przewalka z OFE cd.

Data: 2011-01-24 09:49:07
Autor: MarekZ
przewalka z OFE cd.
Obecna wysokość limitu inwestycji OFE w akcje to 40%. Nowa proponowana wysokość limitu inwestowania w akcje to 62%, i to wcale nie od razu, bo dopiero od 2020 roku. A na razie będzie on stopniowo zwiększany od poziomu tych obecnych 40%, po 2,5% rocznie. Czyli nadal OFE będą zmuszane do kupowania obligacji polskiego państwa za niewiele niższą część środków niż obecnie. W zasadzie za taką samą część, bo co to jest 2,5% mniej czy 5% mniej przy tak drastycznym zaborze przychodów. A za pewien czas znowu się tę część składki znacjonalizuje, przy takiej samej argumentacji jak obecnie. A z 1% składek, które pozostaną z OFE pewnie aż 80% pozwolimy zainwestować w akcje.

A co do tej reszty w Zakładzie, solennie obiecamy, że naprawdę BĘDZIE DOBRZE. :)

Data: 2011-01-24 09:05:07
Autor: xbartx
przewalka z OFE cd.
Dnia Mon, 24 Jan 2011 09:49:07 +0100, MarekZ napisał(a):

(...)

A co do tej reszty w Zakładzie, solennie obiecamy, że naprawdę BĘDZIE
DOBRZE. :)

Nie ma się już chyba co tym zbytnio ekscytować i po prostu przyjąć (tak jak ja zrobiłem), że te całe składki, to są ni mniej ni więcej, tylko wirtualne zapisy jakiś cyfr. --
xbartx

Data: 2011-01-24 10:09:02
Autor: RobertS
przewalka z OFE cd.
W dniu 2011-01-24 10:05, xbartx pisze:
[...]

wirtualne zapisy jakiÅ› cyfr.

nie wierzę, że państwo nasze zapewni mi jakąś godną emeryturę, te wszystkie ZUSy, OFE itp...traktuję jak parapodatki, z których być może nic nigdy nie będę miał (a płacić na nie muszę), dlatego zbieram kasę "na potem" samodzielnie
bez oglÄ…dania siÄ™ na kogokolwiek

RobertS

Data: 2011-01-24 11:16:07
Autor: lolekanabolek
przewalka z OFE cd.
W dniu 2011-01-24 10:09, RobertS pisze:

[...]

też coś tam ciułam w IKE
i tak się zastanawiam czy ta ulga podatkowa obejmie również IKE czy tylko ten nowy twór nazwany IKZE??

a przy okazji, Boni pieprzył, że IKE bez zmian... haha, a chyba właśnie podnieśli wiek wypłaty środków bez podatku o 5 lat!!!!

Marcin

Data: 2011-01-24 11:39:17
Autor: Liwiusz
przewalka z OFE cd.
W dniu 2011-01-24 11:16, lolekanabolek pisze:

a przy okazji, Boni pieprzył, że IKE bez zmian... haha, a chyba właśnie
podnieśli wiek wypłaty środków bez podatku o 5 lat!!!!

Co dokładnie się zmieniło w tej kwestii? Rzuć linkiem.

--
Liwiusz

Data: 2011-01-24 12:07:30
Autor: lolekanabolek
przewalka z OFE cd.
W dniu 2011-01-24 11:39, Liwiusz pisze:
[...]

sÅ‚uchaÅ‚em jednym uchem tej parodii Boniego na www.tvncnbc.pl,  a że jestem pracy to nie mogÅ‚em siÄ™ maksymalnie skupić na tych bredniach co gadaÅ‚
w każdym razie tak skumałem, ale głowy nie dam sobie uciąć na 100%

Marcin

Data: 2011-01-24 17:29:56
Autor: Bogdan B.
przewalka z OFE cd.
W dniu 2011-01-24 11:16, lolekanabolek pisze:

a przy okazji, Boni pieprzył, że IKE bez zmian... haha, a chyba właśnie
podnieśli wiek wypłaty środków bez podatku o 5 lat!!!!

Wiek jest w ustawie o IKE i nic mi nie wiadomo o jej nowelizacji.

Data: 2011-01-24 20:16:32
Autor: lolekanabolek
przewalka z OFE cd.
W dniu 2011-01-24 11:16, lolekanabolek pisze:

też coś tam ciułam w IKE
i tak się zastanawiam czy ta ulga podatkowa obejmie również IKE czy
tylko ten nowy twór nazwany IKZE??

niestety, po zapoznaniu siÄ™ z projektem  ustawy wszystko wskazuje, że ulga obejmie tylko IKZE,
jaki oni sens tworzenia nowego potworka?? przecież by wystarczyło rozszerzyć IKE o OFE oraz dołożyć ulgę podatkową

Marcin

Data: 2011-01-24 11:31:33
Autor: Jaroslaw Berezowski
przewalka z OFE cd.
Dnia Mon, 24 Jan 2011 10:09:02 +0100, RobertS napisał(a):

nic nigdy nie będę miał (a płacić na nie muszę), dlatego zbieram kasę
No wlasnie w zasadzie nie musisz. Mozna sie ubezpieczyc poza .pl, choc jest to upierdliwe.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-01-24 22:05:09
Autor: Jacek Midura
przewalka z OFE cd.
W dniu 2011-01-24 11:31, Jaroslaw Berezowski pisze:
[...]

JakieÅ› zatrudnienie za granicÄ…?

--
Jacek Midura

Data: 2011-01-24 19:09:26
Autor: Simple Man
przewalka z OFE cd.
[...]

Najsmutniejsze jest to, że większość osób w ogóle nie interesuje co się dzieje z OFE i ich emeryturami. Jeszcze gorsze jest to, że ludzie nie zbierają na własną emeryturę ponieważ po prostu nie mają z czego.

Data: 2011-01-24 10:18:57
Autor: MK
przewalka z OFE cd.
On 24 Sty, 19:09, Simple Man <ca...@lupus.de> wrote:
W dniu 2011-01-24 10:09, RobertS pisze:

> nie wierzê, ¿e pañstwo nasze zapewni mi jak±¶ godn± emeryturê, te
> wszystkie ZUSy, OFE itp...traktujê jak parapodatki, z których byæ mo¿e
> nic nigdy nie bêdê mia³ (a p³aciæ na nie muszê), dlatego zbieram kasê
> "na potem" samodzielnie
> bez ogl±dania siê na kogokolwiek

Najsmutniejsze jest to, ¿e wiêkszo¶æ osób w ogóle nie interesuje co siê
dzieje z OFE i ich emeryturami. Jeszcze gorsze jest to, ¿e ludzie nie
zbieraj± na w³asn± emeryturê poniewa¿ po prostu nie maj± z czego.

No, zobaczymy.... Ja jak chce wejsc na http://obronemeryture.pl

Fatal error: Uncaught exception 'Zend_Db_Adapter_Exception' with
message 'SQLSTATE[08004] [1040] Too many connections' in /home/WEB/
obronemeryture.pl/public_html/libs-base/Zend_1.8.4/Zend/Db/Adapter/Pdo/
Abstract.php:138 Stack trace: #0 /home/WEB/obronemeryture.pl/
public_html/libs-base/Zend_1.8.4/Zend/Db/Adapter/Pdo/Mysql.php(96):
Zend_Db_Adapter_Pdo_Abstract->_connect() #1 /home/WEB/
obronemeryture.pl/public_html/libs-base/Zend_1.8.4/Zend/Db/Adapter/
Abstract.php(444): Zend_Db_Adapter_Pdo_Mysql->_connect() #2 /home/WEB/
obronemeryture.pl/public_html/libs-base/Zend_1.8.4/Zend/Db/Adapter/Pdo/
Abstract.php(232): Zend_Db_Adapter_Abstract->query('SET CHARSET
utf...', Array) #3 /home/WEB/obronemeryture.pl/public_html/application/
Bootstrap.php(59): Zend_Db_Adapter_Pdo_Abstract->query('SET CHARSET
utf...') #4 /home/WEB/obronemeryture.pl/public_html/libs-base/
Zend_1.8.4/Zend/Application/Bootstrap/BootstrapAbstract.php(636):
Bootstrap->_initDbDefaults() #5 /home/WEB/obronemeryture.pl/
public_html/libs-base/Zend_1.8.4/Zend/Application/Bo in /home/WEB/
obronemeryture.pl/public_html/libs-base/Zend_1.8.4/Zend/Db/Adapter/Pdo/
Abstract.php on line 138

MK

Data: 2011-01-31 04:18:34
Autor: Krzysiek
przewalka z OFE cd.
[...]

Skoro s± zmuszani do brania np. kredytu mieszkaniowego na wy¿sz±
kwotê....
 (bo przez lata przed wziêciem kredytu musieli kasê wk³adaæ do OFE i
innych ZUSów zamiast od³o¿yæ wiêcej na wk³ad w³asny...).

Data: 2011-01-31 13:33:00
Autor: Jan Werbinski
przewalka z OFE cd.
U¿ytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5da257e8-3f11-48ef-a3e8-22c071c90ceei40g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

==============

Takich murzynów albo ¿uli, to nikt nie zmusza do brania kredytu. A uczciwych ludzi si³± zmuszaj±...

--
Jan Werbiñski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2011-01-24 10:17:48
Autor: MarekZ
przewalka z OFE cd.
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ihjfc3$ef0$3@inews.gazeta.pl...

Nie ma się już chyba co tym zbytnio ekscytować i po prostu przyjąć (tak
jak ja zrobiłem), że te całe składki, to są ni mniej ni więcej, tylko
wirtualne zapisy jakiÅ› cyfr.

No nie wiem. Ja nie uczestniczę w powszechnym systemie emerytalnym, ale jak najbardziej mnie to ekscytuje. Ja te działania odbieram jako przewał stulecia, co do skali znacznie większy niż drobne przewały prywatyzacyjne czy podatkowo-składkowe. Owszem składki "zgromadzone na kontach w ZUS" są kompletnie wirtualne, ale środki w OFE były o wiele bardziej "prawdziwe".

Gdyby zwiększono limit inwestycji w akcje do 100% nie byłoby tak źle (argument prowizyjno-obligacyjny nabrałby cech realnego argumentu wziętego pod uwagę). Ale tak jak planuje się to zrobić, to jest po prostu wg mnie bezczelne szyderstwo z uczestników systemu. No nic zobaczymy jakie będą dzisiejsze komentarze, ja w każdym razie jestem w lekkim szoku.

Data: 2011-01-24 09:09:22
Autor: xbartx
przewalka z OFE cd.
Dnia Mon, 24 Jan 2011 09:49:07 +0100, MarekZ napisał(a):

Obecna wysokość limitu inwestycji OFE w akcje to 40%. Nowa proponowana
wysokość limitu inwestowania w akcje to 62%, (...)

A tak jeszcze mi się nasunęła myśl. Sprawdzał ktoś w jakie akcje inwestują OFE? Bo się zaraz może okazać, że większość z tych akcji, to są państwowe firmy, więc tak szerzej patrząc, to OFE jest przede wszystkim taką fajną maszynką do pobierania prowizji i nic ponad to, niestety. --
xbartx

Data: 2011-01-24 10:15:02
Autor: SQLwiel
przewalka z OFE cd.
xbartx pisze:
[...]

Tak. Trzeba to czasem przypomnieć.

Podobnie, jak NFI (czy ktoś jeszcze pamięta?) oraz jak to "państwo" w
całości.
Państwo, to nawet gorzej. To gang, mafia, która opanowała teren
zamieszkały przez 40mln ludzi i groźbą wyciska haracz. Czy może ktoś
potrafi wskazać jakąś istotną różnicę?
Naiwnym, którzy chcieliby coś gadać o "wolnych wyborach i dupokracji" od
razu odpowiadam: wybieracie i tak spośród tych, których wam podetknie
pod nos nie-do-końca-nowa bezpieka.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2011-01-24 10:19:06
Autor: marfi
przewalka z OFE cd.
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:ihjfk1$ef0$4inews.gazeta.pl...
[...]

  SprawdzaÅ‚ - na liÅ›cie akcji w OFE  mam ~250 spółek z WGPW...

--
marfi

Data: 2011-01-24 10:22:05
Autor: MarekZ
przewalka z OFE cd.
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ihjfk1$ef0$4@inews.gazeta.pl...

A tak jeszcze mi się nasunęła myśl. Sprawdzał ktoś w jakie akcje
inwestują OFE? Bo się zaraz może okazać, że większość z tych akcji, to są
państwowe firmy, więc tak szerzej patrząc, to OFE jest przede wszystkim
takÄ… fajnÄ… maszynkÄ… do pobierania prowizji i nic ponad to, niestety.

W praktyce nie pozwolono OFE inwestować poza pl (limit 1%?). Obsada stanowisk w PTE wiadomo na jakich zasadach się odbywa. Czy większość to państwowe firmy, nie, choć znacząca część to państwowe firmy (o ile przez takie rozumiesz np. KGHM czy PKO BP; tak czy inaczej jest to jednak realna gospodarka). Mimo wszystko lepsze OFE niż złudzienia zusowe.

Data: 2011-01-24 09:35:17
Autor: xbartx
przewalka z OFE cd.
Dnia Mon, 24 Jan 2011 10:22:05 +0100, MarekZ napisał(a):

tak czy inaczej jest to
jednak realna gospodarka). Mimo wszystko lepsze OFE niż złudzienia
zusowe.

Może i tak z jednym mały zastrzeżeniem - tak naprawdę nie wiemy ile jeszcze to OFE pożyją? Dziura raczej będzie rosnąć w budżecie, bo jakiś drastycznych cięć i reform nie widać a kreatywna księgowość wszystkiego nie załatwi. Drukarnie na 3 zmiany odpalą tak jak Benek za oceanem? Strefa euro? Stąd też uważam, że pieniądze zgromadzone w OFE można zacząć traktować tak jak wirtualne zapisy z kont w ZUSie.

--
xbartx

Data: 2011-01-24 10:44:35
Autor: MarekZ
przewalka z OFE cd.
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ihjh4j$ef0$5@inews.gazeta.pl...

Stąd też uważam, że pieniądze zgromadzone w OFE można zacząć
traktować tak jak wirtualne zapisy z kont w ZUSie.

Właśnie niezmiernie mnie ciekawi czy uczestnicy systemu "łykną" tę destrukcję. Czy w ogóle zwrócą na to uwagę, że coś się dzieje nie tak, czy też da się im wmówić, że wszystko odbywa się w najlepszym porządku i dla ich dobra. Ciekawy eksperyment socjotechniczny został uruchomiony.

Data: 2011-01-24 03:28:34
Autor: MK
przewalka z OFE cd.
On 24 Sty, 10:44, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

W³a¶nie niezmiernie mnie ciekawi czy uczestnicy systemu "³ykn±" tê
destrukcjê. Czy w ogóle zwróc± na to uwagê, ¿e co¶ siê dzieje nie tak, czy
te¿ da siê im wmówiæ, ¿e wszystko odbywa siê w najlepszym porz±dku i dla ich
dobra. Ciekawy eksperyment socjotechniczny zosta³ uruchomiony.

Ja widze, ze na http://www.obronemeryture.pl/ jest juz prawie 61 tys.
'podpisow'.
Oczywiscie zachecam do przylaczenia sie do akcji.

MK

Data: 2011-01-24 12:34:14
Autor: Liwiusz
przewalka z OFE cd.
W dniu 2011-01-24 12:28, MK pisze:
[...]

A co za ró¿nica kto kradnie nasze pieni±dze?

--
Liwiusz

Data: 2011-01-24 14:18:45
Autor: gri
przewalka z OFE cd.

U¿ytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Ja widze, ze na http://www.obronemeryture.pl/ jest juz prawie 61 tys.
'podpisow'.
Oczywiscie zachecam do przylaczenia sie do akcji.

A ja siê zapytam komu to przede wszystkim s³u¿y?
W mojej ocenie pogl±d pani Fedak, ze OFE najlepiej s³u¿y zatrudnionym w OFE
ma sens.

Ja by³bym za likwidacj± OFE. Sk³adkê na nich sam bym wsadza³ na moje fundusze emerytalne, mo¿e byæ IKE

Data: 2011-01-24 14:44:50
Autor: Liwiusz
przewalka z OFE cd.
W dniu 2011-01-24 14:18, gri pisze:

Ja by³bym za likwidacj± OFE. Sk³adkê na nich sam bym wsadza³ na moje
fundusze emerytalne, mo¿e byæ IKE

Nie bêdzie tak, poniewa¿ "tak, to by ka¿dy chcia³".

--
Liwiusz

Data: 2011-01-24 16:43:39
Autor: MarekZ
przewalka z OFE cd.
U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ihjvom$eak$2@news.onet.pl...

Nie bêdzie tak, poniewa¿ "tak, to by ka¿dy chcia³".

Nie bêdzie tak tak¿e dlatego, ¿e przecie¿ musi byæ jaki¶ "awaryjny" odbiorca obligacji "w pilnej potrzebie".

Data: 2011-01-31 04:21:01
Autor: Krzysiek
przewalka z OFE cd.
On 24 Sty, 14:44, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Nie b dzie tak, poniewa "tak, to by ka dy chcia ".

To jeszcze nic, "ka¿dy chcia³by" oszczêdzaæ gdziekolwiek bez podatku a
nie koniecznie na jakim¶ IKE.

Data: 2011-01-31 13:34:10
Autor: Jan Werbinski
przewalka z OFE cd.
U¿ytkownik "Krzysiek" <kl1@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:7798b14f-f181-4bed-a8a1-cacccff6ae56o1g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Na si³ê bez podatku te¿ siê da. Np z³oto, albo waluty.

Data: 2011-01-24 14:26:18
Autor: MrMrooz
przewalka z OFE cd.
MK <macka@interia.pl> napisa³(a):
Ja widze, ze na http://www.obronemeryture.pl/ jest juz prawie 61 tys.
'podpisow'.
Oczywiscie zachecam do przylaczenia sie do akcji.
Wszystko piêknie, tylko dziwnie siê czujê staj±c w obronie firm (PTE i OFE),
które ³upi± mnie na prowizjach. Oczywi¶cie uwa¿am, ¿e mimo wszystko OFE jest
ciut lepsze od ZUSu, ale tylko ciut. I brakuje mi w tami li¶cie wspomnienia
bardziej realnych przyczyn - emerytur mundurowych i KRUSu!

Pozdrawiam
Micha³ M

Data: 2011-01-24 10:51:50
Autor: gri
przewalka z OFE cd.

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości
[...]

Czy uczestnicy systemu OFE po tylu latach nadal wierzą, że korzystając z OFE
będzie ich stać na coroczne "wczasy po palmami" ?
Może jednak dotarło do nich, ze OFE wymyślono dla dobra rządzących, a nie
dla gawiedzi?
Czy ktokolwiek liczył ile w potencjalnie wypłacanej emeryturze ma
stanowić część pochodząca z OFE i jakie będzie miało znaczenie przynależenie do OFE
majÄ…cego najlepszy wynik a nie najgorszy?

Uważam, że OFE to takie samo zagrabienie pieniędzy, jak wiele innych, z
którymi na co dzień mamy do czynienia. Umiesz liczyć licz na siebie, a nie
na OFE czy ZUS. Oni dadzą ochłapy Czy ZUS da mi 0zł czy 500, a OFE 0 czy 30
wisi mi.

Data: 2011-01-24 11:00:55
Autor: MarekZ
przewalka z OFE cd.
Użytkownik "gri" <sp@am.er> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ihji3t$g9m$1@news.onet.pl...

Oni dadzą ochłapy Czy ZUS da mi 0zł czy 500, a OFE 0 czy 30
wisi mi.

Widzisz, to się tak łatwo pisze w Internecie. Idę o zakład, że będzie za 15 lat mnóstwo ludzi, którym właśnie tych pięciuset złotych będzie brakowało na jedzenie czy lekarstwa. I w najmniejszym stopniu nie będzie im to wisiało. A składki musieli wpłacać. A jak 1/10 społeczeństwa będzie żebrakami, to mnie też będzie gorzej. Więc wcale nie jest mi to obojętne, pomimo że jestem poza systemem.

Data: 2011-01-24 17:17:54
Autor: gri
przewalka z OFE cd.

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:ihjhhq$f91$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

~500zł na dzis to najnizsza emerytura/renta po podatkach płatna z ZUS
Kilka procent tego ma być z OFE
Istnienie OFE jedynie o te kilka procent przesunie w czasie agoniÄ™ ZUS i rewoltÄ™.
Kto z obecnych politykow się tym martwi? Oni już nie beda rządzić.
Jak dozyja wieku Jaruzelskiego, to dzisiejsze niemowlaki będą żądac szubienicy dla dzisiejszych VIP100.

Data: 2011-01-24 13:17:10
Autor: Marx
przewalka z OFE cd.
On 24.01.2011 10:44, MarekZ wrote:
[...]

W TV pojawiła się reklama obronemeryture czyli BCC, więc trochę ludzi się tym na pewno zainteresuje
Marx

Data: 2011-01-24 23:09:02
Autor: Piotr
przewalka z OFE cd.
W dniu 2011-01-24 10:44, MarekZ pisze:

[...]

Nie wydaje mi się żeby zostało wielu frajerów wierzących w zapewnienia polityków. Nawet prości ludzie zdają sobie sprawę że "system emerytalny" w Polsce to jeden wielki przekręt, a szansa że cokolwiek się z ZUS/OFE odzyska, zwłaszcza za 20-30 lat, jest czysto hipotetyczna. Dlatego kombinują jak się da z KRUS, szarą strefą, umowami o dzieło itd.

pozdrawiam

Data: 2011-01-24 11:13:25
Autor: T.F.
przewalka z OFE cd.
On 24/01/2011 09:35, xbartx wrote:

tak naprawdÄ™ nie wiemy ile
jeszcze to OFE pożyją?

IMHO powinni zrobic tak jak na Wegrzech - 'skasowac' OFE w calosci.

I powiedziec wszystkim szczerze prosto w oczy:
z ZUSu 'cos tam pewnie bedzie',
ale najlepiej to oszczedzajcie sami, drodzy/kochani obywatele.

--
T.F.

Data: 2011-01-24 21:39:48
Autor: Cyb
przewalka z OFE cd.
On Mon, 24 Jan 2011 11:13:25 +0000, "T.F." <tom_fed@usunto.wp.pl>
wrote:

I powiedziec wszystkim szczerze prosto w oczy:
z ZUSu 'cos tam pewnie bedzie',
ale najlepiej to oszczedzajcie sami, drodzy/kochani obywatele.

OK, tylk z czego? bo jakos tak 2/3 - 3/4 kasy podpierdala panstwo, a z
reszty jakos trzeba zwiazac koniec z koncem do pierwszego...

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2011-01-25 08:31:02
Autor: gri
przewalka z OFE cd.

Uzytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal w wiadomosci news:3rorj6t9hrgvdsom1ks12b6hc12dok8jk74ax.com...
OK, tylk z czego? bo jakos tak 2/3 - 3/4 kasy podpierdala panstwo, a z
reszty jakos trzeba zwiazac koniec z koncem do pierwszego...

Tak bylo zawsze. Zawsze byli ludzie ledwo wiazacy koniec z koncem na tle sasiadów.
Kazdy musi z czegos rezygnowac, dokonywac wyborów. Nawet Ci co maja oszzednosci, IKE rezygnuja z zakupów innych rzeczy.
Jeden sie cieszy jak ma wyzebrane 100zl na miesiac, innemu 100 zl dziennie malo, a jeszcze inny 100zl na godzine pogardzi.

Data: 2011-01-25 16:47:46
Autor: Cyb
przewalka z OFE cd.
On Tue, 25 Jan 2011 08:31:02 +0100, "gri" <sp@am.er> wrote:

[...]

tyle ze keidys placili dziesiecina, a teraz panstwo podp*ala wiekszosc
kasy, ktora wypracuje pracownik.

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2011-01-26 08:49:31
Autor: gri
przewalka z OFE cd.

U¿ytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:f3stj658ubffm9duhlrmvfsgfo8rp668gp4ax.com...
tyle ze keidys placili dziesiecina, a teraz panstwo podp*ala wiekszosc
kasy, ktora wypracuje pracownik.

1/10 dla pana, 1/10 dla wójta, 1/10 dla plebana....
Zale¿y co siê za te podatki dostaje.
Wysokie podatki s± w Skandynawii i niektórzy mieszkañcy sobie chwal±, bo pañstwo mnóstwo rzeczy finansuje.
Niektóre izraelskie kibuce zabieraj± prawie wszystko i niektórzy sobie te¿ to chwal±

Data: 2011-01-26 11:20:12
Autor: mvoicem
przewalka z OFE cd.
(26.01.2011 08:49), gri wrote:

[...]

+ brak wolno¶ci osobistej (dla wiêkszo¶ci ch³opów),
+ brak wolno¶ci gospodarczej (np. za
http://pl.wikipedia.org/wiki/Berdyczów - "Radziwi³³owie wystarali siê u
króla Stanis³awa Augusta Poniatowskiego o przywilej dla Berdyczowa
zezwalaj±cy na organizowanie w nim niezwyk³ej liczby dziesiêciu
jarmarków rocznie" - wyobra¼cie sobie ¿e musicie siê staraæ u samego
prezydenta o pozwolenie na zorganizowanie festynu raz na miesi±c)

Naprawdê nie potrafiê zrozumieæ dlaczego co niektórym tak siê ckni za
tym "kiedy¶".

p. m.

Data: 2011-01-26 11:31:41
Autor: gri
przewalka z OFE cd.

U¿ytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
Naprawdê nie potrafiê zrozumieæ dlaczego co niektórym tak siê ckni za
tym "kiedy¶".

Z³e wspomnienia siê zacieraj±. Zostaje imaginacja.M³odo¶æ zawsze wspomina
siê lepiej.
Z powodu dziesiêciny (niby niewielkiego podatku ko¶cielnego) by³y wojny.
Dziesiêcina gdzieniegdzie w Polsce by³a pobierana jeszcze kilkadziesi±t lat
temu

Czyje to mog± byæ teksty:?
"Przynie¶cie ca³± dziesiêcinê do spichlerza, aby by³ zapas w moim domu, a
wtedy mo¿ecie Mnie do¶wiadczaæ w tym - mówi Pan Zastêpów - czy wam nie
otworzê zaworów niebieskich i nie zlejê na was b³ogos³awieñstwa w
przeobfitej mierze". Obietnica ta nadal pozostaje aktualna.

Ja i moja ¿ona od 20 lat w ten sposób próbujemy Pana Boga; utrzymujemy siê z
darów i dziesiêcin, które ludzie oddani Bogu przeznaczaj± na wspieranie
pracowników organizacji misyjnych. Jeste¶my niezmiernie wdziêczni Bogu za
Jego zaopatrzenie i b³ogos³awieñstwo.

http://www.gazetaswiecka.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=460:dziesicina-klucz-do-bogosawiestwa&catid=47:finanse&Itemid=53

http://www.google.pl/search?q=Dziesi%C4%99cina&hl=pl&prmd=ivns&ei=Uvg_TZafGo7tsga37onjBA&start=10&sa=N

Data: 2011-01-24 12:21:58
Autor: wiatrak
przewalka z OFE cd.

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:ihjdb7$ae0$1srv.cyf-kr.edu.pl...
..

A co do tej reszty w Zakładzie, solennie obiecamy, że naprawdę BĘDZIE DOBRZE. :)

"Kapitał zgromadzony na subkoncie w ZUS może być dopisywany do subkonta współmałżonka lub osób wskazanych w przypadku dziedziczenia - powiedział szef doradców premiera Michał Boni"

Czyli dziedziczenie nie kasy, tylko wirtualnego zapisu.

http://gospodarka.dziennik.pl/forsal/artykuly/318937,boni-zapewnia-srodki-z-zus-beda-dziedziczone.html

wiatrak

Data: 2011-01-24 11:43:51
Autor: xbartx
przewalka z OFE cd.
Dnia Mon, 24 Jan 2011 12:21:58 +0100, wiatrak napisał(a):

Czyli dziedziczenie nie kasy, tylko wirtualnego zapisu.

Bądź na czasie i używaj aktualnej nomenklatury - nie "wirtualnego zapisu" tylko subkonta ;)

--
xbartx

Data: 2011-01-24 13:10:28
Autor: z
przewalka z OFE cd.
wiatrak pisze:

Czyli dziedziczenie nie kasy, tylko wirtualnego zapisu.

A do mnie zwykłego Kowalskiego z mediów bije przekaz "Spoko będzie dziedziczenie".
Sprytnie :-)

Data: 2011-01-24 18:14:54
Autor: PiotrM
przewalka z OFE cd.
On 24.01.2011 09:49, MarekZ wrote:
[...]

może się mylę, ale zapis o limicie 60% rozumiem tak, że OFE jest zobowiązane mieć udział w zarządzanych środkach co najmniej 60% obligacji. To, ile musi kupić obligacji za nadchodzące składki zależy od tego, jak się te składki (bieżące) mają do już zarządzanego kapitału.
Jest różnica, czy znacząca, czy "niewiele niższa" kwota pójdzie na obligacje?

uproszczony przykład:
OFE zarządza 1000 zł.
w ciągu roku wpłacono 100 zł.
pytanie ile z tych 100 zł musi przeznaczyć na obligacje, jeżeli limit na obligacje maleje o 2 %? Pomijamy przyrost wartości akcji względem obligacji. Zakładamy, że inwestujemy maksymalnie w akcje.

na starcie stan OFE: 600 zł w obligacjach, 400 zł w akcjach
po roku musimy mieć: 0,58 * 1100 zł = 638 zł w obligacjach, 462 zł w akcjach (gdyby nie było zmian limitów odpowiednio 660 zł i 440 zł). Jak widać, 100 zł, które wpłynęło, dzielimy na 38 w obligacjach i 62 w akcjach (brak zmiany limitów wymuszałby odpowiednio 60 i 40)

A co by było, gdyby przyjąć, że wpłata roczna do zarządzanych środków ma się jak 1 / 20?
0,58 * 1100 zł = 609 zł w obligacjach
0.62 * 1100 zł = 651 zł w akcjach
czyli 18 % idzie na obligacje, 82 % na akcje.

jeżeli się mylę w wyliczeniach, to proszę mnie poprawić

pozdrawiam
Piotrek

Data: 2011-01-24 18:17:09
Autor: PiotrM
przewalka z OFE cd.
On 24.01.2011 18:14, PiotrM wrote:

A co by było, gdyby przyjąć, że wpłata roczna do zarządzanych środków ma
siÄ™ jak 1 / 20?
0,58 * 1100 zł = 609 zł w obligacjach
0.62 * 1100 zł = 651 zł w akcjach
czyli 18 % idzie na obligacje, 82 % na akcje.

miało być
0,58 * 1050 zł = 609 zł w obligacjach
0.62 * 1050 zł = 651 zł w akcjach