przestępstwo w BS lub SA w Złodziejowie a BFG

Data: 2010-03-07 23:12:07
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
przestępstwo w BS lub SA w Złodziejowie a BFG
wyobraźmy sobie małe fikcyjne miasteczko Złodziejów, pełne jak nazwa wskazuje nieuczciwych ludzi i placówkę
bankową, której dyrektorem jest mgr W.Złodziej,
który dokonuje tam jakiegoś dużego przekrętu finansowego
i co istotne całkowicie pozbawia bank płynności finansowej.

jeżeli chodziłoby o oddział PKO BP w Złodziejowie,
to placówka w złodziejowie miałaby wynik finansowy ujemny
ale reszta placówek pkobp wynik dodatni i nawet nie widać
w skali kraju, że w Złodziejowie stało się cokolwiek złego.

ale jeżeli placówka bankowa w Złodziejowie byłaby spółdzielnią, samodzielnym bankiem spółdzielczym, zrzeszonym (np.) w jakimś tam SGB, MRB, BPS to co wtedy?

upadłość albo zarząd komisaryczny? zawieszenie działalności?
wypłaty z BFG? Tutaj chyba problem by się ujawnił, a cała
Polska poznałaby sprawność lub niesprawność działania BFG
a może zrzeszenie uratowałoby sytuację bez angażowania BFG?

Data: 2010-03-07 23:57:04
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
przestępstwo w BS lub SA w Złodziejowie a BFG
wyobraźmy sobie małe fikcyjne miasteczko Złodziejów,

wolałem nie wpisywać nazwy żadnego prawdziwego miasta
żeby ktoś sobie nie pomyślał że piszę o prawdziwym zdarzeniu

który dokonuje tam jakiegoś dużego przekrętu finansowego
i co istotne całkowicie pozbawia bank płynności finansowej.

tak na chłopski rozum, mały bank łatwiej wywrócić, bo jak jedna
placówka "da ciała" to nie można tego rozmyć w bilansie dodatnim
wynikiem innych placówek. Z tego wynikałoby że w minionych latach
powinny zdarzać się upadłości BS, przejmowanie ich, konsolidacje, itp.

było coś takiego? ktoś coś słyszał? Ktoś coś wie?

Data: 2010-03-08 01:20:34
Autor: BK
On 7 Mar, 23:57, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

było coś takiego? ktoś coś słyszał? Ktoś coś wie?

Ale przeciez to nieustannie sie dzieje - banki spoldzielcze sie
dziela, sa przejmowane ect. ect.

Upadlosc banku - zwlaszcza spoldzielczego - to tylko teoria - w
praktycze "dla dobra ogolu" banki takie sa lykane przez silniejsze.
Akcje takiego przejmowania pomoga finansowac zrzeszenie i BFG (BFG
obraca czescia swoich srodkow udzielajac pozyczek).

Data: 2010-03-08 04:03:10
Autor: Jarek Andrzejewski
On 8 Mar, 10:20, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

[...]

BFG zeznaje o 89 upadłościach BS w latach 1995-2008: http://www.bfg.pl/?a_id=733
Fakt: 88 z nich do 1998 roku, a jedna w 2001, ale jak dla mnie to nie
tylko "teoria".

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-03-08 04:17:08
Autor: BK
On 8 Mar, 13:03, Jarek Andrzejewski <ptja...@googlemail.com> wrote:
> [...]

Fakt: 88 z nich do 1998 roku, a jedna w 2001, ale jak dla mnie to nie

Tak w tym konkretnym przypadku to "historia" nie "teoria" :) skoro juz
sie czepiamy slowek :P

Zmienily sie deko realia i po prostu segment tej bankowosci
"oczyszczono". Teraz nieustannie trwa konsolidacja - o czym swiadczy
fakt, ze praktycznie od 10 lat nie padl zaden spoldzielczak.

Data: 2010-03-11 20:47:12
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 8 Mar 2010 04:03:10 -0800 (PST), Jarek Andrzejewski napisał(a):

BFG zeznaje o 89 upadłościach BS w latach 1995-2008: http://www.bfg.pl/?a_id=733
Fakt: 88 z nich do 1998 roku, a jedna w 2001, ale jak dla mnie to nie
tylko "teoria".

Tyle, że wszystkie te 'upadłe' banki zostały przejęte przez inne. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2010-03-08 10:22:28
Autor: Adam Sito
przestępstwo w BS lub SA w Złodziejowie a BFG
(BFG obraca czescia swoich srodkow udzielajac pozyczek).

No właśnie, czyli teoretycznie możliwa jest sytuacja, że nie upada żaden bank, ale jedynie sam BFG...

--
AS

Data: 2010-03-11 20:45:43
Autor: Adam Płaszczyca
przestępstwo w BS lub SA w Złodziejowie a BFG
Dnia Sun, 07 Mar 2010 23:57:04 +0100,
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl napisał(a):

[...]

Było, głownie konsolidacje. Nie zapominaj też, że BS-y zrzeszają się dość
mocno, niewiele jest takich, które są zupełnie samodzielne. --

Data: 2010-03-08 09:53:25
Autor: witrak()
On 2010-03-07 23:12, zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl wrote:
[...]

A - że tak zapytam - co banki spółdzielcze mają wspólnego z BFG ?

witrak()

Data: 2010-03-08 16:05:31
Autor: Rafał
W dniu 10-03-08 09:53, witrak() pisze:
A - że tak zapytam - co banki spółdzielcze mają wspólnego z BFG ?

Gwarancje depozytów?

--
Raf

Data: 2010-03-10 09:49:37
Autor: witrak()
On 2010-03-08 16:05, Rafał wrote:
W dniu 10-03-08 09:53, witrak() pisze:
A - że tak zapytam - co banki spółdzielcze mają wspólnego z BFG ?

Gwarancje depozytów?

Miałem wrażenie - być może niesłuszne - że skoro banki spółdzielcze nie podlegają nadzorowi KNF to również ich zobowiązania nie są gwarantowane przez BFG - skoro to nie są "normalne" banki...

witrak()

Data: 2010-03-10 01:05:00
Autor: BK
On 2010-03-08 16:05, Rafał wrote:

> [...]

nie podlegają nadzorowi KNF to również ich zobowiązania nie są
gwarantowane przez BFG - skoro to nie są "normalne" banki...

A skad - calkowicie bledne wrazenie - ze banki spoldzielcze nie
podlegaja nadzorowi KNF?

banki spoldzielcze podleagja nadzorowi

Data: 2010-03-10 10:02:39
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
On 2010-03-08 16:05, Rafał wrote:
> Miałem wrażenie - być może niesłuszne - że skoro banki spółdzielcze nie podlegają nadzorowi KNF to również ich zobowiązania nie są gwarantowane przez BFG - skoro to nie są "normalne" banki...

a nie podlegają? Bo wg mojej wiedzy BS podlegają (a SKOK na razie nie)

Data: 2010-03-10 10:39:26
Autor: witrak()
On 2010-03-10 10:02, zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl wrote:
On 2010-03-08 16:05, Rafał wrote:
[...]

Faktycznie. Zatem miałem niesłuszne wrażenie :-)

witrak()

Data: 2010-03-11 20:48:27
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 10 Mar 2010 09:49:37 +0100, witrak() napisał(a):

Miałem wrażenie - być może niesłuszne - że skoro banki spółdzielcze nie podlegają nadzorowi KNF to również ich zobowiązania nie są gwarantowane przez BFG - skoro to nie są "normalne" banki...

Wrażenie dobre, tylko Ci sie coś na początku popierdzieliło, bo BS-y jak
najbardziej pod KNF podpadają. Chyba, że miałeś na mysli SKOK-i. --