przesuniêcie p³otu

Data: 2011-05-10 00:42:07
Autor: kris kris
przesuniêcie p³otu
Witam

Mam nag³y problem - s±siad nagle przedstawi³ mi dokumenty, mapki wg.
których p³ot graniczny postawiony 17 lat temu pomiêdzy naszymi
dzia³kami przebiega o 1,3m w g³±b dzia³ki s±siada. Koszty stawiania
p³otu ponios³a nasza rodzina (s±siad nic).

Dokumenty s± autentyczne i nie ma co z nimi dyskutowaæ - je¿eli nie
zrobimy tego w ci±gu 2 tygodni wniesie sprawê do s±du.
Niedawno robiono u nas pomiary geodezyjne i te nie¶cis³o¶ci wysz³y z
niedok³adno¶ci pomiarów 17 lat temu a aktualnymi.

Czy s± jakie¶ mo¿liwo¶ci prawne, czy jakikolwiek sposób ¿eby wybrn±æ z
tej sytuacji - chocia¿ przeci±gn±æ ile siê da (za miesi±c urodzi mi
siê dziecko i nie mam g³owy do tego :)

Dziêkujê za wszelk± poradê

Krzysiek

Data: 2011-05-10 09:47:14
Autor: Robert Tomasik
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "kris kris" <krisan.news@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:8cbd4b0a-8d08-4e55-807e-ac57d7c93da124g2000yqk.googlegroups.com...

Czy s± jakie¶ mo¿liwo¶ci prawne, czy jakikolwiek sposób ¿eby wybrn±æ z
tej sytuacji - chocia¿ przeci±gn±æ ile siê da (za miesi±c urodzi mi
siê dziecko i nie mam g³owy do tego :)

Przede wszystkim pogadaæ z s±siadem.

Co do meritum, to z grubsza rzecz bior±c albo te pó³torej metra wykupisz od s±siada, albo trzeba przestawiæ p³ot. Najpro¶ciej by by³o siê dogadaæ.

Data: 2011-05-10 01:00:12
Autor: kris kris
przesuniêcie p³otu
On 10 Maj, 09:47, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
U ytkownik "kris kris" <krisan.n...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:8cbd4b0a-8d08-4e55-807e-ac57d7c93da124g2000yqk.googlegroups.com...

> Czy s jakie mo liwo ci prawne, czy jakikolwiek spos b eby wybrn z
> tej sytuacji - chocia przeci gn ile si da (za miesi c urodzi mi
> si dziecko i nie mam g owy do tego :)

Przede wszystkim pogada z s siadem.

Co do meritum, to z grubsza rzecz bior c albo te p torej metra wykupisz od
s siada, albo trzeba przestawi p ot. Najpro ciej by by o si dogada .

Problem jest taki ¿e z s±siadem nie da siê "pogadaæ" - go¶æ jakby móg³
by za mn± z siekiera lata³ ... nie ma mo¿liwo¶ci negocjacji w ¿aden
sposób.
Jestem w trakcie szukania geodety i ekipy która rozbierze p³ot - wiem
na 100% ¿e wcale nie muszê stawiaæ nowego p³otu - wystarczy sznurek i
2 patyki.
Ale taka wersja :economy" odpada - facet ma syna i ¿onê z jak±¶
choroba psychiczn± i ja dla w³asnego bezpieczeñstwa muszê siê
odgrodziæ.
My¶la³em mo¿e ¿e s± jakie¶ sposoby aby co¶ takiego "prawnie"
odwlec.. :)

Data: 2011-05-10 10:59:16
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
przesunięcie płotu
W dniu 2011-05-10 10:00, kris kris pisze:

Ale taka wersja :economy" odpada - facet ma syna i żonę z jakąś
choroba psychiczną i ja dla własnego bezpieczeństwa muszę się
odgrodzić.

A jak wygląda usytuowanie tego płotu względem zabudowań po obu stronach i orientacja względem stron świata?
Bo może warto by było przestawić płot, stawiając nowy, mający tak ze 4-5m? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-05-10 02:30:39
Autor: kris kris
przesuniêcie p³otu
On 10 Maj, 10:59, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <eikci...@34xob.lp>
wrote:
W dniu 2011-05-10 10:00, kris kris pisze:

> Ale taka wersja :economy" odpada - facet ma syna i ¿onê z jak±¶
> choroba psychiczn± i ja dla w³asnego bezpieczeñstwa muszê siê
> odgrodziæ.

A jak wygl±da usytuowanie tego p³otu wzglêdem zabudowañ po obu stronach
i orientacja wzglêdem stron ¶wiata?
Bo mo¿e warto by by³o przestawiæ p³ot, stawiaj±c nowy, maj±cy tak ze
4-5m? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

taka opcja odpada - musi byæ na ca³ej d³ugo¶ci posesji = ok 40m

Data: 2011-05-10 11:42:03
Autor: Iksinski
przesuniêcie p³otu

U¿ytkownik "kris kris" <krisan.news@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:a38afe27-7976-4860-b7e0-daeb9633f8e7k22g2000yqh.googlegroups.com...

taka opcja odpada - musi byæ na ca³ej d³ugo¶ci posesji = ok 40m

Marcinowi chodzi³o zapewne o wysoko¶æ... Przy odpowiednim ustawieniu budynków na dzia³kach, mog³oby siê okazaæ, ¿e jedynym widokiem (przez okno) s±siada by³by w³a¶nie ten p³ot ;-)

Data: 2011-05-10 14:08:24
Autor: m4rkiz
przesunięcie płotu
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iqaup4$cjh$1@news.dialog.net.pl...
[...]

powyzej 2,2 trzeba zglosic, a jak bedzie mialo okna zaslaniac to na bank
bedzie sprzeciw

Data: 2011-05-10 09:49:18
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "kris kris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:8cbd4b0a-8d08-4e55-807e-ac57d7c93da1@24g2000yqk.googlegroups.com...
Czy s± jakie¶ mo¿liwo¶ci prawne, czy jakikolwiek sposób ¿eby wybrn±æ z
tej sytuacji - chocia¿ przeci±gn±æ ile siê da (za miesi±c urodzi mi
siê dziecko i nie mam g³owy do tego :)

A nie mo¿esz go zdemontowaæ tylko i poczekaæ na lepsze czasy z ponownym stawianiem?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2011-05-10 09:50:20
Autor: PesTYcyD
przesuniêcie p³otu
W dniu 2011-05-10 09:42, kris kris pisze:
[...]

Có¿ je¿eli s±siad pójdzie do s±du to i tak dostaniesz nakaz rozebrania p³otu plus koszty s±dowe. Dogadaj siê z nim, ¿e zrobisz to w jakim¶ pó¼niejszym ustalonym terminie. Go¶ciu chyba sraczki nie dostaje z powodu tego metra, prze¿y³ jako¶ 17 lat to 2-3 miechy chyba nie zrobi ró¿nicy. Tak czy inaczej czeka ciebie rozbiórka p³otu. Ale przy stawianiu nowego p³otu granicznego koszty mo¿esz rozdzieliæ 50/50

Data: 2011-05-10 09:56:12
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "PesTYcyD"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iqaqns$c04$1@news.onet.pl...
Ale przy stawianiu nowego p³otu granicznego koszty mo¿esz rozdzieliæ 50/50

Przy takim s±siedzie to chyba ma³o prawdopodobne.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2011-05-10 19:50:39
Autor: Ikselka
przesuniêcie p³otu
Dnia Tue, 10 May 2011 09:56:12 +0200, quent napisa³(a):

U¿ytkownik "PesTYcyD"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iqaqns$c04$1@news.onet.pl...
Ale przy stawianiu nowego p³otu granicznego koszty mo¿esz rozdzieliæ 50/50

Przy takim s±siedzie to chyba ma³o prawdopodobne.

Pomijaj±c sprawê "braku g³owy" Watkodawcy w chwili obecnej - ja tam bym
p³ot rozebra³a, skoro tak chce s±siad. I niech on sam grodzi powtórnie,
je¶li chce mieæ w ogóle jaki¶ p³ot - a my¶lê, ¿e chce. I tyle zyska :-/
--
XL  "Dzisiaj ¿yjemy w czasach, w których najgorsze wystêpki s± wpisane w prawa
cz³owieka." Roberto de Mattei

Data: 2011-05-10 20:50:28
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
On 2011-05-10 19:50, Ikselka wrote:
Pomijaj±c sprawê "braku g³owy" Watkodawcy w chwili obecnej - ja tam bym
p³ot rozebra³a, skoro tak chce s±siad. I niech on sam grodzi powtórnie,
je¶li chce mieæ w ogóle jaki¶ p³ot - a my¶lê, ¿e chce. I tyle zyska :-/

Otó¿ to! Tak w³a¶nie zasugerowa³em 2 posty wy¿ej Krisowi :-)

Pozdr.

Data: 2011-05-11 10:23:24
Autor: Dawid
przesuniêcie p³otu
W dniu 2011-05-10 20:50, quent pisze:
On 2011-05-10 19:50, Ikselka wrote:
[...]

Nie umiecie czytaæ?
To Kris chce p³ot, dlatego s±siad ma wygrane.

Data: 2011-05-11 10:33:17
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "Dawid"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4dca477a$0$2505$65785112@news.neostrada.pl...
To Kris chce p³ot

A sk±d ja mia³em o tym wiedzieæ o 9.49? :-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2011-05-11 13:53:22
Autor: Dawid
przesuniêcie p³otu
W dniu 2011-05-11 10:33, quent pisze:
U¿ytkownik "Dawid" napisa³ w wiadomo¶ci grup
To Kris chce p³ot

A sk±d ja mia³em o tym wiedzieæ o 9.49? :-)

Otó¿ to, o 20.50 dalej nic nie wiedzia³e¶ i tak tylko przytakn±³e¶.

Data: 2011-05-11 14:17:54
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "Dawid"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4dca78b0$0$2494$65785112@news.neostrada.pl...
Otó¿ to, o 20.50 dalej nic nie wiedzia³e¶ i tak tylko przytakn±³e¶.

Wiedzia³em ale nie wycofuje siê z niczego bo nie zak³adam z góry, tak jak Ty, ¿e s±siad nie chce siê odgrodziæ.
Kris oczywi¶cie chce ale jakby zdemontowa³ i zostawi bez ogrodzenia to mo¿e s±siad postanowi cudownie odzyskany kawa³ek miedzy odznaczyæ coby nie ryzykowaæ, ¿e kto¶ ukradnie s³upek graniczny i znów nie bêdzie wiadomo gdzie granica.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2011-05-11 15:09:25
Autor: Dawid
przesuniêcie p³otu
W dniu 2011-05-11 14:17, quent pisze:
[...]

Bredzisz, chyba siê przegrza³e¶.
Mo¿e i mo¿e i mas³o ma¶lane.
To w³a¶nie przez takich ludzi jak ty, którzy wszystko wiedz±, jest najwiêcej s±siedzkich sporów.Mo¿e to Ty jeste¶ s±siadem Krisa?
Nie umiesz z honorem przyznaæ siê do b³êdu?
Napisz jeszcze co¶ o kradzie¿y s³upków i miedzy Pawlaku.

Data: 2011-05-11 15:27:06
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "Dawid"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4dca8a83$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Oho... ton wszechwiedzy s³yszê.
Generalnie na takie gówniarskie zaczepki nie odpowiadam ale co tam...
Napisze raz jeszcze, mo¿e Dawid za³apie.
Ja, w przeciwieñstwie do Ciebie nie zak³adam niczego z góry, st±d moje przypuszczenia tylko. Je¶li to mój s±siad tak bardzo chcia³by odzyskaæ swoj± miedzê, to zdemontowa³bym p³ot i liczy³ na to, ¿e tê swoj±, odzyskan± miedzê, sam bêdzie grodzi³.
Ponia³? ;-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2011-05-12 12:43:09
Autor: Shaman
przesuniêcie p³otu
Dnia 11-05-2011 o 15:27:06 quent <xx@xx.com> napisa³(a):

[...]

Przeczyta³by¶ w±tek przed swoim wtr±ceniem to wszystko by¶ wiedzia³ i nic  nie musia³by¶ przypuszczaæ.

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-05-12 12:54:01
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "Shaman"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.vvc6p7et4limig@sioux...
Przeczyta³by¶ w±tek przed swoim wtr±ceniem to wszystko by¶ wiedzia³ i nic nie musia³by¶ przypuszczaæ.

Jasne, mog³em przecie¿ zawczasu przeczytaæ wszystko co zosta³o napisane po mnie.
Na pewno jaka¶ czarna dziura znalaz³aby siê na podorêdziu.

Poza tym chyba jasno widaæ, ¿e kilka ostatnich postów to nic nowego tylko rozwiniêcie, na "pro¶bê" Dawida, mojej pierwotnej my¶li.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2011-05-13 10:36:36
Autor: Shaman
przesuniêcie p³otu
Dnia 12-05-2011 o 12:54:01 quent <xx@xx.com> napisa³(a):

[...]

Faktycznie - przepraszam, kriskris scharakteryzowa³ s±siada dopiero 10min  po tym, jak wys³a³e¶ pierwszego posta.

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-05-11 18:26:33
Autor: Marek Dyjor
przesuniêcie p³otu
On 2011-05-10 19:50, Ikselka wrote:
[...]

a ty jeste¶ adwokatem s±siada prawda? ile ci p³aci za wprowadzanie kolegi w b³±d?

p³ot powsta³ 17 lat temu, jest bardzo prawdopodobne ¿e granica zosta³a wyznaczona sporo wcze¶niej, je¶li da siê tego dowie¶æ dokumentami lub dowodami ¶wiadków to s±siad mo¿e siê i¶æ wypa³owaæ ze swoim pozwem. Wystarczy dowie¶æ ¿e 3 lata wcze¶niej pas ziemi te¿ by³ czê¶ci± tej dzia³ki a nie dzia³ki s±siada ba wystarczy ¿e kolega dowiedzie w s±dzie ¿e od zawsze jego rodzina u¿ywa³a tego pasa ziemi i ju¿ mamy sprawê o zasiedzenie wygran±. Geodeta 17 lat temu móg³ w sumei potwierdziæ pomiarem zwyczajow± granicê któr± uznawali poprzedi w³±ciciele ziemi. wtedy te¿ mamy zasiedzenie.

Ponadto powstaje problem odpowiedzialno¶ci, czy obecny w³a¶ciciel ma p³aciæ za b³êdy geodety, obecnego lub poprzedniego, bo jak zarazie nie wiemy który geodeta sie pomyli³. Ca³kiem dobrze to obecne tyczenie mo¿e byæ b³êdne.

Powiem tak gdyby s±siad zaprosi³ kolega na piwo i chcia³ porozmawiaæ co teraz robimy to by nei by³o problemu. ale s±siad leci odrazu z pozwem do s±du wiêc nie ma powodu aby kolega sobie ¿a³owa³ i zachowywa³ sie jak przetr±cony pies z ogonem pod sob±.

Sprawa nei ejst prosta i bez adwokata sie nie obejdzie.

i s±dzê ¿e adwokat bezi ejednak kosztowa³ mniej ni¿ demotna¿ 40 m ogrodzenia i stawianie nowego. Zreszt± potem s±siad moze wystapiæ z nastepnym pozwem o odszkodowanie za nieprawne zajmowanie jego ziemi przez 17 lat policzy mu dzier¿awê 60m2x 50 z³ z 12 x 17 i co kolega ma p³aciæ 610 000 z³otych + odsetki?

Data: 2011-05-16 11:47:52
Autor: Marex
przesuniêcie p³otu
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Dawid wrote:

> [...]

zawsze
jego rodzina u¿ywa³a tego pasa ziemi i ju¿ mamy sprawê o zasiedzenie wygran±.
   Hola, hola! nie rób  czytajacym wody z mózgu! Sk±d tte dodatkowe 3 lata i na co one starczaj±-wg Ciebie?. Przecie¿ w wadliwie postawionmym p³ocie nie przyjmie s±d dobrej wiary. Tylko z³a wiara mo¿e wchodzic w grê - a to dzisiaj 30 lat. Oczywiscie w tym przypadku bieg zasiedzenia liczy³by siê od czasu(wieku) postawienia ogrodzenia  jako objecia pasa gruntu w posiadanie samoistne.  Brakuje wiec lat na zasiedzenie. Nie takie ³atwe jest wygranie sprawy o zasiedzenie, jak tu czytam. Lepiej poradziæ siê prawnika, pokazujac mu dokumenty i dok³adnie stan faktyczny. My tu na grupie tego nie znamy , a niektórzy ³atwo wydaj± osady. Dla wystapienia o zasiedzenie ( w z³ej wierze- przyp.m.w³.) Kris móg³by wyst±piæ, jezeli udowodni, ¿e posiada³ pas ziemii ju¿ ponad 30 lat temu.                                          Pozdrawia~M

Data: 2011-05-10 09:53:44
Autor: Wemif
przesuniêcie p³otu
Tak abstrahujac od pytania, czy gdyby minelo wiecej niz 20 lat (tyle chyba jest na zasiedzenie w dobrej wierze) lub 30 (w zlej) to plot bylby juz wlasnoscia sasiada, i moglby sobie z nim robic co chce (zabrac) ?

a.

Data: 2011-05-10 10:16:17
Autor: jureq
przesuniêcie p³otu
Dnia Tue, 10 May 2011 09:53:44 +0000, Wemif napisał(a):

Tak abstrahujac od pytania, czy gdyby minelo wiecej niz 20 lat (tyle
chyba jest na zasiedzenie w dobrej wierze) lub 30 (w zlej) to plot bylby
juz wlasnoscia sasiada, i moglby sobie z nim robic co chce (zabrac) ?

To raczej ten kawałek gruntu byłby własnością autora 1-ego postu ;)

A płot byłby umieszczony w granicy....

Data: 2011-05-10 15:18:55
Autor: Wemif
przesuniêcie p³otu
In pl.soc.prawo jureq <jureq@xusun.to.z.adresu.xop.pl> wrote:

To raczej ten kawa³ek gruntu by³by w³asno¶ci± autora 1-ego postu ;)

A p³ot by³by umieszczony w granicy....

To mo¿e autor posta mo¿e wykazaæ, ¿e u¿ywa³ w dobrej wierze ten fragment
gruntu jeszcze 3 lata przed zbudowaniem p³otu, wtedy naby³by przez
zasiedzenie.

a.

Data: 2011-05-10 10:06:24
Autor: elephanto
przesunięcie płotu
W dniu 10-05-2011 09:42, kris kris pisze:

Czy są jakieś możliwości prawne, czy jakikolwiek sposób żeby wybrnąć z
tej sytuacji - chociaż przeciągnąć ile się da (za miesiąc urodzi mi
się dziecko i nie mam głowy do tego :)

Rozebrac plot i tyle. Jezeli mozesz zyc bez tego plotu, to stawiac go nie musisz.

http://prawnikow.pl/forum/thread/26287,kto-ma-postawic-plot.htm

--
Adam

Data: 2011-05-10 12:22:28
Autor: mvoicem
przesuniêcie p³otu
(10.05.2011 09:42), kris kris wrote:
[...]

P³ot p³otem, ale mo¿e s± dokumenty na to ¿e u¿ytkowa³e¶ te 1.3 m od 20
lat? Wtedy mia³by¶ to zasiedzone(zasiedziane?)

p. m.

Data: 2011-05-10 03:43:24
Autor: kris kris
przesuniêcie p³otu
On 10 Maj, 12:22, mvoicem <mvoi...@gmail.com> wrote:
> [...]

P³ot p³otem, ale mo¿e s± dokumenty na to ¿e u¿ytkowa³e¶ te 1.3 m od 20
lat? Wtedy mia³by¶ to zasiedzone(zasiedziane?)

dokumentem jest akt notarialny ale to chyba w tym przypadku nie ma
znaczenia
Co do u¿ytkowania pasa ziemi pod p³otem 1,3m to u¿ytkowa³ go tylko mój
pies biegaj±c wzd³u¿ niego :)

Data: 2011-05-10 12:58:59
Autor: Kuba
przesuniêcie p³otu

je¿eli nie chcesz siê z nim (s±siadem) bujaæ to postaw sobie nowy p³ot w rzeczywistej granicy a starego nie ruszaj - przecie¿ nie na twojej dzia³ce stoi ;)

Data: 2011-05-10 14:07:20
Autor: to
przesuniêcie p³otu
begin Kuba
jeżeli nie chcesz się z nim (sąsiadem) bujać to postaw sobie nowy płot w
rzeczywistej granicy a starego nie ruszaj - przecież nie na twojej
działce stoi ;)

A nowym płotem niech będą kijki powiązane sznurkiem. ;)

Data: 2011-05-11 12:44:33
Autor: Big Jack
przesunięcie płotu
W wiadomości
*to* napisał(-a):

[...]

Albo elektryczny pastuch :D

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-05-15 00:19:25
Autor: Przesmiewca
przesuniêcie p³otu
Kuba <k@k.pl> napisa³(a):

je¿eli nie chcesz siê z nim (s±siadem) bujaæ to postaw sobie nowy p³ot w rzeczywistej granicy a starego nie ruszaj - przecie¿ nie na twojej dzia³ce stoi ;)

I to jest zajebisty pomysl :)

Data: 2011-05-10 15:23:49
Autor: dK
przesuniêcie p³otu

[...]

================
A masz jaki¶ papier, ¿e to Twój p³ot?
Ewentualnie mo¿e jaka¶ darowizna p³otu? :)

dK

Data: 2011-05-10 19:01:32
Autor: Marek Dyjor
przesuniêcie p³otu
kris kris wrote:
[...]

ja bym jednak poszed³ do prawnika, mo¿e to wyjdzie taniej ni¿ przenoszenie p³otu.

czy masz dokumenty z których wynika ¿e ten p³ot jest an twojej dzia³ce?

jaka¶ mapka akty notarialne itp...?

je¶li masz to sprawa imho nie jest taka oczywista jakby sie mog³o wydawaæ.

Je¶li w danych wytoczeniach by³y b³êdy to nie sadzê aby¶ ty mia³ ponosiæ za nie odpowiedzialno¶æ.

rozumiem ¿e 17 lat temu przy jakiej¶ okazji odby³o sie tyczenie granic i geodeta pope³ni³ b³êdy, lub teraz geodeta pope³ni³ b³êdy, bo to wcale nei jest wykluczone.

U mnie geodeta te¿ przy okazji ostatniego podzia³u dzia³ki co¶ popieprzy³ i wysz³o mu ¿e mam jeszcze 1.5 metra dzia³ki u s±siadki. Potem sprawdzi³ jeszcze raz i okaza³o sie ¿e ¼le przyj±³ punkt sta³y.

IMHO je¶li masz papiery wg których ten pas jest twój to wno¶ sprzeciw przeciwko nowemu tyczeniu.

Data: 2011-05-10 19:06:42
Autor: Massai
przesuniêcie p³otu
Marek Dyjor wrote:

rozumiem ¿e 17 lat temu przy jakiej¶ okazji odby³o sie tyczenie
granic i geodeta pope³ni³ b³êdy, lub teraz geodeta pope³ni³ b³êdy, bo
to wcale nei jest wykluczone.

O to to.
W Polsce geodeta mierzy tak jak chce ten co go naj±³ ;-)

Naj±c swojego geodetê niech pomierzy, wyjdzie pewnie ¿e jeszcze za
p³otem masz pó³tora metra swojego gruntu...

A potem siê s±dziæ do szóstego pokolenia ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-10 12:34:56
Autor: w-grafik
przesuniêcie p³otu
On 10 Maj, 21:06, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:
Marek Dyjor wrote:

> rozumiem e 17 lat temu przy jakiej okazji odby o sie tyczenie
> granic i geodeta pope ni b dy, lub teraz geodeta pope ni b dy, bo
> to wcale nei jest wykluczone.

O to to.
W Polsce geodeta mierzy tak jak chce ten co go naj ;-)

Naj c swojego geodet niech pomierzy, wyjdzie pewnie e jeszcze za
p otem masz p tora metra swojego gruntu...

A potem si s dzi do sz stego pokolenia ;-)

--
Pozdro
Massai

Dziêki za wszystkie porady - ale w zasadzie dalej nie wiem co
zrobiæ :)
Wydaje mi siê ¿e chyba powinienem usun±æ z "jego" ziemi stary p³ot i
wszystko to czego nie bedzie on tam chcia³ aby by³o ...

Sznurkiem siê nie odgrodzê bo niestety s±siad z famili± to tacy
ludzie, ¿e dla mojego i rodziny bezpieczeñstwa powinienem postawiæ 3m
ogrodzenie pod pr±dem ale..... eh      Wygl±da na to ¿e muszê zap³aciæ
za b³±d geodety tycz±cego dzia³kê 17 lat temu

Data: 2011-05-11 00:16:08
Autor: Iksinski
przesuniêcie p³otu

U¿ytkownik "w-grafik" <w.grafik@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:e39cb6e6-e9b6-4e16-bb85-0572576b318d34g2000pru.googlegroups.com...

Dziêki za wszystkie porady - ale w zasadzie dalej nie wiem co
zrobiæ :)

Przeczytaj jeszcze raz co napisa³ m.in. Marek D.

Poczytaj to: http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Zasiedzenie-nieruchomosci-3_2_7_17.html

Wydaje mi siê ¿e chyba powinienem usun±æ z "jego" ziemi stary p³ot i
wszystko to czego nie bedzie on tam chcia³ aby by³o ...

Je¿eli oka¿e siê, ¿e to rzeczywi¶cie jego kawa³ek ziemi, to bêdziesz musia³.

[...]

Jeste¶ pewny, ¿e nowy podzia³ jest prawid³owy? Bo mo¿e chcesz p³aciæ za b³±d ostatniego geodety?

Ja bym jednak uda³ siê do prawnika, bo moim zdaniem sprawa nie jest jednak tak oczywista...

Data: 2011-05-11 08:27:35
Autor: jagr
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
U¿ytkownik "w-grafik" <w.grafik@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
Dziêki za wszystkie porady - ale w zasadzie dalej nie wiem co
zrobiæ :)

Z pomiarami geodezyjnymi to jest tak, ¿e jak we¼miesz trzech geodetów,
to ka¿demu wyjdzie co innego.
Ja bym zleci³ geodezjê jeszcze raz.

Data: 2011-05-11 18:11:56
Autor: Marek Dyjor
przesuniêcie p³otu
jagr wrote:
[...]

to co piszesz to te¿ bzdura ale faktem jest ¿e i geodeci sie czasem myl± i to zwykle nie celowo tylko albo przez nieuwage lub przez to ¿e jakie¶ punkty sta³e zsota³y kiedy¶ ¼le odtworzone.

Data: 2011-05-11 10:28:53
Autor: Kamil
przesuniêcie p³otu
Dnia Wed, 11 May 2011 00:16:08 +0200, Iksinski napisa³(a):

Wydaje mi siê ¿e chyba powinienem usun±æ z "jego" ziemi stary p³ot i
wszystko to czego nie bedzie on tam chcia³ aby by³o ...

Je¿eli oka¿e siê, ¿e to rzeczywi¶cie jego kawa³ek ziemi, to bêdziesz musia³.

Dlaczego autor w±tku ma sam ponosiæ koszty demonta¿u p³otu granicznego
miêdzy dwoma dzia³kami?

Jeste¶ pewny, ¿e nowy podzia³ jest prawid³owy? Bo mo¿e chcesz p³aciæ za b³±d ostatniego geodety?

Ja bym jednak uda³ siê do prawnika, bo moim zdaniem sprawa nie jest jednak tak oczywista...

A prawnik po co - wytyczy granice dzia³ek, czy jak?

Koszty utrzymania granicznego ogrodzenia spoczywaj± na obu stronach.
Dlaczego Ty masz cokolwiek przenosiæ?
Zak³adaj±c ¿e ostatnie tyczenie jest prawid³owe, postawi³bym sobie siatkê
(w castoramie s± w miarê tanie) w odleg³o¶ci ~3-5cm od granicy dzia³ki w
swoj± stronê i tyle. Tyle by by³o roboty po Twojej stronie.

Przecie¿ nie mo¿esz wej¶æ "na teren s±siada i mu demontowaæ" urz±dzeñ.

Ale podstaw± jest wynajêcie geodety do wytyczenia, a nie prawnika (bo to
zbêdny koszt!).

Data: 2011-05-11 11:54:39
Autor: Iksinski
przesuniêcie p³otu

U¿ytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:1jykxgimrf1ff.1f8m0z4drgjbs.dlg40tude.net...

Dlaczego autor w±tku ma sam ponosiæ koszty demonta¿u p³otu granicznego
miêdzy dwoma dzia³kami?

Bo wg tego co napisa³, p³ot jest jego, ale stoi nie na jego ziemi.

A prawnik po co - wytyczy granice dzia³ek, czy jak?

Czyta³e¶ uwa¿nie ca³y w±tek? Byæ mo¿e autor wybroni³by siê zasiedzeniem. Mo¿e siê okazaæ, ¿e to jednak jest ju¿ jego kawa³ek ziemi. Porozmiawianie z prawnikiem wydaje siê byæ dobrym pomys³em.

Koszty utrzymania granicznego ogrodzenia spoczywaj± na obu stronach.
Dlaczego Ty masz cokolwiek przenosiæ?

Bo ogrodzenie nie jest w granicy, jest na ziemi s±siada. Ponad metr szeroko¶ci pasa terenu s±siada le¿y teraz podobno po stronie autora w±tku.

[...]

Znów nie doczyta³e¶. S±siad ¿±da usuniêcia _nie_swojego_ ogrodzenia, wiêc musi udzieliæ zgody na wej¶cie.
Mo¿e je równie¿ zdemontowaæ na koszt w³a¶ciciela, ale chyba nie o to chodzi autorowi...

Ale podstaw± jest wynajêcie geodety do wytyczenia, a nie prawnika (bo to
zbêdny koszt!).

Przeczytaj jeszcze raz ca³y w±tek.

Data: 2011-05-11 12:33:52
Autor: Kamil
przesuniêcie p³otu
Dnia Wed, 11 May 2011 11:54:39 +0200, Iksinski napisa³(a):

Dlaczego autor w±tku ma sam ponosiæ koszty demonta¿u p³otu granicznego
miêdzy dwoma dzia³kami?

Bo wg tego co napisa³, p³ot jest jego, ale stoi nie na jego ziemi.

O w³a¶nie. Mówisz o historii sprzed 17lat.
S± kwity ¿e p³ot jest autora w±tku"?  :)

A prawnik po co - wytyczy granice dzia³ek, czy jak?

Czyta³e¶ uwa¿nie ca³y w±tek? Byæ mo¿e autor wybroni³by siê zasiedzeniem.

Po 17latach?   :))))

Mo¿e siê okazaæ, ¿e to jednak jest ju¿ jego kawa³ek ziemi.

Znowu "mo¿e", "mo¿e"....za du¿o tych "mo¿liwo¶ci" :)

Porozmiawianie z prawnikiem wydaje siê byæ dobrym pomys³em.

Dla kieszeni samego prawnika. Na pewno nie jest dobrym pomys³em dla autora
w±tku.

[...]

Ale jak by³ "stawiany" to by³ w granicy. To, ¿e TERAZ s± w±tpliwo¶ci,
niejasno¶ci, przesuniêcia - to sprawa na chwilê obecn±.

[...]

A Ty zdaje siê nie masz pojêcia ¿e istniej artyku³ 154 w KC. Polecam jego
lekturê, bêdzie pouczaj±ca.

Mo¿e je równie¿ zdemontowaæ na koszt w³a¶ciciela, ale chyba nie o to chodzi autorowi...

Ehh,...... jeszcze kto¶ pomy¶li ¿e masz racjê i to "³yknie" :)
Powtarzam - to ¿e autor w±tku (czy jego jaki¶ bliski) poniós³ koszty
POSTAWIENIA ogrodzenia w ÓWCZESNEJ granicy, nie znaczy ¿e koszt jego
utrzymania spoczywa tylko an nim. Wrêcz jest jasno napisane - koszt
utrzymania takiego ogrodzenia spoczywa na OBU STRONACH.

Ale podstaw± jest wynajêcie geodety do wytyczenia, a nie prawnika (bo to
zbêdny koszt!).

Przeczytaj jeszcze raz ca³y w±tek.

A Tobie polecam art. 154 KC :)
I na szybko np. to:
http://www.rp.pl/artykul/84758.html

Masz jeszcze jakie¶ w±tpliwo¶ci?

Data: 2011-05-11 13:29:31
Autor: Iksinski
przesuniêcie p³otu

U¿ytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:zbn6ufarwrk6.1b3gyhqdqgdy8$.dlg40tude.net...

O w³a¶nie. Mówisz o historii sprzed 17lat.
S± kwity ¿e p³ot jest autora w±tku"?  :)

Mnie pytasz? Zapytaj autora w±tku. Napisa³em to ju¿ wcze¶niej: wiemy tylko tyle ile napisa³ autor.
Je¿eli czyta³e¶ ca³y w±tek uwa¿nie, na pewno zauwa¿y³e¶, ¿e _autor_ poczuwa siê do w³asno¶ci tego p³otu.

Po 17latach?   :))))

Po 20. Przeczytaj dok³adnie to co sam poda³e¶ w linku. Podpowiem. Akapit: "Decyduje prawo w³asno¶ci". Cyt.: "Co wa¿ne, s±d musi uwzglêdniaæ skutki zasiedzenia. Je¶li wiêc s±siad odpowiednio d³ugo zajmowa³ kawa³ek nie swojego gruntu, stanie siê jego w³a¶cicielem." i dalej: "Do okresu posiadania aktualnego posiadacza zalicza siê okres posiadania jego poprzednika, np. osoby, od której kupi³ nieruchomo¶æ na podstawie nieformalnej umowy (bez notariusza). Je¶li dosz³o do zasiedzenia, granica ustalona przez s±d bêdzie odbiegaæ od tego, co wynika z dokumentów."
Je¿eli by³ posiadaczem tego skrawka ziemi 3 lata przed postawieniem p³otu (np. wg aktów notarialnych, starych map, itp.) to wg mnie móg³by w s±dzie to wybroniæ. Pewnie podatek p³aci³ od tej ziemi, sia³ trawkê, itp. Sam przyzna³, ¿e jego pies tam biega³ ;-) To wszystko znamiona posiadania i u¿ytkowania.

Mo¿e siê okazaæ, ¿e to jednak jest ju¿ jego kawa³ek ziemi.

Znowu "mo¿e", "mo¿e"....za du¿o tych "mo¿liwo¶ci" :)

Dlatego warto to skonsultowaæ z osob± maj±c± wiedzê, jak za³atwiæ takie sprawy.

Dla kieszeni samego prawnika. Na pewno nie jest dobrym pomys³em dla autora
w±tku.

Lepszym ni¿ Twoje "rady"...

Ale jak by³ "stawiany" to by³ w granicy. To, ¿e TERAZ s± w±tpliwo¶ci,
niejasno¶ci, przesuniêcia - to sprawa na chwilê obecn±.

Wiêc teraz nale¿y siê tym zaj±æ. Przecie¿ sprawa nie ci±gnie siê od X lat. S±siad nie ¿±da zwrotu kosztów, itp. ¯±da dostosowania siê do stanu faktycznego. Problem polega na tym, ¿e byæ mo¿e nie ma do koñca racji.

A Ty zdaje siê nie masz pojêcia ¿e istniej artyku³ 154 w KC. Polecam jego
lekturê, bêdzie pouczaj±ca.

A Ty czyta³e¶ i co wa¿niejsze zrozumia³e¶? Bo mam powa¿ne w±tpliwo¶ci... Tam jest mowa o _granicy_... Jest te¿ mowa o _korzystaj±cych_ z urz±dzeñ. Wg autora w±tku s±siad nie chce tego p³otu. Nie jest jego, jest na jego terenie, nie chce mieæ p³otu, nie ma interesu w jego przenoszeniu.

[...]

Jeste¶ w stanie zrozumieæ, ¿e konflikt nie wynika z tego, ¿e nie mog± siê dogadaæ, kto ma konserwowaæ ten p³ot? Dopóki p³ot wg ich wiedzy sta³ na gruncie autora, s±siad nie mia³ z nim problemu.
P³ot jest wg autora w±tku jego w³asno¶ci±, znajduje siê w _chwili_obecnej_ na gruncie s±siada, który go nie chce. W linku, który poda³e¶ jest równie¿ napisane: "Jednak¿e dla w³a¶cicieli parceli wa¿niejsza jest kwestia partycypacji w kosztach budowy ogrodzeñ, bo w grê wchodz± tu czêsto niebagatelne kwoty. Niestety, ¿adne przepisy nie ustanawiaj± obowi±zku wspólnego ponoszenia kosztów budowy ogrodzeñ i nie nak³adaj± w tej mierze na s±siadów ¿adnych obowi±zków."

W tej sytuacji nale¿y tak naprawdê wybudowaæ nowy p³ot (niewa¿ne, ¿e byæ mo¿e z tych samych elementów, z których jest zbudowany stary). Na _granicy_ parcel. Stary zdemontowaæ. Stary jest w³asno¶ci± autora, przyznaje siê do niego, ale znajduje siê nie na jego terenie (wg geodety i s±siada). Nowego p³otu nie chce s±siad. I ¿adna si³a go nie zmusi do p³acenia za budowê ogrodzenia _na_granicy_ dzia³ek.

A Tobie polecam art. 154 KC :)
I na szybko np. to:
http://www.rp.pl/artykul/84758.html

Masz jeszcze jakie¶ w±tpliwo¶ci?

Mam, do Twojego rozumienia s³owa pisanego.

Data: 2011-05-12 01:07:36
Autor: Bartek
przesuniêcie p³otu
"kris kris" <krisan.news@gmail.com> wrote:
[...]

Na Twoim miejscu odwiedzi³bym powiatowy o¶rodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej. Z regu³y, urzêdnicy kieruj±cy takimi placówkami, s± nie¼le zorientowani w podobnych problemach, wierzê ¿e Ci pomog±.

--
Bartek

Data: 2011-05-15 00:26:10
Autor: Gotfryd Smolik news
przesuniêcie p³otu
On Tue, 10 May 2011, kris kris wrote:

[...]

  W±tek przeczyta³em.
  Tezê z zasiedzeniem te¿.
  Poproszê o wyja¶nienie:
- ile kosztuje p³ot o którym mowa, niech bêdzie per metr bie¿±cy,
  wraz jego skasowaniem i postawieniem na nowo
- ile kosztuje w tamtym miejscu pasek ziemi 1,3m
- z czego wynika fakt, ¿e nikt nie powo³a³ siê na art.151,
  tam jest mowa o "innym urz±dzeniu" - czy p³otu to nie dotyczy?

  Je¶li wniosek wy¿ej jest prawid³owy, to jestem baaardzo ciekaw
reakcji s±siada :P

Dokumenty s± autentyczne i nie ma co z nimi dyskutowaæ - je¿eli nie
zrobimy tego w ci±gu 2 tygodni wniesie sprawê do s±du.

  Acha.
  Ale dokumentu o granicy w której stoi p³ot s± równie autentyczne?
  Bo na mój gust dowód braku "winy domy¶lnej" powinien bezwzglêdnie
byæ w gar¶ci.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-15 10:01:46
Autor: Czes³awek
[...]

[...]