przepisanie działalności na żon

Data: 2009-05-30 11:01:11
Autor: moje_przedmioty
przepisanie działalności na żon

Użytkownik "pawelj" <pawelj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvpc60$k70$2atlantis.news.neostrada.pl...
Witam.

Czy takie coś da się wogóle przeprowadzić.
Prowadzę jednoosobową dg (kpir, vat, pełny ZUS) od ponad 10 lat.
Moja żona pracuje na etacie.

Ponieważ mam okazję zarobić gdzie indziej muszę na jakiś czas wyjechać - Ok roku czasu.

Moja żona może pociągnąć za mnie to co robiłem w dg.
Tylko czy jest taka opcja "przepisania" firmy.
Konkretnie chodzi mi o to, żeby tego nie likwidować - jakby nie patrzył troche majątku się tam nazbierało. Ze dwa kompy, jakiś samochód, troche mebli, garaż itd...
Chciałbym ,  to przepisać na żonę - ona dalej by to prowadziła, a po roku by mi oddała.
Czy jest taka możliwość czy nie da się jednoosobowej frimy "przepisać"?

-- PawełJ
A nie można żony notaralnie upoważnić do wszystkiego?
Reproezentowania przed UM,ZUS,US Banki
Zawierania umów itp?
Foti

Data: 2009-05-31 11:56:00
Autor: pawelj
przepisanie działalności na żon
A nie można żony notaralnie upoważnić do wszystkiego?
Reproezentowania przed UM,ZUS,US Banki
Zawierania umów itp?
Foti

Ale to żona będzie ten interes fizycznie prowadzić nie ja.
Jeżeli ją upowaznie notarialnie to nadal ja będę działał w tej firmie.

--
PawełJ

Data: 2009-05-31 18:17:09
Autor: moje_przedmioty

Użytkownik "pawelj" <pawelj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvtkp5$qpa$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Fizycznie nie
Ty bedziesz właścicielem a żona Prokurentem
Będzie podejmowała wszystkie dezycje jakie tylko będzie chciała
Kwetia zaufania Twojego do żony.
Zus oczywiście będzie płacony za Ciebie.

Data: 2009-05-31 20:23:05
Autor: pawelj
przepisanie działalności na żon

Zus oczywiście będzie płacony za Ciebie.

No i dlatego takie rozwiązanie odpada.

--
PawełJ

Data: 2009-06-07 11:10:58
Autor: moje_przedmioty

Użytkownik "pawelj" <pawelj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvui1v$o3e$1atlantis.news.neostrada.pl...

Zus oczywiście będzie płacony za Ciebie.

No i dlatego takie rozwiązanie odpada.

Skoro bedziesz pracować gdize indziej to co za róznica czy za ciebie czy za zone
Bedzie to skłądka zdrowotna to bez róznicy za kogo wyrzucisz pieniadze :)
Choc odliczysz ja po częsćio z podatku

Data: 2009-06-07 20:25:01
Autor: pawelj
[...]

Różnica jest taka, że moja inna praca wymaga pozbycia się działalności.
Więc ja nie mogę tej firmy mieć.
Z drugiej strony szkoda tego biznesu całkiem zamknąć -dlatego pomysł z żoną.

--
PawełJ

przepisanie działalności na żon