przesuniêcie p³otu

Data: 2011-05-10 09:50:20
Autor: PesTYcyD
przesuniêcie p³otu
W dniu 2011-05-10 09:42, kris kris pisze:
Witam

Mam nag³y problem - s±siad nagle przedstawi³ mi dokumenty, mapki wg.
których p³ot graniczny postawiony 17 lat temu pomiêdzy naszymi
dzia³kami przebiega o 1,3m w g³±b dzia³ki s±siada. Koszty stawiania
p³otu ponios³a nasza rodzina (s±siad nic).

Có¿ je¿eli s±siad pójdzie do s±du to i tak dostaniesz nakaz rozebrania p³otu plus koszty s±dowe. Dogadaj siê z nim, ¿e zrobisz to w jakim¶ pó¼niejszym ustalonym terminie. Go¶ciu chyba sraczki nie dostaje z powodu tego metra, prze¿y³ jako¶ 17 lat to 2-3 miechy chyba nie zrobi ró¿nicy. Tak czy inaczej czeka ciebie rozbiórka p³otu. Ale przy stawianiu nowego p³otu granicznego koszty mo¿esz rozdzieliæ 50/50

Data: 2011-05-10 09:56:12
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "PesTYcyD"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iqaqns$c04$1@news.onet.pl...
Ale przy stawianiu nowego p³otu granicznego koszty mo¿esz rozdzieliæ 50/50

Przy takim s±siedzie to chyba ma³o prawdopodobne.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2011-05-10 19:50:39
Autor: Ikselka
przesuniêcie p³otu
Dnia Tue, 10 May 2011 09:56:12 +0200, quent napisa³(a):

U¿ytkownik "PesTYcyD"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iqaqns$c04$1@news.onet.pl...
Ale przy stawianiu nowego p³otu granicznego koszty mo¿esz rozdzieliæ 50/50

Przy takim s±siedzie to chyba ma³o prawdopodobne.

Pomijaj±c sprawê "braku g³owy" Watkodawcy w chwili obecnej - ja tam bym
p³ot rozebra³a, skoro tak chce s±siad. I niech on sam grodzi powtórnie,
je¶li chce mieæ w ogóle jaki¶ p³ot - a my¶lê, ¿e chce. I tyle zyska :-/
--
XL  "Dzisiaj ¿yjemy w czasach, w których najgorsze wystêpki s± wpisane w prawa
cz³owieka." Roberto de Mattei

Data: 2011-05-10 20:50:28
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
On 2011-05-10 19:50, Ikselka wrote:
Pomijaj±c sprawê "braku g³owy" Watkodawcy w chwili obecnej - ja tam bym
p³ot rozebra³a, skoro tak chce s±siad. I niech on sam grodzi powtórnie,
je¶li chce mieæ w ogóle jaki¶ p³ot - a my¶lê, ¿e chce. I tyle zyska :-/

Otó¿ to! Tak w³a¶nie zasugerowa³em 2 posty wy¿ej Krisowi :-)

Pozdr.

Data: 2011-05-11 10:23:24
Autor: Dawid
przesuniêcie p³otu
W dniu 2011-05-10 20:50, quent pisze:
On 2011-05-10 19:50, Ikselka wrote:
[...]

Nie umiecie czytaæ?
To Kris chce p³ot, dlatego s±siad ma wygrane.

Data: 2011-05-11 10:33:17
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "Dawid"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4dca477a$0$2505$65785112@news.neostrada.pl...
To Kris chce p³ot

A sk±d ja mia³em o tym wiedzieæ o 9.49? :-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2011-05-11 13:53:22
Autor: Dawid
przesuniêcie p³otu
W dniu 2011-05-11 10:33, quent pisze:
U¿ytkownik "Dawid" napisa³ w wiadomo¶ci grup
To Kris chce p³ot

A sk±d ja mia³em o tym wiedzieæ o 9.49? :-)

Otó¿ to, o 20.50 dalej nic nie wiedzia³e¶ i tak tylko przytakn±³e¶.

Data: 2011-05-11 14:17:54
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "Dawid"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4dca78b0$0$2494$65785112@news.neostrada.pl...
Otó¿ to, o 20.50 dalej nic nie wiedzia³e¶ i tak tylko przytakn±³e¶.

Wiedzia³em ale nie wycofuje siê z niczego bo nie zak³adam z góry, tak jak Ty, ¿e s±siad nie chce siê odgrodziæ.
Kris oczywi¶cie chce ale jakby zdemontowa³ i zostawi bez ogrodzenia to mo¿e s±siad postanowi cudownie odzyskany kawa³ek miedzy odznaczyæ coby nie ryzykowaæ, ¿e kto¶ ukradnie s³upek graniczny i znów nie bêdzie wiadomo gdzie granica.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2011-05-11 15:09:25
Autor: Dawid
przesuniêcie p³otu
W dniu 2011-05-11 14:17, quent pisze:
[...]

Bredzisz, chyba siê przegrza³e¶.
Mo¿e i mo¿e i mas³o ma¶lane.
To w³a¶nie przez takich ludzi jak ty, którzy wszystko wiedz±, jest najwiêcej s±siedzkich sporów.Mo¿e to Ty jeste¶ s±siadem Krisa?
Nie umiesz z honorem przyznaæ siê do b³êdu?
Napisz jeszcze co¶ o kradzie¿y s³upków i miedzy Pawlaku.

Data: 2011-05-11 15:27:06
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "Dawid"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4dca8a83$0$2442$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Oho... ton wszechwiedzy s³yszê.
Generalnie na takie gówniarskie zaczepki nie odpowiadam ale co tam...
Napisze raz jeszcze, mo¿e Dawid za³apie.
Ja, w przeciwieñstwie do Ciebie nie zak³adam niczego z góry, st±d moje przypuszczenia tylko. Je¶li to mój s±siad tak bardzo chcia³by odzyskaæ swoj± miedzê, to zdemontowa³bym p³ot i liczy³ na to, ¿e tê swoj±, odzyskan± miedzê, sam bêdzie grodzi³.
Ponia³? ;-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2011-05-12 12:43:09
Autor: Shaman
przesuniêcie p³otu
Dnia 11-05-2011 o 15:27:06 quent <xx@xx.com> napisa³(a):

[...]

Przeczyta³by¶ w±tek przed swoim wtr±ceniem to wszystko by¶ wiedzia³ i nic  nie musia³by¶ przypuszczaæ.

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-05-12 12:54:01
Autor: quent
przesuniêcie p³otu
U¿ytkownik "Shaman"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:op.vvc6p7et4limig@sioux...
Przeczyta³by¶ w±tek przed swoim wtr±ceniem to wszystko by¶ wiedzia³ i nic nie musia³by¶ przypuszczaæ.

Jasne, mog³em przecie¿ zawczasu przeczytaæ wszystko co zosta³o napisane po mnie.
Na pewno jaka¶ czarna dziura znalaz³aby siê na podorêdziu.

Poza tym chyba jasno widaæ, ¿e kilka ostatnich postów to nic nowego tylko rozwiniêcie, na "pro¶bê" Dawida, mojej pierwotnej my¶li.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2011-05-13 10:36:36
Autor: Shaman
przesuniêcie p³otu
Dnia 12-05-2011 o 12:54:01 quent <xx@xx.com> napisa³(a):

[...]

Faktycznie - przepraszam, kriskris scharakteryzowa³ s±siada dopiero 10min  po tym, jak wys³a³e¶ pierwszego posta.

--
PZDR
Shaman

Data: 2011-05-11 18:26:33
Autor: Marek Dyjor
przesuniêcie p³otu
On 2011-05-10 19:50, Ikselka wrote:
[...]

a ty jeste¶ adwokatem s±siada prawda? ile ci p³aci za wprowadzanie kolegi w b³±d?

p³ot powsta³ 17 lat temu, jest bardzo prawdopodobne ¿e granica zosta³a wyznaczona sporo wcze¶niej, je¶li da siê tego dowie¶æ dokumentami lub dowodami ¶wiadków to s±siad mo¿e siê i¶æ wypa³owaæ ze swoim pozwem. Wystarczy dowie¶æ ¿e 3 lata wcze¶niej pas ziemi te¿ by³ czê¶ci± tej dzia³ki a nie dzia³ki s±siada ba wystarczy ¿e kolega dowiedzie w s±dzie ¿e od zawsze jego rodzina u¿ywa³a tego pasa ziemi i ju¿ mamy sprawê o zasiedzenie wygran±. Geodeta 17 lat temu móg³ w sumei potwierdziæ pomiarem zwyczajow± granicê któr± uznawali poprzedi w³±ciciele ziemi. wtedy te¿ mamy zasiedzenie.

Ponadto powstaje problem odpowiedzialno¶ci, czy obecny w³a¶ciciel ma p³aciæ za b³êdy geodety, obecnego lub poprzedniego, bo jak zarazie nie wiemy który geodeta sie pomyli³. Ca³kiem dobrze to obecne tyczenie mo¿e byæ b³êdne.

Powiem tak gdyby s±siad zaprosi³ kolega na piwo i chcia³ porozmawiaæ co teraz robimy to by nei by³o problemu. ale s±siad leci odrazu z pozwem do s±du wiêc nie ma powodu aby kolega sobie ¿a³owa³ i zachowywa³ sie jak przetr±cony pies z ogonem pod sob±.

Sprawa nei ejst prosta i bez adwokata sie nie obejdzie.

i s±dzê ¿e adwokat bezi ejednak kosztowa³ mniej ni¿ demotna¿ 40 m ogrodzenia i stawianie nowego. Zreszt± potem s±siad moze wystapiæ z nastepnym pozwem o odszkodowanie za nieprawne zajmowanie jego ziemi przez 17 lat policzy mu dzier¿awê 60m2x 50 z³ z 12 x 17 i co kolega ma p³aciæ 610 000 z³otych + odsetki?

Data: 2011-05-16 11:47:52
Autor: Marex
przesuniêcie p³otu
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisa³(a):
Dawid wrote:

> [...]

zawsze
jego rodzina u¿ywa³a tego pasa ziemi i ju¿ mamy sprawê o zasiedzenie wygran±.
   Hola, hola! nie rób  czytajacym wody z mózgu! Sk±d tte dodatkowe 3 lata i na co one starczaj±-wg Ciebie?. Przecie¿ w wadliwie postawionmym p³ocie nie przyjmie s±d dobrej wiary. Tylko z³a wiara mo¿e wchodzic w grê - a to dzisiaj 30 lat. Oczywiscie w tym przypadku bieg zasiedzenia liczy³by siê od czasu(wieku) postawienia ogrodzenia  jako objecia pasa gruntu w posiadanie samoistne.  Brakuje wiec lat na zasiedzenie. Nie takie ³atwe jest wygranie sprawy o zasiedzenie, jak tu czytam. Lepiej poradziæ siê prawnika, pokazujac mu dokumenty i dok³adnie stan faktyczny. My tu na grupie tego nie znamy , a niektórzy ³atwo wydaj± osady. Dla wystapienia o zasiedzenie ( w z³ej wierze- przyp.m.w³.) Kris móg³by wyst±piæ, jezeli udowodni, ¿e posiada³ pas ziemii ju¿ ponad 30 lat temu.                                          Pozdrawia~M