Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   przetaczanie felg

przetaczanie felg

Data: 2013-05-28 16:39:11
Autor: Tmek
przetaczanie felg
Witam.

Czy w PL  posiada ktos taki sprzet do przetaczania powierzchni felg?
Chodzi o otrzymanie / przywrocenie mieniacego czola alu ktore z czasem sie degraduje.
http://www.youtube.com/watch?v=6u-iCWDc7VI

pozdro
Tmek

Data: 2013-05-28 19:58:44
Autor: ToMasz
przetaczanie felg
W dniu 28.05.2013 16:39, Tmek pisze:
Witam.

Czy w PL  posiada ktos taki sprzet do przetaczania powierzchni felg?
Chodzi o otrzymanie / przywrocenie mieniacego czola alu ktore z czasem sie
degraduje.
http://www.youtube.com/watch?v=6u-iCWDc7VI

pozdro
Tmek


mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojej alufelgi ktoś zebrał ileśtam gram aluminium, to bym już niechciał na takiej obręczy jeździć. TAk samo z jajowatością. PRzetoczyś się to da, ale wyważyć - już gorzej

ToMasz

Data: 2013-05-28 21:23:57
Autor: WOJO
przetaczanie felg
mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojej alufelgi ktoś zebrał ileśtam gram aluminium, to bym już niechciał na takiej obręczy jeździć. TAk samo z jajowatością. PRzetoczyś się to da, ale wyważyć - już gorzej
Przy założeniu, że zbierane jest 0.05 mm, to nie wiem skąd ma to ważyć "gramy".
Przemyśl jeszcze raz proszę swoją wypowiedź i odpowiedz dlaczego się nie da wyważyć?
WOJO

Data: 2013-05-28 21:26:16
Autor: Lewis
przetaczanie felg
W dniu 2013-05-28 21:23, WOJO pisze:
mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojej
alufelgi ktoś zebrał ileśtam gram aluminium, to bym już niechciał na
takiej obręczy jeździć. TAk samo z jajowatością. PRzetoczyś się to da,
ale wyważyć - już gorzej
Przy założeniu, że zbierane jest 0.05 mm, to nie wiem skąd ma to ważyć
"gramy".
Przemyśl jeszcze raz proszę swoją wypowiedź i odpowiedz dlaczego się nie
da wyważyć?
WOJO

Bo to nie jest żadne przetaczanie tylko polerowanie.


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-05-28 21:42:34
Autor: WOJO
przetaczanie felg
Bo to nie jest żadne przetaczanie tylko polerowanie.
Tym bardziej masa felgi jest zbliżona do oryginału.
Ej, no bez jaj. Założone na tokarkę numeryczną , a nie na polerkę :)
Samo "polerowanie" to nie wszysto. Film jest mało kompletny w szczegóły takiej naprawy.
WOJO

Data: 2013-05-28 22:31:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
przetaczanie felg
Hello Lewis,

Tuesday, May 28, 2013, 9:26:16 PM, you wrote:

mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojej
alufelgi ktoś zebrał ileśtam gram aluminium, to bym już niechciał na
takiej obręczy jeździć. TAk samo z jajowatością. PRzetoczyś się to da,
ale wyważyć - już gorzej
Przy założeniu, że zbierane jest 0.05 mm, to nie wiem skąd ma to ważyć
"gramy".
Przemyśl jeszcze raz proszę swoją wypowiedź i odpowiedz dlaczego się nie
da wyważyć?
Bo to nie jest żadne przetaczanie tylko polerowanie.

Na filmie jest przetaczanie.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2013-05-29 19:31:29
Autor: ToMasz
przetaczanie felg
W dniu 28.05.2013 21:23, WOJO pisze:
mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojej
alufelgi ktoś zebrał ileśtam gram aluminium, to bym już niechciał na
takiej obręczy jeździć. TAk samo z jajowatością. PRzetoczyś się to da,
ale wyważyć - już gorzej
Przy założeniu, że zbierane jest 0.05 mm, to nie wiem skąd ma to ważyć
"gramy".
Przemyśl jeszcze raz proszę swoją wypowiedź i odpowiedz dlaczego się nie
da wyważyć?
WOJO
O ile dobrze widziałem, jajowatość obręczy można mierzyć w milimetrach, ja bym powiedział ze o koło 5 milimetrach. jak nóż tokarski zje te 5mm z jednej strony, to obręcz będzie idealnie okrągła, ale grubość ścianki w jednym miejscu o 5 milimetrów cieńsza! to będzie trzeba od środka doważyć ciężarkiem.
Te rysy spowodowane obtarciem o krawężnik, były głębokie. znowu aby zniknęły trzeba zebrać taką warstwę materiału, jak głębokie są rysy. one miały milimetr, a nie 5 setnych. 5 setnych to by sobie przelecieli papierkiem 400...

ToMasz

Ps zawsze się mogę mylić co do grubości.....

Data: 2013-05-29 19:41:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
przetaczanie felg
Hello ToMasz,

Wednesday, May 29, 2013, 7:31:29 PM, you wrote:

mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojej
alufelgi ktoś zebrał ileśtam gram aluminium, to bym już niechciał na
takiej obręczy jeździć. TAk samo z jajowatością. PRzetoczyś się to da,
ale wyważyć - już gorzej
Przy założeniu, że zbierane jest 0.05 mm, to nie wiem skąd ma to ważyć
"gramy".
Przemyśl jeszcze raz proszę swoją wypowiedź i odpowiedz dlaczego się nie
da wyważyć?
O ile dobrze widziałem, jajowatość obręczy można mierzyć w milimetrach,
ja bym powiedział ze o koło 5 milimetrach.

Ale felga najpierw została wyprostowana, zeszlifowana i pospawana.
Dopiero na sam koniec trafiła na tokarkę.

[...]


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2013-05-29 23:09:11
Autor: Yogi\(n\)
przetaczanie felg
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:51a63b70$0$1256$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 28.05.2013 21:23, WOJO pisze:
mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojej
alufelgi ktoś zebrał ileśtam gram aluminium, to bym już niechciał na
takiej obręczy jeździć. TAk samo z jajowatością. PRzetoczyś się to da,
ale wyważyć - już gorzej
Przy założeniu, że zbierane jest 0.05 mm, to nie wiem skąd ma to ważyć
"gramy".
Przemyśl jeszcze raz proszę swoją wypowiedź i odpowiedz dlaczego się nie
da wyważyć?
WOJO
O ile dobrze widziałem, jajowatość obręczy można mierzyć w milimetrach, ja bym powiedział ze o koło 5 milimetrach. jak nóż tokarski zje te 5mm z jednej strony, to obręcz będzie idealnie okrągła, ale grubość ścianki w jednym miejscu o 5 milimetrów cieńsza! to będzie trzeba od środka doważyć ciężarkiem.
Te rysy spowodowane obtarciem o krawężnik, były głębokie. znowu aby zniknęły trzeba zebrać taką warstwę materiału, jak głębokie są rysy. one miały milimetr, a nie 5 setnych. 5 setnych to by sobie przelecieli papierkiem 400...

Ale czy Ty ogldałes ten film? Przecież felgę wyprostowali pod ciśnieniem, potem naspawali materiału na ubytki, a dopiero na końcu wsadzili na tokarkę. Wszystko zgodnie ze sztuką. Nie wiem ile materiału zebrali podczas przetaczania, ale nie ważyło to więcej niż ułamki grama.

--
Yogi(n)

--
Yogi(n)

Data: 2013-05-28 22:54:45
Autor: Tmek
przetaczanie felg

Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości >>
mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojej alufelgi ktoś zebrał ileśtam gram aluminium, to bym już niechciał na takiej obręczy jeździć. TAk samo z jajowatością. PRzetoczyś się to da, ale wyważyć - już gorzej

Mieniace sie czolo jest sladem po nozu ktory robi spiralny rowek a nie po polerce.
Technologia stosowana od lat od napisu z logiem producenta na elektronice po felgi samochodowe.

A zbierane jest tle zeby byl czysty metal.

Kurcze, nie wiem, pierwsze widze nie do konca obejzalem ale wszystko juz wiem i wiem, ze do dopy.
Co za malkontenctwo.

Tmek

Data: 2013-05-29 00:23:30
Autor: kogutek444
przetaczanie felg
W dniu wtorek, 28 maja 2013 16:39:11 UTC+2 użytkownik Tmek napisał:
Witam.



Czy w PL  posiada ktos taki sprzet do przetaczania powierzchni felg?

Chodzi o otrzymanie / przywrocenie mieniacego czola alu ktore z czasem sie degraduje.

http://www.youtube.com/watch?v=6u-iCWDc7VI



pozdro

Tmek

Mieniące się czoło felgi to efekt obróbki chemicznej. Jeśli toczą to tylko żeby nadać fakturę. Do utrwalenia efektu, żeby po pierwszym oszczaniu przez psa szare się nie zrobiło, potrzebna jest obróbka chemiczna i odpowiedni lakier.

Data: 2013-05-29 11:17:12
Autor: Tmek
przetaczanie felg

Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:00d26445-1859-4a73-b131-d5c4ed061ee4googlegroups.com...

Mieniące się czoło felgi to efekt obróbki chemicznej. Jeśli toczą to tylko żeby nadać fakturę. Do utrwalenia efektu, żeby po pierwszym oszczaniu przez psa szare się nie zrobiło, potrzebna jest obróbka chemiczna i odpowiedni lakier.

Jest lakierowane. Chemi tam raczej nie ma bo po tym jak lakier zlezie szybko korozja zaczyna to zjadac.

Tmek

Data: 2013-05-29 11:24:12
Autor: Tmek
przetaczanie felg

Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości
news:00d26445-1859-4a73-b131-d5c4ed061ee4googlegroups.com...

Mieniące się czoło felgi to efekt obróbki chemicznej. Jeśli toczą to tylko
żeby nadać fakturę. Do utrwalenia efektu, żeby po pierwszym oszczaniu przez
psa szare się nie zrobiło, potrzebna jest obróbka chemiczna i odpowiedni
lakier.

Jest lakierowane. Przy czym jak lakier zlezie korozja zaczyna dzialac.
A ta chemia to co to moze byc?

Tmek

Data: 2013-05-29 05:21:16
Autor: kogutek444
przetaczanie felg
W dniu środa, 29 maja 2013 11:24:12 UTC+2 użytkownik Tmek napisał:
U�ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci

news:00d26445-1859-4a73-b131-d5c4ed061ee4googlegroups.com...



Mieni�ce si� czo�o felgi to efekt obr�bki chemicznej. Je�li tocz� to tylko

�eby nada� faktur�. Do utrwalenia efektu, �eby po pierwszym oszczaniu przez

psa szare si� nie zrobi�o, potrzebna jest obr�bka chemiczna i odpowiedni

lakier.



Jest lakierowane. Przy czym jak lakier zlezie korozja zaczyna dzialac.

A ta chemia to co to moze byc?



Tmek

Powłoki fosforanowe. Nimi robi się mat, połysk i stany pośrednie. Dodatkowo taka powłoka jest dużo odporniejsza chemicznie i mechanicznie i stanowi podkład pod lakier. Aluminium i stopy aluminium należą do gatunku metali o marnej przyczepności farb i lakierów. Dlatego prze malowaniem i lakierowaniem wymagają obróbki chemicznej. Z obróbek chemicznych jest jeszcze eloksalacja. Ale ona przy felgach nie ma specjalnego zastosowania, chyba że ktoś błękitne albo różowe będzie chciał mieć.

Data: 2013-05-29 12:27:32
Autor: AZ
przetaczanie felg
On 2013-05-29, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

Aluminium i stopy aluminium należą do gatunku metali o marnej przyczepności farb i lakierów.
Amelinium nie pomalujesz.

http://www.youtube.com/watch?v=t8lnCA8PHJM

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-05-29 07:18:54
Autor: kogutek444
przetaczanie felg
W dniu środa, 29 maja 2013 14:27:32 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
On 2013-05-29, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

>

> Aluminium i stopy aluminium należą do gatunku metali o marnej przyczepności farb i lakierów. >

Amelinium nie pomalujesz.



http://www.youtube.com/watch?v=t8lnCA8PHJM



-- Artur

ZZR 1200

Ano nie pomalujesz http://www.youtube.com/watch?v=S21KZdLq63c

przetaczanie felg

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona