przenoszenie nr

Data: 2011-04-29 15:30:44
Autor: J.F.
przenoszenie nr

Jak obecnie wyglada przenoszenie ?
Konczy mi sie za 1.5 miesiaca cyrograf, chcialbym przeniesc numer , wiec:
a) zlozyc wniosek za 6 tygodni,  w pierwszym dniu po, natychmiastowy
b) odczekac 5 tygodni, zlozyc wniosek przed koncem umowy, z zaznaczeniem "zachowaj termin wypowiedzenia",
c) zlozyc wniosek teraz, z zaznaczeniem zachowania terminu,
d) odczekac tydzien, zlozyc wypowiedzenie zgodnie z umowionym terminem, a za miesiac zalatwiac przeniesienie

oprocz cyrografu umowa przewiduje miesieczny termin wypowiedzenia.

Niby rozsadek podpowiada c), ale wtedy nowy operator nie zapomni o sprawie ? Czy wniosek przyjmie, przekaze, i kaze sie zglosic za 5 tygodni ?

J.

Data: 2011-04-29 16:21:47
Autor: !sp
przenoszenie nr

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ipeei2$s1o$1news.onet.pl...
Konczy mi sie za 1.5 miesiaca cyrograf, chcialbym przeniesc numer ,

Pochwal się kogo na kogo zmieniasz

Data: 2011-04-29 16:33:35
Autor: J.F.
przenoszenie nr
Użytkownik "!sp" <sp@am.er> napisał w
Konczy mi sie za 1.5 miesiaca cyrograf, chcialbym przeniesc numer ,

Pochwal się kogo na kogo zmieniasz

Ere na ..  no wlasnie nie wiem, ani czy w ogole zmieniam, ale chcialbym wiedziec ile mam czasu na decyzje :-)

J.

Data: 2011-04-29 16:42:45
Autor: jalboss
przenoszenie nr
W dniu 2011-04-29 16:33, J.F. pisze:
Użytkownik "!sp" <sp@am.er> napisał w

Ere na .. no wlasnie nie wiem, ani czy w ogole zmieniam, ale chcialbym
wiedziec ile mam czasu na decyzje :-)

J.

Zmieniałem Erę na Play. Dokumenty podpisywałem prawie 3 miesiące wcześniej niż koniec umowy w Erze. Zmiana nastąpiła na koniec okresu rozliczeniowego w okresie trwania którego kończy się umowa.
Za jedna wizytą w salonie Play spisałem dokumenty i odebrałem telefon.
Potem już tylko wystarczy czekać na info o odblokowaniu numeru przez starego opa i przełożeniu, w odpowiednim momencie, karty sim.

Gdzieś mi świata, że pani w Play mówiła, że najlepiej zmianę zrobić na ok 6 tygodni przed końcem umowy, ale nie jestem tego w 100% pewien.

jalboss

Data: 2011-04-29 15:49:17
Autor: Waldek Godel
przenoszenie nr
Dnia Fri, 29 Apr 2011 16:42:45 +0200, jalboss napisał(a):

[...]

Teraz dla porównania, jak to MOŻNA zrobić (i się robi, tylko nie w Banana
Republic of Poland):
Klient musi mieć nową, aktywną kartę z nowym, tymczasowym numerem.
Dzwoni do starego operatora, podaje dane idenryfikujące, prosi o hasło do
przeniesienia numeru, dostaje je w kilka sekund, maksymalnie do godziny, bo
taki jest obowiązek.
Dzwoni do nowego operatora, podaje swoje dane, przenoszony numer telefonu,
hasło do przeniesienia. Nowy operator sprawdza i potwierdza przyjęcie
zlecenia.
Nastepnego dnia roboczego dostaje SMS, żeby wyłączyć i włączyć nową telefon
z nową kartą SIM, stara karta przestaje działać. Gotowe.

Nawet mając cyrograf mozna zabrać sobie numer do innej sieci, stara karta
przestanie działać, operator spokojnie naliczy sobie jeszcze w normalnych
okresach miesięczne rachunki do końca cyrografu i grzecznie podziękuje za
współpracę (jak ktoś ma wątpliwości: zabranie numeru 3 miesiące przed
końcem cyro spowoduje, że przyjdą jeszcze 3 rachunki na goły abonament i
tyle)
Regulator pracuje nad skróceniem calej operacji do 3 godzin.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

Data: 2011-04-29 17:18:15
Autor: jac
przenoszenie nr
zmieniaj nie zastanawiaj sie w ogole...Ja przeszedlem z ORANGE na PLAY i nie zaluje

Pozdrawiam Jacek

Data: 2011-04-29 16:20:29
Autor: Waldek Godel
przenoszenie nr
Dnia Fri, 29 Apr 2011 17:18:15 +0200, jac napisał(a):

zmieniaj nie zastanawiaj sie w ogole...Ja przeszedlem z ORANGE na PLAY i nie zaluje

ale ja wcale nie chcę w tym momencie zmieniać operatora.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla

Data: 2011-04-29 19:43:27
Autor: J.F.
przenoszenie nr
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w
[...]

No ale zaraz - jak rozumiem to u nas jest podobnie - wypelniasz stosowny wniosek, dostajesz tymczasowy numer  i na drugi dzien masz przeniesione.
Tylko gdzies tam sie paleta ten umowiony okres wypowiedzenia.

[...]

No to i u nas znow podobnie - nie musisz czekac, mozesz przeniesc w dowolnej chwili, a potem tylko przyjdzie rachunek na 3/24 umownej ulgi czy jak to sie tam nazywalo.

Regulator pracuje nad skróceniem calej operacji do 3 godzin.

Ale czy ichni regulator cos wyregulowal w kwestii okresu wypowiedzenia ?
Moge doczekac konca cyrografu i przeniesc 3 czy tam 24h, czy dostane jeszcze jeden rachunek na miesieczny abonament jesli nie wypowiem 30 dni przed uplywem ? :-)

J.

Data: 2011-04-29 20:34:14
Autor: Waldek Godel
przenoszenie nr
Dnia Fri, 29 Apr 2011 19:43:27 +0200, J.F. napisał(a):

No ale zaraz - jak rozumiem to u nas jest podobnie - wypelniasz stosowny wniosek, dostajesz tymczasowy numer  i na drugi dzien masz przeniesione.

Nie, nie rozumiesz.
W opisanym przypadku niczego nie wypełniasz, niczego nie rejestrujesz
(jeżeli to p-p) a nawet nikogo nie oglądasz. Wystarczą dwa połączenia na
dezinfolinię, po jednym do każdego operatora.

No to i u nas znow podobnie - nie musisz czekac, mozesz przeniesc w dowolnej chwili, a potem tylko przyjdzie rachunek na 3/24 umownej ulgi czy jak to sie tam nazywalo.

3/24 ulgi to bardzo często jest różna kwota od 3 abonamentów.
W dodatku abonamenty płacisz w normalnych terminach a nie hurtem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

Data: 2011-04-29 21:52:32
Autor: J.F.
przenoszenie nr
On Fri, 29 Apr 2011 20:34:14 +0100,  Waldek Godel wrote:
[...]

O, drobny szczegol techniczny.

Jesli u nas mozna to srobic przez www, to pewnie i daloby sie
podyktowac.

Wystarczą dwa połączenia na
dezinfolinię, po jednym do każdego operatora.

A u nas tylko jedno, reszte zalatwia sami :-)

[...]

Ale obecnie to chyba i tak na korzysc abonenta.

W dodatku abonamenty płacisz w normalnych terminach a nie hurtem.

Zawsze mozesz byc twardy i zaplacic w ratach bez pytania sie.

J.

Data: 2011-04-29 23:27:18
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
przenoszenie nr
W dniu 2011-04-29 21:52, J.F. pisze:
[...]

Żaden szczegół - generalna różnica. Kilka dni temu Streżyńska nieomal z łzami w oczach opowiadała o takim rozwiązaniu, i dlaczego u nas się nie da.

Jesli u nas mozna to srobic przez www, to pewnie i daloby sie
podyktowac.

WWW jest tylko międzymordziem do wypełnienia papierów, które potem dostajesz, i po wylegitymowaniu przez kuriera wypełniasz.

Data: 2011-04-30 12:38:10
Autor: J.F.
przenoszenie nr
On Fri, 29 Apr 2011 23:27:18 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

A to przepraszam - przez ten rozdzial regulaminu jeszcze nie
przeszedlem :-)

J.

Data: 2011-04-29 23:39:03
Autor: Michal Jankowski
przenoszenie nr
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> writes:

[...]

Ale drugą kartę sim to skąd wziąłeś?   MJ

Data: 2011-04-29 23:16:28
Autor: Waldek Godel
przenoszenie nr
Dnia Fri, 29 Apr 2011 23:39:03 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

Ale drugą kartę sim to skąd wziąłeś?

z półki w sklepie jeżeli to prepaid albo od operatora jeżeli to abonament

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-05-02 10:03:45
Autor: J.F.
przenoszenie nr
[...]

Czyli i tak trzeba gdzies pojsc :-)

J.

Data: 2011-05-02 09:10:03
Autor: Waldek Godel
przenoszenie nr
Dnia Mon, 2 May 2011 10:03:45 +0200, J.F. napisał(a):

z półki w sklepie jeżeli to prepaid albo od operatora jeżeli to abonament

Czyli i tak trzeba gdzies pojsc :-)

no faktycznie, dupę od komputera trzeba ruszyć, nawet jeżeli tylko do
skrzynki na listy. Po TCP/IP jeszcze nie wysyłają.

Data: 2011-05-02 10:20:45
Autor: J.F.
przenoszenie nr
[...]

No to jaka to roznica, ze jak ruszysz d* to tam zalatwisz to w 4h, a u nas w 24h ?
A jak nie chcesz ruszac to tam jedna dobe, a u nas 3 doby ?

Nie mogliby ze starego SIM korzystac, jak juz ma byc tak superduper ?

J.

Data: 2011-05-02 09:29:04
Autor: Waldek Godel
przenoszenie nr
Dnia Mon, 2 May 2011 10:20:45 +0200, J.F. napisał(a):

Nie mogliby ze starego SIM korzystac, jak juz ma byc tak superduper ?

.... i telepatii...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-05-02 11:50:52
Autor: J.F.
przenoszenie nr
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w
Dnia Mon, 2 May 2011 10:20:45 +0200, J.F. napisał(a):
Nie mogliby ze starego SIM korzystac, jak juz ma byc tak superduper
?
... i telepatii...

Wysylasz SMS z numerem nowego operatora i  nr sprawy u niego, stary operator wpisuje ci zdalnie w SIM nowy kod sieci, przekazuje nowemu klucze od SIM, i po 10 minutach masz nr przeniesiony.

Nie, przepraszam - po 10 sekundach,  po co jakies minuty.
A u nich wielki sukces - 4 godziny :-P

J.

Data: 2011-05-02 10:54:00
Autor: Waldek Godel
przenoszenie nr
Dnia Mon, 2 May 2011 11:50:52 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

zwłaszcza przenosząc numer na 10-letnim plusowym lub erzanym simie do
pleja, prawda?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

Data: 2011-05-02 11:57:32
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
przenoszenie nr
W dniu 2011-05-02 11:50, J.F. pisze:
[...]

i już superhipertajny klucz jest co najmniej w o jednym miejscu za dużo.
Zrobisz tak samo z loginem i hasłem do swojego banku internetowego?

Data: 2011-05-02 12:37:52
Autor: J.F.
przenoszenie nr
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl>
[...]

Regulator w trybie kontroli sprawdzi czy stary operator niszczy klucze w 10s po otrzymaniu potwierdzenia i ewentualnie nalozy kare
:-P

J.

Data: 2011-05-02 17:44:31
Autor: Michal Jankowski
przenoszenie nr
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> writes:

Dnia Mon, 2 May 2011 10:20:45 +0200, J.F. napisał(a):

Nie mogliby ze starego SIM korzystac, jak juz ma byc tak superduper ?

... i telepatii...

Nie wykpiwaj, pytanie jest serio: po co zmieniać sim?

  MJ

Data: 2011-05-02 17:03:35
Autor: Waldek Godel
przenoszenie nr
Dnia Mon, 02 May 2011 17:44:31 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

... i telepatii...

Nie wykpiwaj, pytanie jest serio: po co zmieniać sim?

bo są różne simy, bo numery sim są w odpowiednich rejestrach operatora, bo
operator ma hasła do zdalnego aktualizowania karty a inny operator nie ma,
bo jeszcze pierdyliard innych powodów.
Np. taki, żeby nie mieć problemów ze starą kartą.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2011-05-02 16:36:31
Autor: Maciej Bebenek
przenoszenie nr
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
[...]

bo jeszcze pierdyliard innych powodĂłw.
Np. taki, żeby nie mieć problemów ze starą kartą.

Numer IMSI jest na twardo zaszyty, w celu uniknięcia fraudow, to samo z
kluczami. Nie sadze, żeby ktorykowiek operator chciał w to pójść. To tak,, jak z
pomysłem Steva J., żeby jego telefon w ogóle nie miał SIMa, tylko był
kodowany zdalnie przez producenta.

Data: 2011-05-02 17:56:50
Autor: Waldek Godel
przenoszenie nr
Dnia Mon, 2 May 2011 16:36:31 +0000 (UTC), Maciej Bebenek napisał(a):

Numer IMSI jest na twardo zaszyty, w celu uniknięcia fraudow, to samo z
kluczami.

Miałem na mysli obecność (lub nie) w stosownych HLR

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2011-05-03 01:32:26
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
przenoszenie nr
W dniu 2011-05-02 18:56, Waldek Godel pisze:
[...]

Numer IMSI jest w pewnym sensie odpowiednikiem numeru wyposażenia w centrali stacjonarnej, wiec musi być przypisany konkretnemu operatorowi. Wpis w HLR nic nie pomoże, każda sieć rozpoznaje przynaleznosc SIMa po tym numerze.

Data: 2011-05-02 10:22:38
Autor: Liwiusz
przenoszenie nr
W dniu 2011-05-02 10:20, J.F. pisze:
[...]

Też nie rozumiem czym tak się Wojtek chwali.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-02 12:08:24
Autor: TGor
przenoszenie nr
On 2011-04-29 16:49, Waldek Godel wrote:

Teraz dla porównania, jak to MOŻNA zrobić (i się robi, tylko nie w Banana
Republic of Poland):

U nas Waldku jest tak samo. Tylko, że zamiast hasła jest jeszcze prostsze rozwiązanie: stos papierów u nowego operatora. ;-)

I też się dostaje SMS (od starego, że dają 1000 minut w sieci jak się zrezygnuje).

"Ja mam astmę i (dzięki postawie arcybiskupa Ozorowskiego)
mam pleśń na suficie swojej łazienki. Ponadto mam reumatyzm."

Data: 2011-04-29 17:26:46
Autor: Paweł Gąska
przenoszenie nr
Witam,

ja zrobiłem kiedyś taki myk:
opcja e)
zgłosiłem w Erze (moja ulubiona firma ;]) przeniesienie numeru do prepaid'a z dniem końca "cyrografu" i z końcem cyrografu w nowym opie wystąpiłem o przeniesienie, w ten sposób nie martwiłem się terminami, abonamentami, odczekiwaniem jakichś terminów, etc.

W odpowiedzi na maila od J.F.
z dnia: 2011-04-29 15:30:

Paweł

Data: 2011-04-29 17:29:37
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
przenoszenie nr
W dniu 2011-04-29 17:26, Paweł Gąska pisze:
[...]

Opcja technicznie prawidłowa, ale handlowo nie: nie dajesz możliwości staremu opowi na przedstawienie Ci nowych warunków.

Data: 2011-04-29 19:48:14
Autor: J.F.
przenoszenie nr
[...]

Tu byl przypadek specyficzny (a moze nie - musza byc jakies powody do przenosin), i Pawel juz zadnych nowych warunkow od Ery, *%^&@#, nie chcial.
Jedyne co pewnie chcial, to uslyszec "ale jak Pan odejdzie to ja premii nie dostane"'. Co by go nie zmiekczylo, tylko usatysfakcjonowalo podwojnie  :-)

J.

Data: 2011-04-29 21:33:00
Autor: Paweł Gąska
przenoszenie nr
Witam,

W odpowiedzi na maila od J.F.
z dnia: 2011-04-29 19:48:
[...]

hehehe... to akurat był myk na numerze mojego Ojca i najpierw poprosiłem o ofertę, dali jak zwykle g*wnianą, więc od razu kazałem Ojcu podpisać papiery :]

Paweł

Data: 2011-04-29 17:28:27
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
przenoszenie nr
W dniu 2011-04-29 15:30, J.F. pisze:

[...]

Wniosek składać teraz, natychmiast. 1,5 miesiąca to akurat ten okres, żeby kwit od nowego operatora doszedł do starego przed terminem wypowiedzenia. I jeżeli Ciebie tam cenią (w pieniądzach :-), to przez ten miesiąc powinieneś dostać parę ofert. Być może nawet korzystniejszych, niż u nowego.

Tylko nie daj się nabrać na przeniesienie podczas jednej wizyty. Nową umowę podpisujesz na kilka dni przed końcem obecnej umowy, jeśli się w ogóle zdecydujesz gdzieś przejść.

przenoszenie nr