przesiadka z E51

Data: 2010-11-11 18:33:56
Autor: soonic
przesiadka z E51
Witam

Proszę o pomoc (szczególnie tych co byli w tej samej sytuacji) już któryś dzień analizuje telefony i nie wiem co wybrać im taniej tym lepiej, ale max 1000zł. W tej chwili użytkuję E51 i chciałbym zmienić na coś nowszego. Jestem ogólnie zadowolony z telefonu i nie chciałbym stracić:

1)
- jakościowo dobrej obudowy
- funkcjonalnego kalendarza, notatki i zegar-budzika
- sygnalizacji wizualnej o nieodebranym smsie lub połączeniu
- wifi, hsdpa, bluetooth (chociaĹĽ to juĹĽ jest standard)

z powodu braku lub tragicznej jakości z przesiadki chciałbym szczególnie zyskać:

2)
- większy wyświetlacz
- lepszy głośnik-dźwięk
- jakościowo lepszy aparat z lampą
- ewentualnie GPS

Nie musi być to nokia, ale jak już wspomniałem w pkt. 1 nie chce rezygnować z funkcjonalności E51. Myślałem o E52, ale już się naczytałem o niewypale tego modelu. Szukając Noki to zauważyłem, że warunki z pkt.1 spełniają tel. klasy E (szczególnie jeśli chodzi o obudowę), natomiast pkt.2 tel. klasy N. Jest coś co by połączyło oba pkt. ? HTC, nokia... nie mam pojęcia prośba o pomoc...

Data: 2010-11-11 21:37:31
Autor: AL
przesiadka z E51
soonic pisze:
[...]

e66 - to samo co e51, ale spelnia dod. punkt 2.
(pewnie nie bedzie juz u operatorow, ale na wolnym rynku sa jeszcze nowki z gwarancja w granicach ok 800pln)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-11-11 22:38:56
Autor: lukket
przesiadka z E51
W dniu 2010-11-11 18:33, soonic pisze:
Witam

ProszÄ™ o pomoc (szczegĂłlnie tych co byli w tej samej sytuacji) juĹĽ
[...]

e72? Na allegro nówki od 800-900 zł. Parametry chyba spełnia wszystkie....

Data: 2010-11-12 13:39:10
Autor: soonic
przesiadka z E51

e72? Na allegro nówki od 800-900 zł. Parametry chyba spełnia wszystkie....

dzięki za te dwa typy. Jak na razie tylko przeczytałem kilka opinii na telepolis.pl i chyba ten E72 będzie lepszy (muszę gdzieś fizycznie zbadać). Jeszcze myślałem nad E55, ale tak jak E66 mają oba słabą baterię, w E66 wyrabia się slajder, a w E55 coś jest nie tak z klawiaturą na dole telefonu, no i oba mają słaby aparat, chociaż wiem ze tutaj zależy dużo od optyki i pewnie się okaże iż wszystkie mają tą samą. Funkcjonalnie i jakość wykonania to klasa E chyba najlepiej stoi, także to mi pasuje. Jednak często wykorzystuje aparat i video w sytuacjach nie planowanych (a często są takie sytuacje jak się ma dzieci, jak się da to zabieram cyfrówkę, ale nie zawsze jest to poręczne), więc pod tym względem E51 to tragedia. Pytanie do posiadaczy E72, czy orientujecie się na ile ten aparat jest lepszy jakościowo od E51 oraz czy dźwięk i głośniczek też zostały poprawione?

W tej cenie co E72 jest też C6, który mnie korci, ale nie wiem czy spełniałby moje 2 pkt. ?

Data: 2010-11-12 18:28:40
Autor: Grzegorz S
przesiadka z E51
soonic <xxsoonic@op.pl> wrote:

> e72? Na allegro nówki od 800-900 zł. Parametry chyba spełnia wszystkie....

W tej cenie co E72 jest też C6, który mnie korci, ale nie wiem czy spełniałby moje 2 pkt. ?

Używam zarówno e72 (od premiery) jak i C6 (od niedawna)
W zasadzie oba spełniaj± Twoje punkty w tym samym stopniu, w e72 dłużej działa
bateria (chociaż zapowiadany na dniach nowy firmware do c6 ma też pracę na bateriach
sporo poprawić).

E72 jest lżejsza, cieńsza (na oko bo nie ważyłem), wygodniejsza w używaniu jedn± ręk±. C6 jest zdecydowanie lepsza do internetu (większy wy¶wietlacz). Poza tym to w sumie to samo :)

--
gs

Data: 2010-11-12 18:32:28
Autor: Grzegorz S
przesiadka z E51
soonic <xxsoonic@op.pl> wrote:

poręczne), więc pod tym względem E51 to tragedia. Pytanie do posiadaczy E72, czy orientujecie się na ile ten aparat jest lepszy jako¶ciowo od E51 oraz czy dĽwięk i gło¶niczek też zostały poprawione?

Gło¶niczek do ucha czy ten do trybu gło¶nomówi±cego?
Miałem kilka e51 i jako¶ć dĽwięku w słuchawce na pewno jest lepsza w e72
(ma dodatkowo system redukcji szumów otoczenia).

Gło¶niczka zewnętrznego nie używam to i nie mam zdania. Gra a jak to nie wiem:)

Aparat w e72 lepszy znacznie niż w e51 nie ma tej zielonego odcienia na zdjęciach,
poza tym ma auto focus, w c6 jeszcze nie używałem.

--
gs

Data: 2010-11-12 23:22:20
Autor: soonic
przesiadka z E51
dzięki za cenne informacje.

W dniu 2010-11-12 19:32, Grzegorz S pisze:
Gło¶niczek do ucha czy ten do trybu gło¶nomówi±cego?
Miałem kilka e51 i jako¶ć dĽwięku w słuchawce na pewno jest lepsza w e72
(ma dodatkowo system redukcji szumów otoczenia).

Oba gło¶niki, używam tryb gło¶nomówi±cy bardzo często. (ogólnie w E51 jako¶ cicho słychać, jako¶ć jest słaba). Teraz już po długim czasie użytkowania, można powiedzieć, że się przyzwyczaiłem, ale gdy się przesiadałem z 6233 na E51, to odczucie było takie jak z mercedesa na poloneza je¶li chodzi o sam dĽwięk. Życzyłbym sobie takiej jako¶ci dĽwięku jak w 6233 (stereo gło¶niki). Wtedy E51 nadrabiał funkcjonalno¶ci±.

Gło¶niczka zewnętrznego nie używam to i nie mam zdania. Gra a jak to nie wiem:)
Ok. czy w takim razie możesz okre¶lić jak duża jest różnica gdy dzwoni dzwonek (je¶li używasz jakiej¶ muzyki do dzwonka)? Porównuj±c E72, C6 i je¶li miałe¶ kiedy¶ do czynienia z 6233 to też do niego.

Aparat w e72 lepszy znacznie niż w e51 nie ma tej zielonego odcienia na zdjęciach,
poza tym ma auto focus, w c6 jeszcze nie używałem.

Jakby¶ miał możliwo¶ć sprawdzić aparat w C6 i porównać do E72, to było super. Trochę korci mnie ten większy ekran w C6, chociaż aż tak często nie korzystam z internetu (może dlatego, że na E51 nie jest to wygodne), poza tym często (jak sam zwróciłe¶ uwagę) mogę używać tylko jednej ręki do obsługi telefonu lub napisania smsa, więc mam cały czas dylemat co do wyboru sprzętu. Nie wiem ile to jest czasu "od niedawna", ale możesz jeste¶ w stanie co¶ powiedzieć na temat slajdera w C6, czy ma predyspozycje do wyrobienia się, luzy itp. ? Czy użytkownicy ekranów dotykowych jak w C6 (chyba jest to oporowy) byliby w stanie powiedzieć jak obsługuje się taki telefon przy minusowych temperaturach?

Data: 2010-11-13 09:49:35
Autor: lukket
przesiadka z E51
W dniu 2010-11-12 23:22, soonic pisze:

[...]

Ja dodam jeszcze tylko od siebie kwestię obudowy, moim zdaniem e72 jest zdecydowanie lepiej wykonana w porównaniu z C6. C6 to w 100% plastik, e72 mimo wszystko jest bliższa wysokiej jako¶ci e51 z tyln± klapk± z metalu, i metalow± ramk±. C6 bawiłem się tylko, i w ogóle nie przypadła mi do gustu.

Data: 2010-11-14 16:09:38
Autor: Grzegorz S
przesiadka z E51
soonic <xxsoonic@op.pl> wrote:
dzięki za cenne informacje.

[...]

Nie mialem 6233 ale mój stary SE k810i nadal ma zdecydowanie lepsz± jako¶ć dĽwięku
w słuchawce w trakcie rozmowy. Lepsz± e51, c6 i e72.

Trybu gło¶nomówi±cego nie używałem i raczej używał nie będę.

> [...]
Ok. czy w takim razie możesz okre¶lić jak duża jest różnica gdy dzwoni dzwonek (je¶li używasz jakiej¶ muzyki do dzwonka)? Porównuj±c E72, C6 i je¶li miałe¶ kiedy¶ do czynienia z 6233 to też do niego.

Postaram się sprawdzić na dniach.

[...]

Dotyk w porównaiu z iPhone to totalna klapa. Ale jak na wciskany ekran
działa troszkę lepiej niż w moich starych htc trinity i htc blueangel.

Bede miał czas sprawdzić w tym tygodniu ale je¶li nie dam rady czasowo to
dopiero po 25 listopada. Wytrzymasz tyle? :)
C6 mam od zeszłej ¶rody :) Więc na pewno niedługo. Ale już widzę, że
bateria to tak trochę porażka w porównaniu do e72 więc jak to dla Ciebie
ważne to bierz e72... c6 ładowałem już 2 razy, e72 trzyma mi dzielnie od
zeszłego poniedziałku:) Podobno w nowym firmware maj± poprawić czas pracy na bateriach,
pożyjemy zobaczymy.
Ja w swojej historii z telefonami zrobiłem może z 5 zdjęć ł±cznie
telefonem, kompletnie nie potrzebuję tej funkcjonalno¶ci...

c6 dostałem za złotówkę nie bardzo było co w Plusie wybrać zamiast niej, póki co czekam na Nokię e7 W ogóle to jakby e72 miała dotykowy ekran oprócz tej klawiaturki to bym chyba
już niczego więcej nie potrzebował :)
Znacznie lepsza od e51 i e71 przynajmniej się nie wyciera jak e71 i nie słuchaj
bzdur niektórych o slabej jako¶ci wykonania e72 w porównaniu do e71 - to bajki.
Po roku nie ma ¶ladów użytkowania na obudowie. Nic się nie wytarło nic nie skrzypi.

--
gs

Data: 2010-11-12 19:53:29
Autor: Publius
przesiadka z E51
W dniu 2010-11-11 18:33, soonic pisze:
Witam

ProszÄ™ o pomoc (szczegĂłlnie tych co byli w tej samej sytuacji)

Jak nie boisz się dotykowców, to ja przesiadłem się z e51 na samsunga b7300. Ma wszystko, co miała e51.

Karol

Data: 2010-11-12 23:36:21
Autor: soonic
przesiadka z E51
W dniu 2010-11-12 19:53, Publius pisze:

Jak nie boisz się dotykowców, to ja przesiadłem się z e51 na samsunga
b7300. Ma wszystko, co miała e51.

raczej się nie boję, chociaż do tej pory nie używałem tego typu telefonów. Co do tego samsunga to odpada choćby ze względu na brak lampy w aparacie i ogólnie słabszy aparat od E72 i c6. Rodzina użytkuje 6120 i jest w nim ten sam aparat co w E51 2MP, ale dodatkowo ma jeszcze lampę. Jakość zdjęć wyraźnie lepsza na korzyść 6120, więc lampa musi być :) Poza tym dzisiaj miałem okazję chwilę zobaczyć C6 (żałuję, że nie zdążyłem wszystkiego przetestować, dźwięku oraz funkcjonalności) i Samsung wave (którego sprzedawca zaproponował), więc samsung zrobił na mnie negatywne "pierwsze wrażenie" co do jakości plastiku (wydaję się być gorszy niż w noki C6) i poza tym system samsunga nie odpowiada mi (być może to kwestia przyzwyczajenia, ale jeśli już to wolałbym się przyzwyczajać do WM). Ogólnie dzięki za propozycję.

Data: 2010-11-13 11:38:50
Autor: Publius
przesiadka z E51
E51 raczej ma marny aparat, więc po przesiadce na Samsunga to on ma dla mnie aparat rewelacyjny, nawet autofocus jest.

Natomiast plastiki to niestety prawda - tył łapie mnóstwo rys praktycznie od pierwszego dnia użytkowania, jeśli jesteś estetą to będzie Ci to bardzo przeszkadzać. Z tym że nie tylko w kwestii telefonów Samsung ma taki styl - mam laptopa od Samsunga też, klapa jest wykonana z identycznych kiepskich, świecących plastików.

Wave zrobił na mnie dobre wrażenie, chociaż bawiłem się nim tylko z 15 minut, kumpel ma.

Karol

Data: 2010-11-13 16:19:01
Autor: soonic
przesiadka z E51
W dniu 2010-11-13 11:38, Publius pisze:

Natomiast plastiki to niestety prawda - tył łapie mnóstwo rys
praktycznie od pierwszego dnia użytkowania, jeśli jesteś estetą to
będzie Ci to bardzo przeszkadzać. Z tym że nie tylko w kwestii telefonów
Samsung ma taki styl - mam laptopa od Samsunga teĹĽ, klapa jest wykonana
z identycznych kiepskich, świecących plastików.

Estetą jestem do pierwszej rysy :). Postanowiłem wymienić bo mi się obudowa mocno zniszczyła, ledwo widać przez szybkę (mocno porysowana) i kurz się zbiera bokami bo się rozszczelniła. Można byłoby samą obudowę wymienić, ale jest to drogi interes, np. w serwisie noki za jedną część wołają 100zł (ja potrzebuję 3, czyli wszystko bez klapki metalowej), w internecie można kupić od 30-100zł podróby (komplety) i nigdy nie wiadomo jak to będzie dopasowane, więc jest pretekst do zmiany :), tym bardziej, że aparat który często używam mocno daje się we znaki. Widzę, że chyba lepszego telefonu niż E72 nie znajdę, choćby ze względu na obudowę. Chociaż ta nokia C6 ma jakby ten plastik twardszy w porównaniu do Samsunga, chyba taki sam jak części plastikowe np. w E51

przesiadka z E51