Data: 2009-11-03 01:09:35 | |
Autor: Joe | |
przeniesienie odpowiedzialnosci | |
Firma A swiadczy jakas usluge wzgledem klienta (np. telefon stancjonarny).
Ta firma podpisuje z klientem umowe i wystawia faktury. Przyjmuje tez zmiany, aneksy i wypowiedzenia. Firma A zaznacza jednak w umowie, ze odpowiedzialnosc za jakosc swiadczonych uslug (w kontekscie roszczen cywilnych, odszkodowan itp.) ponosi firma B. Firma B sie na to zgadza. Czy taki zapis jest zgodny z prawem i wiazacy? Prosze o jakas podstawe prawna. |
|
Data: 2009-11-03 09:58:53 | |
Autor: wombi | |
przeniesienie odpowiedzialnosci | |
Joe pisze:
Firma A swiadczy jakas usluge wzgledem klienta (np. telefon stancjonarny). W stosunkach z konsumentami: Kodeks cywilny Art. 385 (3). W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami umownymi są te, które w szczególności: 5) zezwalają kontrahentowi konsumenta na przeniesienie praw i przekazanie obowiązków wynikających z umowy bez zgody konsumenta. |
|
Data: 2009-11-05 21:21:59 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
przeniesienie odpowiedzialnosci | |
On Tue, 3 Nov 2009, wombi wrote:
Joe pisze:^^^^^^^^ swiadczonych uslug (w kontekscie roszczen cywilnych, odszkodowan itp.) ponosi firma B. Firma B sie na to zgadza. Ale zamaskowałeś możliwość, że konsument wyraził taką zgodę. W umowie. IMO stan jest taki: - umowę zawiera firma B - firma A jest jej upoważnionym przedstawicielem. Nie widzę powodu i możliwości czepiania się (o ile było to wiadome w momencie podpisywania umowy). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-11-05 21:29:51 | |
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) | |
przeniesienie odpowiedzialnosci | |
Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 3 Nov 2009, wombi wrote: Jeżeli jest to umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych, to taka umowa nie jest zgodna z Prawem telekomunikacyjnym. Odpowiedzialność wobec abonenta za jakość świadczonych usług ponosi strona umowy, czyli dostawca usług (jeżeli istnieje) albo operator. M. |
|