przesiadka na napęd 9-cio rzędowy

Data: 2009-06-01 21:43:10
Autor: Rowerex
przesiadka na napęd 9-cio rzędowy
On 1 Cze, 21:27, Krzysiek

Oznacza to, że przez jaki¶ czas miałbym kombinację 9-cio biegowej manetki
(deore) i 8-mio rzędowej kasety. Czy to ma szansę działać poprawnie?

Ma i to duż±:

http://www.sheldonbrown.com/dura-ace.html#alternate

Takie nietypowe mocowanie linki zwiększa nieco skok przerzutki, co
pozwala na używanie manetek X+1 biegowych z kasetami X biegowymi.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-02 11:29:37
Autor: Tomasz Minkiewicz
przesiadka na napęd 9-cio rzędo wy
On Mon, 1 Jun 2009 21:43:10 -0700 (PDT)
Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

On 1 Cze, 21:27, Krzysiek

> Oznacza to, że przez jakiś czas miałbym kombinację 9-cio biegowej manetki
> (deore) i 8-mio rzędowej kasety. Czy to ma szansę działać poprawnie?

Ma i to duĹĽÄ…:

http://www.sheldonbrown.com/dura-ace.html#alternate

Takie nietypowe mocowanie linki zwiększa nieco skok przerzutki, co
pozwala na uĹĽywanie manetek X+1 biegowych z kasetami X biegowymi.

Kurde! To o to chodzi! A ja długo główkowałem, bo nabyłem barcona
DuraAce, upewniwszy się przedtem dziesięć razy, że będzie dziewiątkowy.
Przyszła, patrzę na pudełko: 9-speed. Czyli OK. A potem patrzę
w instrukcję, a tam jak byk „8/9 speed”. Myślałem, że może są dwie
wersje manetki i jedna instrukcja do nich, ale oznaczenia się zgadzały
co do literki, wszystko pasowało, więc nie mogłem pojąć skąd im się
wzięła ta dodatkowa ósemka.

Dzięki za wyjaśnienie. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-02 04:31:44
Autor: Rowerex
On 2 Cze, 11:29, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

> [...]

> pozwala na używanie manetek X+1 biegowych z kasetami X biegowymi.

Kurde! To o to chodzi! A ja długo główkowałem, bo nabyłem barcona
DuraAce, upewniwszy się przedtem dziesięć razy, że będzie dziewi±tkowy.
Przyszła, patrzę na pudełko: 9-speed. Czyli OK. A potem patrzę
w instrukcję, a tam jak byk "8/9 speed". My¶lałem, że może s± dwie
wersje manetki i jedna instrukcja do nich, ale oznaczenia się zgadzały
co do literki, wszystko pasowało, więc nie mogłem poj±ć sk±d im się
wzięła ta dodatkowa ósemka.

O ile zrozumiałem stronę Sheldona, to chodzi o tzw. "stare Dura-Ace"
czyli przerzutki DuraAce sprzed 1996r. Uci±g linki dla owych starych
przerzutek DA obsługujacych kasety 8-rzędowe był taki sam jak dla
póĽniejszych przerzutek obsługujacych kasety 9-rzędowe. St±d Twoje
manetki mog± działać z nowymi przerzutkami i kasetami 9-rzędowymi i
jednocze¶nie ze starymi przerzutkami DA i kasetami 8-rzedowymi.

Natomiast stosuj±c sztuczkę z link± można z "nowej przerzutki DA"
zrobić "star± przerzutkę DA", obsługujac± bez problemu kasetę 8-
rzędow±. Oczywiscie takie mocowanie nie jest zgodne z żadn± instrukcj±
Shimano, ale działa bez problemu. Ot prosta mechanika - lekko skraca
się ramię za króre ci±gnęta jest przerzutka, co przekłada się na
zwiększenie jej skoku. Skrócenie jest na tyle male, że nie zaburza
liniowo¶ci skoku na całej kasecie, dlatego obawy o jakies upierdliwe
skakanie s± tu przesadzone.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-02 14:08:43
Autor: Tomasz Minkiewicz
przesiadka na napęd 9-cio rzędo wy
On Tue, 2 Jun 2009 04:31:44 -0700 (PDT)
Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

> [...]
> wzięła ta dodatkowa ósemka.

O ile zrozumiałem stronę Sheldona, to chodzi o tzw. "stare Dura-Ace"
czyli przerzutki DuraAce sprzed 1996r. UciÄ…g linki dla owych starych
przerzutek DA obsługujacych kasety 8-rzędowe był taki sam jak dla
późniejszych przerzutek obsługujacych kasety 9-rzędowe. Stąd Twoje
manetki mogą działać z nowymi przerzutkami i kasetami 9-rzędowymi i
jednocześnie ze starymi przerzutkami DA i kasetami 8-rzedowymi.

Hmmm… Może i tak. Ale czy Shimano podkreślałby zgodność z kasetami
pre-1996 w instrukcji do manetki z 2005? I nigdzie ani słowem nie
zaznaczył, co ma na myśli? Chyba, że gdzieś zaznaczył, tylko
przegapiłem. Nawet nie pamiętam, czy jest tam w ogóle mowa o mocowaniu
linki – nie pomyślałem, że to może mieć znaczenie i mogłem nie zwrócić
uwagi. W domu jeszcze raz dokładnie przeczytam.