przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie

Data: 2014-05-08 09:10:34
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
Krzychu wydumał(a) w news:lkf5jn$3ir$1node1.news.atman.pl :
Witam!
Kupiłem używany samochód wraz z OC. Chcę go przerejestrować ale zachować
OC  (zapłaciłem jego drugą ratę).
Po przerejestrowaniu w dowodzie rejestracyjnym będę miał inne dane niż na polisie OC (inny właściciel). Czy tak mogę jeździć?

Oczywiście, musisz jednak pamietać że obecna umowa ubezpieczenia konczy się po roku od jej zawarcia przez poprzednika, czyli wygasa i nie jest automatycznie przedłużana, inaczej mówiąc, jesli chcesz zmienić ubezpieczyciela, nie musisz wypowiadac umowy przed jej zakończeniem. Zawarcie nowej umowy bedzie w oparciu o Twoje dane.
--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-08 09:38:13
Autor: BaX
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
Kupiem uywany samochd wraz z OC. Chc go przerejestrowa ale zachowa
OC  (zapaciem jego drug rat).
Po przerejestrowaniu w dowodzie rejestracyjnym bd mia inne dane ni na polisie OC (inny waciciel). Czy tak mog jedzi?

Oczywicie, musisz jednak pamieta e obecna umowa ubezpieczenia konczy si po roku od jej zawarcia przez poprzednika, czyli wygasa i nie jest
A co w przypadku kiedy nabywca nie ma takich zniek jak sprzedajcy? Nie bdzie problemu?

Data: 2014-05-08 10:09:05
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
BaX wydumał(a) w news:536b3474$0$2232$65785112news.neostrada.pl :
[...]
A co w przypadku kiedy nabywca nie ma takich zniżek jak sprzedający? Nie będzie problemu?

Niby czemu miałby być? Umowa zawierana jest na rok z konkretną osobę/samochód i kto zapłaci ratę jest nieistotne. W momencie zbycia samochodu, prawa przechodzą na kupujacego do końca trwania umowy, jesli kupujący jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu włascicielowi. Owszem, powinien się zglosic do ubezpieczyciela celem rekalkulacji stawki ale nie jest to wymagane. Zauważ że działa to w dwie strony, czyli kupujacy może miec znizki i wtedy ubezpieczyciel powinien rekalkulowac stawkę i oddać pieniadze nowemu nabywcy, co raczej sie nie zdarza :)

--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-08 11:38:31
Autor: J.F
Użytkownik "MichaelData®"  napisał w wiadomości
[...]

No wlasnie - na konkretna osobe, ktora sie zmienila :-)

samochodu, prawa przechodzą na kupujacego do końca trwania umowy, jesli kupujący jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu włascicielowi. Owszem, powinien się zglosic do ubezpieczyciela celem

Poprzedniemu ... czy aktualnemu ? Bo posiadacz polisy sie wlasnie zmienil.

[...]

P.S. Uwaga na jeden myk w aktualnych przepisach - wypowiedzenie obowiazuje z dniem wplyniecia.
   Jesli polisa sie wkrotce konczy, to nie nalezy skladac wypowiedzenia, jesli trzeba zaplacic druga rate i chcemy zmienic wtedy polise to tez najpierw nowa a potem wypowiedzenie, albo co najmniej nowa w tym samym dniu.

J.

Data: 2014-05-09 10:31:06
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
J.F wydumał(a) w news:536b509b$0$2226$65785112news.neostrada.pl :
[...]

Nieistotne. Prawa i obowiązki zostały przeniesione na nowego właściciela.

[...]

Poprzedniemu. Wiem co piszę :>

--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-09 16:12:02
Autor: J.F
[...]

Wraz z prawem ubezpieczyciela do rekalkulacji skladki :-)

[...]

Ale jakim prawem, skoro polisa zostala przeniesiona na nowego z chwila sprzedazy ? :-P

J.

Data: 2014-05-09 17:02:41
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
J.F wydumał(a) w news:536ce22b$0$2153$65785112news.neostrada.pl :

Poprzedniemu ... czy aktualnemu ? Bo posiadacz polisy sie wlasnie zmienil.
Poprzedniemu. Wiem co piszę :>
Ale jakim prawem, skoro polisa zostala przeniesiona na nowego z chwila sprzedazy ? :-P

Omatko. Umowa byla zawarta z poprzednim włascicielem i jego obowiązkiem jest opłacić (trudne słowo) umowę, łacznie ze składkami, nie kupującego. Skoro to jego obowiązek, to kasa też jest jego. Pojałes?

--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-10 11:13:36
Autor: J.F.
Dnia Fri, 9 May 2014 17:02:41 +0200, MichaelData® napisał(a):
[...]

Ale w poprzednim zdaniu napisales ze prawa i obowiazki przechodza na
kupujacego :-)

J.

Data: 2014-05-10 13:19:27
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
J.F. wydumał(a) w news:1xobfdk5wwc7x.1c5plqx4fg1ca$.dlg40tude.net :
[...]

Nie kombinuj, to że ubezpieczyciel godzi się na 2 lub wiecej rat tyczy się tylko tego, kto zawiera umowę a nie dziedziczącego prawa do umowy na zasadzie kupna-sprzedazy. Sobie gdzieś doczytaj.

--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-12 10:20:46
Autor: BaX
[...]
Omatko. Umowa byla zawarta z poprzednim wascicielem i jego
obowizkiem jest  opaci (trudne sowo) umow, acznie ze skadkami,
nie kupujcego. Skoro to  jego obowizek, to kasa te jest jego. Pojaes?
Ale w poprzednim zdaniu napisales ze prawa i obowiazki przechodza na
kupujacego :-)

Nie kombinuj, to e ubezpieczyciel godzi si na 2 lub wiecej rat tyczy si tylko tego, kto zawiera umow a nie dziedziczcego prawa do umowy na zasadzie kupna-sprzedazy. Sobie gdzie doczytaj.

Znaczy si, e jak kupie auto z OC z drug rat do zapaty to t drug rat ma opaci ten od ktrego kupiem auto? ;)

Data: 2014-05-12 13:31:30
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
BaX wydumał(a) w news:53708465$0$2362$65785112news.neostrada.pl :
[...]
Znaczy się, że jak kupie auto z OC z drugą ratą do zapłaty to tę drugą
ratę  ma opłacić ten od którego kupiłem auto? ;)

Jesli sprzedający nie zawiadomił ubezpieczyciela o sprzedazy? Oczywiscie. Sama umowa kupna-sprzedazy nie zwalnia poprzedniego własciciela od wierzytelnosci po sprzedazy samochodu.

Widzę że kolega jest na bakier z przepisami :)
http://rzu.gov.pl/czesto-zadawane-pytania/ubezpieczenia-komunikacyjne-odpowiedzialnosci-cywilnej-oc-zasady-ogolne/Czy_mam_obowiazek_zaplaty_skladki__lub_jej_kolejnej_raty_w_ubezpieczeniu_OC_posiadaczy_skoro_zbylem_pojazd___20250

Proponuję zaznajomic sie z dość wyczerpujacym komentarzem na ten temat.

--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-08 12:43:51
Autor: Big Jack
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
W wiadomoci
*MichaelDataR* napisa(-a):

Umowa zawierana jest na rok z konkretn
osob/samochd i kto zapaci rat jest nieistotne. W momencie zbycia
samochodu, prawa

i obowizki ;)

przechodz na kupujacego do koca trwania umowy,
jesli kupujcy jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
wascicielowi.

Jak nie wypowie, to jaki zwrot??

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-05-09 10:32:37
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
Big Jack wydumał(a) w news:lkfn58$2sb$1node2.news.atman.pl :

przechodzą na kupujacego do końca trwania umowy,
jesli kupujący jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
włascicielowi.
Jak nie wypowie, to jaki zwrot??

Polska, język trudna. Tam są przecinki a u Ciebie dwa pytajniki :>
--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-09 15:59:29
Autor: Big Jack
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
W wiadomoci
*MichaelDataR* napisa(-a):

Polska, jzyk trudna.

True

Tam s przecinki a u Ciebie dwa pytajniki :>

Rwnie trudno jasno i jednoznacznie wyrazi myl. Pytanie: kiedy w/g Ciebie "kasa zwracana jest poprzedniemu wacicielowi" i z ktrego fragmentu wypowiedzi to wynika?
Sam le zbudowae zdanie, a mnie si czepiasz.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-05-09 17:03:51
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
Big Jack wydumał(a) w news:lkin00$3et$1node2.news.atman.pl :
W wiadomości
*MichaelDataR* napisał(-a):
Polska, język trudna.
True
Tam są przecinki a u Ciebie dwa pytajniki :>
Równie trudno jasno i jednoznacznie wyrazić myśl. Pytanie: kiedy w/g Ciebie "kasa zwracana jest poprzedniemu właścicielowi" i z którego fragmentu wypowiedzi to wynika?
Sam źle zbudowałeś zdanie, a mnie się czepiasz.

A Ty próbujesz odwrócić kontekst w którym piszę :>

--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-09 17:09:26
Autor: MichaelData®
[...]

Kasa jest zwracana poprzedniemu włascicielowi, jesli kupujący wypowie trwajacą umowę z obecnym ubezpieczycielem. Tyczy to się fragmentu (cytat):
"jesli kupujący jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
włascicielowi." (koniec cytatu)

--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-09 19:44:58
Autor: Big Jack
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
W wiadomoci
*MichaelDataR* napisa(-a):

Kasa jest zwracana poprzedniemu wascicielowi, jesli kupujcy wypowie
trwajac umow z obecnym ubezpieczycielem. Tyczy to si fragmentu
(cytat): "jesli kupujcy jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest
poprzedniemu wascicielowi." (koniec cytatu)

Przypomn, cae zdanie brzmiao:
"W momencie zbycia
samochodu, prawa przechodz na kupujacego do koca trwania umowy, jesli
kupujcy jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
wacicielowi."

Gdby byo tak:
"W momencie zbycia
samochodu, prawa przechodz na kupujacego do koca trwania umowy, jesli
kupujcy jej nie wypowie, w przeciwnym wypadku kasa zwracana jest poprzedniemu
wacicielowi." wtedy bym si nie czepia. Czujesz rnic? le zbudowae zdanie ktrego cz "jesli
kupujcy jej nie wypowie" implikuje prawd dla pierwszej jego czci i nieprawd dla ostatniej. Inaczej:

"W momencie zbycia
samochodu, prawa przechodz na kupujacego do koca trwania umowy, jesli
kupujcy jej nie wypowie [...]"

i to jest prawda. Albo:

"[...]jesli
kupujcy jej nie wypowie, wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
wacicielowi"

a to ju jest nieprawda

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-05-09 20:23:16
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
Big Jack wydumał(a) w news:lkj46l$gp7$1node2.news.atman.pl :
[...]

- Przepraszam, czy nie widział Pan mojego psa?
- Tak!
- A gdzie go pan widział?
- Przecież odpowiedziałem panu że, go nie widziałem!
- Przecież powiedział Pan TAK!,
- Tak, NIE WIDZIAŁEM Pańskiego psa.

Polska język trudna :) jesli źle odczytałeś moją wypowiedź, trzeba było posłużyć się logiką...ponieważ nie ma żadnego prawa, jesli umowa _nie_jest_ rozwiązana, aby oddawać komukolwiek pieniądze :) Nie mniej, również i mnie drażni wstawianie "nie" w zdaniu. Z kontekstu co prawda wynika coś innego ale zawsze mozna się doczepić.

--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-09 22:33:58
Autor: Gotfryd Smolik news
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
On Fri, 9 May 2014, MichaelData wrote:

Polska jzyk trudna :) jesli le odczytae moj wypowied, trzeba byo posuy si logik...poniewa nie ma adnego prawa, jesli umowa _nie_jest_ rozwizana, aby oddawa komukolwiek pienidze :)

  Ej, no, jak ju brn w ga absurdw, to jak najbardziej jest!
  Nazywa si toto "poyczka" (przecie nie napisae o jakiej umowie piszesz ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-10 11:40:23
Autor: Big Jack
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
W wiadomoci
*MichaelDataR* napisa(-a):

Polska jzyk trudna :) jesli le odczytae moj wypowied, trzeba
byo posuy si logik...poniewa nie ma adnego prawa, jesli umowa
_nie_jest_ rozwizana, aby oddawa komukolwiek pienidze :)

Mnie tutaj logika potrzebna nie bya, bo wiem kiedy pienidze s zwracane, a kiedy nie. Jednake z tego co napisae kto mg to bdnie odebra wprost.

Nie
mniej, rwnie i mnie drani wstawianie "nie" w zdaniu. Z kontekstu
co prawda wynika co innego ale zawsze mozna si doczepi.

Rwnie? A kogo jeszcze? Mnie nie. Jzyki polski to nie angielski i podwjne zaprzeczenie jest jak najbardziej uprawnione.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-05-10 13:11:02
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
Big Jack wydumał(a) w news:lkks66$523$1node2.news.atman.pl :
W wiadomości
*MichaelDataR* napisał(-a):
Polska język trudna :) jesli źle odczytałeś moją wypowiedź, trzeba
było posłużyć się logiką...ponieważ nie ma żadnego prawa, jesli umowa
_nie_jest_ rozwiązana, aby oddawać komukolwiek pieniądze :)
Mnie tutaj logika potrzebna nie była, bo wiem kiedy pieniądze są zwracane, a kiedy nie. Jednakże z tego co napisałeś ktoś mógł to błędnie odebrać wprost.
Nie mniej, również i mnie drażni wstawianie "nie" w zdaniu. Z kontekstu
co prawda wynika coś innego ale zawsze mozna się doczepić.
Również? A kogo jeszcze? Mnie nie. Języki polski to nie angielski i podwójne zaprzeczenie jest jak najbardziej uprawnione.

Dobra, dobra :D

--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-10 19:34:29
Autor: Big Jack
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
W wiadomoci
*MichaelDataR* napisa(-a):

Dobra, dobra :D

Przyjmuj to jako zakoczenie dyskusji z powodu braku merytorycznych arguementw :)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-05-10 21:31:48
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
Big Jack wydumał(a) w news:lklnuv$15r$1node2.news.atman.pl :
W wiadomości
*MichaelDataR* napisał(-a):
Dobra, dobra :D
Przyjmuję to jako zakończenie dyskusji z powodu braku merytorycznych arguementów :)

OK, zrobiłbym to w mp3 ale mi się nie chce. Zatem czytaj:

"W momencie zbycia samochodu, prawa przechodzą na kupujacego do końca trwania umowy, jesli
kupujący jej nie wypowie,

wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
włascicielowi."

Gdybyśmy rozmawiali werbalnie, intonacja mojego glosu z pewnoscią dałaby Ci jednoznaczny kierunek rozumowania:)
--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-10 22:02:17
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
MichaelData® wydumał(a) w news:536e7ea5$0$2354$65785112news.neostrada.pl :
[...]
wtedy kasa zwracana jest poprzedniemu
włascicielowi."
Gdybyśmy rozmawiali werbalnie, intonacja mojego glosu z pewnoscią dałaby
Ci  jednoznaczny kierunek rozumowania:)

Domyslnie skróciłem wtedy wypowiedź, bo mi sie nie chcialo pisac. Inteligentni zrozumieli, moze oprócz jednego(J.F), który w odnodze tego wątku, dopytuje się komu jest wypłacana kasa, sugerując, że skoro prawa i obowiazki przechodzą na kupujacego, to zwrot gotówki w przypadku wypowiedzenia umowy, tez przechodzi. Widac jednak, ze czasem trzeba tlumaczyć dorosłym osobom, jak dzieciom :)

--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2014-05-11 15:47:24
Autor: Big Jack
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
W wiadomoci
*MichaelDataR* napisa(-a):

Gdybymy rozmawiali werbalnie, intonacja mojego glosu z pewnosci
daaby Ci jednoznaczny kierunek rozumowania:)

Usenet jak na razie, a mam nadziej e to si nie zmieni, bazuje na sowie pisanym. Pobonym yczeniem zatem byoby takie wyraanie myli, ktre nie dawaoby pola do niewaciwej interpretacji ich odbiorcom. Skrty (mylowe?) mog by jasne tylko dla Ciebie, a Twoje lenistwo moe skutkowa nieporozumieniami. Zostawmy to ju. Zagadka dla Ciebie: zbywany jest pojazd z polis patn ratalnie, ale jeszcze nie upywa termin jej patnoci. Kiedy ju przychodzi, nabywca j opaca. Nastpnie po upywie jakiego czasu, korzystajc ze swoich praw wypowiada umow ubezpieczenia. Komu bdzie zwrcona cz skadki za niewykorzystany okres?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2014-05-12 13:38:20
Autor: MichaelData®
przerejestrowanie samochodu a ubezpieczenie
Big Jack wydumał(a) w news:lknv1e$5rd$1node2.news.atman.pl :
Zagadka dla Ciebie: zbywany jest pojazd z polisą płatną ratalnie, ale jeszcze nie upływa termin jej płatności. Kiedy już przychodzi, nabywca ją opłaca. Następnie po upływie jakiegoś czasu, korzystając ze swoich praw wypowiada umowę ubezpieczenia. Komu będzie zwrócona część składki za niewykorzystany okres?

Powiedzmy sobie, że to dość kuriozalna sytuacja, która sie w praktyce nie zdarza. Bo albo się umowę wypowiada natychmiast albo wcale, poniewaz nie ma to najmniejszego sensu. Hipotetycznie istnieje jednak sytuacja, kiedy składka jest wieksza u obecnego ubezpieczyciela (nawet po rekalkulacji) niż gdzie indziej ale nadal nie rozwiazuje to "kretyńskiego" postepowania jakie opisałeś. Zakładam również (ponieważ nie wspomniałeś) że poprzedni własciciel zgłosił do ubezpieczyciela zbycie samochodu przed upływem terminu nastepnej składki. Dopiero wtedy kasa będzie zwrócona nowemu nabywcy.

--
Michael________™