przesunięcie gazomierza

Data: 2009-10-31 17:27:11
Autor: Jackare
przesunięcie gazomierza
Użytkownik "Juddi" <judiWYTNIJTO@onet.pl> napisał w wiadomości news:192f.00000280.4ae7ab12newsgate.onet.pl...
na ścianie w kuchni (na wys.170 cm) mam umieszczony gazomierz, który nie za
bardzo mi pasuje do zabudowy planowanymi szafkami. czy istnieje mozliwość
przesunięcia gazomierza wyżej lub niżej, w prawo w lewo? na pewno wiązałoby
się to z "dosztukowaniem" rur, aby zmienić jego położenie. i kto to robi?
pracownicy gazowni, administracji?

to proste:
zgłoszenie do gazowni
zgłoszenie do właściciela budynku i uzyskanie zgody
projekt wykonany przez uprawnionego projektanta (uprawnienia z zakresu instalacji sanitarnych)
zgłoszenie budowy w urzędzie miasta/gminy, wydanie przez urząd zgody i dziennika budowy
wykonanie pod kierunkiem kierownika budowy z uprawnieniami branżowymi z zakresu instalacji sanitarnych
próba szczelności (może być droga bo będzie obejmować część przedlicznikową, co może się wiązać z odłączeniem wszysktich liczników dopiętych do instalacji)
odbiór techniczny przez gazownię (czasami też przez właściciela budynku)

Inne sposoby są technicznie możliwe ale równają się samowolce budowlanej i problemami z gazownią bo instalacja przed licznikiem należy do gazowni.
--
Jackare

Data: 2009-10-31 17:00:57
Autor: Witold Zbijewski (zbooY) PSMM
przesunięcie gazomierza
On 31 Paź, 17:27, "Jackare" <j...@sp.de.pl> wrote:

Inne sposoby są technicznie możliwe ale równają się samowolce budowlanej i
problemami z gazownią bo instalacja przed licznikiem należy do gazowni.

dzwonisz do gazowni, ze chcesz zdjac licznik
przyjezdzaja i mowisz dokladnie, ze wlasciwie to chcesz przeniesc
- aha, a gdzie?
- a tu
- ok, wie Pan, zmianami w instalacji to my sie nie zajmujemy ale
mozemy polecic dobra firme
- a kiedy moga miec wolne terminy?
- podam Panu telefon to sie sam Pan umowi, my tylko podbijemy na koncu
protokol, nie trzeba zadnych projektow
- a skrzynke mam wczesniej kupic?
- nie, oni wszystko maja, bedziesz Pan zadowolony...

przerabialem miesiac temu, mazowieckie :-)

nawet niedrogo i szybko
z.

Data: 2009-11-09 22:19:30
Autor: krzysiek.b
przesunięcie gazomierza
> [...]
> - a skrzynke mam wczesniej kupic?
> - nie, oni wszystko maja, bedziesz Pan zadowolony...
>
> przerabialem miesiac temu, mazowieckie :-)

ale na lewo...

Ludzie,ale wy kombinujecie.Przerabiałem ten temat w Wa-wie.
Mieszkanie  prywatne  w kamienicy.( w spółdzielniach pewnie inaczej)Przyszli panowie z gazowni,popatrzyli,umówiłem się z nimi na robote,przesuneli licznik,u mnie jeszcze rury pociągneli nowe do pieca. Zapłaciłem i po robocie
Nawet plomb nie zdejmowali,ale mieli ze sobą jakby było trzeba.

pozdrufka.Krzysie.B

Data: 2009-11-09 22:45:15
Autor: kogutek
przesunięcie gazomierza

> [...]
Nawet plomb nie zdejmowali,ale mieli ze sobą jakby było trzeba.

Jasne ze kombinują jak koń pod górę. A jacy poprawni i zapobiegliwi niektórzy.
Gaz zabija. Samochody bardziej zabijają i co. I nic. Dzisiaj sporo jeździłem po
mieście. Tam gdzie wolno było 50 jeździłem 65 a i tak wielu poprawnych mnie
wyprzedzało. To albo robimy na alkomacie 0,00, jeździmy zgodnie z przepisami. I
przestawiamy liczniki od gazu z zachowaniem procedur. Albo jeździmy jak chcemy i
nie zawracamy sobie dupy innymi przepisami.  --

przesunięcie gazomierza