przerwany kabel

Data: 2009-09-22 21:09:06
Autor: tadzik
przerwany kabel
Witam,
mam nastepujacy problem:
podczas prac wykonczeniowych najprawdopodobniej zostal uszkodzony kabel antenowy.
Mam drugi w to samo miejsce, ale potzrebuje dwa do "n".
Pytania:
- czy sa jakies metody znalezienia miejsca uszkodzenia? (kabel idzie w scianie przez cale mieszkanie na strych do multiswitcha)
- jesli to nie bedzie mozliwe to szukam metody doprowadzenia dwoch sygnalow po jednym kablu (nie usmiecha mi sie kucie tynkow i zrywanie tapet)

Data: 2009-09-23 07:10:37
Autor: nom
przerwany kabel

Użytkownik "tadzik" <jo_ta@onet.eu> napisał w wiadomości news:h9b7cm$7l9$1news.onet.pl...
[...]

Zmierzyć pojemność kabla z jednej i drugiej strony i oszacować gdzie mniej więcej jest przerwa.

Data: 2009-09-23 11:27:42
Autor: Robert_J
przerwany kabel
Zmierzyć pojemność kabla z jednej i drugiej strony i oszacować gdzie mniej więcej jest przerwa.

:-)))). Mostkiem ma to mierzyć?

Data: 2009-09-23 19:48:16
Autor: nom
przerwany kabel

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9cpn0$7do$1inews.gazeta.pl...
Zmierzyć pojemność kabla z jednej i drugiej strony i oszacować gdzie mniej więcej jest przerwa.

:-)))). Mostkiem ma to mierzyć?

Kabel TV SAT ma ok. 50pF/mb, może być i mostek. Wiem, że tak w TPSA sprawdzają gdzie jest przerwa bezpośrednio na centrali, przynajmniej na centrali Alcatela tak się sprawdzało, a jak to się odbywało to nie wiem. Kolega, który mi sprawdzał przerwę w linii powiedział, że mierzy pojemność linii (z dokładnościa 1m podał przerwę). :-)

Data: 2009-09-23 19:53:40
Autor: nom
przerwany kabel

[...]

http://www.elnex.pl/p/pl/591/miernik+dlugosci+okablowania+true+length+clm400.html

:-)

Można zbudować generator i zmierzyć częstotliwość i na tej podstawie określić pojemność. Ale nie siedzę w elektronice teoretycznej więc poszukaj na sieci. :-)

Data: 2009-09-24 09:02:55
Autor: Robert_J
przerwany kabel
Można zbudować generator i zmierzyć częstotliwość i na tej podstawie określić pojemność. Ale nie siedzę w elektronice teoretycznej więc poszukaj na sieci. :-)

Niestety to jest praktyka a nie teoria :-). Zwróć uwagę że kabel można uszkodzić na wiele sposobów. Nie zawsze jest to po prostu ucięcie, na dodatek ostrym narzędziem, czyli bez strzępów lub spłaszczenia końcówki :-))).

Data: 2009-09-24 09:52:54
Autor: nom
przerwany kabel

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9f5jj$omv$1inews.gazeta.pl...
Niestety to jest praktyka a nie teoria :-). Zwróć uwagę że kabel można uszkodzić na wiele sposobów. Nie zawsze jest to po prostu ucięcie, na dodatek ostrym narzędziem, czyli bez strzępów lub spłaszczenia końcówki

Dlatego najlepiej umieszczać kable w peszlu, można by wyciągnąć i włożyć nowy. :-)
Ja kable do sieci (skrętka) oraz TV mam w rurkach plastikowych. W razie czego mogę wymienić na nowszy kabel, dołożyć nowy kabel. :-)

Data: 2009-09-24 17:13:12
Autor: Robert_J
przerwany kabel
Dlatego najlepiej umieszczać kable w peszlu, można by wyciągnąć i włożyć nowy. :-)
Ja kable do sieci (skrętka) oraz TV mam w rurkach plastikowych. W razie czego mogę wymienić na nowszy kabel, dołożyć nowy kabel. :-)

Ja jestem tego samego zdania. Ale widać jesteśmy w mniejszości, bo niejeden raz mam do czynienia z "oszczędnością" klienta, który wydał kupę kasy na remont chaty, a na kilka metrów rurki coby kabel schować już mu było szkoda...

Data: 2009-09-23 11:30:38
Autor: Robert_J
przerwany kabel
- czy sa jakies metody znalezienia miejsca uszkodzenia? (kabel idzie w scianie przez cale mieszkanie na strych do multiswitcha)

Trudno będzie. Można próbować bawić się wpuszczając sygnał w.cz. i biegając z detektorem wzdłóż :-). Jak nie masz sprzętu to możesz nie dać rady...

- jesli to nie bedzie mozliwe to szukam metody doprowadzenia dwoch sygnalow po jednym kablu

Niewykonalne.

nie usmiecha mi sie kucie tynkow i zrywanie tapet

Nie da się po prostu puścić drugiego kabla na nowo?

Data: 2009-09-23 11:42:02
Autor: Bartłomiej Zieliński
przerwany kabel
Użytkownik Robert_J napisał:
- jesli to nie bedzie mozliwe to szukam metody doprowadzenia dwoch sygnalow po jednym kablu
Niewykonalne.

Chyba, żeby miał sprzęt zgodny z Unicable.

* Bartłomiej Zieliński                http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *

Data: 2009-09-23 15:59:21
Autor: Robert_J
przerwany kabel
Chyba, żeby miał sprzęt zgodny z Unicable.

No tak, nie pomyślałem ;-).

Data: 2009-09-23 22:03:41
Autor: crazy
przerwany kabel
Robert_J pisze:

- jesli to nie bedzie mozliwe to szukam metody doprowadzenia dwoch sygnalow po jednym kablu

Niewykonalne.

Wykonalne - http://hollex.pl/index.php?page=prod&kat=48&id=1462

.... ale nieopłacalne ;)

Data: 2009-09-24 00:10:37
Autor: MaW
przerwany kabel

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9cpsg$8dm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przychodzi mi do głowy metoda tania ale hardkorowa - podpiac kabel z jednej strony do gniazdka 230V (faza do oplotu - do żyły nic nie podpinamy!), a potem fazer 777 (na allegro za ok 20/30 zl, dostepny tez w kazdym hipermarkecie budowlanym) i  szukamy wzdłuż ściany zaniku fazy.  Z drugiej strony kabel nie może być do niczego podpiety. Uwaga! może się okazać, że np wkręcono w kabel śrubę na której jest coś powieszone! tak więc  pamiętaj - robisz na wlasną odpowiedzialność!

MaW

Data: 2009-09-24 07:36:58
Autor: pawell32
przerwany kabel
Robert_J pisze:
[...]

da się, nieraz to stosowałem
http://www.allegro.pl/item728023145_multi_band_converter_9640_s_2_sygn_na_1_kablu.html

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-09-23 11:51:38
Autor: K.K.
przerwany kabel
podczas prac wykonczeniowych najprawdopodobniej zostal uszkodzony kabel antenowy.

Trzeba było jednak postawić coś tynkarzom.

[...]

Można coś wpuścić odpowiedniego dla detektora, ale bez obiegu zamkniętego wątpliwe by wyniki były dla kabla, który ma przerwaną tylko jedną żyłę. Tynkarze co nieco znają się na swojej robocie i wiedzą jak uszkadzać.

- jesli to nie bedzie mozliwe to szukam metody doprowadzenia dwoch
sygnalow  po jednym kablu (nie usmiecha mi sie kucie tynkow i zrywanie
tapet)
Taniej ci jednak wyjdzie skucie.

Data: 2009-09-23 14:07:03
Autor: Jingiel
przerwany kabel
K.K. pisze:
podczas prac wykonczeniowych najprawdopodobniej zostal uszkodzony kabel antenowy.

Trzeba było jednak postawić coś tynkarzom.

No tak, sprawdz, czy nie zamurowali ci jajka. Za rok masz pewny smrod na cale mieszkanie i kucie tynkow:)))

Jingiel

Data: 2009-09-25 21:17:50
Autor: tadzik
przerwany kabel
Dzieki wszystkim za podpowiedzi.
Kilka wyjasniej:
- peszla nie mialem okazji polozyc, bo kupowalem mieszkanie od developera juz po wybudowaniu
- raczej nie zakladam celowego dzialania tynkarzy, tylko przypadek (przy dokrecaniu scianki do sciany z kablem, ew. podwieszanego sufitu)

Pytanie, czy te urzadzenia:
http://www.allegro.pl/item728023145_multi_band_converter_9640_s_2_sygn_na_1_kablu.html
http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=48&id=1462
bede dzialaly z multiswitchem?
To znaczy czy obejdzie sie bez dostawiania nowej anteny i konwertera?

W antenie idzie male napiecie, dlatego detektorem sie nie wykryje.
Ktos sugerowal, zeby wpuscic 220 volt. Czy to tylko teoria, czy tak sie faktycznie robi? Czy nie grozi to np. spaleniem kabla w scianie?

Data: 2009-09-28 07:33:48
Autor: pawell32
przerwany kabel

http://www.allegro.pl/item728023145_multi_band_converter_9640_s_2_sygn_na_1_kablu.html http://www.hollex.pl/index.php?page=prod&kat=48&id=1462
[...]