przerejestrowanie, sprzedaż auta z Holandii

Data: 2017-06-07 21:22:33
Autor: ToMasz
przerejestrowanie, sprzedaż auta z Holandii
witam
stoi od paru lat, w Polsce auto z Holandii, na żółtych blachach. bez ubezpieczeń, bez badań technicznych. przyrosło do asfaltu. Właścicielem jest polak, mieszkający od wielu lat w Holandii. Powiedzcie mi proszę, co trzeba żeby od niego auto kupić i jeździć? o ile wiem (skorygujcie kolejność i opłaty)
1 umowa kupna sprzedaży, i od tego ile podatku?
2 jeśli auto niema oc, to na lawetę, na stacje diagnostyczną, dopiero potem oc, i następnie do ubezpieczyciela? Czy tu moze byc parudniowy poślizg? czy jakoś magicznie ubezpieczyć w przeddzień zakupu? Czy da się kupić OC na tydzień podając tylko VIN?
3 no właśnie, jakies dodatkowe opłaty, bo to może być potraktowane jako sprowadzenie auta z zagranicy?

Pozdrawiam
ToMasz

Data: 2017-06-08 18:06:36
Autor: Pszemol
ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl> wrote:
witam
stoi od paru lat, w Polsce auto z Holandii,

A co to za autko? Fajne jakieś znalazłeś?

Ja się w tej chwili bawię 2004 Passatem co stał właśnie 3 lata pod chmurką
i sobie marniał... Jest radocha z tym ile rzeczy jest do zrobienia.
Właściciel zostawił auto bo pewnie coś upierdliwego trzeba było z nim robić
i bardzo mu się tego nie chciało robić lub sam nie umiał czegoś
naprawić/wymienić i musiałby się bujać z lawetą, mechanikami i związanymi z
tym dodatkowymi kosztami.

Data: 2017-06-09 20:10:08
Autor: ToMasz
przerejestrowanie, sprzedaĹź auta z Holandi i
W dniu 08.06.2017 o 20:06, Pszemol pisze:
[...]

c5 z2003r. diesel 2.0 hdi bez dwumasy i fapa

Data: 2017-06-09 19:27:29
Autor: Pszemol
[...]

No to całkiem jare jeszcze :-)

Znasz historię tego auta?
Wiesz w jakim jest stanie technicznym?

Ile planujesz zapłacić za niego?

Data: 2017-06-08 19:57:21
Autor: m4rkiz
On 2017-06-07 21:22, ToMasz wrote:
[...]

2% pcc + akcyza czyli 3,1% wartości do 2.0 l i 18,6% powyżej

o ile kojarze to pcc nie placisz kupujac poza granicami kraju

[...]

przeglad stowka + ew. laweta

wez pod uwage ze stojace X lat auto moze przegladu nie przejsc zbyt latwo

koszt rejestracji to 180 złotych plus koszty tłumaczenia dokumentów

oc musisz miec od dnia wydania miekkiego dowodu, mozna ubezpieczyc na 30 dni podajac sam numer vin w pzu, niedawno kosztowalo to ok. 150 zlotych

3 no właśnie, jakies dodatkowe opłaty, bo to może być potraktowane jako
sprowadzenie auta z zagranicy?

j.w.

Data: 2017-06-11 14:21:11
Autor: Kojletjo
W dniu 07.06.2017 o 21:22, ToMasz pisze:
[...]

Najpierw musisz auto wyrejestrować w Holandii, potrzebny DR, tablice
i wizyta w RDW lub GWK travelex, najbliższe w Venlo.

Pozdrawiam
STQ

Data: 2017-06-11 16:00:24
Autor: J.F.
Dnia Sun, 11 Jun 2017 14:21:11 +0200, Kojletjo napisał(a):
[...]

a nie da rady ta jak teraz ? Przyjechal Holender, sprzedal, wyjechal pociagiem.

Dojdzie PCC, cuda z akcyza, ... ale czemu mialoby sie nie udac ?
Jest DR, sa tablice, niech sobie urzad zalatwia z holandia.

J.

Data: 2017-06-11 22:24:42
Autor: Kojletjo
W dniu 11.06.2017 o 16:00, J.F. pisze:

Najpierw musisz auto wyrejestrować w Holandii, potrzebny DR, tablice
i wizyta w RDW lub GWK travelex, najbliższe w Venlo.

a nie da rady ta jak teraz ?
Przyjechal Holender, sprzedal, wyjechal pociagiem.

Żeby zarejestrować w PL samochód z NL musisz mieć uitvoerverklaring
z RDW

http://www.wiatrak.nl/10126/jak-sie-kupuje-samochod-w-holandii

Jezeli nie musisz nim jechac nie potrzebujesz tablic wywozowych ale
tablice holenderskie musisz oddać w RDW.

Rgds
STQ

Data: 2017-06-11 23:06:05
Autor: J.F.
Dnia Sun, 11 Jun 2017 22:24:42 +0200, Kojletjo napisał(a):
[...]

Ale to jest "typowa sciezka", nie ma innej ?

Jak Holender kupi auto w Polsce, to mu polski urzad wyda jakis papier?

J.

Data: 2017-06-11 23:22:21
Autor: Kojletjo
W dniu 11.06.2017 o 23:06, J.F. pisze:
[...]

Nie wiem.

Jak Holender kupi auto w Polsce, to mu polski urzad wyda jakis papier?

Nie, będzie miał umowę, DR i pójdzie do RDW, w tym RDW wiedzą co jest potrzebne do auta z PL, a w polskim urzędzie wiedzą co ma mieć auto z NL.

Stq

przerejestrowanie, sprzedaż auta z Holandii