Data: 2013-05-28 16:39:11 | |
Autor: Tmek | |
przetaczanie felg | |
Witam.
Czy w PL posiada ktos taki sprzet do przetaczania powierzchni felg? Chodzi o otrzymanie / przywrocenie mieniacego czola alu ktore z czasem sie degraduje. http://www.youtube.com/watch?v=6u-iCWDc7VI pozdro Tmek |
|
Data: 2013-05-28 19:58:44 | |
Autor: ToMasz | |
przetaczanie felg | |
W dniu 28.05.2013 16:39, Tmek pisze:
Witam.mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojej alufelgi ktoś zebrał ileśtam gram aluminium, to bym już niechciał na takiej obręczy jeździć. TAk samo z jajowatością. PRzetoczyś się to da, ale wyważyć - już gorzej ToMasz |
|
Data: 2013-05-28 21:23:57 | |
Autor: WOJO | |
przetaczanie felg | |
mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojej alufelgi ktoś zebrał ileśtam gram aluminium, to bym już niechciał na takiej obręczy jeździć. TAk samo z jajowatością. PRzetoczyś się to da, ale wyważyć - już gorzejPrzy założeniu, że zbierane jest 0.05 mm, to nie wiem skąd ma to ważyć "gramy". Przemyśl jeszcze raz proszę swoją wypowiedź i odpowiedz dlaczego się nie da wyważyć? WOJO |
|
Data: 2013-05-28 21:26:16 | |
Autor: Lewis | |
przetaczanie felg | |
W dniu 2013-05-28 21:23, WOJO pisze:
mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojejPrzy założeniu, że zbierane jest 0.05 mm, to nie wiem skąd ma to ważyć Bo to nie jest żadne przetaczanie tylko polerowanie. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-05-28 21:42:34 | |
Autor: WOJO | |
przetaczanie felg | |
Bo to nie jest żadne przetaczanie tylko polerowanie.Tym bardziej masa felgi jest zbliżona do oryginału. Ej, no bez jaj. Założone na tokarkę numeryczną , a nie na polerkę :) Samo "polerowanie" to nie wszysto. Film jest mało kompletny w szczegóły takiej naprawy. WOJO |
|
Data: 2013-05-28 22:31:14 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
przetaczanie felg | |
Hello Lewis,
Tuesday, May 28, 2013, 9:26:16 PM, you wrote: Bo to nie jest żadne przetaczanie tylko polerowanie.mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojejPrzy założeniu, że zbierane jest 0.05 mm, to nie wiem skąd ma to ważyć Na filmie jest przetaczanie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-05-29 19:31:29 | |
Autor: ToMasz | |
przetaczanie felg | |
W dniu 28.05.2013 21:23, WOJO pisze:
O ile dobrze widziałem, jajowatość obręczy można mierzyć w milimetrach, ja bym powiedział ze o koło 5 milimetrach. jak nóż tokarski zje te 5mm z jednej strony, to obręcz będzie idealnie okrągła, ale grubość ścianki w jednym miejscu o 5 milimetrów cieńsza! to będzie trzeba od środka doważyć ciężarkiem.mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojejPrzy założeniu, że zbierane jest 0.05 mm, to nie wiem skąd ma to ważyć Te rysy spowodowane obtarciem o krawężnik, były głębokie. znowu aby zniknęły trzeba zebrać taką warstwę materiału, jak głębokie są rysy. one miały milimetr, a nie 5 setnych. 5 setnych to by sobie przelecieli papierkiem 400... ToMasz Ps zawsze się mogę mylić co do grubości..... |
|
Data: 2013-05-29 19:41:40 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
przetaczanie felg | |
Hello ToMasz,
Wednesday, May 29, 2013, 7:31:29 PM, you wrote: O ile dobrze widziałem, jajowatość obręczy można mierzyć w milimetrach,mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojejPrzy założeniu, że zbierane jest 0.05 mm, to nie wiem skąd ma to ważyć Ale felga najpierw została wyprostowana, zeszlifowana i pospawana. Dopiero na sam koniec trafiła na tokarkę. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2013-05-29 23:09:11 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
przetaczanie felg | |
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:51a63b70$0$1256$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 28.05.2013 21:23, WOJO pisze: Ale czy Ty ogldałes ten film? Przecież felgę wyprostowali pod ciśnieniem, potem naspawali materiału na ubytki, a dopiero na końcu wsadzili na tokarkę. Wszystko zgodnie ze sztuką. Nie wiem ile materiału zebrali podczas przetaczania, ale nie ważyło to więcej niż ułamki grama. -- Yogi(n) -- Yogi(n) |
|
Data: 2013-05-28 22:54:45 | |
Autor: Tmek | |
przetaczanie felg | |
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości >> mieniące czoło to ja bym radził pastą ścierną zrobić. Jakby z mojej alufelgi ktoś zebrał ileśtam gram aluminium, to bym już niechciał na takiej obręczy jeździć. TAk samo z jajowatością. PRzetoczyś się to da, ale wyważyć - już gorzej Mieniace sie czolo jest sladem po nozu ktory robi spiralny rowek a nie po polerce. Technologia stosowana od lat od napisu z logiem producenta na elektronice po felgi samochodowe. A zbierane jest tle zeby byl czysty metal. Kurcze, nie wiem, pierwsze widze nie do konca obejzalem ale wszystko juz wiem i wiem, ze do dopy. Co za malkontenctwo. Tmek |
|
Data: 2013-05-29 00:23:30 | |
Autor: kogutek444 | |
przetaczanie felg | |
W dniu wtorek, 28 maja 2013 16:39:11 UTC+2 użytkownik Tmek napisał:
Witam. Mieniące się czoło felgi to efekt obróbki chemicznej. Jeśli toczą to tylko żeby nadać fakturę. Do utrwalenia efektu, żeby po pierwszym oszczaniu przez psa szare się nie zrobiło, potrzebna jest obróbka chemiczna i odpowiedni lakier. |
|
Data: 2013-05-29 11:17:12 | |
Autor: Tmek | |
przetaczanie felg | |
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:00d26445-1859-4a73-b131-d5c4ed061ee4googlegroups.com... Mieniące się czoło felgi to efekt obróbki chemicznej. Jeśli toczą to tylko żeby nadać fakturę. Do utrwalenia efektu, żeby po pierwszym oszczaniu przez psa szare się nie zrobiło, potrzebna jest obróbka chemiczna i odpowiedni lakier. Jest lakierowane. Chemi tam raczej nie ma bo po tym jak lakier zlezie szybko korozja zaczyna to zjadac. Tmek |
|
Data: 2013-05-29 11:24:12 | |
Autor: Tmek | |
przetaczanie felg | |
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:00d26445-1859-4a73-b131-d5c4ed061ee4googlegroups.com... Mieniące się czoło felgi to efekt obróbki chemicznej. Jeśli toczą to tylko żeby nadać fakturę. Do utrwalenia efektu, żeby po pierwszym oszczaniu przez psa szare się nie zrobiło, potrzebna jest obróbka chemiczna i odpowiedni lakier. Jest lakierowane. Przy czym jak lakier zlezie korozja zaczyna dzialac. A ta chemia to co to moze byc? Tmek |
|
Data: 2013-05-29 05:21:16 | |
Autor: kogutek444 | |
przetaczanie felg | |
W dniu Ĺroda, 29 maja 2013 11:24:12 UTC+2 uĹźytkownik Tmek napisaĹ:
Uďż˝ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci PowĹoki fosforanowe. Nimi robi siÄ mat, poĹysk i stany poĹrednie. Dodatkowo taka powĹoka jest duĹźo odporniejsza chemicznie i mechanicznie i stanowi podkĹad pod lakier. Aluminium i stopy aluminium naleĹźÄ do gatunku metali o marnej przyczepnoĹci farb i lakierĂłw. Dlatego prze malowaniem i lakierowaniem wymagajÄ obrĂłbki chemicznej. Z obrĂłbek chemicznych jest jeszcze eloksalacja. Ale ona przy felgach nie ma specjalnego zastosowania, chyba Ĺźe ktoĹ bĹÄkitne albo róşowe bÄdzie chciaĹ mieÄ. |
|
Data: 2013-05-29 12:27:32 | |
Autor: AZ | |
przetaczanie felg | |
On 2013-05-29, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:
Amelinium nie pomalujesz. http://www.youtube.com/watch?v=t8lnCA8PHJM -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2013-05-29 07:18:54 | |
Autor: kogutek444 | |
przetaczanie felg | |
W dniu środa, 29 maja 2013 14:27:32 UTC+2 użytkownik AZ napisał:
On 2013-05-29, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote: Ano nie pomalujesz http://www.youtube.com/watch?v=S21KZdLq63c |
|