przerzutka nie opada

Data: 2009-03-04 09:36:04
Autor: Smerf
przerzutka nie opada
Witam,

pomozecie?
dzieki ;)
Wiosna za pasem, wyciagnalem rower z garazu zeby sie przejechac i mam problem mechaniczny ;)
Przerzutka nie opada na najnizsza tylna zebatke - 7.
Przerzutki to jakies proste w stylu altus. Rower dosc stary author compact. Grip shifty.
W zasadzie z tego co wiem to regulacja dotyczy albo naciagniecia/popuszczenia linki albo tych dwoch srubek na przerzutkach. Nie chce tego rozregulowac, mozecie powiedziec co mam zrobic?
Linki troche juz zurzyte, ale sam nie wiem jak ewentualnie nalezaloby je wymienic. Nie wiem jak te grip shifty rozebrac.

dzieki

pzdr
mar

Data: 2009-03-04 10:24:03
Autor: Marcin
przerzutka nie opada
Przerzutka nie opada na najnizsza tylna zebatke - 7.

Pewnie się "od stania" linka w pancerzu zapiekła... Dobrze by było, gdybyś wyciągnął linkę z pancerza i przesmarował ją (tylko uważaj - jeśli ma bardzo "rozczapierzony" koniec - możesz jej nie włożyć z powrotem.

Przerzutki to jakies proste w stylu altus. Rower dosc stary author compact. Grip shifty.
W zasadzie z tego co wiem to regulacja dotyczy albo naciagniecia/popuszczenia linki albo tych dwoch srubek na przerzutkach.

Śruby na przerzutce odpowiadają za ograniczenie jej ruchu lewo - prawo. Mało prawdopodobne, żeby to się rozregulowało od stania.

Zacznij od przesmarowania linki, możesz też "pogimnastykować" przerzutkę i przesmarować jej "zawiasy" jakimś WD-40... Powinno być git.

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-03-04 10:58:21
Autor: granat
przerzutka nie opada
Zacznij od przesmarowania linki, możesz też "pogimnastykować" przerzutkę i przesmarować jej "zawiasy" jakimś WD-40... Powinno być git.

albo zwyklym olejem do lancucha.
przesmarowac linki mozna nawet bez demontowania ich z przerzutki /o ile nie masz pancerzyka na cale dlugosci/.

granat

Data: 2009-03-04 11:04:48
Autor: Smerf
przerzutka nie opada
fajnie dzieki,

tylko, ze wczoraj probowalem to regulowac i chyba rozregulowalem... ;)

mar

Data: 2009-03-04 11:28:08
Autor: Marcin
przerzutka nie opada
tylko, ze wczoraj probowalem to regulowac i chyba rozregulowalem... ;)

Co cię nie zabije to cię wzmocni...

Teraz http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/ i opanowujesz temat....

Satysfakcja - bezcenna...

--