[tech] przesiadka na napęd 9-cio rzęd owy

Data: 2009-06-02 21:58:20
Autor: PMG
[tech] przesiadka na napęd 9-cio rzęd owy
Krzysiek pisze:

Oznacza to, że przez jakiś czas miałbym kombinację 9-cio biegowej manetki (deore) i 8-mio rzędowej kasety. Czy to ma szansę działać poprawnie?
Czy tez powinienem wymieniać te komponenty w tym samym czasie?

Piasty, a w zasadzie bębenki, pod kasetę 8-mio i 9-cio biegową mają taką samą szerokość. Dlatego nie widzę sensu użycia kasety 8 z klamką 9. Na Twoim miejscu zmieniając manetkę, wymieniłbym jednocześnie kasetę na 9. Jak dojedziesz koło to potem wymienisz całe - łącznie z piastą a zachowasz stary napęd.

Jeśli chodzi o możliwość współpracy manetki 9 i kasety na 8 w pewnym zakresie da się wyregulować przerzutkę. Próbowałem ale efekty mnie tylko denerwowały. W sumie taki eksperyment to bardziej sztuka dla sztuki niż sensowne rozwiązanie.

Data: 2009-06-02 20:40:57
Autor: Krzysiek
Dnia Tue, 02 Jun 2009 21:58:20 +0200, PMG napisał(a):

[...]

To co napisałeś brzmi bardzo rozsądnie i faktycznie to chyba najlepsza opcja. Liczyłem właśnie na opinie z pierwszej ręki kogoś, kto próbował wyregulować taką kombinację.

Swoją droga watek się ładnie rozbudował, lekko się zdziwiłem po powrocie z pracy :)

pozdrawiam,
--
Krzysiek

[tech] przesiadka na napęd 9-cio rzęd owy