przerwa w dostawie pradu i powiklania

Data: 2009-11-24 17:10:01
Autor: Titus Atomicus
przerwa w dostawie pradu i powiklania
Witam,
W zwiazku z remontem linii elektrycznej (wymiana slupow) nastapily dluzsze wylaczenia pradu.
Niestety, w wyniku tych wylaczen padl zasilacz i akumulator instalacji alarmowej. Firma ochroniarska policzyla za wymiane powyzszych - 250zl.
Czy dostawca energii elektrycznej nie powinien tego zwrocic? Dla ulatwienia dodam ze chodzi o STOEN.
Pozdrav
TA

Data: 2009-11-24 08:53:15
Autor: przypadek
On 24 Lis, 17:10, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

W wyniku wyłączenia prądu padł zasilacz???

Data: 2009-11-24 19:01:55
Autor: Zygmunt
[...]

Przy wyłączeniach linii mogą wystąpić przepięcia, jeśli także inny sprzęt
elektroniczny padł w okolicy to łatwiej to udowodnić a jeśli  tylko twój
alarm to pewnie był kiepski technicznie albo już wcześniej walnięty,
akkumulator nie ma szans uszkodzić od zaników zasilania

Data: 2009-11-24 19:24:22
Autor: Andrzej Lawa
[...]

IMHO ochroniarze powinni sami zapłacić za swój wadliwy sprzęt - bo od
zaników zasilania ani akumulator, ani tym bardziej zasilacz nie powinny
paść.

Data: 2009-11-25 10:51:08
Autor: Herald
Dnia Tue, 24 Nov 2009 19:24:22 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

[...]

Od zaników to raczej na pewno nie :)
Ale już od "dłuższej przerwy" w dostawie energii która umożliwia jego
ładowanie - i owszem :)

ani tym bardziej zasilacz nie powinny paść.

Doprawdy?

Data: 2009-11-25 02:12:53
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
> [...]
ładowanie - i owszem :)

> ani tym bardziej zasilacz nie powinny paść.

Zaciekawiles mnie - jakim cudem zasilacz moze pasc?

Data: 2009-11-25 11:29:38
Autor: Herald
przerwa w dostawie pradu i powiklania
Dnia Wed, 25 Nov 2009 02:12:53 -0800 (PST), frank.castle0407@googlemail.com
napisał(a):

ani tym bardziej zasilacz nie powinny paść.

Doprawdy?

Zaciekawiles mnie - jakim cudem zasilacz moze pasc?

Zauważmy że autor pisał o wyłączeniaCH (a nie wyłączeniu jednym).
http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=uszkodzenie+zasilacza+w+skutek+przepi%C4%99cia&btnG=Szukaj+w+Google&lr=&aq=f&oq=uszkodzenie+zasilacza+w+skutek+przepi%C4%99cia&fp=814ffaa21a82830a
dalej można deliberować - skoro wymiana słupów, więc na pewno następują
przełączenia, podłączenia istniejących przyłączy do nowej sieci itp itd.
Mnóstwo możliwości wystąpienia pomyłki, pomylenie najczęstsze: zamiana
przewodu fazowego i zerowego.
Ten kto będzie twierdził że "to niemożliwe" - powiem mu krótko że nie miał
z takimi robotami nigdy do czynienia :)

Data: 2009-11-25 11:57:51
Autor: spp
Herald pisze:

[...]

Na tym poziomie - nie. :)

Ale jeżeli ktoś tak źle w energetyce połączył to akumulator i zasilacz byłyby małym pikusiem - głośno byłoby o podobnej pomyłce w całym mieście. :)

--
spp

Data: 2009-11-25 12:33:19
Autor: Herald
Dnia Wed, 25 Nov 2009 11:57:51 +0100, spp napisał(a):

Ale jeżeli ktoś tak źle w energetyce połączył to akumulator i zasilacz byłyby małym pikusiem - głośno byłoby o podobnej pomyłce w całym mieście. :)

Przy podłączaniu PRZYŁĄCZA?
Co ma do tego miasto?  :)
Co innego gdyby błędne podłączenie nastapiło na styku całej linii
napowietrznej z np. wyjściem ze stacji trafo i rozdz. nn. :)

Data: 2009-11-25 12:41:43
Autor: spp
Herald pisze:

[...]

Ale właśnie autor wątku mówił o remoncie linii (wymiana słupów), stąd założyłem że błędne podłączenie nastąpiło na wyższym 'poziomie' niż przyłącze do jednej posesji. :)

--
spp

Data: 2009-11-25 12:58:45
Autor: Herald
Dnia Wed, 25 Nov 2009 12:41:43 +0100, spp napisał(a):

Herald pisze:

[...]

Aha :)
No ja założyłem że z wymianą słupów wiązać się będzie lub to wymiana NLK na
ASXS lub też np. "skablowanie". Ale najprędzej pierwszy wariant, bo wówczas
słupy poszły do demontażu a nie wymiany.
W związku z powyższym, od tego ASXS podłączyć należałoby przyłącza do
poszczególnych budynków - i tutaj właśnie mogłoby być miejsce na "pomyłkę".
Ale to oczywiście wszystko teoria, by wskazać jednemu i drugiemu że
uszkodzenie zasilacza jest całkiem realne i prawdopodobne. Oczywiście
trzeba ZE wskazać winę ;) - wiadomo że będą się bronić ;)
No chyba że faktycznie - było to szersze zjawisko w okolicy - wówczas z
pokorą przyjmą koszta na klatę ;)

Data: 2009-11-25 13:47:10
Autor: Titus Atomicus
In article <4b0d17f5$1@news.home.net.pl>, spp <spp@op.pl> wrote:

Ale właśnie autor wątku mówił o remoncie linii (wymiana słupów), stąd założyłem że błędne podłączenie nastąpiło na wyższym 'poziomie' niż przyłącze do jednej posesji. :)

Dokladnie nie wiem o czym mowicie, slupy i kable byly wymieniane na calej uliczce, tam jest jakies 5-6 posesji.
Dom o ktorym mowie uzywany jest jako letniskowy. W trakcie tych wylaczen nikogo nie bylo na miejscu. TA

Data: 2009-11-28 21:35:55
Autor: Andrzej Lawa
Herald pisze:

[...]

Co masz na myśli przez "zerowy"? Neutralny? Nie ma znaczenia. Ochronny?
Generalnie w kablach nie idzie.

Ten kto będzie twierdził że "to niemożliwe" - powiem mu krótko że nie miał
z takimi robotami nigdy do czynienia :)

Tylko pomyłki mogą coś uszkodzić doprowadziłyby do padnięcia prawie
wszystkiego w okolicy. A nie tylko jednego tandetnego alarmu.

Data: 2009-11-28 23:54:57
Autor: Zygmunt
[...]

Ale w ten sposób możesz dostać na jakieś gniazdko dwie fazy.

Data: 2009-11-28 21:32:00
Autor: Andrzej Lawa
Herald pisze:

[...]

Ni dudu - prawidłowo skonstruowany układ zasilający odłączy zasilanie,
zanim akumulator zostanie rozładowany do poziomu niebezpiecznego dla
tego akumulatora. Ba, nawet spory zapas powinien zostać.

ani tym bardziej zasilacz nie powinny paść.

Doprawdy?

Doprawdy.

Data: 2009-11-25 13:59:23
Autor: Titus Atomicus
przerwa w dostawie pradu i powiklania
In article <4b0c24d6$1@news.home.net.pl>,
 Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

> [...]

IMHO ochroniarze powinni sami zapłacić za swój wadliwy sprzęt - bo od
zaników zasilania ani akumulator, ani tym bardziej zasilacz nie powinny

Nawet, jesli te zaniki trwaly po kilka dni i akumulator calkiem sie wyladowal?

TA

Data: 2009-11-28 21:37:27
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Prawidłowo skonstruowany układ zasilający nie pozwoli na całkowite
rozładowanie akumulatora. Zawsze musi coś zostać, żeby akumulator się
nie uszkodził.

Data: 2009-11-24 21:25:35
Autor: Krzysztof Jodłowski
przerwa w dostawie pradu i powiklania
Niestety, w wyniku tych wylaczen padl zasilacz i akumulator instalacji alarmowej. Firma ochroniarska policzyla za wymiane powyzszych - 250zl.

Natychmiast zmień firmę ochroniarską. Ta nie sprawia wrażenia kompetentnej.

Czy dostawca energii elektrycznej nie powinien tego zwrocic? Dla ulatwienia dodam ze chodzi o STOEN.

Nie.

Krzysztof Jodłowski

Data: 2009-11-25 10:49:48
Autor: Herald
Dnia Tue, 24 Nov 2009 21:25:35 +0100, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

[...]

Ostro idziesz eXpIerdzie :))))

Data: 2009-11-25 15:36:58
Autor: Krzysztof Jodłowski
przerwa w dostawie pradu i powiklania
Ostro idziesz eXpIerdzie :))))

Ano tak. Wyobraź sobie, że ktoś poza Tobą ma też pojęcie o zasilaczach, akumulatorach, centralach alarmowych i firmach ochroniarskich.

Nie wiem tylko czy jesteś masz dziś zły dzień czy chamski jesteś na co dzień.

--
Krzysztof

Data: 2009-11-25 16:05:13
Autor: Titus Atomicus
przerwa w dostawie pradu i powiklania
In article <hejfep$cn2$1@news.onet.pl>,
 Krzysztof Jodłowski <bluelaser@poczta.onet.pl> wrote:

> Ostro idziesz eXpIerdzie :))))

Ano tak. Wyobraź sobie, że ktoś poza Tobą ma też pojęcie o zasilaczach, akumulatorach, centralach alarmowych i firmach ochroniarskich.

OK, ale firma to Solid. Ani lepsza ani gorsza niz inne.
Istorny jez tez fakt, ze posesja o ktorej pisalem jest poza miastem i zmiana firmy ochroniarskiej (pomijam bezcelowosc takiego kroku) pociagalaby znacznie wyzsze koszty niz te 250zl. Stale i natychmiastowe.

TA

Data: 2009-11-25 21:27:00
Autor: Krzysztof Jodłowski
przerwa w dostawie pradu i powiklania
OK, ale firma to Solid. Ani lepsza ani gorsza niz inne.

Fakt. Też korzystam. Ale z tą wymianą to trochę przegięli. Akumulator to pewnie padł normalnie ze starości. W zasadzie co 2-3 lata powinno się go i tak wymieniać.
Dobry zasilacz powinien przetrzymać różne hocki-klocki z napięciem. Normalnie zasilacze buforowe mają po drodze transformatorek na 230/15 V AC i pracują w dodatku w pewnym zakresie napięć. Musiałby dostać naprawdę dużą dawkę złej mocy :), żeby padł. A akumulator znajdujący się za nim to już w szczególności.

Istorny jez tez fakt, ze posesja o ktorej pisalem jest poza miastem i zmiana firmy ochroniarskiej (pomijam bezcelowosc takiego kroku) pociagalaby znacznie wyzsze koszty niz te 250zl. Stale i natychmiastowe.

Będzie bardzo ciężko wyciągnąć coś od dostawcy energii. Pewnie skończy się na tym, że będziesz musiał udowodnić (np. wynikiem ekspertyzy), że zasilacz padł od np. przepięcia wywołanego przełączeniami na słupach.
Zawsze możesz spróbować. Wyślij pismo, podepnij od razu kopię faktury za naprawę i czekaj na odpowiedź. Będziesz wiedział, a kosztować cię to będzie tylko za znaczek na list.

--
Krzysztof

Data: 2009-11-25 20:49:26
Autor: robert1
[...]

zmień firmę ochroniarską, nawet nie ubezpieczyli elektroniki...

Data: 2009-11-26 04:17:34
Autor: Titus Atomicus
przerwa w dostawie pradu i powiklania
In article <5d3e.000001a4.4b0d8a46@newsgate.onet.pl>,
 robert1@mailinator.com wrote:

> [...]

zmień firmę ochroniarską, nawet nie ubezpieczyli elektroniki...

Za elektronike w domku odpowiada wlasciciel.
Domek jest ubezpieczony, ale w przypadku 250zl chyba nie warto tracic ulgi za bezszkodowosc (bo chyba tak to dziala).
No i na dodatek... jest ubezpieczony od podpalenia, kradziezy, ale nie od STOENu.

TA

Data: 2009-11-26 14:04:13
Autor: tpsa
[...]

Tylko zobacz jeszcze co masz w umowie i warunkach zasilania ze STOENU
bo zapewne wymagane były zabezpieczenia przepięciowe a to obowiązek
odbiorcy.
W warunkach ubezpieczeni też bym poszperał bo generalnie odszkodowania
za elektronikę są i owszem jeśli w instalacji zastosowano zabezpieczenia
przepięciowe i była ona wykonana zgodnie z wydanymi przez energetykę
warunkami zasilania.

przerwa w dostawie pradu i powiklania