przerwany kabel

Data: 2009-09-23 07:10:37
Autor: nom
przerwany kabel

Użytkownik "tadzik" <jo_ta@onet.eu> napisał w wiadomości news:h9b7cm$7l9$1news.onet.pl...
Witam,
mam nastepujacy problem:
podczas prac wykonczeniowych najprawdopodobniej zostal uszkodzony kabel antenowy.
Mam drugi w to samo miejsce, ale potzrebuje dwa do "n".
Pytania:
- czy sa jakies metody znalezienia miejsca uszkodzenia?

Zmierzyć pojemność kabla z jednej i drugiej strony i oszacować gdzie mniej więcej jest przerwa.

Data: 2009-09-23 11:27:42
Autor: Robert_J
przerwany kabel
Zmierzyć pojemność kabla z jednej i drugiej strony i oszacować gdzie mniej więcej jest przerwa.

:-)))). Mostkiem ma to mierzyć?

Data: 2009-09-23 19:48:16
Autor: nom
przerwany kabel

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9cpn0$7do$1inews.gazeta.pl...
Zmierzyć pojemność kabla z jednej i drugiej strony i oszacować gdzie mniej więcej jest przerwa.

:-)))). Mostkiem ma to mierzyć?

Kabel TV SAT ma ok. 50pF/mb, może być i mostek. Wiem, że tak w TPSA sprawdzają gdzie jest przerwa bezpośrednio na centrali, przynajmniej na centrali Alcatela tak się sprawdzało, a jak to się odbywało to nie wiem. Kolega, który mi sprawdzał przerwę w linii powiedział, że mierzy pojemność linii (z dokładnościa 1m podał przerwę). :-)

Data: 2009-09-23 19:53:40
Autor: nom
przerwany kabel

[...]

http://www.elnex.pl/p/pl/591/miernik+dlugosci+okablowania+true+length+clm400.html

:-)

Można zbudować generator i zmierzyć częstotliwość i na tej podstawie określić pojemność. Ale nie siedzę w elektronice teoretycznej więc poszukaj na sieci. :-)

Data: 2009-09-24 09:02:55
Autor: Robert_J
przerwany kabel
Można zbudować generator i zmierzyć częstotliwość i na tej podstawie określić pojemność. Ale nie siedzę w elektronice teoretycznej więc poszukaj na sieci. :-)

Niestety to jest praktyka a nie teoria :-). Zwróć uwagę że kabel można uszkodzić na wiele sposobów. Nie zawsze jest to po prostu ucięcie, na dodatek ostrym narzędziem, czyli bez strzępów lub spłaszczenia końcówki :-))).

Data: 2009-09-24 09:52:54
Autor: nom
przerwany kabel

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9f5jj$omv$1inews.gazeta.pl...
Niestety to jest praktyka a nie teoria :-). Zwróć uwagę że kabel można uszkodzić na wiele sposobów. Nie zawsze jest to po prostu ucięcie, na dodatek ostrym narzędziem, czyli bez strzępów lub spłaszczenia końcówki

Dlatego najlepiej umieszczać kable w peszlu, można by wyciągnąć i włożyć nowy. :-)
Ja kable do sieci (skrętka) oraz TV mam w rurkach plastikowych. W razie czego mogę wymienić na nowszy kabel, dołożyć nowy kabel. :-)

Data: 2009-09-24 17:13:12
Autor: Robert_J
przerwany kabel
Dlatego najlepiej umieszczać kable w peszlu, można by wyciągnąć i włożyć nowy. :-)
Ja kable do sieci (skrętka) oraz TV mam w rurkach plastikowych. W razie czego mogę wymienić na nowszy kabel, dołożyć nowy kabel. :-)

Ja jestem tego samego zdania. Ale widać jesteśmy w mniejszości, bo niejeden raz mam do czynienia z "oszczędnością" klienta, który wydał kupę kasy na remont chaty, a na kilka metrów rurki coby kabel schować już mu było szkoda...

przerwany kabel