Data: 2015-08-03 16:11:08 | |
Autor: Tom | |
przerwa na świecach | |
W punciaku po 30tys miałem zamiar wsadzić nowe świece NGK
Wykręciłem stare fabryczne i z ciekawości sprawdziłem szczelinomierzem że miały nieco ponad 1mm (1.1) Nowe fabryczne świece NGK które dali mi w sklepie do tego samochodu mają dokładnie 0.8 mm To ile ma być i na co to wpływa. na razie stare wyczyściłem ustawiłem 1mm i założyłem ponownie... |
|
Data: 2015-08-03 08:19:47 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
przerwa na ¶wiecach | |
Maj± mieæ tyle ile producent samochodu zaleca. Spotka³em siê z 0,6 0,75 0,8 1 1,2 a przy zap³oniee tyrystorowym 1,2-1,5.
|
|
Data: 2015-08-04 06:59:46 | |
Autor: Jacek | |
przerwa na świecach | |
W dniu 2015-08-03 o 16:11, Tom pisze:
W punciaku po 30tys miałem zamiar wsadzić nowe świece NGKIm silniejsza i dłuższa iskra, tym lepszy zapłon mieszanki (to chyba oczywiste). Dlatego: Im mniejsza szczelina tym większa szansa, że nie dojdzie do zapłonu mieszanki i będziemy mieć jakiś procent wypadających suwów. Wydawałoby się, że im większa szczelina tym lepiej, ale tak nie jest bo wtedy wyładowanie zamiast między elektrodami będzie np. po powierzchni izolatora i zapłonu nie będzie. Większa szczelina wymaga też wyższego napięcia, a wtedy często wyładowanie jest nie na świecy a np. w kopułce (jak ktoś ma) albo po powierzchni przewodów WN. To jest akurat łatwe do stwierdzenia, bo wystarczy obserwacja po ciemku. Mimo to w okresie jesienno-zimowym zawsze pojawiają się pytania dlaczego auto nie pali, a w lecie zapalał na dotyk. No bo nie ma iskry. Nie ma na świecy, ale jest za to gdzieś na zewnątrz silnika. Dlatego przewody WN i inne elementy układu zapłonowego pracujące pod wysokim napięciem trzeba utrzymywać w czystości. 5 minut roboty ze szmatką zmoczoną w benzynie ekstrakcyjnej załatwia sprawę. Inna szkoła każe wymieniać przewody WN co kilka lat. Można i tak, ale ja na przykład skarpety czasem piorę zamiast zmieniać na nowe ;-) Jeszcze jedno: to, że przy wykręconej świecy zawsze widać iskrę nie znaczy, że jest ona zawsze gdy świeca jest wkręcona. Tam w środku jest dużo wyższe ciśnienie a w tych warunkach iskra niekoniecznie chce skakać między elektrodami. Podsumowując: - za mała szczelina - pojawia się jakiś procent suwów bez zapłonu, spada moc, wzrasta spalanie. - za duża szczelina - tak samo, plus do tego problemy z rozruchem zwłaszcza przy wilgotnej pogodzie. - przy 30 kkm przebiegu wymień świece i lepiej daj 0,8, niż 1,0. Jacek |
|
Data: 2015-08-04 23:33:23 | |
Autor: re | |
przerwa na świecach | |
Użytkownik "Jacek" .... Dlatego przewody WN i inne elementy układu zapłonowego pracujące pod wysokim napięciem trzeba utrzymywać w czystości. 5 minut roboty ze szmatką zmoczoną w benzynie ekstrakcyjnej załatwia sprawę. Inna szkoła każe wymieniać przewody WN co kilka lat. Można i tak, ale ja na przykład skarpety czasem piorę zamiast zmieniać na nowe ;-) -- - ....i od tego prania łatają Ci się dziury |
|
Data: 2015-08-05 09:09:42 | |
Autor: Jacek | |
przerwa na świecach | |
W dniu 2015-08-04 o 23:33, re pisze:
...i od tego prania łatają Ci się dziuryNie wiem, jak to rozumieć. Ty codziennie stare wyrzucasz i bierzesz nowe? Jacek PS Na pewno elementy układu WN nie są wieczne, ale to nie powód, żeby jak coś obrośnie brudem i występuje duża upływność wymieniać na nowe, które jest tylko o tyle lepsze, że jest nowe i czyste. Nie miałem auta starszego, niż 10 lat i jak sięgam pamięcią raz tylko wymieniałem przewody WN, bo zaczynały się robić spękania. |
|
Data: 2015-08-05 19:14:07 | |
Autor: re | |
przerwa na świecach | |
Użytkownik "Jacek" ...i od tego prania łatają Ci się dziuryNie wiem, jak to rozumieć. Ty codziennie stare wyrzucasz i bierzesz nowe? -- - A mam codziennie dziury ? Jacek PS Na pewno elementy układu WN nie są wieczne, ale to nie powód, żeby jak coś obrośnie brudem i występuje duża upływność wymieniać na nowe, które jest tylko o tyle lepsze, że jest nowe i czyste. -- - To przecież brud nie robi "większej upływności" tylko starość. No i są jeszcze przewody z rdzeniem węglowym, które po prostu przestają przewodzić. Nie miałem auta starszego, niż 10 lat i jak sięgam pamięcią raz tylko wymieniałem przewody WN, bo zaczynały się robić spękania. -- - I sądzisz że to dobrze ? |
|
Data: 2015-08-05 19:28:47 | |
Autor: Jacek | |
przerwa na świecach | |
W dniu 2015-08-05 o 19:14, re pisze:
To przecież brud nie robi "większej upływności" tylko starość.A co to jest "starość". Czynnik powodujący wstyd u użytkownika i motywujący, aby kupić nowe? Tak "by the way" jaki odsetek zgonów jest "ze starości"?? No i są jeszcze przewody z rdzeniem węglowym, które po prostu przestają przewodzić.Dobrze dla kogo? Dla użytkownika, czy dla sprzedawcy nowych aut? A może dla handlarza importem od Niemca? Jacek |
|