[tech] przesiadka na napęd 9-cio rzęd owy

Data: 2009-06-02 07:43:06
Autor: MichałG
[tech] przesiadka na napęd 9-cio rzęd owy
Krzysiek pisze:
Witam.

Chciałbym przesi±¶ć sie w crossówce z napędu 8-mio na 9-cio rzędowy, przy czym chciałbym manetki wymienić już teraz, a koło i kasetę pewnie za kilka miesięcy, po zajechaniu ich do końca.

Oznacza to, że przez jaki¶ czas miałbym kombinację 9-cio biegowej manetki (deore) i 8-mio rzędowej kasety. Czy to ma szansę działać poprawnie?

Skok manetki bedzie inny niż rozstaw zebatek.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-06-02 09:08:32
Autor: Jan Cytawa
MichałG napisał:

> Oznacza to, że przez jaki¶ czas miałbym kombinację 9-cio biegowej manetki > (deore) i 8-mio rzędowej kasety. Czy to ma szansę działać poprawnie?

Skok manetki bedzie inny niż rozstaw zebatek.

Jest szansa, ze bedzie dzialac poprawnie. Trzeba tylko linke zamocowac z
drugiej strony srubki. W ten sposob zwiekszasz nieco skok przerzutki.

Jan Cytawa

Data: 2009-06-02 09:32:40
Autor: MichałG
Jan Cytawa pisze:
MichałG napisał:

[...]

w±tpie by na całej '8'..... ale może, nie wiem, nie próbowałem takich sztuczek. Duża szansa, że na 3-4 s±siednich nie bedzie przeskakiwać.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-06-02 14:26:44
Autor: Jan Cytawa
MichałG napisał:

w±tpie by na całej '8'..... ale może, nie wiem, nie próbowałem takich sztuczek. Duża szansa, że na 3-4 s±siednich nie bedzie przeskakiwać.

Widze, ze ludzie podali ten link:

To jest cos z tej idei ale ja umieszczam linke z drugiej strony tego
zabka podkladki. Chodzi o to, ze zmienia sie ramie dzwigni ciagnacej
przerzutke. Jest tam bardzo dobry rysunek ideowy. Ale w tym sposobie co
podaje Sheldon wedlug mnie nie ma wiekszej roznicy.

Teoretycznie stosujac okragla podkladke mozna precycjnie dobrac takie
ramie, zeby przerzutka dzialala prawidlowo. Jest to troche zabawy ale
mozliwe.

Jan Cytawa

[tech] przesiadka na napęd 9-cio rzęd owy