale musisz miec REGON (telefon na firme).

Z numeru bedzie tez sporo dzwonione, nawet do 80zl miesiecznie, takze
na komorki wiec ta opcja odpada.

Tak samo mozna przeniesc numer do uslugu Era Numer Stacjonarny (lub
Stacjonarny Numer Firmowy) za 6,10 / m-c - ale wtedy nie ma 0800, nie mozesz
sie zaprezentowac swym numerem dzwoniac, itp.)

Nie do konca rozumiem tą usluge, jak jestem w domu to sim chodzi jako
numer stacjonarny a jak poza domem to jest to numer komorkowy?
Musze miec dwa oddzielne numery, oba caly czas aktywne, wiec taki
uklad mi nie pasuje.

[...]

No to fajnie.Dzieki za odpowiedzi.

A jak jest z czasem przenoszenia i wypowiedzenia starej umwy w TP?

Data: 2009-08-17 18:07:09
Autor: SDD

Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:1e9ef70b-bc31-4b3b-b688-f3d03194babej21g2000yqe.googlegroups.com...

Niestety do Voipa numeru nie przeniose a numer musi być bezwzlegnie
zachowany. Poza tym voip zalezy bardzo od jakosci polaczenia

Do Tlenofonu przeniesiesz, do Easycalla przeniesiesz i chyba sie jeszcze paru operatorow znajdzie.

Z numeru bedzie tez sporo dzwonione, nawet do 80zl miesiecznie, takze
na komorki wiec ta opcja odpada.

Dzwonic mozna z Playa fresha. Zamiast 80 zl miesiecznie bedzie np. 10 miesiecznie.

[...]

W domu - a nwet czasem i kilkanascie kilometrow od domu jednoczesnie chodza 2 numery: komorkowy i stacjonarny. Karta SIM jest jedna. Dzwonisz zawsze z komorkowego.

A jak jest z czasem przenoszenia i wypowiedzenia starej umwy w TP?

Tak, jak napisales. Wypowiesz dzisiaj, to telefon wylacza 30 wrzesnia.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-17 13:37:24
Autor: BearBag
[...]

Waham sie miedzy Nowa Erą domową a Era numer stacjonarny.
Musialbym wziasc najnizszy abo w Erze w tej drugiej opcji czyli za
25zl + 5zl za numer stacjonarny. W tym abo polaczenia sa bardzo drogie
bo 59gr/min. Nie widze tez zniszek nawet do samej Ery. Niby cena na
stacjonarne ok bo 20gr/min ale na komorki stawka odstrasza. Chyba juz
lepiej wziasc Nowa ere domowa. Tam jest 17gr na stacjonarne i 39gr na
komorki bez playa. Ktos moze wie jaka jest cena za minute w abo za
25zl jesli sie zrezygnuje z telefonu?

Data: 2009-08-17 21:09:50
Autor: Marcin
Dnia 17-08-2009 o 16:43:04 SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):

Trudno powiedziec. Zalezy. Na pewno prawie kazdy VoIP ma cenowa lepsza
oferte :) - z drugiej strony mozesz sobie chodzic z telefonem  stacjonarnym
po miescie a czasem i calym powiecie :)

Hm, no przy VOIPie tym bardziej.
W zasadzie po całym świecie moĹźesz się poruszać z komĂłrką i mieć numer  stacjonarny - ja w tym celu uĹźywam Fringa (www.fring.com), w ktĂłrym mam  skonfigurowany Skype z numerem stacjonarnym i Tlenofon przez SIP z drugim  numerem stacjonarnym. Dlatego szczerze mĂłwiąc nie mogłem nigdy zrozumieć,  co jest atrakcyjnego w tym stacjonarnym z Ery, działającym w ograniczonym  zasięgu.
--
http://www.anglista.edu.pl
http://marcin.anglista.edu.pl

Data: 2009-08-17 13:33:54
Autor: BearBag
przeniesienie numeru TP -> Era domowa

Hm, no przy VOIPie tym bardziej.
W zasadzie po całym świecie możesz się poruszać z komórką i mieć numer
stacjonarny - ja w tym celu używam Fringa (www.fring.com), w którym mam
skonfigurowany Skype z numerem stacjonarnym i Tlenofon przez SIP z drugim
numerem stacjonarnym. Dlatego szczerze mówiąc nie mogłem nigdy zrozumieć,
co jest atrakcyjnego w tym stacjonarnym z Ery, działającym w ograniczonym
zasięgu.

mialem voipa przez skypa przez rok, placilem abo (jakies 15zl
miesiecznie za nieograniczone rozmowy w PL). Fakt tanio, ale jakosc
rozmow zwykle beznadziejna. Czesto rwanie polaczen, urywane rozmowy co
kilka minut. Brak mozliwosci dodzwonienia sie. Nieaktywnosc mojego
numeru (zglaszal sie jako zajety przez wiele godzin. Wymieniam tylko
to co pamietam.
I to nie byla wina internetu a przynajmniej mojego dostawcy, bo awarie
internetu mam raz na ruski rok, a predkosci D/U 6/1 MB/s sa powyzej
sredniej krajowej. Wszystko po swiatlowodzie.
Po prostu problem wynika ze styku sieci skypa z TP. TP traktuje takie
polaczenia z najnizszym priorytetem. Przynajmniej tak mi to tlumaczyl
jakis inzynier.
Ja potrzebuje komfortowo rozmawiac, a moja kobieta tym bardziej.
Potrafi przegadac ponad godzine a w voipie bywalo tak że w tym czasie
zrywalo z 6 razy polaczenie mimo ze siedzialem sobie jednoczesnie na
www i net nawet na moment sie nie zająknął. Zresztą mam program do
monitorowania polaczenia na lapku i tam też nie wskazywalo żadnych
odchyleń od normy. Wiec winny byl skype albo ich styki z siecia
zewnatrzną. Mialem dosc. Wole zaplacic Erze te 30zl i miec swiety
spokoj.

Data: 2009-08-17 23:08:11
Autor: SDD

Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości news:ac5370a1-7ea5-406e-af18-694f09e6fbe3o6g2000yqj.googlegroups.com...

Ja potrzebuje komfortowo rozmawiac, a moja kobieta tym bardziej.
Potrafi przegadac ponad godzine a w voipie bywalo tak że w tym czasie
zrywalo z 6 razy polaczenie mimo ze siedzialem sobie jednoczesnie na

Widzisz - najwieksza zaleta stacjonarnych numerow w Erze jest mozliwosc taniego dodzwonienia sie *do Ciebie*.
Do dzwonienie do innych sa naprawde duzo lepsze oferty - ze wspomne o 2:
1. Play Fresh - za 15 zl w ciagu miesiaca dostajesz 300 minut ( 5  godzin) polaczen na numery stacjonarne (wszystkie) i komorki Playa. Gadasz komfortowo (a w kazdym razie nie mniej komfortowo niz z Ery Domowej - toc to przeciez tez GSM). Do innych sieci komorkowych w Polsce masz po 29 groszy za minute. Placisz praktycznie tyle ile chcesz - gdyz juz 5 zl wystarcza na rok aktywnosci konta na polaczenai wychodzace (pakiety minut na stacjonarne i Play przepadaja jednak po miesiacu).

2. Tak-Tak i usluga "Godzina za grosze" - za 29 groszy gadasz przez godzine z wszystkimi numerami stacjonarnymi. Optymalna kwota doladowanai to 50 zl / 3 miesiace. Jesli dzwonisz glownie na numery stacjonarne, to naprawde w tej ofercie mozesz gadac i gadac - nawet jak Ci naliczy te 29 groszy ze dwa czy trzy razy za duzo (jak ostatnio grupowicze sie zalili) to i tak masz gadanie jak za darmoche. Oplata cykliczna za usluge to bodajze 3 zl / m-c.

Tak wiec najbardziej optymalnym rozwiazaniem jest IMHO jeden nuumer "przychodzacy" a do dzwonienia wychodzacego Fresh lub Tak-Tak.
Jesli dzwonisz po stacjonarnych w Unii, to cos tam w tej Erze Domowej jest OIDP - tego akurat w najlepszych ofertach prepaidowych GSM nie ma....

Pamietaj tez, ze - jesli chodzi Ci o jakosc - to wprawdzie polaczenia wychodzace w Erze Domowej sa normalnej GSMowej jakosci, to jednak czesto zdarzaja sie sytuacje, ze telefon - mimo iz jest zalogowany w sieci - zachowuje si ejakby byl poza zasiegiem i nie mozna sie dodzwonic.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-08-18 01:37:03
Autor: BearBag
> [...]

>zrywalo z 6 razy polaczenie mimo ze siedzialem sobie jednoczesnie na

Widzisz - najwieksza zaleta stacjonarnych numerow w Erze jest mozliwosc

no i troche zle mnie zrozumiales, chce duzo rozmawiac, ale glownie to
ja bede odbieral telefon a nie dzwonil. Mam komorke ( TakTaka) do
dzwonienia godzinnego do innych. Jednak nie chce zeby stawka za minute
w tym telefonie stacjonarnym byla zbyt wysoka bo od czasu do czasu nie
bedzie komorki w domu i bedzie trzeba zadzwonic ze stacjonarnego. Wiec
zostaje mi albo Era domowa albo Era numer stacjonarny. Ale jestem
blizszy tego pierwszego.

Data: 2009-08-17 22:09:30
Autor: SDD

Użytkownik "Marcin" <m.maly@onet.eu> napisał w wiadomości news:op.uytl6ou5a0kfk2marcin-nc10.domain_not_set.invalid...

Hm, no przy VOIPie tym bardziej.

Niezupelnie. Musisz byc w zasiegu przynajmniej 3G albo WiFi. Tak wiec caly swiat - zgoda, ale tylko wzglednie zurbanizowane i rozwiniete infrastrukturalnie tereny.
Poza tym musisz dysponowac "lepszym" telefonem (z WiFi i popularnym systemem operacyjnym) - do Ery wystarczy zasieg 2G i byle jaka komorka.

Pozdrawiam
SDD

przeniesienie numeru TP -> Era domowa