przeniesienie uzytkowania dla zasiedzenia

Data: 2010-06-28 01:32:18
Autor: Michal
przeniesienie uzytkowania dla zasiedzenia
Witam serdecznie,

Krotko i tresciwie.

Staram sie przejac nieruchomosc w postaci gruntu poprzez zasiedzenie.
Wlascielem jest moj pradziadek ktory zmarl w latach 80. Od tego czasu
gruntem zajmowali sie moi dziadkowie natomiast teraz robie to
osobiscie.

Dziadek zmarl, zostala babcia. Chcial bym uregulowac w koncu te
kwestie dlatego po rozmowie z babcia chcial bym by pisemnie
stwierdzila ze przekazuje mi 'lata w ktorych uzytkowala' grunt. W jaki
sposob napisac taki dok? 'ja nizej podpisana zrzekam sie uzytkowania
gruntu na rzecz wnuka xinskiego w celu zasiedzenia przez niego'?

Znaczna czesc rodziny jest za granica. Dzialka nalezaca do pradziadka
to malu fragmet graniczacy z moja dzialka. prosze o pomoc. wujek
google odmawia pomocy w temacie takiego dok

pozdrawiam
Michal

Data: 2010-06-28 11:30:48
Autor: Jan
Michal pisze:
[...]

Wysta;pic' o zasiedzenie, jez.eli juz., powinna raczej babcia, a nie Ty, choc' w ogóle nie moz.na zasiedziec' w?asnego gruntu tylko dlatego, z.e nie ma kw lub aktu kupna.

Data: 2010-06-28 03:09:24
Autor: Michal
przeniesienie uzytkowania dla zasiedzenia
Wysta;pic' o zasiedzenie, jez.eli juz., powinna raczej babcia, a nie Ty,
choc' w og le nie moz.na zasiedziec' w?asnego gruntu tylko dlatego, z.e nie
ma kw lub aktu kupna.

Wlascicielem nadal jest moj pradziadek. Po nim jest 3jka spadkobiercow
-dziadek+2siostry. Wszyscy nie zyja za wyjatkiem zony dziadka- mojej
babci. stad mysle o przejeciu poprzez zasiedzenie i przekazaniu lat
uzytkowania z babci na moja osobe.

Data: 2010-06-28 12:24:26
Autor: spp
W dniu 2010-06-28 12:09, Michal pisze:

[...]

Z pominięciem procedury spadkowej?

--
spp

Data: 2010-06-28 12:07:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Jun 2010, Michal wrote:

Witam serdecznie,

Krotko i tresciwie.

Staram sie przejac nieruchomosc w postaci gruntu poprzez zasiedzenie.

  W dobrej lub złej wierze?

Wlascielem jest moj pradziadek ktory zmarl w latach 80.

  Jak w złej, to może jeszcze nie upłynęło 30 lat.

[...]

  Nie zrzeka, wystarczy że przekaże posiadanie (a raczej potwierdzi,
że przejście posiadania na rzecz wnuka miało miejsce).
  Samo "dodanie" okresów posiadania powinno nastąpić z mocy przepisu.
  Przeczytaj art.176 KC:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-28 12:38:56
Autor: Jan
Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

Dalej twierdze, ze w tym wypadku nie moze zasiedziec, poniewaz prawo nie dopuszcza zasiadywania nieruchomości przez włascicieli z powodu braku kwitów.

Data: 2010-06-28 04:33:34
Autor: Michal
przeniesienie uzytkowania dla zasiedzenia
Dalej twierdze, ze w tym wypadku nie moze zasiedziec, poniewaz prawo nie
dopuszcza zasiadywania nieruchomo ci przez w ascicieli z powodu braku
kwit w.

jednak ja nie jestem tym wlascicielem a pradziadek. mimo to przez
10lat zajmuje sie ta dzialka a babcia kolejne 30wstecz.

Data: 2010-06-28 14:24:37
Autor: Jan
Michal pisze:
[...]

dotyczy to Ciebie rowniez, poniewaz jestes spadkobierca.

Data: 2010-06-28 05:27:13
Autor: Michal
> [...]
> 10lat zajmuje sie ta dzialka a babcia kolejne 30wstecz.

dotyczy to Ciebie rowniez, poniewaz jestes spadkobierca.

Wlascicielem byl moj pradziadek jednak od mometu kiedy zmarl nikt nie
starał się załatwic kwestii prawnej związanej z majatkiem i ów
działką. Wobec tego jedyną opcją jest sprawa spadkowa? Ja nie mogę
złożyc sprawy jako zasiedzenie? jak by nie było przy sprawie spadkowej
musze wzywac wszystkich do podzialu (na dzien dzisiejszy moi bracia/
kuzyni itp- okolo 20osob) i splacenia ich wszystkich. Nie rozumiem z
jakiej racji skoro nikt nie przylozyl palca do tego zeby cokolwiek
zrobic- skosic, postawic nowy plot, oplacic podatek... bede musial
sprowadzać zza granicy wszystkich kuzynow? Myslalem ze sprawe zalatwie
poprzez zasiedzenie i juz. prosze o pomoc

Data: 2010-06-30 19:17:39
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Jun 2010, Jan wrote:

Dalej twierdze, ze w tym wypadku nie moze zasiedziec, poniewaz prawo nie dopuszcza zasiadywania nieruchomości przez włascicieli z powodu braku kwitów.

  Mamy przypadek współwłaściciela - i pytanie, czy przepisy
o współwłasności wykluczają przepisy o zasiedzeniu, czyli
czy współwłaściciel może zasiedzieć *NIE SWÓJ* udział?

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-07-01 22:02:39
Autor: kam
przeniesienie uzytkowania dla zasiedzenia
Mamy przypadek współwłaściciela - i pytanie, czy przepisy
o współwłasności wykluczają przepisy o zasiedzeniu, czyli
czy współwłaściciel może zasiedzieć *NIE SWÓJ* udział?

może
ale wykazać posiadanie samoistne nie jest łatwe

KG

przeniesienie uzytkowania dla zasiedzenia