Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   przerwa na Å›wiecach

przerwa na świecach

Data: 2015-08-03 16:11:08
Autor: Tom
przerwa na świecach
W punciaku po 30tys miałem zamiar wsadzić nowe świece NGK

Wykręciłem stare fabryczne i z ciekawości sprawdziłem szczelinomierzem że miały nieco ponad 1mm (1.1)

Nowe fabryczne świece NGK które dali mi w sklepie do tego samochodu mają dokładnie 0.8 mm

To ile ma być i na co to wpływa.

na razie stare wyczyściłem ustawiłem 1mm i założyłem ponownie...

Data: 2015-08-03 08:19:47
Autor: Zenek Kapelinder
przerwa na ¶wiecach
Maj± mieæ tyle ile producent samochodu zaleca. Spotka³em siê z 0,6 0,75 0,8 1 1,2 a przy zap³oniee tyrystorowym 1,2-1,5.

Data: 2015-08-04 06:59:46
Autor: Jacek
przerwa na świecach
W dniu 2015-08-03 o 16:11, Tom pisze:
W punciaku po 30tys miałem zamiar wsadzić nowe świece NGK

Wykręciłem stare fabryczne i z ciekawości sprawdziłem szczelinomierzem
że miały nieco ponad 1mm (1.1)

Nowe fabryczne świece NGK które dali mi w sklepie do tego samochodu mają
dokładnie 0.8 mm

To ile ma być i na co to wpływa.
Im silniejsza i dłuższa iskra, tym lepszy zapłon mieszanki (to chyba oczywiste). Dlatego:
Im mniejsza szczelina tym większa szansa, że nie dojdzie do zapłonu mieszanki i będziemy mieć jakiś procent wypadających suwów.
Wydawałoby się, że im większa szczelina tym lepiej, ale tak nie jest bo wtedy wyładowanie zamiast między elektrodami będzie np. po powierzchni izolatora i zapłonu nie będzie. Większa szczelina wymaga też wyższego napięcia, a wtedy często wyładowanie jest nie na świecy a np. w kopułce (jak ktoś ma) albo po powierzchni przewodów WN. To jest akurat łatwe do stwierdzenia, bo wystarczy obserwacja po ciemku.
Mimo to w okresie jesienno-zimowym zawsze pojawiają się pytania dlaczego auto nie pali, a w lecie zapalał na dotyk.
No bo nie ma iskry. Nie ma na świecy, ale jest za to gdzieś na zewnątrz silnika.
Dlatego przewody WN i inne elementy układu zapłonowego pracujące pod wysokim napięciem trzeba utrzymywać w czystości. 5 minut roboty ze szmatką zmoczoną w benzynie ekstrakcyjnej załatwia sprawę. Inna szkoła każe wymieniać przewody WN co kilka lat. Można i tak, ale ja na przykład skarpety czasem piorę zamiast zmieniać na nowe ;-)
Jeszcze jedno: to, że przy wykręconej świecy zawsze widać iskrę nie znaczy, że jest ona zawsze gdy świeca jest wkręcona. Tam w środku jest dużo wyższe ciśnienie a w tych warunkach iskra niekoniecznie chce skakać między elektrodami.
PodsumowujÄ…c:
- za mała szczelina - pojawia się jakiś procent suwów bez zapłonu, spada moc, wzrasta spalanie.
- za duża szczelina - tak samo, plus do tego problemy z rozruchem zwłaszcza przy wilgotnej pogodzie.
- przy 30 kkm przebiegu wymień świece i lepiej daj 0,8, niż 1,0.
Jacek

Data: 2015-08-04 23:33:23
Autor: re
przerwa na świecach


Użytkownik "Jacek"

....
Dlatego przewody WN i inne elementy układu zapłonowego pracujące pod
wysokim napięciem trzeba utrzymywać w czystości. 5 minut roboty ze
szmatką zmoczoną w benzynie ekstrakcyjnej załatwia sprawę. Inna szkoła
każe wymieniać przewody WN co kilka lat. Można i tak, ale ja na przykład
skarpety czasem piorę zamiast zmieniać na nowe ;-)
-- -
....i od tego prania Å‚atajÄ… Ci siÄ™ dziury

Data: 2015-08-05 09:09:42
Autor: Jacek
przerwa na świecach
W dniu 2015-08-04 o 23:33, re pisze:
...i od tego prania Å‚atajÄ… Ci siÄ™ dziury
Nie wiem, jak to rozumieć. Ty codziennie stare wyrzucasz i bierzesz nowe?
Jacek
PS
Na pewno elementy układu WN nie są wieczne, ale to nie powód, żeby jak coś obrośnie brudem i występuje duża upływność wymieniać na nowe, które jest tylko o tyle lepsze, że jest nowe i czyste.
Nie miałem auta starszego, niż 10 lat i jak sięgam pamięcią raz tylko wymieniałem przewody WN, bo zaczynały się robić spękania.

Data: 2015-08-05 19:14:07
Autor: re
przerwa na świecach


Użytkownik "Jacek"

...i od tego prania Å‚atajÄ… Ci siÄ™ dziury
Nie wiem, jak to rozumieć. Ty codziennie stare wyrzucasz i bierzesz nowe?
-- -
A mam codziennie dziury ?


Jacek
PS
Na pewno elementy układu WN nie są wieczne, ale to nie powód, żeby jak
coś obrośnie brudem i występuje duża upływność wymieniać na nowe, które
jest tylko o tyle lepsze, że jest nowe i czyste.
-- -
To przecież brud nie robi "większej upływności" tylko starość. No i są jeszcze przewody z rdzeniem węglowym, które po prostu przestają przewodzić.

Nie miałem auta starszego, niż 10 lat i jak sięgam pamięcią raz tylko
wymieniałem przewody WN, bo zaczynały się robić spękania.
-- -
I sądzisz że to dobrze ?

Data: 2015-08-05 19:28:47
Autor: Jacek
przerwa na świecach
W dniu 2015-08-05 o 19:14, re pisze:

To przecież brud nie robi "większej upływności" tylko starość.
A co to jest "starość". Czynnik powodujący wstyd u użytkownika i motywujący, aby kupić nowe?
Tak "by the way" jaki odsetek zgonów jest "ze starości"??


No i sÄ…
jeszcze przewody z rdzeniem węglowym, które po prostu przestają przewodzić.

Nie miałem auta starszego, niż 10 lat i jak sięgam pamięcią raz tylko
wymieniałem przewody WN, bo zaczynały się robić spękania.
-- -
I sądzisz że to dobrze ?
Dobrze dla kogo? Dla użytkownika, czy dla sprzedawcy nowych aut? A może dla handlarza importem od Niemca?
Jacek

przerwa na świecach

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona