przesunięcie gazomierza

Data: 2009-10-28 03:23:14
Autor: Juddi
przesunięcie gazomierza
na ścianie w kuchni (na wys.170 cm) mam umieszczony gazomierz, który nie za bardzo mi pasuje do zabudowy planowanymi szafkami. czy istnieje mozliwość przesunięcia gazomierza wyżej lub niżej, w prawo w lewo? na pewno wiązałoby się to z "dosztukowaniem" rur, aby zmienić jego położenie. i kto to robi? pracownicy gazowni, administracji?

thx
psdr.
Judi --

Data: 2009-10-28 09:13:12
Autor: Marek Dyjor
przesunięcie gazomierza
Juddi wrote:
[...]

projekt, uzgodniony z gazownią, pozwolenie na budowę.

Data: 2009-10-28 09:27:30
Autor: Prawusek
przesunięcie gazomierza
"Juddi" <judiWYTNIJTO@onet.pl> wrote in message
[...]

Pogadaj z monterazmi z gazowni - może wystarczą dwie "fajki", sam tego nie
zrobisz bo trzeba założyć plomby od nowa.

Data: 2009-10-28 11:50:22
Autor: zlotowinfo
przesunięcie gazomierza
Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hc8ve3$s6q$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

jednak to trochę trudniejsze niż przesunąć licznik prądu
trzeba zapewnić szczelność, a z gazem nie ma żartów

czy to naprawdę tak dużo miejsca zajmuje? mam gaz butlowy

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

Data: 2009-10-28 11:57:48
Autor: Prawusek
przesunięcie gazomierza
"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message
> [...]

trzeba zapewnić szczelność, a z gazem nie ma żartów

czy to naprawdę tak dużo miejsca zajmuje? mam gaz butlowy

Łatwiejsze niż elektryczny. Pod tablicą licznika elektrycznego masz krótkie
wyprowadzenia kabli, przy gazie nie masz takich ograniczeń - dokręcasz
kolejne kształtki i prowadzisz tam gdzie trzeba, budując "zawiasy", aby
naprężenia rurociągów nie przenosiły się na gazomierz.

Data: 2009-10-28 12:34:54
Autor: zlotowinfo
przesunięcie gazomierza
Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hc98nc$jck$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]

kolejne kształtki i prowadzisz tam gdzie trzeba, budując "zawiasy", aby
naprężenia rurociągów nie przenosiły się na gazomierz.

gazownikowi trudniej się brać za prąd
a mi elektrykowi trudniej za gaz ;p

tak na chłopski rozum, gaz to niewidoczny zamachowiec, daj mu trochę luzu i cię udupi, im mniej połączeń tym lepiej

poniekąd w prądzie podobnie, ale jak dobrze połączyć i zaizolujesz... poprostu mam duże obawy co do niewidocznego zamachowca

Data: 2009-10-28 12:58:00
Autor: Prawusek
przesunięcie gazomierza
> [...]

poniekąd w prądzie podobnie, ale jak dobrze połączyć i zaizolujesz...
poprostu mam duże obawy co do niewidocznego zamachowca

    W zasadzie na pionie nie może być sztukówek, czyli ze skrzynki na pionie
do licznika trzeba położyć nowe kable, a do tego trzeba rozplombować
licznik, to samo z odbiorem.
    Wykonanie prawidłowych połączeń rurowych gwarantuje szczelność, która
może być sprawdzona czujnikiem elektronicznym (gazownicy mają takie).

Data: 2009-10-28 13:10:18
Autor: Marek Dyjor
przesunięcie gazomierza
Prawusek wrote:
[...]

zasady przebudowy instalacji gazowej są dość ścieśle określone w prawie.

Data: 2009-10-28 21:53:04
Autor: zlotowinfo
przesunięcie gazomierza
Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hc9bop$q9i$1atlantis.news.neostrada.pl...
   W zasadzie na pionie nie może być sztukówek, czyli ze skrzynki na pionie
do licznika trzeba położyć nowe kable, a do tego trzeba rozplombować
licznik, to samo z odbiorem.
puszka połączeniowa i dodatkowa plomba na niej

   Wykonanie prawidłowych połączeń rurowych gwarantuje szczelność, która
może być sprawdzona czujnikiem elektronicznym (gazownicy mają takie).

nadal uważam że gaz to o wiele większa trudność/niebezpieczeństwo i lepiej nie kombinować

Data: 2009-10-28 22:10:43
Autor: geyb
przesunięcie gazomierza
nadal uważam że gaz to o wiele większa trudność/niebezpieczeństwo i lepiej nie kombinować

e tam, trujesz :)

g.

Data: 2009-10-29 04:41:32
Autor: Prawusek
przesunięcie gazomierza

> [...]

> może być sprawdzona czujnikiem elektronicznym (gazownicy mają takie).

nadal uważam że gaz to o wiele większa trudność/niebezpieczeństwo i lepiej

Pisałem o stronie technicznej, a nie na temat czy ci wolno, albo czy umiesz.

Data: 2009-10-29 11:27:33
Autor: zlotowinfo
przesunięcie gazomierza
Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hcb31u$2e$1atlantis.news.neostrada.pl...
nadal uważam że gaz to o wiele większa trudność/niebezpieczeństwo i lepiej
nie kombinować

Pisałem o stronie technicznej, a nie na temat czy ci wolno, albo czy umiesz.

fakt, w gazie nic nie umiem, ani myślę...
i odradzam kombinacje

Data: 2009-10-30 14:41:50
Autor: kris
przesunięcie gazomierza

Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:hcaava$347$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hc9bop$q9i$1atlantis.news.neostrada.pl...
nadal uważam że gaz to o wiele większa trudność/niebezpieczeństwo i lepiej nie kombinować
Trudność to żadna. Już gorzej z woda. Gaz w instalacji ma niewielkie cisnienie więc ryzyko ulatnianai jest mniejsze..
Co do niebezpieczeństwa: wymiana butli w kuchence gazowej też pewnie jest niebezpieczna a wiekszość wymienia samodzielnie;)))

Krzysiek

Data: 2009-10-30 17:07:22
Autor: zlotowinfo
przesunięcie gazomierza
Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hceqev$t0b$1news.onet.pl...

[...]
ale tego dziada przynajmniej widać i szybko zareagujesz

Gaz w instalacji ma niewielkie
cisnienie więc ryzyko ulatnianai jest mniejsze..
ale jak ten dziad się ulatnia i pierdolnie w nocy jak pójdziesz do kibla włączając światło

Co do niebezpieczeństwa: wymiana butli w kuchence gazowej też pewnie jest
niebezpieczna a wiekszość wymienia samodzielnie;)))

no jakby w ten sposób spojrzeć... ;p

Data: 2009-10-31 17:27:11
Autor: Jackare
przesunięcie gazomierza
Użytkownik "Juddi" <judiWYTNIJTO@onet.pl> napisał w wiadomości news:192f.00000280.4ae7ab12newsgate.onet.pl...
[...]

to proste:
zgłoszenie do gazowni
zgłoszenie do właściciela budynku i uzyskanie zgody
projekt wykonany przez uprawnionego projektanta (uprawnienia z zakresu instalacji sanitarnych)
zgłoszenie budowy w urzędzie miasta/gminy, wydanie przez urząd zgody i dziennika budowy
wykonanie pod kierunkiem kierownika budowy z uprawnieniami branżowymi z zakresu instalacji sanitarnych
próba szczelności (może być droga bo będzie obejmować część przedlicznikową, co może się wiązać z odłączeniem wszysktich liczników dopiętych do instalacji)
odbiór techniczny przez gazownię (czasami też przez właściciela budynku)

Inne sposoby są technicznie możliwe ale równają się samowolce budowlanej i problemami z gazownią bo instalacja przed licznikiem należy do gazowni.
--
Jackare

Data: 2009-10-31 17:00:57
Autor: Witold Zbijewski (zbooY) PSMM
przesunięcie gazomierza
On 31 Paź, 17:27, "Jackare" <j...@sp.de.pl> wrote:

Inne sposoby są technicznie możliwe ale równają się samowolce budowlanej i
problemami z gazownią bo instalacja przed licznikiem należy do gazowni.

dzwonisz do gazowni, ze chcesz zdjac licznik
przyjezdzaja i mowisz dokladnie, ze wlasciwie to chcesz przeniesc
- aha, a gdzie?
- a tu
- ok, wie Pan, zmianami w instalacji to my sie nie zajmujemy ale
mozemy polecic dobra firme
- a kiedy moga miec wolne terminy?
- podam Panu telefon to sie sam Pan umowi, my tylko podbijemy na koncu
protokol, nie trzeba zadnych projektow
- a skrzynke mam wczesniej kupic?
- nie, oni wszystko maja, bedziesz Pan zadowolony...

przerabialem miesiac temu, mazowieckie :-)

nawet niedrogo i szybko
z.

Data: 2009-11-09 22:19:30
Autor: krzysiek.b
przesunięcie gazomierza
> [...]
> - a skrzynke mam wczesniej kupic?
> - nie, oni wszystko maja, bedziesz Pan zadowolony...
>
> przerabialem miesiac temu, mazowieckie :-)

ale na lewo...

Ludzie,ale wy kombinujecie.Przerabiałem ten temat w Wa-wie.
Mieszkanie  prywatne  w kamienicy.( w spółdzielniach pewnie inaczej)Przyszli panowie z gazowni,popatrzyli,umówiłem się z nimi na robote,przesuneli licznik,u mnie jeszcze rury pociągneli nowe do pieca. Zapłaciłem i po robocie
Nawet plomb nie zdejmowali,ale mieli ze sobą jakby było trzeba.

pozdrufka.Krzysie.B

Data: 2009-11-09 22:45:15
Autor: kogutek
przesunięcie gazomierza

> [...]
Nawet plomb nie zdejmowali,ale mieli ze sobą jakby było trzeba.

Jasne ze kombinują jak koń pod górę. A jacy poprawni i zapobiegliwi niektórzy.
Gaz zabija. Samochody bardziej zabijają i co. I nic. Dzisiaj sporo jeździłem po
mieście. Tam gdzie wolno było 50 jeździłem 65 a i tak wielu poprawnych mnie
wyprzedzało. To albo robimy na alkomacie 0,00, jeździmy zgodnie z przepisami. I
przestawiamy liczniki od gazu z zachowaniem procedur. Albo jeździmy jak chcemy i
nie zawracamy sobie dupy innymi przepisami.  --

przesunięcie gazomierza