przestali produkować dyskietki?

Data: 2014-08-26 15:35:47
Autor: platformowe głupki
przestali produkować dyskietki?
Ktoś tu wie czemu nigdzie nie można kupić dyskietek Verbatim 3,5"?

Data: 2014-08-26 22:44:21
Autor: Poldek
platformowe głupki wrote:

Ktoś tu wie czemu nigdzie nie można kupić dyskietek Verbatim 3,5"?

Nie wiem, ale zgaduję, że zapotrzebowanie było bliskie 0 i nie opłacało się sprowadzać i magazynować. Do czego dziś jest potrzebna dyskietka 3,5 cala? Miała pojemność chyba ok. 1,44 MB...
Jednak jestem pewien, że sporo dyskietek można otrzymać za darmo, jeżeli się trochę poszuka tu i tam.

Data: 2014-08-27 00:30:56
Autor: Santana
przestali produkować dyskietki?

Użytkownik "Poldek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:53fcf1a4$0$3057$65785112@news.neostrada.pl...

platformowe głupki wrote:

[...]

Nie odpowiadaj temu głupkowi, szkoda czasu. On nawet w prowokowaniu jest cienki jak wyschnięte żebro bakterii ;)

Data: 2014-08-27 00:46:44
Autor: animka
W dniu 2014-08-26 22:44, Poldek pisze:
platformowe głupki wrote:

[...]

siÄ™ trochÄ™ poszuka tu i tam.
Mogę Ci dać. Nawet z 50 w ładnym pudełku z kluczukiem. Sformatowane wszystkie.
Jak oddam dyskietki to już nie będzie mi potrzebna nawet stacja dyskietek na USB (mało używana, prawie nowa).

--
animka

Data: 2014-08-30 12:45:24
Autor: Pszemol
platformowe głupki wrote:

[...]

Chętnie przyjmę je od Ciebie. Napisz proszę do mnie list w tej sprawie.
Dziękuję.

Data: 2014-08-27 12:53:47
Autor: Marek

Użytkownik "Poldek" <puilares@interia.pl> napisał w wiadomości news:53fcf1a4$0$3057$65785112news.neostrada.pl...
platformowe głupki wrote:

Ktoś tu wie czemu nigdzie nie można kupić dyskietek Verbatim 3,5"?

Do czego dziÅ› jest potrzebna dyskietka 3,5  cala?

Chociażby lepsze (choć już trochę stare) oscyloskopy posiadają stację dyskietek
do zapisu oscylogramów (przebiegów wykreślonych na ekranie oscyloskopu)
i jest to jedyna możliwość eksportu oscylogramów.

--
Pdr.
Marek

Data: 2014-08-27 19:24:34
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-08-27 12:53, Użytkownik Marek napisał:

[...]

Jest cały rynek sprzętowych emulatorów flopa.
Bo w przemyśle (ale nie tylko tam) jest cała masa urządzeń
potrzebujÄ…cych dyskietki.

Pozdrawiam

Data: 2014-08-27 21:29:45
Autor: cepik
przestali produkować dyskietki?
witam

dzis testowalem emulator FDD 720kb (pendrive do fdd) w maszynie przemyslowej. dziala pieknie. juz zamowilem kolejne 2 urzadzenia, bo sa 3 maszyny (robofil).

cepik

Data: 2014-08-27 22:04:47
Autor: Irokez
W dniu 2014-08-27 21:29, cepik pisze:
witam

dzis testowalem emulator FDD 720kb (pendrive do fdd) w maszynie przemyslowej. dziala pieknie. juz zamowilem kolejne 2 urzadzenia, bo sa 3 maszyny (robofil).

A co ciekawego testowałeś?
ABB sprzedało "swoją" stację do robota S4C. Upierdliwe to pod względem takim, że wymaga specjalnego potraktowania pendrive dedykowanym programem, który dzieli niby na dyskietki. Tyle że nie widać tego na pendrive i tylko ten soft to widzi. Poza tym działało to tak sobie z pendrive - raz się program zrzucał, raz nie i wywalało błąd, częstotliwość zależała od marki pendrive. Na panelu wyświetlacz 2-cyfrowy i guziki do wybierania góra-dół numeru "dyskietki".

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2014-08-28 11:24:10
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-08-27 22:04, Użytkownik Irokez napisał:

[...]

Skoro to emulator stacji i dodatkowo na penie czy jakiejÅ› karcie
pamięci trzyma obrazy wielu dyskietek to musi mieć jakieś własne
oprogramowanie które automatycznie uruchomi się na maszynie
do której jest podpięty i będzie tymi obrazami zarządzać.
Ostatnio popularny jest emulator Gotek (EMUF) (na pendrajwy),
przedtem był HxC SD Floppy Emulator. Do tego własne emulatory
mają chyba wszystkie popularne komputery 8 bitowe, miałem w łapkach
i testowałem do C64 a oglądałem do małego Atari.

Pozdrawiam

Data: 2014-08-28 18:44:37
Autor: Irokez
W dniu 2014-08-28 11:24, RadoslawF pisze:
[...]

Chodzi o to, żeby nie stosować jakichś extra programów.
Może by wystarczyło porobić katalogi na penie np FDD01, FDD02 itd.

--
Irokez

Data: 2014-08-28 22:35:29
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-08-28 18:44, Użytkownik Irokez napisał:

[...]

Dlaczego ?

Może by wystarczyło porobić katalogi na penie np FDD01, FDD02 itd.

Jak to podepniesz do peceta to może i by wystarczyło.
Jak podepniesz do Amigi, AtariST czy jakiejÅ› klawiatury czy
innego urządzenia to nie wystarczy. Emulator musi wiedzieć
jaki obraz dyskietki ma podstawiać współpracującemu sprzętowi
i może nie mieć opcji na wybór podkatalogów.
A zawartość katalogu nie zawsze odda dokładnie zawartość
dyskietki.

Pozdrawiam

Data: 2014-08-27 19:24:36
Autor: JD

platformowe głupki wrote:

[...]

Mogą też takie wejście posiadać starsze obrabiarki
sterowane numerycznie. Zazwyczaj posiadały też porty RS232 czy inne,
ale czasem łatwiej zanieść program obróbki na dyskietce,
niż ciągnąć kabel przez halę produkcyjną.

JD

Data: 2014-08-27 21:07:22
Autor: Jawi
W dniu 2014-08-27 19:24, JD pisze:
[...]

sprzętu jest pełno używającego dyskietek
od obrabiarek jak wspomniano, oscyloskopy i sprzÄ™t audio  domach.
np. klawisze
Tylko wątkotwórca, ta grupowa pizda, jest taki rozgarnięty, że wszystkiego szuka.
Dyskietek w PCtach się nie używa w sensie handlowym, dla tych klientów się już nie robi takich nośników i w sklepach komputerowych stacjonarnych ciężko kupić.
W necie jest dużo ofert. A klika lat temu Zus ogłosił przetarg na 130 tys dyskietek :)

Data: 2014-08-30 12:46:16
Autor: Pszemol
"Marek" <trele@fele.kuku.pl> wrote in message news:ltkdcd$ttc$1node1.news.atman.pl...
Chociażby lepsze (choć już trochę stare) oscyloskopy posiadają stację dyskietek
do zapisu oscylogramów (przebiegów wykreślonych na ekranie oscyloskopu)
i jest to jedyna możliwość eksportu oscylogramów.

Dużo maszyn przemysłowych (CNC) sprzed ery pendrivów USB
też używa tego typu nośnika do przechowywania programów...

Data: 2014-08-27 13:00:21
Autor: Chris
platformowe głupki wrote:

[...]

Nie wiem do czego ale ciÄ…gle siÄ™ sprzedajÄ….

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-27 19:33:22
Autor: Irokez
platformowe głupki wrote:

[...]

Np. do robota ABB z kontrolerem S4C/S4C+

--
Irokez

Data: 2014-08-27 19:42:11
Autor: marfi
platformowe głupki wrote:

[...]

  BTW - czy sÄ… dostÄ™pne nowe  720kB?
--
marfi

Data: 2014-08-27 19:54:25
Autor: bartekltg
platformowe głupki wrote:

[...]

Chyba fizycznie była takie same i wysatrczy sformatować jako 720.

Przeglądam wiki, i wychodzi, ze były też dyskietki jeszcze raz
zagęszczone, do 2.88, oraz nowe, choć fizycznie podobne
http://en.wikipedia.org/wiki/SuperDisk    120MB!

pzdr
bartekltg

Data: 2014-08-27 20:08:18
Autor: marfi
Użytkownik "bartekltg" <bartekltg@gmail.com> napisał w wiadomości news:ltl60i$qql$1node1.news.atman.pl...

Chyba fizycznie była takie same i wysatrczy sformatować jako 720.

  Niestety nie w tych maszynach o których myÅ›lÄ™...

--
marfi

Data: 2014-08-27 20:10:39
Autor: platformowe głupki
przestali produkować dyskietki?
nie są takie same, mają różne TPI...
były 48, 96 i 135... mam dyskietki 135tpi o gęstości 720kb
ale na 1,44 też pisze 135 tpi więc tego nie rozumiem za bardzo...

Data: 2014-08-27 21:09:06
Autor: Jawi
W dniu 2014-08-27 20:08, marfi pisze:
Użytkownik "bartekltg" <bartekltg@gmail.com> napisał w wiadomości

Chyba fizycznie była takie same i wysatrczy sformatować jako 720.

  Niestety nie w tych maszynach o których myÅ›lÄ™...

jak sformatujesz na 720 to też nie będzie widzieć maszyna tego nośnika?

Data: 2014-09-18 09:01:12
Autor: Marcin G.
przestali produkować dyskietki?
Użytkownik "marfi"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:53fe1e9b$0$3041$65785112@news.neostrada.pl...
Chyba fizycznie była takie same i wysatrczy sformatować jako 720.
Niestety nie w tych maszynach o których myślę...

Próbowałeś zakleić tę drugą dziurę na dyskietce? Chodzi nie o tą informującą o blokadzie zapisu.
Z tego co pamiętam dyskietki DD (720 kB w przypadku PC-ta) nie miały tej drugiej dziury, a dyskietki HD (1,44 MB) miały. Aby stacja HD rozpoznała dyskietkę HD jako DD trzeba było tę dziurę zakleić.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2014-08-27 21:08:12
Autor: Jawi
W dniu 2014-08-27 19:42, marfi pisze:
  BTW - czy sÄ… dostÄ™pne nowe  720kB?
a po co, jak to te same co 1.44 ;)

Data: 2014-08-27 22:36:08
Autor: \(c\)RaSz

Użytkownik "Jawi" <tajny@poufny.com> napisał w wiadomości
:W dniu 2014-08-27 19:42, marfi pisze:
: >   BTW - czy sÄ… dostÄ™pne nowe  720kB?
: a po co, jak to te same co 1.44 ;)
:

Nie sÄ…!

Dyskietka 1,44 sformatowana w napędzie 1,44 na pojemność 0,72 - w większości
przypadków MOÅ»E zostać odczytana, przez kieszeÅ„ o standardzie 0,72  Lecz -
nie zawsze! Ale to za długo by opisywać, wszak to duperele. Natomiast drive
0,72 na pewno nie da rady na tak spreparowanej dyskietce - dokonać
POPRAWNEGO zapisu. Przyczyną jest znacznie większa koercja magnetyczna,
charakteryzująca dyskietki DD - (double density). Natężenie pola
magnetycznego stacji dyskietek SD jest po prostu za słabe, aby dokonać
przemagnesowania nośnika o pojemności 1,44

Data: 2014-08-27 22:46:26
Autor: BQB
W dniu 2014-08-27 22:36, (c)RaSz pisze:

[...]

Dziwne, na Amidze można było normalnie formatować dyskietki 1,44 na 720k oraz 1,44 na 880k bez żadnych problemów, jednak, aby na PC je można było odczytać, trzeba było zakleić otwór w dyskietce, który powodował jej rozpoznanie jako "gęstą". Masz jakieś wsparcie w postaci źródła swojej wiedzy?

Data: 2014-08-27 22:52:01
Autor: BQB
W dniu 2014-08-27 22:46, BQB pisze:
[...]

przypadków MOŻE zostać odczytana, przez kieszeń o standardzie 0,72
[...]

A żeby było śmieszniej, dyskietka 1,44, zaklejony otwór taśmą i bez problemu się formatuje na 720k. SOA#1

Data: 2014-08-27 23:00:10
Autor: \(c\)RaSz
przestali produkować dyskietki?
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w
:
: (...)
: Masz jakieś wsparcie w postaci źródła swojej wiedzy?
:

To było baaardzo dawno i nieprawda ;)

Źródła już nie pomnę, zresztą i tak trzeba było sporo pokombinować samemu,
aby coś rozkminić. No ale musiałem onegdaj żonglować pomiędzy różnymi
komputerami, platformami sprzętowymi, kieszeniami, od 0,18 do 4,88 w tym
zarówno (w okładce) 3,5" (cala), jak i 5"
Może jeszcze coś wygooglać da się, ale nie wiem nawet jakich słów kluczowych
trzeba by użyć... Był też na XT-ka specjalny program który umożliwiał
odczyt/zapis/formatowanie  dyskietek w najróżniejszych, nawet b.
egzotycznych standardach. Ale nazwy też "cosik zabyłek" ;)

Data: 2014-08-27 23:04:34
Autor: BQB
W dniu 2014-08-27 23:00, (c)RaSz pisze:
[...]

XT używałem, jednak z dyskietkami gęstymi przerabianymi na "rzadkie" i rzadkimi (dziura wkrętarką) przerabianymi na gęste bawiłem się od 386 sx i tam to działało bez problemów.

Data: 2014-08-28 02:00:26
Autor: bartekltg
On 27.08.2014 22:36, (c)RaSz wrote:

[...]

720 to właśnie DD. 1.44 to HD.

Data: 2014-08-28 20:26:19
Autor: \(c\)RaSz
przestali produkować dyskietki?
Użytkownik "bartekltg" napisał w
:
: 720 to właśnie DD. 1.44 to HD.
:

Wasza mieć racyjÄ™...    ;)
Flopów już dawno nie miałem w ręku, choć dwie skrzynki zapisanych jeszcze
czekają na bolesną decyzję "wyrzucić". Oczywiście że 1,44 to HD, ale jakoś
mi to bardziej do "twardziela" się przykleiło, więc poplątałem. Natomiast
dla tych, co jeszcze są zmuszeni do żonglowania formatami gęstości,
podpowiem, że niezwykle pomocny program, do formatowania na nietypowe
pojemności / standardy - nazywał się (jeśli czegoś nie pokręciłem) albo
"smartdrv", albo SmartDrive czy też "Smart drive". A może "Smart Disck"?
Przy czym jeden z wymienionych jest zapewne do czegoś całkiem innego,
mianowicie przyspieszania odczytu z HDD, za pomocÄ… "inteligentnego
wyprzedzania żądania dostępu" - ale już nie pomnę, który jest który.
Wszystkie one są z epoki DOSa łupanego, no ale zazwyczaj da się je odpalić.

Data: 2014-09-16 20:38:12
Autor: yorgus
przestali produkowaæ dyskietki?
Dnia Thu, 28 Aug 2014 20:26:19 +0200, (c)RaSz <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> napisa³:
U¿ytkownik "bartekltg" napisa³ w
:
: 720 to w³a¶nie DD. 1.44 to HD.
:

Wasza mieæ racyjê...    ;)
Flopów ju¿ dawno nie mia³em w rêku, choæ dwie skrzynki zapisanych jeszcze
czekaj± na bolesn± decyzjê "wyrzuciæ". Oczywi¶cie ¿e 1,44 to HD, ale jako¶
mi to bardziej do "twardziela" siê przyklei³o, wiêc popl±ta³em. Natomiast
dla tych, co jeszcze s± zmuszeni do ¿onglowania formatami gêsto¶ci,
podpowiem, ¿e niezwykle pomocny program, do formatowania na nietypowe
pojemno¶ci / standardy - nazywa³ siê (je¶li czego¶ nie pokrêci³em) albo
"smartdrv", albo SmartDrive czy te¿ "Smart drive". A mo¿e "Smart Disck"?
Przy czym jeden z wymienionych jest zapewne do czego¶ ca³kiem innego,
mianowicie przyspieszania odczytu z HDD, za pomoc± "inteligentnego
wyprzedzania ¿±dania dostêpu" - ale ju¿ nie pomnê, który jest który.
Wszystkie one s± z epoki DOSa ³upanego, no ale zazwyczaj da siê je odpaliæ.
Ja pamietam 3 programy - fdformat, 2m i 800.com.
Smartdrv to byl cache od msdosa i nie ma z tym zadnego zwiazku
Pecet mial kiepski kontroler dyskietek i on byl w stanie czytac
tylko dyski z pceta, albo specjalnie zrobione z atari st czy amigi,
w kazdym razie zwyklych amigowych nie lykal.
W tamtych czasach (mialem 286 od 1990 roku) dyskietki 1.2 5.25 czesto formatowalo sie na 1.44 a 3.5" 1.44 na 1.72, chociaz zdaje sie dalo sie podejsc pod 2mb.
Bardziej pojemne dyskietki nigdy nie byly popularne.
800.com sluzyl do formatowania dyskietek 5.25" 360kb
na 800kb, to bylo w tamtych czasach bardzo oplacalne i np.
na gieldach wiekszosc gier byla na takich dyskietkach.
Stare dyskietki tez mialy przyzwoita trwalosc, nawet 2 lata
temu udalo mi sie odczytac sporo dyskietek z poczatku lat 90tych,
jakosc dyskietek potem zaczela jednak spadac na leb na szyje.

--
pozdrawia
yorgus

Data: 2014-08-28 10:33:43
Autor: Chris
platformowe głupki wrote:

[...]

Chyba nie, może w Chinach :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-08-28 19:59:58
Autor: Jawi
W dniu 2014-08-28 10:33, Chris pisze:
BTW - czy sÄ… dostÄ™pne nowe  720kB?

Chyba nie, może w Chinach :)
na ebayu są, nówki podobno i cena "atrakcyjna" :)

Data: 2014-08-27 12:40:26
Autor: Krystek
W dniu 2014-08-26 15:35, platformowe głupki pisze:
Ktoś tu wie czemu nigdzie nie można kupić dyskietek Verbatim 3,5"?

Unia Europejska zabroniła produkować (a już Verbatimów w szczególności)

Data: 2014-08-27 19:34:32
Autor: Irokez
W dniu 2014-08-27 12:40, Krystek pisze:
W dniu 2014-08-26 15:35, platformowe głupki pisze:
Ktoś tu wie czemu nigdzie nie można kupić dyskietek Verbatim 3,5"?

Unia Europejska zabroniła produkować (a już Verbatimów w szczególności)

Ale tylko takich powyżej 1,43MB.

--
Irokez

przestali produkować dyskietki?